#6
kapelusznik pisze:mieliście styczność?
bardzo ciekawe bo rower rzeczywiście legendarny.
Poza ludzmi z Yeti i zawodnikami niewielu miało. Są spekulacje co do liczby wykonanych rowerów. Nie pamiętam ile, coś koło 15. C-26 jest niezwykle rzadki, ścigali się na tym Tomac i Furtado dlatego rowery obrosły w legendę. W rzeczywistości pomysł klejenia rur kompozytowych ze stalowymi mufami okazał się fatalny. Problemy ze spasowaniem rur, puszczanie kleju, koszty produkcji. To nie był bezpieczny rower. Dlatego też nigdy nie wyszedł z fazy testowej w produkcję.
Kestrel był co najmniej dekadę w przód z konstrukcjami z karbonu, mało kto pamięta. W Yeti to nawet nie były rury karbonowe tylko alu zawinięte w kompozyt na zamówienie Yeti przez Eastona.

Od czasu do czasu znajdowane są gdzieś w magazynach rurki, materiał do budowy C-26, jest też parę pociętych FRO i przerobionych na C-26. Ten z "Pinkbike" to replika. Niezwykle wierna, (poza widelcem) wykonana przez tego samego inżyniera który budował C-26, tyle że wiele lat później.

#9
skolioza pisze:No właśnie...
budowane są repliki, przez tegoż samego jegomościa, z tych samych rur
Repliki więc czy reedycje? ;-)
Trudno powiedzieć. Myślę że reedycjami bardziej moglibyśmy nazwać gdyby było to robione przez Yeti tak jak w wypadku Zaskara Re-issue sprzed paru lat. A przecież oficjalnie nie jest. Jak zwał tak zwał w każdym razie.

#10
Ciekaw jestem jak Koleżeństwo zapatruje się na ramę P-Team Ritchey z 2013r. ?

Oczywiście nie jest to klasyk, ale stal, ale malowanie jak z właściwego czasu. Rama była produkowana tylko w 2013 r. dla uczczenia 40-lat spawania ram przez Toma Ritchey. Tarcze owszem, ale jeśli reszta będzie trochę klasyczna to chyba nawiązuje do najlepszych lat.
Załączniki
p-team-frame-2012[1].jpg

#13
Widzę Xcracing, że mamy trochę wspólnego. Te dwa rowery, które składam to na ramach Ritchey. Jeden to P-Team 2013 i dla Mojej Żony 650b 2014. Na teraz jestem jeszcze w rosole, to jest mam widelce i stery. Mostki i kierownice właściwe też. Szukam odpowiednich podkładek dystansowych do sterów.