#62
Obrazek


czemu nie :-P
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#63
marcin74 pisze: ale wracajac do tematu:
canti Record o.r. vs Icarus

probowalem" ujednolicic" temat ale jak widac po fotkach do Gerwazego jeszcze sporo mi brakuje :-?
Ciekawe porównanie. Pokazuje, że Campagnolo stosowało zasadę współnych elementów dla różnych grup (ramiona hamulców), różnice były czasem tylko w detalach (aluminiowe trzepienie klocków, i fajniejsze mocowanie klocka w Record OR).
Dziś np. porównywałem też szosowe pedały Chorus (nawiasem mówiąc ktoś mi je sprzątnął a chciałem bardzo paski do nosków do Gazeli :evil:) z Atheną. Wg Dealer Parts Catalog z 1988 roku jedyna różnica to osie pedałów.
Inaczej Shimano - u nich (poza nielicznymi wyjątkami) komponenty z róznych grup były inne od początku do końca.

Ujednolicenie całkiem dobrze Ci poszło :-) Ja też robiłem przy świetle naturalnym, u mnie tłem była zasłona w pokoju :-)

Swoją drogą hamulce Icarus i Record OR to chyba najładniejsze hamulce canti ever

#64
E tam, Grafton, Onza HO, Tri-Algin, Machine Tech i jeszcze trochę by wymieniać co ciekwsze/ładniejsze. Kwestia gustu. Swoją drogą Icarus/OR bardzo przypominają amerykański Critical Racing. Ładne ale nic odkrywczego, przynajmniej zaczerpnęli od najlepszych.

#66
Oceniając na podstawie zdjęć w katalogu to jedyna różnica. Takie mocowanie Record OR miał w 1994 i 1995 roku, wcześniej mocowania klocka były takie same, a odróżnić można było po tym, że Record miał inną regulację naciągu sprężyn o taką:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-09, 17:15 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.

#67
Gerwazy pisze:wcześniej mocowania klocka były takie same, a odróżnić można było po tym, że Record miał inną regulację naciągu sprężyn o taką:
najrzadziej spotykana
najbardziej pozadana ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#74
U mnie budzi mieszane uczucia - z jednej strony pięknie i z pewnością staranie wykończone detale, z drugiej jako całość trąci odpustem. A korba z tymi kolorowymi kropeczkami to już odpust w czystej postaci.
Ale pewnie gdybym miał to mówiłbym inaczej ;-)

#75
Currently on ebay is a very special Pinarello equipped with ICS modified components. ICS (Italcicli Cycle Systems) was a Zurich, Swiss, based company that made highly refined modifications and customizations to Campagnolo equipment. The company was founded by Mr. Artemio Granzotto. The company closed in 2001.


kto inny stworzyl ten "odpust" ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#78
PORAZAJACE*




slownik jezyka polskiego
*-wzbudzajace silne,negatywne emocje
-spowodowac znieruchomienie lub bezwlad pewnych narzadow,czlonkow ciala
-(porazic)...zadac cios lub silnie kogos zranic
:shock: :cry: :cry: :cry: :cry:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#79
marcin74 pisze:Currently on ebay is a very special Pinarello equipped with ICS modified components. ICS (Italcicli Cycle Systems) was a Zurich, Swiss, based company that made highly refined modifications and customizations to Campagnolo equipment. The company was founded by Mr. Artemio Granzotto. The company closed in 2001.


kto inny stworzyl ten "odpust" ;-)
Ale ten tak:

http://www.cyclingtips.com.au/2013/01/b ... ng+Tips%29
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#82
marcin74 pisze:PORAZAJACE*




slownik jezyka polskiego
*-wzbudzajace silne,negatywne emocje
-spowodowac znieruchomienie lub bezwlad pewnych narzadow,czlonkow ciala
-(porazic)...zadac cios lub silnie kogos zranic
:shock: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ej Marcinie ale chyba u Ciebie żaden z tych stanów nie ma miejsca? ;-)
Mnie się wydawało, że jeśli jakieś emocje to tylko pozytywne będą budzić te zdjęcia :-)
Adamello pisze:To takie typowo wloskie-przerost formy nad treścią.
Pewnie jeździ gorzej niż wygląda ;-)

(o tym kolnagu mowię rzecz jasna :mrgreen: :mrgreen: )
Ja myślę,że aż tak źle to nie może jeździć jak wygląda, bo nie ruszyłby z miejsca ;-) Połączenia kolorów niebieski, różowy złoty fatalne.
Askaniusz92 pisze:Gerwazy ile poszło z konta ? ;-)
Nie były to na szczęście ceny ebajowe, w złotówkach kwotę można wyrazić trzema cyframi ;-)

#83
koniec zartow.....prosimy o foty
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#86
patrzac na ta sterte diamentow zaczynam zalowac ze skladam moja wloszke na deore xt :-/
ten czarny u brake(olympus 91 ???) przepiekny... pasowalby jej... oj pasowal :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#87
marcin74 pisze:patrzac na ta sterte diamentow zaczynam zalowac ze skladam moja wloszke na deore xt :-/
ten czarny u brake(olympus 91 ???) przepiekny... pasowalby jej... oj pasowal :shock:
Mówiłem przecie ;-)

Pierwszy post zaktualizowany - foty dodane.
Doszedł U-brake Olympusa, przednia przerzutka i stery Euclid, przednia przerzutka Olympus, sztyca Centaur 1991.

#88
Gerwazy pisze:Pierwszy post zaktualizowany - foty dodane.
odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu :roll:
Gerwazy szacun....fajnie sie oglada,fajnie sie czyta ..
brakowalo tego na RETRO mtb...shimano juz dawno rozpracowane, suntour...Radziej robi co moze ;-) ...teraz kolej na Ciebie i Campe
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#89
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:Pierwszy post zaktualizowany - foty dodane.
odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu :roll:
Gerwazy szacun....fajnie sie oglada,fajnie sie czyta ..
brakowalo tego na RETRO mtb...shimano juz dawno rozpracowane, suntour...Radziej robi co moze ;-) ...teraz kolej na Ciebie i Campe
No własnie wczoraj mojej żone tłumaczyłem, jak zapytała mnie po co te zdjęcia dodaję, że oprócz zdjęć staram się napisać co tam wiem o danej części dla potomnych.
Przy czym wiedzę czerpię jedynie z katalogów producenta z tamtego okresu, bo innych źródeł brak. Na forach zagranicznych, wiedza też niewielka z tego co widziałem, i często osoby które wypowiadają się w roli ekspertów podają błędne informacje.

#90
Chciałbym podzielić się pewną nurtującą mnie od pewnego czasu sprawą. Może ktoś znajdzie a może zna rozwiązanie.

Zacznę od początku.

Jakiś czas temu udało mi się kupić we Włoszech dwie nowe i w pudełkach (to ma znaczenie) tylne przerzutki Record OR. Kiedy w końcu trafiły do moich rąk po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem że obie mają skrzywione wózki, tak że kółeczka nie są w tej samej płaszczyźnie. Sprawa dziwna o tyle, że obie mają wózki skrzywione dokładnie w tym samym miejscu.
Nie dawało mi to spokoju, więc najpierw przewertowałem google w poszukiwaniu zdjęć i informacji na ten temat - nie dało to żadnych rezultatów.
Potem napisałem jeszcze do Marcina74 , ale Marcin odpisał że jego przerzutka jest prosta.
Później zadałem sobie trochę trudu i wykopałem na stronie Campagnolo katalogi części zamiennych z 1994 i 1995.
Obrazek

Na rysunkach wózki są proste jak drut, wobec tego uznałem, że widocznie ktoś musiał przygnieść pudełka czym ciężkim, albo na nich stanąć i stąd są krzywe.
Planowałem nawet zabrać się za prostowanie tego, ale jakoś zeszło i tak zostało do czasu kiedy....

wczoraj postanowiłem odkręcić przerzutkę Centaur (2-5 lat starszą niż w/w) z Gazeli.
Po odkręceniu okazało się że wózek też jest krzywy i to nawet trochę bardziej jak widać na zdjęciu poniżej :shock: :roll: Po rozebraniu przerzutki widać dodatkowo ślad prasy, która to skrzywienie zrobiła, więc 100% tak jest fabrycznie :-)
Dziś zadzwoniłem jeszcze do znanego krakowskiego (jak sam siebie nazywa) "Campaniologa" Pana "Szprychy" z ul. Retoryka, ale okazało się, że nie zna problemu, i kiedy zaczął tłumaczyć mi jak można by to wyprostować grzecznie podziękowałem :-)

Podsumowując: skrzywienie jest 100% fabryczne. Na chłopski rozum nie ma żadnego uzasadnienia, wręcz wydaje się szkodliwe, bo powoduje że łańcuch nie porusza się w linii prostej.
Pytanie: PO CO TO JEST? :-/

Na zdjęciu obie przerzutki na górze Record OR, na dole Centaur
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-09, 17:25 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.
cron