#2
Superior to czeska marka. Rama z pewnością robiona na Tajwanie w zakładach, gdzie powstaje większość ram aluminiowych brandowanych przez różnych producentów (zakład Meridy). Nie jest to nic specjalnego czy wartego drobiazgowego odrestaurowania, ale biedy też nie ma. Do codziennej jazdy będzie super - wszystko jednak zależy od ceny o stanu poszczególnych komponentów.

Wypadałoby się przywitać w wątku powitalnym.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Z tego co jest w opisie to rock shox dart 3 został założony 4 lata temu i przejechał na nim od tego czasu 200km. Nie mam pojęcia na jakim osprzęcie to jest zbudowane poza tym, że jest to Deore.

#4
Deore to taka średnia półka. Generalnie jest całkiem ok, więc biedy nie ma - ale tak jak pisałem, wszystko zależy od stanu. Korba dla przykładu jest mocno wytarta, co może sugerować spore zużycie napędu (no chyba, że napęd był wymieniany). Osobiście bez oględzin (albo chociaż bardzo dokładnych zdjęć) bałbym się kupić ten rower.
Amortyzator też jest sporo nowszy rama - trochę za bardzo podniósł główkę. Jakiejś wielkiej tragedii nie ma i na początk przygody z MTB powinno być do zniesienia. Z czasem będziesz sobie mógł samodzielnie obniżyć skok amortyzatora.

Jaką ostateczna cenę życzy sobie sprzedawca? 750 zł ceny wyjściowej to trochę dużo za ten rower.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
Napęd w Scott'cie wygląda ok. Pewnie przydałby się serwis amora i wypadałoby obejrzeć łożyska w kołach. Od biedy można jeździć albo dołożyć te 150-200zł i mieć spokój.

#13
qsik pisze:Napęd w Scott'cie wygląda ok. Pewnie przydałby się serwis amora i wypadałoby obejrzeć łożyska w kołach. Od biedy można jeździć albo dołożyć te 150-200zł i mieć spokój.
To w sumie nie tak wiele, właściwie już nawet szukałem rowerów do 1000zł bo naprawdę ciężko było coś znaleźć, a mój budżet był prawie 2x mniejszy na początku... Jednak nie idzie aż tak oszczędzić na rowerze.

#20
damian00716 pisze:
qsik pisze:Myślę, że Scott to zdecydowanie najciekawszy sprzęt do odbudowy i używania.
A po nim, który byłby ok z tych linków
Zdecydowałem się na Scott'a i mam go już w domu :)

Przesyłam zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!ArWu9SCQhVIkgdlveew3HUvbDGvG2A - mam nadzieję, że działa link.

Co do roweru myślę, że jest ok. Na pewno ma sporo odprysków, czy też wybrzuszeń na lakierze.
Do wyregulowania są przerzutki - jeszcze nie wiem jak.
Również na przodzie trze lewy klocek o koło. Na pewno muszę kupić siodełko :D

Trochę przydało by się go odrestaurować, ale myślę że na pewno mi pomożecie :)

#22
focker pisze:Jak za tą cenę to bardzo przyzwoity stan. Będziesz miał frajdę z jazdy na dłuższy czas.
Dzięki :) To mam pytanie do Ciebie. Jak dbać o ten amorek, co powinienem kupić?
Jest jakiś sposób by zapobiec dalszemu wybrzuszaniu lakieru na amorze i ramie?

#23
Wybrzuszenia lakieru, o których mówisz są spowodowane utlenianiem się materiałów, które są tym lakierem pokryte. Jedyna sensowna opcja to powtórne malowanie lub zostawienie tak jak jest. Większość ludzi mówi, że nie ma obaw przed tego typu korozją stopów alu, ale są w internecie zdjęcia połamanych ram wskutek występowania takiego zjawiska. U siebie też tak mam i z uwagi na to, że jest to w niewidocznym miejscu pod górna rurą ramy, to być może zdecyduję się na zrobienie z tym porządku, bo moje umiejętności malarskie zdecydowanie trzeba maskować. :lol:

#24
Rower, jak na swoje lata w niezłym stanie, dobrze że poleciłem Ci go obejrzeć ew. kupić ;) Jak na pierwszą przygodę z lepszym rowerem to ciesz się, że ominąłeś te wszystkie mtb które nowe teraz kosztują po 1200-1500 a po 5 latach chcą za nie 800. Dużo lepszą opcję wybrałeś o czym się przekonasz. Z ciekawości, możesz zważyć rower? Bo że będzie lżejszy niż te nowe za 1500 to pewne, ale ciekawe ile. Z tej ceny 699 coś urwałeś jeszcze czy już nic nie opuścił?

/.edit
Zobacz Damian, ktoś w Bośni i Hercegowinie od półtora roku szuka Twojego siodła :D
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 5&start=10

I to konsekwentnie szuka... Zaproponuj mu 15 euro plus koszty wysyłki ;) chyba że za tanio ;)

#25
12,6 kg waży, wiadomo może troszkę mniej bo stałem na dość nierównym betonie.
Z ceny nie zszedł nic 660zł + 50 zł za podróż do Rzeszowa (~250km łącznie) mi wyszło. Śmiało mogłem brać z przesyłką, ale jednak lepiej było się upewnić osobiście :)
Siodełko zostawię, nie będę używać ale będę miał swój Retro komplet ^^

Te "Wybrzuszenia lakieru" na szczęście to nie jest rdza, więc jeśli to będzie mi już bardzo przeszkadzało to wezmę wyczyszczę te części do "gołego" aluminium i pomaluję.

#27
damian00716 pisze:12,6 kg waży, wiadomo może troszkę mniej bo stałem na dość nierównym betonie.
Z ceny nie zszedł nic 660zł + 50 zł za podróż do Rzeszowa (~250km łącznie) mi wyszło. Śmiało mogłem brać z przesyłką, ale jednak lepiej było się upewnić osobiście :)
Siodełko zostawię, nie będę używać ale będę miał swój Retro komplet ^^

Te "Wybrzuszenia lakieru" na szczęście to nie jest rdza, więc jeśli to będzie mi już bardzo przeszkadzało to wezmę wyczyszczę te części do "gołego" aluminium i pomaluję.
Wybrzuszenie lakieru to na bank rdza tylko rdza aluminium, czyli że się utlenia i lakier puchnie. Rudej tam nie zobaczysz, będzie ładny srebrny kolor:)
Lodzermensch

#29
damian00716 pisze:W takim razie robić mam coś z tym? Czy póki nie mam zamiaru malować tych elementów odpuścić?
Z jakieś 3 godziny nie pęknie:).

A serio to aluminium dość długo jest odporne, tylko brzydko wyglądają takie grzyby. Jak do jazdy a nie na wystawę to nawet sobie tym głowy nie zawracaj.
Lodzermensch