Cześć wszystkim, chciałbym się przywitać jako gościu, który 20 lat temu zaczął przygodę z MTB a po latach przerwał...wracając do starej maszyny teraz!
Zacząłem odświeżać niedawno swojego Treka 6000 z 97/98 roku - nie jestem pewny - i co za tym idzie przyszło mi do głowy trochę spraw do obgadania właśnie tutaj.
W skrócie co mam:
- rama Trek 6000 , rozmiar chyba S ale może M (coś ok. 17")
- Przerzutka tył: STX RC RD-MC38
- Przerzutka przód: STX RC FD-MC33 Down Swing
- Amor RS JETT 40mm skoku albo coś takiego
- Korba STX RC FC-MC40
- Hample Tektro
- Klamki Alivio NOWE
- Manetki STX-RC 3x8
Reszta bez szału to nie wypisuję
Chcę teraz wszystko złożyć w całość i cieszyć się tym, co miałem kiedyś :)
#2
Cześć
składaj, składaj! a hak przerzutki masz? ew orientowałeś się czy jest do dokupienia?
Jett skoku ma więcej, warto więc sprawdzić co go tak ogranicza
składaj, składaj! a hak przerzutki masz? ew orientowałeś się czy jest do dokupienia?
Jett skoku ma więcej, warto więc sprawdzić co go tak ogranicza
#3
Jett ma chyba 65mm. Został rozebrany, w środkou są elastomery więc nie ma tam za dużego pola do działania
Hak mam, na zdjęciu nie został przykręcony.
Hak mam, na zdjęciu nie został przykręcony.
Trek 6000 / RS Jett / STX-RC
#4
Wręcz przeciwnie - stare elastomery mogą upośledzać działanie widelca a w wypadku krytycznym nawet go unieruchomić, 40mm to na prawdę mało jak na Jetta
#5
Ok, nie wiedziałem. W takim razie co można z nimi zrobić? Skok mogę zmierzyć dopiero za jakiś czas, jak zacznę jeździć na nim.
Trek 6000 / RS Jett / STX-RC
#6
Bez przypału - najpierw zweryfikuj stan elastomerów Sugerowałbym zrobić to nim zaczniesz jeździć
Jak okaże się że elastomery są stare, stwardniałe, ubite i nie pracują w pełnym zakresie, to pozostaje tylko ich wymiana Warto to zrobić, gdyż poza zaburzeniem pracy jest to ostatni prawdopodobnie moment, w którym elastomer jest w jednym kawałku - jak się skruszy i rozejdzie po wnętrzu widelca, to w połączeniu ze smarem zrobi pastę ścierną i ukatrupi amor
Jak okaże się że elastomery są stare, stwardniałe, ubite i nie pracują w pełnym zakresie, to pozostaje tylko ich wymiana Warto to zrobić, gdyż poza zaburzeniem pracy jest to ostatni prawdopodobnie moment, w którym elastomer jest w jednym kawałku - jak się skruszy i rozejdzie po wnętrzu widelca, to w połączeniu ze smarem zrobi pastę ścierną i ukatrupi amor
#7
Są stare i twarde ale czy ma sens ich wymiana? Prędzej lepszego amorka znajdę niż elastomery do niego, chyba...skolioza pisze:najpierw zweryfikuj stan elastomerów
Po 20 latach się z nimi nic nie stało. Nie wiem, czy nie będzie to za dużo zachodu.
Trek 6000 / RS Jett / STX-RC
#8
Zależy od podejścia - jak składasz jak było szukaj elastomerów (łatwo może nie być, chyba że zamienniki), jak składasz popuszczając wodze fantazji to istotnie można znaleźć widelec o lepszej charakterystyce niż Jett