Witajcie z Sądecczyzny. Trafiłem tu poszukując w necie materiałów na temat mojego 18 letniego Scotta Timbera.
Nie kupiłem go jako Retro MTB - razem staliśmy się Retro przez te 18 lat. Kupiłem go nowego w roku 1994 i wiernie mi towarzyszy od lat. Czy to na szosie z sakwami czy na górskich szlakach. Osprzęt ulegał licznym zmianom- - przednia przerzutka Shimano SIS zastąpiona najpierw Exage 300 LX, potem Deore LX, tylne Alivio zastąpione przez STX RC, podobnie jak wolnobieg zastąpiony piastą STX RC z kasetą HG. Manetki - najpierw sis Joytecha, potem dziwne SR Suntoury a na koniec Shimano STX - ale od 1996 roku w osprzęcie tym nie robiłem żadnych zmian. Teraz dopiero po 18 latach padła przednia piasta Joytech i dostał Deore..
Jutro wrzucę troche zdjęć mojego roweru, do którego mam wielki sentyment.
Choć pewno podpadnę jak wrzucę tu foty z tegorocznego moda - gdy w miejsce przedniego widelca CroMoly zapodałem mu amortyzator SR Suntorur XCM v3HLO. Ale na górskich zjazdach za bardzo zostawałem za Meridą mojego brata ;) przez brak amortyzatora
pozdrawiam
Marcin
#2
bardzo ładnie ujęte - szacunek!mdeja pisze:Nie kupiłem go jako Retro MTB - razem staliśmy się Retro przez te 18 lat.
Witaj na forum!
#3
Tak jak obiecałem kilka zdjęć:
1. full retro ;) 1995r. zaraz po maturze, wycieczka na Węgry do Tokaju - trasa 780 km /7 dni sakwy + namioty, jestem na zdjęciu ostatni z lewej strony
Uploaded with ImageShack.us
Węgry ciąg dalszy - zdjęcie kierownicy - wybaczcie jakość ale cyfrówek w 1995 nikt nie widział ;) widać automaty Suntoura, klamki hamulców Tektro
2. Jeden z wielu wyjazdów w górach, ale nieliczny z aparatem - rok 2004 na pierwszym planie mój Scott
Uploaded with ImageShack.us
3. W górach z córką Emilką - Przehyba 1179
Już z amortyzatorem , kierownica i mostek Ritchey - Przełęcz Żłobki Beskid Sądecki
Wersja obecna - z kierownicą Scott Pilot i mostkiem Scott (wiem że to już nie częśći retro ale w rodzinie ;)
1. full retro ;) 1995r. zaraz po maturze, wycieczka na Węgry do Tokaju - trasa 780 km /7 dni sakwy + namioty, jestem na zdjęciu ostatni z lewej strony
Uploaded with ImageShack.us
Węgry ciąg dalszy - zdjęcie kierownicy - wybaczcie jakość ale cyfrówek w 1995 nikt nie widział ;) widać automaty Suntoura, klamki hamulców Tektro
2. Jeden z wielu wyjazdów w górach, ale nieliczny z aparatem - rok 2004 na pierwszym planie mój Scott
Uploaded with ImageShack.us
3. W górach z córką Emilką - Przehyba 1179
Już z amortyzatorem , kierownica i mostek Ritchey - Przełęcz Żłobki Beskid Sądecki
Wersja obecna - z kierownicą Scott Pilot i mostkiem Scott (wiem że to już nie częśći retro ale w rodzinie ;)
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#5
no nie pasuje - ale spokojnie, trochę bytności na forum i może uda się koledze zaszczepić w głowie myśli zainstalowania czegoś z epoki co w dodatku nie zaburzy geometrii
#6
Ja wiedziałem ze tak będzie ;) znaleźć cos dobrego z epoki na rure sterową 1 cal to jest jak szukanie igły w stogu siana. Geometria owsze sie zmieniła ale skorygowałem ułożenie siodła a mostek zamontowany do góry nogami i per saldo nie ma dramatu.
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#7
oj tam - na forum na pewno się trafi, jak nie w Giełdzie to w Obserwowanych
no bo - mostek mostkiem, kera kierą - a kąty ramy jak w harleyu, czego z tym widelcem nie zmienisz
no bo - mostek mostkiem, kera kierą - a kąty ramy jak w harleyu, czego z tym widelcem nie zmienisz
#9
Ta rama, podobnie jak rama Bouldera, nie ma kątów przystosowanych do amortyzatora. Amortyzator o krótszym skoku psułby geometrię mniej - to jasne, ale na chwilę zakupu tak jak mówię nie widziałem sensowniejszego nowego amora o mniejszym skoku (mój ma 100 mm, spręzyne z regulacją wstępną ugięcia, blokadę skoku i kartridż olejowy - wydaje mi się że z 1 calowych jest najlepszym nowym jaki można dostać).skolioza pisze:oj tam - na forum na pewno się trafi, jak nie w Giełdzie to w Obserwowanych
no bo - mostek mostkiem, kera kierą - a kąty ramy jak w harleyu, czego z tym widelcem nie zmienisz
Owszem - widziałem na allegro nowego SCOTT UNISHOCK z roku 1993 ;) Tam skoku było chyba 53 mm - no i koszerność pełna bo w końcu SCOTT. Ale rurę sterową miał na 1 i 1/8 cala. Rzeźbić w takim zabytku??
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#10
Natomiast pomysł mam taki że mojego XCMa po prostu obniżę do jakichś 70mm skoku - obcinając co nieco śrub i sprężyn. Kąt się poprawi. A jak XCM padnie, to jego rurę sterową 1 cal wykorzystam do czegoś lepszego na 1 i 1/8. Rzeźba mi nie obca w metalu (bo bawię się w offroad i 3 auta już przerobiłem w teren).
Dzisiaj SCOTT dostał nowe koło tylne na obręczy 3 komorowej MACH, szprychy DT SWISS CHAMPION, piasta Deore, kasetę na 9 blatów HG 51 (11-32 zęby), nowy łańcuch HG53 oraz manetki- automaty Deore 530 i klamki hamulców AVID (od lat leżały w szopie, zapomniałem że dostałem od kumpla z demobilu jakiegoś). Zdjąłem oryginalny łańcuch shimano hg co od początku służył ;) i obręcz której przez 18 lat nie scentrowałem. Stara przerzutka tylna STX RC bez problemu radzi sobie z 9 blatową kasetą - choć była na 7.
Do tego nowe naklejki w miejsce oryginalnych i troche poprawek lakierniczych.
Dzisiaj SCOTT dostał nowe koło tylne na obręczy 3 komorowej MACH, szprychy DT SWISS CHAMPION, piasta Deore, kasetę na 9 blatów HG 51 (11-32 zęby), nowy łańcuch HG53 oraz manetki- automaty Deore 530 i klamki hamulców AVID (od lat leżały w szopie, zapomniałem że dostałem od kumpla z demobilu jakiegoś). Zdjąłem oryginalny łańcuch shimano hg co od początku służył ;) i obręcz której przez 18 lat nie scentrowałem. Stara przerzutka tylna STX RC bez problemu radzi sobie z 9 blatową kasetą - choć była na 7.
Do tego nowe naklejki w miejsce oryginalnych i troche poprawek lakierniczych.
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#12
Heh, najłatwiej byłoby mi wbić tą rure do sr suntour duro, ktory jest chwalony za trwałość, jakość i stosunek ceny do możliwości, przy czym skok też by trzeba było obnizać do 70mm bo ma duro 130 ;) ale rozumiem ze za duro też bym dostał zjebkę nawet za model z roku 2007? ;)skolioza pisze:no i już się zaczyna - w głowie zakiełkowala myśl wsadzenia czego trza
Dlaczego tak myśle? Bo ceny przystepne, nowe, skuteczne i dostep do czesci zamiennych, ma blokady itd
Wrzuce po południu pare aktualnych fotek. Niestety choroba rozłożyła i nowych szpejów nie mogłem wytestować na trasie WIerchomla- Pusta Wielka, Runek - ŁABOWSKA HALA, Makowica, rytro (czerwonym szlakiem)...
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#13
Tak jak obiecałem pare fotek roweru po ostatnim dopieszczeniu - osprzętu (napęd kaseta na 9 blatów HG51 11-32, koło na obręczach Mach , piasta Deore, łańcuch CHG53, klamki Avid, manetki Deore 530), lakieru i naklejek. Niestety mam problem z dobraniem orygnalnego koloru ramy - perła fioletowa. Już 2 próby się nie udały. Ale się nie poddaje - zmienie firmę dobierającą kolor
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#14
rower zamiast powracać do korzeni młodnieje w oczach
dobór lakieru to niestety nie taka prosta sprawa - doświadczony i sprawdzony "mieszacz" to podstawa...
dobór lakieru to niestety nie taka prosta sprawa - doświadczony i sprawdzony "mieszacz" to podstawa...
#15
jakoś muszę przełknąć tą uwagę ;) ale kierownica jest na prawde wygodna. Do manetek typu SIS nie wrócę za Boga Ojca a STXy nie obsłużą 8-9 blatów. Mostek oryginalny niestety sprezentowałem koledze zanim poznałem wartość ...a dopiero po czasie , na starych zdjęciać zauważyłem jaki był fajny.. ale mam obiecane że w przypadku złomowania roweru przez kolegę, mostek do mnie wróci.skolioza pisze:rower zamiast powracać do korzeni młodnieje w oczach
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#16
nie no - ja wcale nie namawiam do ortodoksyjnego powrotu do specyfikacji katalogowej
ale właśnie jakiś stx rc 3x8 błysnął by tu jak nic
Zresztą - skoro rower jeździ to prędzej czy później zajdzie konieczność wymiany podzespołów, będziesz miał wtedy o czym myśleć A póki co niech sprawia jak najwięcej radości
ale właśnie jakiś stx rc 3x8 błysnął by tu jak nic
Zresztą - skoro rower jeździ to prędzej czy później zajdzie konieczność wymiany podzespołów, będziesz miał wtedy o czym myśleć A póki co niech sprawia jak najwięcej radości
#17
Od zawsze mi się marzyły klamkomanetki STX RC(srebrne, z małymi monitorkami położenia powyżej kierownicy) ale na nie najpierw nie miałem kasy a potem nie trafiłem. A Deore po prostu wpadły mi same w ręce - kolega mi je wcisnął z reklamówką szpeja zdemontowanego (mostek AHEAD ritchey, kierownica rithey, manetki deore i klamki avid - łącznie za 100zł ;). Po latach odnalazłem je w szopie i założyłem. A że okazały się na 9 blatów, to i taką kasete zapodałem.
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#19
Cześć - nie nie, Suzuka poszła w świat w 2008 w listopadzie.michał-z pisze:Cześć Mdeja:)
jeździsz jeszcze Suzuką?
W końcu zacząłem dojrzewać do tego co pisali doświadczeni koledzy. Zwłaszcza że ideałem piękna dla mnie stał się SCOTT BOULDER 98. Postanowiłem w moim poprawić geometrie - stąd zamontowałem amortyzator o mniejszym skoku. Trafił mi się okazyjnie nowy Suntour XC PRO T-DA z 2004r. o regulowanym skoku 60-120 mm- co przy nastawie najniższej znacząco poprawiło sprawę. No i 1 kilogram różnicy w masie także robi swoje. Było trochę schodów z wymianą rury sterowej, ale się udało
WIem że kierownica jest skundlola - ale w końcu jest to scott, podobnie jak i mostek. Ale ostrzę sobie zęby na mostek KORE LITE 3D koloru czarnego. Takiego jaki był właśnie w Boulderze 98
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Marcin, Scott Timber, Stx Rc, Deore
#20
ja tam nie chce nic mowic, ale piszesz ze skundlony kierownica, heh,a widelec ?? ten dopiero kundli sprawe, kiera wlasnie by ostatecznie uszla, a mostek kore jak napisales mam do sprzedania, jesli jestes zainteresowany