korbowy dylemat

#1
Hej, w przełaju planuję zmianę korby.

Mogę kupić nową ultegrę FC-6500, lub uzywkę DA FC-7700.
Nie mam doświadczenia w sprzęcie szosowym stąd pytanie, czy różnica między DA i ULtegrą jest tak duża jak między XTRem i XTkiem?

Oczywiście DA jest ładniejsza ;)

#3
pakiet mam w rowerze... chodzi mi o roznice miedzy samymi korbami...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#4
roznica miedzy ultegra a DA
jest dokladnie taka sama jak miedzy xt i XTR
czyli duza albo zadna ?!?!
dopoki nie wystartujesz w Pucharze Swiata CX roznicy nie zauwazysz.
Jesli DA jest w dobrym stanie(wizualnym i technicznym) bierz DA (duzo ladniejsza lzejsza ,a i wspolczynnik q chyba duzo lepszy)
Gdyby jednak sie okazalo ze DA zajechana to ultegra bedzie lepszym rozwiazaniem bo jak mowia...nowe to nowe
pozdrawiam !!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#5
dla mnie różnica między xt 750 a xtr 95x jest duża ;)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#6
dla mnie tez
ale pytanie zadane i bez zadnych zlosliwosci probowalem na nie odpowiedziec
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#8
zle nie wyglada
osobiscie wybralbym DA(ultegra nigdy mi nie podchodzila)
mialem tego DA w BIANCHI EVO 4 i nie mozna bylo zlego slowa powiedziec
(oprocz prawej klamkomanetki ktora rozpadla sie po 2 sezonach!!!)
problem w tym ze 53-39 to nie przelozenia do "przelaju",ale jak tam chcesz ..
ps
zaryzykowalby stwierdzenie ze to najladniejsza DA w calej historii istnieni tej grupy
pozdrawiam
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#9
wiem, ze to nie przelozenia do przelaju, ale wlasnie skladam mtb, wiec bedzie to rower na szose plus plaski teren. w lesie na 39 sobie poradze... Jak nie to zmienie koronki..

No wlasnieten model DA mi sie szalenie podoba. Blat wyglada na troche zuzyty, ale nowy lancuch powinien przyjac...

To teraz zaczne szukac FD i RD DA... XTR z przełajówki idzie w mtb!

#10
no to powodzenia!!! :-D :-D :-D
nic tylko szukac reszty !!! :-/ :-/ :-/
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#11
Powodzenia, ostatnio stare diurejsy potrafią kosmiczne ceny osiągać. Sam zbieram 74xx, na razie mam korby (Zimny wie ile kosztowały ;D ) i hamulec przedni. Ale są naprawdę ładne, nie powiem.

Brałbym DA bo i support jest przy okazji, najtańszy suport na ten system 120zł kosztuje (105)
Zresztą ultegra nie jest tak ładna i zdecydowanie częściej spotykana. Zmiana koronek niegłupia rzecz, wsadzić coś ze 105tki a oryginalne do archiwum, sam planuję tak zrobić.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#12
Witam.

Co do kosmiczniości cen to ostatnio we Wro była do kupienia RD z tej serii do korba, Nowa z pudełkiem i instrukcja. Koleś w pakiecie z innym rzeczami zszedł do 150 za RD więc czy to dużo...

Osobiści brałbym DA w końcu Ultegra taka pospolita a DA to top i nawet cenę będzie lepszą trzymać jakby co...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#13
poprosze o szczegółby dotyczące tej RD. Jestem zainteresowany.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#15
mnie sie 7700 cholernie podobają, są dla mnie tak samo ładne jak szary XTR.

Campy nie chce, miałem klamkomanetki chorusa 8sp i się zraziłem do campy.
Shimano przyzwyczaiło mnie do miekkości chodzenia napędu, w campie dostane tylko ostre kopniaki...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#16
Witam.

RD niestety poszła a koleś nie wyglądał na takiego co dba o sprzęt. :D Tomek z młyna ją miał... jeśli kojarzysz. Trochę potem żałowałem że nie miałem kasy ale cóż...

Ja marzę o carbonowym Recordzie jeszcze wtedy kiedy był na kwadrat...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#17
Od kilku lat używam przełaju jako głównego roweru w zimie i musze powiedzieć ze na korbie 53/39 nie wyobrażam sobie jazdy. Mam korbę szaraka XTRa ze zmienionym pająkiem na 104/64 z zębatkami 44/32 a i tak większośc śmigam na tej małej (teren praktycznie non stop). Z tyłu kaseta 10s 11-23. To są duże koła i jak jedzisz 15km/h po piachu/błocie to ciężko przekręcić korbą. Na moją lipną formę w tym momencie większość szosowych podjazdów też na małej pociskam.
Przy takiej kasecie jaką mam najfajniej by było dla mnie mieć przełożenia 40/28.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#18
Nie używam przełaju jako zimówki. Dla mnie to rower użytkowy, kolarka którą bez problemu zjadę w teren, czy do lasu. W sumie kupiłem ją na przekór zasadom i regułom, gdyż do mojego stylu jazdy powinienem kupić trekkinga, ale chciałem też mieć namiastkę szosy.
Obecnie mam napęd 46-34-26 połączony z kasetą 12-25. Przynam się szczerze, że jeżdze głównie na środkowym trybie, stąd pomysł kupna szosowej korby. Ewentualnie kupię tripla.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,