#2
Te czarne to chyba są anodyzowane czyli powinieneś mieć klocki do nich niby lepsze vuelty zwykłe to i zwykłe klocki ja bym brał zwykłe o ile nie są wytarte.

#6
Przecież to co tutaj pokazujesz się różni nie tylko wyglądem. Różnica jest duża i w hamowaniu i w klockach. Przejedź się na takiej z anodą i bez to zobaczysz różnicę.

#7
Hubert pisze:Przecież to co tutaj pokazujesz się różni nie tylko wyglądem. Różnica jest duża i w hamowaniu i w klockach. Przejedź się na takiej z anodą i bez to zobaczysz różnicę.
Chyba piszesz o ceramice bo anoda na boku obręczy to jest przez pierwsze parę km ale co ja się tam znam. Nie słyszałem o klockach do anodowanych obręczy ale ja to mam małe doświadczenie.
Lodzermensch

#9
Nic mi się nie pomerdało.
Obręcz z powłoką ceramiczną (szara) a anodyzowana (czarna) to zupełnie co innego inne klocki inne hamowanie inne zachowywanie się obręczy względem pogody. Więc nie gadajcie że klocki do tej czarnej będą takie same jak do srebrnej.
Patrzcie co o klockach mówi Magura:
http://old.magura.com/en/products/rim-b ... ories.html
Tutaj jest wyraźnie że to nie jest jeden pies:
http://www.bikepro.com/products/rims/mavic_mtn.html
A nawet tutaj:
http://www.forumrowerowe.org/topic/1024 ... z-v-brake/

#10
Ogólnie klocki można podzielic na te do obręczy aluminowych, ceramicznych i ostatnio w szosach są do obręczy carbonowych, jest też podział w zależności od warunków w jakich mają pracować, ale nie o tym mowa. Powierzchnią boczna-"pracująca" w obręczach anodowanych ściera sie po pierwszej jeździe w cięższych warunkach i nie mają tu znaczenia klocki, wiekszość dobrych obręczy miała anodyzowany tylko grzbiet, powierzchnie boczne były frezowane na koniec CNC, jezeli chodzi o obręcze ceramiczne to ceramika jest wypiekana na anodzie dlatego i kolor grzbietu i powierzchni bocznych ścieranych jest podobny, Hubert nie pisz głupot proszę, że są klocki do anodyzowanych i nieanodyzowanych obręczy, bo to nie prawda. ZROZUM, ŻE ANODA SIE ŚCIERA I JEJ PO JEDNEJ/PARU JAZDACH NIE MA. Z Twoich linków nic nie wynika :roll:

edit: w drugim linku jest wyrażnie napisane że i srebrna obręcz i czarna są anodowane ;-)

#11
Hubert pisze:Nic mi się nie pomerdało.
Obręcz z powłoką ceramiczną (szara) a anodyzowana (czarna) to zupełnie co innego inne klocki inne hamowanie inne zachowywanie się obręczy względem pogody. Więc nie gadajcie że klocki do tej czarnej będą takie same jak do srebrnej.
Patrzcie co o klockach mówi Magura:
http://old.magura.com/en/products/rim-b ... ories.html
Tutaj jest wyraźnie że to nie jest jeden pies:
http://www.bikepro.com/products/rims/mavic_mtn.html
A nawet tutaj:
http://www.forumrowerowe.org/topic/1024 ... z-v-brake/
Hubert, czy poza ceramikami widziałeś używaną obręcz która nie miała startej anody po kilku jazdach?
Chyba większość dobrych obręczy jest po prostu z dobrego stopu alu nie mówimy o markeciakach oczywiście.
Czy poza tymi linkami masz doświadczenie że zwykłe klocki nie będą dobrze działały na tej nawet twardo anodyzowanej czy anodowanej obręczy?Po kilku km anoda schodzi i zostaje gołe alu i co wtedy?
Nie wiem co mówią katalogi, wiem na czym jeździłem ja i wielu moich znajomych.
Co do ceramiki to oczywiście że zwykłe klocki będą działały inaczej, a właściwie krócej bo szybciej się zużyją.
Lodzermensch