RetroMTB FORUM Dyskusyjne

Retro MTB - Doneowy (wcześniej fockerowy) Wheeler Titanium E-1

focker - 2011-01-06, 23:53
Temat postu: Doneowy (wcześniej fockerowy) Wheeler Titanium E-1


Rower typu "co zostało w garażu".
Rama pozyskana dzięki uprzejmości Qsika - warto było czekać. Tytanowa rama Wheelera, model E-1 z 1994roku (w 1995 były już inne przelotki, inne haki i tylne widełki w x-stay, w 1993r. były inne haki i inne detale). Była spawana w okolicy obejmy przerzutki.

Całość galerii poniżej:
http://picasaweb.google.com/gwacholek/Wheeler#

Miał to być rower główny, ale rama jest za stara i nie przyjęła mojego Bombera, więc powstał nowy rower. Hasło przewodnie to m-73x-74x. Trochę tu nie pasują canti XT połączone z klamkami pod v, ale po zamontowaniu hamulców v-brake całość straszyłaby niewykorzystanymi oporami dla canti. Zostanie tak jak jest, bo klamki świetnie leżą w dłoni i idealnie pasują do manetek, a przy ustawieniu na minimalną modulację fajnie obsłużą canti.

Rower cały czas w budowie (dopiero co złożony do kupy - nawet jeszcze linki nie podocinane, linka od przerzutki nawet nie założona). W najbliższym czasie planuję zmianę piast na czarne LX, hamulce na canti LX czarne i największą zębatkę na czarną. Do tego będzie nowe poszycie do siodełka i wieszaki do Canti pomalowane na czarno.

Będę jeszcze montował Manitou III zamiast Specializeda FSX Ti - jak znajdę chwilę czasu, bo ostatnio nie mam się nawet jak normalnie wyspać. Najprawdopodobniej jednak zostanie FSX - piękny amor z karbonowymi goleniami, tytanową podkową, tłumikiem i innymi elementami z zawrotną masą 1180gr. Śliczność jakich mało.

Poniżej pełna specyfikacja. Specjalne podziękowania dla Corrada za opnę tyną, Cypisowi za sztycę Kore, mojej Marcie za odstąpienie klamek i dla niejakiego Pawła Culpe za odstąpienie wieszaka do canti w FSXie :)

Rama - Wheeler Tiatanium E-1 1994
Amortyzator - Specialized FSX Titanium
Korby - White Industries
Suport - Tange
Mostek, kiera, sztyca - Kore
Siodło - Marin Lite
Przerzutki p/t - Deore XT m737
Manetki - Deore XT m740
Klamki - Deore XT m739
Hamulce - Deore XT m737
Kaseta, łańcuch - Deore XT
Obręcze - Mavic X717 / Tioga
Piasty - Deore XT m750/Formula
Stery - FSA Orbit Extreme
Chwyty - Ritchey
Opony - Continental Traction / Kenda Koyote

YvesMoi - 2011-01-07, 00:50

śliczny
Piotr - 2011-01-07, 08:37

Czarne korby do kompletu, no i sztywny widelec cr-mo pod kolor to tak wg. mojego podejścia
aldek - 2011-01-07, 09:25

Też głosuję za sztywniakiem, to może być niezły wycinak.
A tak btw, to byłem niedawno na wsi, i przywiozłem dla Ciebie klamki canti dia-compe 7 (takie same, co je tu kiedyś Piotr zachwalał).
No i korba sr xc pro z brązowymi blatami by tu zagrała. W sumie leży u mnie na wsi, i się kurzy, mogę Ci wypożyczyć :-D
No i pamiętaj, że mam dla Ciebie bidon :-)

focker - 2011-01-07, 09:53

Czy Wy naprawdę wierzycie, że mógłbym zamontować do tego roweru sztywny widelec? :D

Co do korb - w najbliższym czasie będę zmieniał tarczę na czarną i to wystarczy dla zachowania kolorystyki. Czarny LX już by trochę za bardzo przytłaczał czarnością - ma być zachowana pewna równowaga.
A w przyszłości chciałbym założyć czteroramienną korbę XT m-739 z czarną zębatką LX. I to byłoby tyle w temacie korb ;)

Klamki zostają takie jakie są - Dia Cmpe nie za bardzo pasowałyby do koncepcji starego XT i nie byłyby tak fajnie dopasowane do manetek.

zimny - 2011-01-07, 09:55

hmm a bomber jest sam w sobie za wysoki? Nie pasowalby inny widelec o duzym skoku a mniejszej dlugosci?
focker - 2011-01-07, 10:48

Robi nam się OT, ale trudno.

Skok musi determinować wysokość, choć przy podobnym skoku niektóre amory mogą być wyższe (Bomber). Poniżej pewnej wysokości nie zejdzie się bez "położenia" amora do przodu, co skutkuje fatalnym prowadzeniem się. Dlatego staram się być konsekwentny w doborze widelca do ramy. Reszta to już rzecz dowolna.

Ja do roweru do codziennej jazdy wypracowałem sobie idealną wartość skoku na ok 65mm +/-5mm - ani mniej, ani więcej. Więc skoku w Bomberze nie mam zamiaru zmieniać

FSX przy skoku 50mm ma od miski sterów do ziemi 69,5cm. Przy delikatnie i bezpiecznie wysuniętych górnych goleniach z korony można zejść bez problemu do 68,5 - 69cm.
Bomber przy skoku 63mm ma ponad 73mm i dodatkowo nie da się wsunąć głębiej goleni w koronie (zabezpieczenie). Prawie 4cm różnicy (potęgowane sposobem mierzenia) + dodatkowy zapas w FSX-ie to jak dla mnie za dużo jak na ramę 1994. Wyszło to w praktyce - prowadzenie jest dla mnie nie do zaakceptowania. Mógłbym w Bombowcu spiłować zabezpieczenie w koronie albo skrócić górne golenie (raz już skracałem),ale nie chce mi się już z tym bawić.

Bombera nie mam zamiaru zmienić, bo za dużo mnie kosztował wysiłku w przerobieniu tłumików, dopasowaniu charakterystyki itp. Magura byłaby niższa, ale cięższa i zabawa z przeróbkami zaczęłaby się od nowa.

Musi więc być tak jak jest.

skolioza - 2011-01-07, 11:32

ładny rowerek wyszedł:-) korba Sh pasowałaby faktycznie lepiej niż white, także można iść tym tropem :-) czarnymi piastami LXa mogę poratować jak potrzebujesz
qsik - 2011-01-07, 11:36

Cieszę się, że rama trafiła do Ciebie :) Prezentuje się świetnie!
corrado1111 - 2011-01-07, 12:55

Wypas, naklejki jakieś będą?
aldek - 2011-01-07, 13:03

Dlaczego zaraz OT, zawsze się człowiek paru ciekawych rzeczy może dowiedzieć. To raz.
A dwa: na pewno chcesz jeżdzić na canti z klamkami od v-ek? Ja wiem, że XT, itp, itd, ale jednak – to nie działa dobrze.
A btw, gdybyś miał jednak chwilę wahania, to dia-compy pc7 są Twoje. A wyglądają tak:

(to te górne, tych dolnych nie-oddam-nikomu :-D )

focker - 2011-01-07, 13:14

Dzięki Qsiku za tą ramkę - fajnie się się ja udało postawić na koła.

Naklejek na razie nie przewiduję, bo zawalony robotą jestem, ale może w przyszłości. Chociaż jak dla mnie bez naklejek jest stanowczo ok.

Co do klamek - XT mają regulację modulacji. Będzie ustawione na minimum, czyli w zasadzie powinno chodzić podobnie jak w klamkach do canti. Ale chętnie wypróbuję Twoje DiaCompe, jak tylko w końcu uda się nam spiknąć. Zobaczymy - może faktycznie będą lepiej hulać.

zimny - 2011-01-07, 15:41

tytanowa rama na LX-ie?.... poza tym sa inne marki niz shimano, a tu ciagle ten "czarny lx" eh
Radziej - 2011-01-07, 16:03

Popieram zostawienie ramy bez naklejek, bédzie znacznie lepiej. Gdzie wytrzasnaleś ten widelec?
focker - 2011-01-07, 17:16

Nic uwłaczającego w LXie nie widzę. Koncepcja jest taka, że ma być Shimano 97-98. Innych czarnych hebli Shimano z tego okresu nie znam, więc sprawa jest oczywista. Podobnie piasty. Taka moja fanaberia związana z tym, że w mojej ocenie to najlepszy okres w historii wielkiego S. Ma być poza tym prosto, monokolorystycznie (dlatego nie szary XTR) i bez fanaberii.

Co do amora - udało mi się go kupić kilka lat temu po ludzku w Polsce. Nawet ie miał być montowany, tylko stać na honorowym miejscu, ale rama jak najbardziej zasługuje na taką biżuterię (a może amor na taka ramę ;). Jest perfekcyjnie wykonany a każdy detal to majstersztyk. Tytanowe są wszystkie śruby, piwoty, pokrętła tłumienia i elementy wnętrza. Sam system amortyzacji to MAG20 z tytanowymi tłumikami i zaworkami. Pamiętam z młodości, jak jeździł na nim Ned Overend. Próbowałem się dowiedzieć ile kosztował w 1994r, ale nie znalazłem takiej informacji. Musiał jednak kosztować więcej niż majątek. W standardzie był montowany w Spcialized'zie S-Works Carbon.

el mo - 2011-01-07, 18:54

Yo. Wygląda super! Pamiętam, jak będąc całkiem małym miałem katalog Wheelera (nie pamiętam z którego roku) i na rozkładówce był tytanowy bike z żółtymi naklejkami. A to był czas, kiedy Wheeler to był dla mnie szczyt szczytów, skutkiem czego mój oryginalnie czarno różowy Romet Atlas przyjął w drodze malowania barwy tytanowego Wheelera (i miał żółte cieniowane widełki z przodu i z tyłu). Takich rzeczy się nie zapomina...
Radziej - 2011-01-07, 21:52

focker napisał/a:


Co do amora - udało mi się go kupić kilka lat temu po ludzku w Polsce. Nawet ie miał być montowany, tylko stać na honorowym miejscu, ale rama jak najbardziej zasługuje na taką biżuterię (a może amor na taka ramę ;). Jest perfekcyjnie wykonany a każdy detal to majstersztyk. Tytanowe są wszystkie śruby, piwoty, pokrętła tłumienia i elementy wnętrza. Sam system amortyzacji to MAG20 z tytanowymi tłumikami i zaworkami. Pamiętam z młodości, jak jeździł na nim Ned Overend. Próbowałem się dowiedzieć ile kosztował w 1994r, ale nie znalazłem takiej informacji. Musiał jednak kosztować więcej niż majątek. W standardzie był montowany w Spcialized'zie S-Works Carbon.


Dokładnie w S-Works Epic Ultimate. Dosyć rzadki okaz zarówno kiedyś jak i teraz właśnie ze względu na cenę która w istocie była kosmiczna. Kozacki jest też FSX bazujący na Judy.

focker - 2011-01-08, 18:56

Judy FSX była robiona już pod szyldem Rock Shox'a, tylko z adnotacją "made by Specialized" czy coś takiego. Pierwszy Future Shock FSX był robiony pod logo Speca, choć środek miał Maga (i to Maga20, a nie znacznie nowocześniejszego i już od dwóch lat produkowanego Maga21).

Judy FSX można jeszcze czasem dostać na eBayu, ale są one zwykle w tragicznym stanie. O ile nie jest strasznie trudne zastąpienie najczęściej zatartych goleni prze podobne z SL'a, to bieżni już się nie dostanie, bo nie pasują te standardowe od Judy/SIDa/Pilota (takie ułatwienie życia przez speców od marketingu Speca). Więc o remoncie można zapomnieć, bo już w latach produkcji ciężko było od Speca kupić te bieżnie.

Ciekawe jest to, że Judy FSX była cięższa, mniej sztywna i dużo droższa od SL'a. RS miał jednak znacznie lepiej opanowaną technologię produkcji. Ale za to jak ten Judy FSX wygląda...

rurokura - 2011-01-09, 11:47

no jak na "składak" wyszło bardzo fajnie . nie jedna osoba chciała by mieć taki rowerek :)
co do osprzętu -to właściwie w ogóle nie mam zastrzeżeń -wszystko przecież pasuje
btw. fajny wieszaczek na przednią linkę przerzutki

focker - 2011-01-11, 22:16

No to pierwszy test praktyczny zrobiony.
Rama jest bardzo zwinna i sztywna - wiele ram aluminiowych na których jeździłem mogłaby jej tego drugiego pozazdrościć. Nie powiem - bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło, bo po głosach na forum spodziewałem się rozlazłej kluchy. Wielki plus.

Geometria bardzo mi odpowiada - rama szybko i pewnie wchodzi w zakręty. Nie czuć mułowatości, czego się trochę obawiałem. Pewnie przy dłuższych wycieczkach może to trochę męczyć, ale właśnie taką geometrię preferuję.

Amortyzator praktycznie nie działa -wybiera tylko największe nierówności. Ale tego się spodziewałem - dużo jeździłem na Magu20 a i tego FSXa testowałem już wcześniej. Poza tym to jednak super ścigancki sprzęt. Zaskoczyła mnie niezła sztywność jak na tak filigranowe golenie.

Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Super prowadząca się ramka.

zimny - 2011-01-12, 02:34

to moze eksperymentalnie zaszalej i przejedz sie z wyzszym widlem;)
Radziej - 2011-01-13, 10:29

focker napisał/a:
No to pierwszy test praktyczny zrobiony.
Rama jest bardzo zwinna i sztywna - wiele ram aluminiowych na których jeździłem mogłaby jej tego drugiego pozazdrościć. Nie powiem - bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło, bo po głosach na forum spodziewałem się rozlazłej kluchy. Wielki plus.

Ja tam nie wiem o co chodzi. Co prawda moje doświadczenie z tytanem sprowadza się do trzech Xizangów w różnych rozmiarach (w końcu dorwałem ten odpowiedni -18') ale z ręką na sercu mogę powiedzieć że jest to najlepiej jeżdżący hardtail wśród tych które miałem a miałem ich trochę, klasyków i nowej generacji, aluminiowych, stalowych i carbonowego Cube kilka lat temu.
I nikt, absulutnie nikt nie jest w stanie mnie przekonać że jego nadmuchiwany plastik jeździ lepiej tylko dlatego że jest 200 gram lżejszy. I nie mówię tutaj o ściganiu się ale o samej przyjemności z jazdy.

focker - 2011-01-13, 10:58

Ja wcześniej z tytanem nie miałem do czynienia, więc się sugerowałem tym, co było na forum, między innymi tu:
http://forum.retromtb.pl/...hlight=tytanowe

Na szczęście moje obawy się nie spełniły - rower świetnie się prowadzi, na co duży wpływ ma niezła sztywność.

Co do karbonu - jak dla mnie nadaje się tylko do gabloty w garażu (kiepskie doświadczenia), stal trochę za ciężka (z ramą Orłowskiego przeczącą tej teorii też niemiłe doświadczenia), alu bez polotu i robi kręgosłupowi kuku. Tytan jak dotąd dla mnie najlepszy - szczególnie, że od jakiegoś czasu się poważnie nie ścigam (ale na maratony się nada).

Na tyle fajnie jeździ się na tej ramie, że zastanawiam się nad obniżeniem Bombera z pomocą frezarki - to tak a propos tego, co Zimny pisał ;)

Radziej - 2011-01-13, 11:34

FSX dobrze mu leży, plus tytanowe deltale dobrze się komponują z tytanową ramą . Myślałem że ten widelec poza Epic Ulitamate, ewentualnie jakimś Specem nigdzie nie zagra. Na pewno nie wyglądał by dobrze w żadnym z moich rowerów a tu nawet pasuje.
focker - 2011-09-02, 14:58

Drobna aktualizacja:

skolioza - 2011-09-11, 18:25

proszę - marzenie się spełniło! FSX w Twoich rękach! Z pl czy z łestu? jak wrażenia z pracy?
nie za wysoki do ramy?

focker - 2011-09-12, 09:24

Za wysoka?
Nic a nic.
Jest dużo niższa od Bombera przy tym samym skoku i świetnie się zgrywa z tą ramą.
Podkowa tylko idzie do wymiany, bo przez nią wideł jest wiotki jak mokra klucha.
A szkoda - bo śliczna jest. Ale dawca już kupiony.

jacob - 2011-09-12, 23:35

a w ty wheelerze główka to 1" czy 1 1/8"?
YvesMoi - 2011-09-13, 03:36

no toc widać ze 1 1/8 :)
focker - 2011-09-13, 05:00

Jest dokładnie jak pisze Yves - 1 1/8 "
corrado1111 - 2011-09-13, 08:35

Burżuj,ludzie by siostry do Berlina sprzedali a ten sobie wymienia taką podkowę bo za miękka:)
focker - 2011-12-31, 21:13

No dobra - skoro rower wystawiony do konkursu, to chyba wypadałoby zamieścić zdjęcia jego obecnego stanu. Trochę się pozmieniało - chyba na lepsze:







Więcej zdjęć lepszej jakości (także poprzednich cieleń roweru) tutaj:
https://picasaweb.google.com/113355234871728491536/Wheeler#

skolioza - 2012-01-01, 11:30

no no, ewolucja istotnie znaczna :-)
korby Syncrosa, rury Kore, FSX... BTW skoro FSX wrócił to znaczy że nie będziesz za często na nim jeździł?

aldek - 2012-01-01, 11:52

Zawsze lubiłem i będę lubił korowe rowerki.
Myślisz o jakiś napisach na rurach, czy taka asceza z jednym logiem na czółku zostaje?

focker - 2012-01-01, 13:51

Na razie częściej jeżdżę na Endorfinie albo Kleinie - Wheeler czeka na nową podkowę do Judy, bo oryginalna jest wyjątkowo wiotka. Do niedawna dość często jeździłem tym rowerem, ale wtedy był jeszcze Manitou Pro. No cóż - Judyty trochę szkoda, więc nie wykluczam, że maniek wróci na swoje miejsce. Ewentualnie pierwotny FSX kiedy będzie mi się chciało zabrać za wymianę uszczelek.

Co do kolorów - ma być ich jak najmniej i kropka. Bardzo mnie drażnią czerwone elementy Judyty. Czerwone oryginalne pokrętła zostały zastąpione czarnymi (co wygląda znacznie lepiej w tym akurat rowerze), ale naklejek mi szkoda. Rower ma być ascetyczny i nie rzucać się w oczy. Swoją wartość ma pokazywać dopiero po głębszym przyjrzeniu się. Takie założenie.

YvesMoi - 2012-01-01, 13:58

szczerze? najpierw oddałem głoś na ten rower, a potem doszedłem do tego wątku. wystarczyło mi to że zobaczyłem zdjęcie profilowe w ankiecie, fajną korbę, amor, spójny kokpit, sztyca....i właśnie tutaj pasuje ta kolorystyka. jak piszesz dopiero ktoś kto dokładnie przyjrzy się temu projektowi dostrzega niezłe perełki. żadnego lajtingu, same sprawdzone części. ja bym sie nie bał go katować, chyba nie nadje się na powieszenie na ścianie, a bardziej do lasuuuuuuuuuuuuuuu!
focker - 2012-01-01, 14:36

No właśnie rower jest jak najbardziej do jeżdżenia.
Niestety - podkowa w Judy, jak to w FSX, ma małe pęknięcie. Przez to amor jest bardzo wiotki, a do tego boje się, że podkowa w końcu pęknie. Są więc dwie opcje - albo założę podkowę od Judy XC w miarę pasująca kolorystycznie, albo wróci na miejsce stary Manitou, z którym rower wyglądał tak:


jak dla mnie jedna i druga opcja są warte rozważenia -zobaczymy z czasem co zostanie.

focker - 2012-01-02, 23:57

Korzystając z pięknej pogody oraz urlopu, udało mi się zrobić kilka dodatkowych fotek Wheelera w świetle dziennym:



Więcej fotek tradycyjnie tutaj:
https://picasaweb.google.com/113355234871728491536/Wheeler#5693169310477660994
i w prawo.

skolioza - 2012-11-07, 22:28

odgrzebuję, bo w temacie o Załęczańskim PK nie dałeś się pociągnąć za język
To jak to z tym Wheelerem jest teraz? kiedyś pisaleś /mówiłeś ze ta rama jest wybredna pod kątem widelców, a tu zdaje się Bomber zagościł, i to nie ten z najstarszych
Będzie jakaś aktualizacja opatrzona komentarzem? ;-)

focker - 2012-11-08, 01:24

Bomber jest zamontowany raczej w celu sprawdzenia, czy wszystko w nim działa po serwisie. Na długo tu nie zagości.

Aktualizacjo nie planuję - rower się ciągle zmienia, to taki żywy twór. Szkoda czasu na ciągłe opisywanie co się w nim zmieniło. Całokształt roweru będzie widać w zdjęciach z wypadów.

focker - 2015-04-06, 16:00

Wheeler przeszedł małą metamorfozę i obecnie wygląda tak. Chyba to jest wersja ostateczna :) Szczególnie się cieszę,że udało mi się dorwać zaciski Kore i pancerze SLR. Z kolei Kubie84 bardzo, bardzo dziękuję za pomoc z naklejkami. Cieszą też tytanowe osie pedałów Specialized, tytanowy suport KSS i kaseta m900 12-32.






Skeevo - 2015-04-06, 17:44

Piękny teraz jest... z resztą zawsze był. Ta korba Syncrosa dodała mu tego co trzeba... tzn. napisy :-)
cardamon - 2015-04-06, 19:52

ta kera i mostek klockowate Kore odstają nieco od reszty ;)
skolioza - 2015-04-06, 19:58

Kurczę, jakby tak przymierzyć czarne rurki Syncrosa...
Ale fakt, korba zyskała bardzo

snack - 2015-04-06, 20:12

Mi osobiście brakuje napisów na ramie, ale wiem że tak miało być.
Kore mi tu zupełnie nie przeszkadza, wpisuje się w obraz całości.
Strasznie zazdroszczę zacisków Kore, szukam takich, szukam i nie mogę namierzyć :roll:

Skeevo - 2015-04-06, 20:20

No i gdyby FSX powrócił, to też byłoby fajnie :-)
focker - 2015-04-06, 20:34

Który FSX?
Judy FSX to porażka jest. Ładnie wygląda, ale gnie się jak plastelina. Smarować też mi się tego nie chce co chwila. W Manitou ślizgi są fajniej rozwiązane i rzadziej trzeba smarować. No i wagowo po wymianie rury na alu wyszło znacznie lepiej z Mańkiem - więc zostaje.
FSX nie ma sprężyny negatywnej i to stukanie na końcu doprowadza mnie do szału. Przechodziłem przez to w latach 90-tych i dziękuję jednak. Poza tym zbyt filigranowy jest do tej ramy.

Z Syncrosem sam się zastanawiam. Ale jakby podliczyć koszt mostka, kierownicy, sztycy i rogów, to by za drogo wyszło to wszystko. A tak - rurki są w miarę spójne (rogów Kore chyba nie robiło) i jest gites. Jak się trafi kiera ze starszych modeli - to pewnie wymienię. Na razie będzie tak jak jest. Lepiej by było, jakby mostek się opierał o miskę sterów bez podkładki - ale szkoda mi trochę ciąć aluminiowej rury sterowej. Dam wyższe stery i będzie gites.

Skeevo - 2015-04-06, 20:43
Temat postu: Re: Wheeler Titanium E-1
focker napisał/a:
Najprawdopodobniej jednak zostanie FSX - piękny amor z karbonowymi goleniami, tytanową podkową, tłumikiem i innymi elementami z zawrotną masą 1180gr. Śliczność jakich mało.


Dokładnie ten FSX

focker - 2015-04-06, 20:49

Pozwól, że w zapodam cytat (z 2011 r.) w całości:
Cytat:
Będę jeszcze montował Manitou III zamiast Specializeda FSX Ti - jak znajdę chwilę czasu, bo ostatnio nie mam się nawet jak normalnie wyspać. Najprawdopodobniej jednak zostanie FSX - piękny amor z karbonowymi goleniami, tytanową podkową, tłumikiem i innymi elementami z zawrotną masą 1180gr. Śliczność jakich mało.

Jazda rozwiała ten dylemat :)

Skeevo - 2015-04-06, 20:51

Jak Wheeler nie jest ścienny to trza praktycznie patrzeć :-) Gdyby robił za ozdobę to FSX wyglądałby fajniej :-)
focker - 2015-04-06, 20:58

Jeszcze był brany pod uwagę włoski STM w systemie upside-down, ale za ciężki jest. Halson też był przymierzany, ale też nie podszedł jakoś.
kapelusznik - 2015-04-06, 21:05

Rower rowelacja.
A tak poza tematem - jakim cudem strzeliła podsiodłowa? Czy może była skracana;)?

focker - 2015-04-06, 21:07

Podobno od fotelika dziecięcego.
kuba84 - 2015-04-07, 20:17

Syncros ładnie wyszedł ale ten boczny kore trochę straszy :) + za niefrezowany duży blat. Ważyłeś cały rower?
focker - 2015-04-07, 20:33

No właśnie sie zastanawiam, czy nie zdrapać tych naklejek wg starego wzoru i nie dać tych od Ciebie. Wszędzie logotyp byłby taki sam. Z drugiej strony - troche szkoda oryginałów. Z uwagi jednak na rozbieżność obecną - chyba się przemogę w najbliższym czasie. W końcu nowsze mostki na jedną śrubę też miały nowy logotyp.

Jesli chodzi o masę, to miałem nadzieję na mniej niż 10kg. Wyszło 10.1, ale już mi się nie chce dłubać więcej.

kuba84 - 2015-04-07, 20:39

Myślałem że to są te ode mnie. Mam aheadlite'a więc może w wolnej chwili bym spróbował je obrobić.

A sama ramka ile?

snack - 2015-04-07, 22:45

Ja ze swojego zdrapałem boczne napisy, ale u mnie były w znacznie gorszym stanie i nie było żal. Po naklejeniu tych od kuba84 wygląda tak:



Litery są nieco mniejsze, bardziej podobne do tych na sztycy.

focker - 2016-02-25, 20:56

Nastąpiła zmiana koncepcji. Na montaż czekają:


Jeśli ktoś jest zainteresowanym kompletem rurek Kore - zapraszam na PW.

hit00r - 2016-02-25, 23:16

focker napisał/a:
Nastąpiła zmiana koncepcji. Na montaż czekają:
Obrazek

Jeśli ktoś jest zainteresowanym kompletem rurek Kore - zapraszam na PW.


Skąd tyś to wytargał :shock: :!: :?:

YvesMoi - 2016-02-26, 09:16

zmiana na lepsze :mrgreen:
focker - 2016-02-26, 09:49

Mój pierwszy papierowy katalog jaki kiedykolwiek dostałem na własność to Syncros 1994. W tym katalogu znajduje się taki oto rower:

Zawsze był to dla mnie ideał piękna starych rowerów i bardzo chciałem mieć w rowerze wszystkie części Syncrosa + amor Manitou. Korbę udało mi dostać dużo, dużo wcześniej. Niedawno na forum pojawił się suport. Cała reszta to kwestia miesiąca - akurat na allegro pojawił się mostek + kierownica. Od Marcina w tym samym czasie przyszła sztyca, a rogi przysłał pewien Niemiaszek (10 czy 15 EUR z tego co kojarzę - ale wymagały sporo pracy żeby je doprowadzić do stanu używalności).

Oczywiście bez naklejek od Kuby nie byłoby takiego efektu - za co mu dziękuje tutaj z całego serca :)

Naklejka na Suporcie oczywiście nieoryginalna - niemniej sam suport jak najbardziej.
Brakuje jeszcze tylko piast i przedłużek klamek hamulcowych - ale chyba na razie wystarczy to co jest.

Sztycę tytanową mam (taką jak na zdjęciu), ale chyba do tytanu lepiej będzie pasować czarna.

YvesMoi - 2016-02-26, 12:09

kanadyjskie szpeje to jest klasa sama w sobie, bardzo się cieszę, że w końcu ktoś kompletuje taki zestaw :)
oczywiście ideałem był by jeszcze sztywniak bo pure retro to właśnie w moim mniemaniu boli ;)





ciekawi mnie jednak ta ramka syncrosa,,,,,co tam oni obrandowali do katalogu specjalnie bo swojego to chyba nic nie spawali

w tym roku SYNCROS obchodzi 30-to lecie działalności 8-) 8-) 8-)

focker - 2016-02-26, 12:44

Oj nie nie. Sztywniaka być nie może. Zawsze marzyłem o połączeniu Syncrosa z Manitou.
W zasadzie to mi tylko piast brakuje - ale one jakieś chore ceny osiągają. Jak się trafią, to będą.

Co do ramy Syncrosa, to na pewno jakaś brandowana dla celów katalogu. Oni ram nie mieli w ofercie nigdy.

skolioza - 2016-02-26, 13:53

pięknie będzie!
dobrze że sztyca do Ciebie trafiła - u mnie od ponad roku na szafie leżała, a tu błyśnie aż miło!

Skeevo - 2016-02-26, 22:17

Pięknie Focker! Gratulacje! :-)
sztopi17 - 2016-02-27, 13:45

Najlepsze połączenie tytan i czarny szpej 8-) Do tego Syncros " creme de la creme " zazdroszczę


Poszło PM w sprawie KOra

focker - 2016-02-27, 18:37

Dzięki za miłe słowo.
Jutro planuję całość poskładać do kupy - zobaczymy jak wyjdzie całość.
W zanadrzu czekają jeszcze fajne hamulce- ale wszystko w swoim czasie :)

focker - 2016-03-03, 09:26

Z powodu przejściowych trudności musiałem odłożyć montaż rurek.
Za to idę dalej ze zmiana koncepcji. XT 737 już mi tu trochę przestaje pasować - chciałbym coś fajniejszego. Dlatego hamulce zostaną zastąpione takimi:

mekp - 2016-03-03, 09:27

Nowe ?
focker - 2016-03-03, 09:31

Tak jest - w pudełku.
YvesMoi - 2016-03-03, 10:08

focker napisał/a:
Z powodu przejściowych trudności musiałem odłożyć montaż rurek...

biedna sztyca :/

focker - 2016-03-03, 10:11

Spokojnie. Pięknie się nią zaopiekowałem. Pacjent będzie żyć.
skolioza - 2016-03-03, 10:19

YvesMoi napisał/a:
focker napisał/a:
Z powodu przejściowych trudności musiałem odłożyć montaż rurek...

biedna sztyca :/

a mnie goopio, bo choć nigdy sam jej nie założyłem, to jednak to sztyca od mnie :-(

focker - 2016-03-03, 10:34

Spoko loko - pacjent będzie żył.
Retromen - 2016-03-03, 17:28

Heble piekne! Jak wyglada w nich regulacja sprezyny? Od strony ramy nakretka?
focker - 2016-03-03, 18:17

Dokładnie tak. Płaskim kluczem (albo kołkowym - do wyboru) przytrzymujesz spreżynę od przodu i dociskasz główną śrubą.
Retromen - 2016-03-03, 19:18

O to jest piekne) i wygodne w ustawieniu.
qsik - 2016-03-03, 20:45

skolioza napisał/a:

a mnie goopio, bo choć nigdy sam jej nie założyłem, to jednak to sztyca od mnie :-(


Mi jeszcze bardziej...

focker - 2016-03-03, 23:48

Klej w sztycy puścił przy pierwszym włożeniu w podsiodłówkę. Mam jeden z najlepszych klejów konstrukcyjnych od 3M, więc nie powinno być problemów z połączeniem. Jeśli się nie uda, to będę się do Was odzywać ;P :P
mcn - 2016-03-10, 23:48

Jak coś, to mogę odkupić tą sztycę :-P
focker - 2016-04-14, 21:46

Zastanawiam się, czy nie zaaplikować Wheelerowi czegoś takiego, co mi się wala po komórce:

źródło: mtb-news.de
Różnica w masie w porównaniu do kantów XT - 180 gram. Z drugiej strony - w końcu byłoby porządne hamowanie. No i nie jest to częsty szpej.
Powodem zastanawiania się nad tym rozwianiem jest też to, że za nic w świecie nie mogę ustawić tylnego hamulca. Piwoty są tak dziwnie umiejscowione, że mam duży z tym problem. Pewnie potrzeba szerszej obręczy - a ja te swoje Sunny bardzo lubię. Magura rozwiązałaby ten problem.

marcin74 - 2016-04-14, 21:48

focker napisał/a:
Powodem zastanawiania się nad tym rozwianiem jest też to, że za nic w świecie nie mogę ustawić tylnego hamulca


aaaa Dia Compe ???

corrado1111 - 2016-04-14, 21:58



:)

focker - 2016-04-14, 22:10

wiązałem z nimi duże nadzieje, ale zachowują się jak XT :(
Retromen - 2016-04-14, 22:17

focker, Dziwne mam dia compe i zalozylem na probe xt. Szybko wrocilem do dia compe...Moze klocki cos nie tak...?
focker - 2016-04-14, 22:43

Przecież piszę, że problem nie leży w hamulcach (wszystkie kanty mają to samo), tylko w piwotach i szerokości obręczy.
Retromen - 2016-04-14, 23:10

Przepraszam niedoczytalem.
focker - 2016-04-17, 19:55

Temat przebudowy chyba się ruszył. Długo, długo nic - i nagle bach:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6116999364

Temat hamulców może za to załatwią koła na piastach DT Hugi i obręczach Mavica, które mi się walają po komórce. Jeśli nie - będzie Magura.

hit00r - 2016-04-18, 02:39

focker napisał/a:
Temat przebudowy chyba się ruszył. Długo, długo nic - i nagle bach:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6116999364

Po co ci taka sztukowana przerzutka :-/ :?:
Kółka nie oryginalne gwint w wózku wypieprzony :-|
Ciekawe czy ma luzy i jest prosta ... ale za 80 zł to nawet na półkę można kupić :mrgreen:

focker - 2016-04-18, 08:30

Kółka mam, tylna część wózka mam. Nie widzę więc w tym problemu - a za 80zł to mogę XT 739 co najwyżej kupić.
hit00r - 2016-04-18, 11:31

focker napisał/a:
Kółka mam, tylna część wózka mam. Nie widzę więc w tym problemu - a za 80zł to mogę XT 739 co najwyżej kupić.

No to chyba że tak :->
A TEN ZAŚWINIONY BŁOTEM ENDORPHIN TO TWÓJ :!: :?:
Jeśli tak to dla czego nie ma o nim wzmianki w postaci tematu na forum :!: :?:

focker - 2016-04-18, 11:59

O wielu moich rowerach nie było wzmianki na forum - coś się do Endorfiny doczepił? Większość forumowiczów ją macało na żywo - wystarczy. Zresztą nie o niej jest ten temat.
Retromen - 2016-04-18, 19:27

Dobrze ze nie dales w opisie tych wszystkich rowerow bo juz Twoj opis nie miesci mi sie na ekranie :mrgreen:
mcn - 2016-04-18, 21:47

W tej RD jest chyba włożona tytanowa śruba główna :-P
hit00r - 2016-04-18, 23:53

mcn napisał/a:
W tej RD jest chyba włożona tytanowa śruba główna :-P

W tej chyba jeszcze nie dawali tytanu ... na 100% zaczęli od 952 ale możliwe że już 950 miała tytan.

corrado1111 - 2016-04-19, 09:58

hit00r napisał/a:
mcn napisał/a:
W tej RD jest chyba włożona tytanowa śruba główna :-P

W tej chyba jeszcze nie dawali tytanu ... na 100% zaczęli od 952 ale możliwe że już 950 miała tytan.


A nikt nie mógł założyć sobie tak po cichu?

Punkxtr - 2016-04-19, 11:15

hit00r napisał/a:
mcn napisał/a:
W tej RD jest chyba włożona tytanowa śruba główna :-P

W tej chyba jeszcze nie dawali tytanu ... na 100% zaczęli od 952 ale możliwe że już 950 miała tytan.


Tytanowa śruba główna była w M950. W 952 tytanowego nie było nic, tylko alu i stal.

hit00r - 2016-04-19, 13:10

Punkxtr napisał/a:
hit00r napisał/a:
mcn napisał/a:
W tej RD jest chyba włożona tytanowa śruba główna :-P

W tej chyba jeszcze nie dawali tytanu ... na 100% zaczęli od 952 ale możliwe że już 950 miała tytan.


Tytanowa śruba główna była w M950. W 952 tytanowego nie było nic, tylko alu i stal.

No jak to nie było w 952 ... jest tytanowa taka odchudzona z dużym otworem.
Sam mam taką przerzutkę ... tam zawsze jest tytan drogi Panie :-)

focker - 2016-04-19, 13:16

W 952 w serii jest stal. Tytan jest w 950. Różnica w masie jest niewielka, bo śruba w 952 jest mocno powycinana. Jak nie wierzysz, użyj magnesu. Amen.
mcn - 2016-04-19, 14:06

Zgadza się, w 952 jest rozwiercona stal nierdzewna.
Wracając do tematu 910 to przecież każdy głupi wie, że stalowe tam były ale tu ze zdjęć wygląda na tuning!

hit00r - 2016-04-19, 16:34

focker napisał/a:
W 952 w serii jest stal. Tytan jest w 950. Różnica w masie jest niewielka, bo śruba w 952 jest mocno powycinana. Jak nie wierzysz, użyj magnesu. Amen.

LOL :!: :shock:
Faktycznie ... to co niby w katalogu rowerowym ściemniali że ona jest tytanowa ... :?:
Zawsze byłem przekonany że to tytan :oops:

Punkxtr - 2016-04-19, 17:57

Katalogi... telewizja też kłamie ;-)
focker - 2016-04-24, 11:50

No dobra- dziś spróbowałem nowej szerszej obręczy. Efekt ten sam. Po zbadaniu całości problemu dochodzę do wniosku, że to wina rozginających się tylnych widełek. Wszystko pracuje jak cholera. No cóż - elastyczność tytanu. Rama E1 rok młodsza ma już S-Stay - Wheeler odrobił lekcje.
Wyjścia są dwa - albo zamontować boostera (fuj) albo Magurę. Z dwojga złego chyba będzie więc Magura.

Retromen - 2016-04-24, 12:54

Jak rama wiotka to kazdy hamulec slabo zadziala.
pankierownik - 2016-04-24, 13:04

Z tym, że Magura ma booster w standardzie.
focker - 2016-04-24, 13:16

Retromen napisał/a:
Jak rama wiotka to kazdy hamulec slabo zadziala.

Chyba właśnie od tego jest booster, żeby zapobiec rozginaniu się wiotkich rurek, prawda?
pankierownik napisał/a:
Z tym, że Magura ma booster w standardzie.

Właśnie o to chodzi. Booster przy katach to taki trochę paździerz. No i dziwnie będzie wyglądać jeden, z tyłu (z przodu nie ma potrzeby zakładać - poza tym szkoda Mańka szpecić). W Magurze podkowa jest elementem konstrukcyjnym hamulca, więc tak bardzo nie bije po oczach. Jedyne co by mnie mogło przekonać za opcją booster + kanty to jakaś fajna, niebanalna podkowa. Ktoś, coś? Zastanawiam się też na takim zamontowaniem boostera, żeby by pod hamulcem (od strony ramy) a nie na zewnątrz. Trochę jak w Magurze Evo2.

Przy Magurze oczywiście pozostaje kwestia wolnego wieszaka pod kanty. Z przodu sobie poradzę, bo mam zapasową podkowę od Mańka i mogę jej zrobić od góry małe harakiri, ale z tu żal będzie udydolić :(

Retromen - 2016-04-24, 13:36

Najlepiej załozyc booster pod canty i zobaczyc czy faktycznie pomogło.
focker - 2016-11-02, 13:43

Co byście powiedzieli na takie stery w Wheelerze?
corrado1111 - 2016-11-02, 13:46

Ładny okaz, fajnie do kompletu podejdą.
mekp - 2016-11-02, 13:47

A to nie jest jakiś model diejcz-freeride?
focker - 2016-11-02, 13:58

mekp napisał/a:
A to nie jest jakiś model diejcz-freeride?

Właśnie dlatego pytam ;)

mcn - 2016-11-02, 14:47

Stery naprawdę fajne ale moim zdaniem o dwa, trzy lata za młode do Twojego Wheelera...
focker - 2016-11-02, 15:40

Żeby tylko o te dwa-trzy lata ;)
Niestety - Syncros w okresie z którego jest Wheeler nie robił sterów w ogóle - więc albo takie, albo nie będzie Syncrosa w ogóle.

skolioza - 2016-11-02, 17:52

ja bym się trzymał epoki
mcn - 2016-11-02, 19:51

No to chyba pozostają tylko rzadko spotykane Race Face Real Seal albo tak jak mają wszyscy Chris King :-D
focker - 2016-11-02, 21:42

RaceFace już są - ale jakoś mi nie leżą. Najfajniej jednak będzie tu pasować Syncros - dlatego jestem skazny na ten model. Logo już troszkę inne niż w 1994 r. - ale jeszcze i tak nie jest źle.
YvesMoi - 2016-11-02, 21:47

lepiej bez tych sterów
focker - 2016-11-02, 22:00

YvesMoi napisał/a:
lepiej bez tych sterów

Zaraz zaraz - na zlocie pierwszy mnie na takie namawiałś :P

YvesMoi - 2016-11-02, 22:06

musialem byc nietrzeźwy. odszczekuje to
Retromen - 2016-11-02, 22:08

Nie popadajmy w paranoje. Nic nie bedzie lepiej pasowało niż te syncrosy.
corrado1111 - 2016-11-02, 23:26

A ja bym je założył, nie popadajmy znów w jakieś ortodoksje aż tak. Mój cannon wygrał konkurs na rower roku a tam miałem dużo większy miks.
focker - 2016-11-03, 00:39

Nono. Dobrze gada ;)
marcin74 - 2016-11-03, 10:31

troszke masywne do filigranowego Wheelera :idea:
tak mi sie wydaje :roll: ale sprobowac mozna

focker - 2016-11-04, 09:38

Spróbuję i obfocę w weekend.
focker - 2016-12-04, 16:31

Od czerwca obiecuję zdjęcia roweru zlotu. Dziś była fajna pogoda, więc była okazja. Rower chyba już skończony - raczej nie będę już nic w nim zmieniał. No chyba, ze trafi się przednia piasta Syncrosa - ale to raczej pieśń przyszłości. Rower początkowo był bez napisów, bo i na komponentach nie było ich zbyt wiele. Teraz już rama wyglądała trochę łyso, więc dodałem napisy z czcionką wg oryginalnego wzoru. Rower przestał być nijaki w mojej ocenie. Nawet stery wyglądają ok - były produkowane od 1997 roku w takiej formie, więc nie jest tak źle rocznikowo.
Wygląda to obecnie tak:








Skeevo - 2016-12-04, 16:39

Cud, miód i orzeszki :-) Rower marzenie. Wheelery zawsze mi się podobały a o tytanowym to nawet nie marzyłem.
skolioza - 2016-12-04, 20:24

Dobrze mu z napisami - stery jakoś dziwnie wystają, ale przyznam sądziłem ze bedą razić a nie rzucają się w oczy in -
corrado1111 - 2016-12-04, 20:30

Z napisami fajnie, ze sterami też.
woy - 2016-12-04, 20:54

Pytanie laika - co to za patent na skośnym chainstayu? To jest jakiś rodzaj systemu smarowania linki do RD?
focker - 2016-12-04, 21:07

Dzięki za miłe słowa. Ja osobiście jestem zadowolony z tego roweru.
Co do patentu - to Basworm od Srama. Taki patent szczególnie przydatny przy gripshiftach. Wpycha linkę przerzutki w ostatni odcinek pancerza - przez co system staje się mniej podatny na błoto.

marcin74 - 2016-12-04, 21:15

focker napisał/a:
dodałem napisy z czcionką wg oryginalnego wzoru


Taka mala zmiana a jaka duza roznica !!!!!
Inny rower :->

kaczko - 2016-12-04, 21:54

Napisy dobrane tak dobrze, że aż zapomniałem że w czerwcu ich nie było :)
Graty!

czajnikmtb - 2016-12-04, 22:08

retro na wysokim poziomie :) pięknie to wygląda
focker - 2016-12-05, 14:02

Dzienx :)
Swoją drogą - dawno na nim nie jeździłem i przez to wczoraj dopiero sobie przypomniałem, jak bardzo komfortowa jest jazda na tytanie. Myślę, że zdejmowanie drobnych wstrząsów z pleców jest lepsze niż w moim Cannonie ze sztycą Rock Shoxa. Żeby tylko geometria była trochę nowocześniejsza...

czajnikmtb - 2016-12-05, 22:00

zawsze marzył mi się tytan lub carbon ale ni stać mnie :D
mcn - 2016-12-05, 22:25

Uwierz mi, że Cię stać!
Trzeba tylko cierpliwie przez kilka lat codziennie przeglądać oferty na portalach aukcyjnych.

adek - 2016-12-05, 23:50

Focker gratulacje, piękna maszyna. Ciężko się oderwać od oglądania zdjęć.

mcn napisał/a:
Uwierz mi, że Cię stać!
Trzeba tylko cierpliwie przez kilka lat codziennie przeglądać oferty na portalach aukcyjnych.


To prawda, potwierdzam. W Polsce jesteś w stanie kupić praktycznie wszystko, czasem za rozsądny pieniądz, czasem wręcz za bezcen. Trzeba tylko szukać i być cierpliwym.

czajnikmtb - 2016-12-06, 21:38

mcn napisał/a:
Uwierz mi, że Cię stać!
Trzeba tylko cierpliwie przez kilka lat codziennie przeglądać oferty na portalach aukcyjnych.


To prawda, potwierdzam. W Polsce jesteś w stanie kupić praktycznie wszystko, czasem za rozsądny pieniądz, czasem wręcz za bezcen. Trzeba tylko szukać i być cierpliwym.[/quote]

tak macie rację :) tylko ta moja cierpliwość czasami nie ma cierpliwości heh :)

focker - 2016-12-08, 22:22

Nawet teraz jest coś w umiarkowanej cenie:
https://www.olx.pl/oferta...html#05d55a8289

diora - 2016-12-09, 08:56

focker napisał/a:
Nawet teraz jest coś w umiarkowanej cenie:
https://www.olx.pl/oferta...html#05d55a8289



Wydaje mi się że ta rama to CR-Mo ;-)
W ramach tytanowych haki są spawane a ta ma lutowane tak samo jak oczka mocujące bagażnik.
Jak dobrze się przypatrzysz to widać ognisko rdzy w miejscu ubytku lakieru.

corrado1111 - 2016-12-09, 11:50

To stal jest.
focker - 2016-12-09, 17:59

W sumie możliwe - na komórce sprawdzałem.
Z drugiej strony - nie jestem tez przekonany, że tytanowe ramy muszą mieć zawsze spawane haki:
https://www.facebook.com/...182701288550064

Tak czy owak, da się coś takiego tytanowego znaleźć w podobnej cenie.

Punkxtr - 2016-12-09, 22:35

Tytan w przypadku ram lutuje się raczej rzadko. Jeśli już, to najczęściej brązem. Z reguły jest to technika łączenia rur przez pojedynczych rzemieślników. Wygląda bardzo ładnie ale na tym kończą się zalety. Takie połączenie sprawia, że rama jest wiotka (czasem dochodzi do pęknięć w okolicy lutu), a ponadto jest to bardzo nietrwała spoina przenosząca niewielkie obciążenia. Jeśli rama ma jeździć i to dobrze, musi być spawana jeśli chodzi o tytan.

Na ebay tego typu ram w dobrej, naprawdę dobrej cenie trochę bywa. Najczęściej od Chińczyków,z wątpliwej jakości stopów i fatalnie pospawane. Wiadomo, czasem rzeczywiście trafi się okazja (u nas w kraju w dobrej cenie czasem można wyrwać ramy Clark Kent) ale z reguły są to kiepskie produkty. Warto czasem odłożyć trochę kasy i kupić coś naprawdę dobrego, co pozostanie z nami na długo (tytan na całe życie) niż kierować się tylko niską ceną.

focker - 2016-12-10, 23:53

Po ostatniej jeździe chciałbym się też podzielić wrażeniami z użytkowania manetek X-Ray. Wcześniej z gripów używałem głównie PG od Sachsa i byłem w nich zakochany. Krótki skok i sprężynka powrotna bardzo mi pasowały. Teraz wiem, że w X-Raye wcale im nie ustępują. Ba - przez trochę większy skok prawej manetki łatwiej zmienia się biegi. Do tego zdecydowane, mocne kliknięcie sprawia, że biegi nie zmieniają się przypadkowo. Zdecydowanie więc zostają. Klamkomanetki m900 mi zupełnie nie leżą - ani manetki (za długi skok) ani klamki (serwo jakoś tak gumowato działa). Obecny zestaw manetki/hamulce jest bardzo mocny jak na kanty. Zresztą hamulce już były przetestowane w Breezerze - tam też działają świetnie.
Ryś Stepowy - 2016-12-11, 11:34

Rower w obecnej postaci niesamowity. Wszystko pięknie współgra. Ciekawe spostrzeżenia na temat manetek i hamulców. Pamietam jak swego czasu, wszyscy się "przesiadali" z kantów na V-ki zachwyceni ich potężną siłą hamowania, zupełnie zapominajac o modulacji. Dobrej klasy kanty odpowiednio ustawione hamują wg mnie bardzo dobrze.
focker - 2016-12-13, 15:05

W sumie bardzo mi tu leży ten maniek, ale ciągle chodzi m po głowie także Judy FSX. Co prawda jest trochę młodsza od Mańka i ma większy skok (jest jakby z nowej ery amortyzacji, rozpoczętej przez Judy w 1995 r.), ale mimo to całkiem fajnie wyglądała. Z drugiej strony - anodowane grafiki w Manitou są jedyne w swoim rodzaju.





Nie powiem - trochę mi też chodzi po głowie pierwszy, tytanowy FSX - piękna sprawa, ale też trochę za bardzo filigranowy do tych rurek.



Klęska urodzaju.

corrado1111 - 2016-12-13, 15:11

Oooo, z FSX-em tym Judowym jest idealnie.
marcin74 - 2016-12-13, 17:25

focker napisał/a:
Nie powiem - trochę mi też chodzi po głowie pierwszy, tytanowy FSX - piękna sprawa, ale też trochę za bardzo filigranowy do tych rurek.


wcale nie za filigranowy ;-) do szczescia brakuje drobniejszego mostka i jest BAJKA :->

focker - 2016-12-13, 17:43

Drobniejszego mostka Syncrosa? A to ciekawe ;)
skolioza - 2016-12-13, 17:52

ja wiem że dla Ciebie to nie do przejścia i chyba nawet to już pisałem - sztywny wideł Syncrosa!
A z Judytką faktycznie fajnie też się zgrywała całość - bardzo stonowana kolorystycznie całość, ale od razu widać że nie bele co

cardamon - 2016-12-13, 18:09

focker napisał/a:
Drobniejszego mostka Syncrosa? A to ciekawe ;)


Syncrosy z klapką były dużo młodsze i nie pasuje tu rocznikiem zupełnie, poza tym klasyczny syncros jest lżejszy optycznie


focker - 2016-12-13, 19:44

skolioza napisał/a:
ja wiem że dla Ciebie to nie do przejścia i chyba nawet to już pisałem - sztywny wideł Syncrosa!
A z Judytką faktycznie fajnie też się zgrywała całość - bardzo stonowana kolorystycznie całość, ale od razu widać że nie bele co


Oj nie nie - Sztywny nie wchodzi w rachubę. Amor być musi.

Co do Judyty - to ona wg mnie sama z siebie jest ładna. Sprawia jednak w tym przypadku, że rower jest mało ciekawy kolorystycznie. Turkus w Manitou wprowadza fajny smaczek - rower nie zieje nudą. Z Judytą- szaro, buro i ponuro. Dlatego zdecydowałem się na zmianę - choć nie powiem: korci mnie czasem zrobienie comebacku. O sztywności na poziomie makaronu nie będę się już ponownie wypowiadał.

focker - 2017-01-05, 14:29

Wpadło mi w rączki takie oto ukoronowanie.
Oj - chyba się Maniek nie ostanie :)




skolioza - 2017-01-05, 14:39

co to za korona? :shock:
cardamon - 2017-01-05, 15:03

amelinowa na śrubki :lol:
focker - 2017-01-05, 15:49

skolioza napisał/a:
co to za korona? :shock:

Ot - taki kawałek kanciatego żelastwa. Kupiona w Polsce za rozsądne pieniądze. Najlepsze, że leży u mnie już z rok, ale mi się nie chciało jej zakładać. Powaga. Miałem po prostu kombinowanego FSXa z nierozkręcana koroną - trzeba było całego amora wybebeszyć żeby ją założyć.

Cały rower wygląda tak. Maniek już chyba nie wróci. Pies trącał sztywność :D




skolioza - 2017-01-05, 17:01

jak nie jestem fanem gum na goleniach (z wyglądu) tak tu by fajnie pasowały
skolioza - 2017-01-05, 17:01

jak nie jestem fanem gum na goleniach (z wyglądu) tak tu by fajnie pasowały
focker - 2017-01-05, 17:15

Da się zrobić. Jutro popróbujemy.
corrado1111 - 2017-01-05, 17:15

skolioza napisał/a:
jak nie jestem fanem gum na goleniach (z wyglądu) tak tu by fajnie pasowały


Nie musisz powtarzać po dwa razy.

Czacha - 2017-01-05, 20:45

ładny rower, tytan do tytanu mam lekką słabość
focker - 2017-01-06, 14:24

No tą są zdjęcia z gumami.
Chyba bez gum jednak lepiej.





Skeevo - 2017-01-06, 14:28

Super wygląda ten FSX z tą koroną :-) Cały rower bajka :-) Jak dla mnie z gumami wygląda fajniej.
DOMAN - 2017-01-06, 18:21

A lżejsza ta korona niż oryginał?
focker - 2017-01-06, 18:23

Nie mam oryginalnej korony samej bez sterówki żeby sprawdzić.
Wale bym się nie zdziwił, gdyby była cięższa - szczególnie od wersji całkowicie nierozbieralnej. W końcu cztery dodatkowe, duże śruby swoje ważą.

skolioza - 2017-01-06, 18:30

Grześ, z gumami moim zdaniem lepiej, ale to Ciebie przede wszystkim ma cieszyć ;-)
marcin74 - 2017-01-06, 19:34

z gumami wyglada zle :evil: i mam nadzieje ze jeszcze dzisiaj wyladuja w szafie ;-)
diora - 2017-01-06, 19:37

marcin74 napisał/a:
z gumami wyglada zle :evil: i mam nadzieje ze jeszcze dzisiaj wyladuja w szafie ;-)


Nie słuchaj się tego Belzebuba ! Jak ma to być rowerek do jazdy to zachowaj gumy ;-) Jeżeli zaś na ścianę to gumy precz ! Bo z FSX zrobiła się Quadra ! Żartuję ! Piękny rowerek !

marcin74 - 2017-01-06, 19:53

diora napisał/a:
Bo z FSX zrobiła się Quadra


w samo sedno

jakoobcycles - 2017-02-09, 13:33

Ale mi się ten rower podoba :mrgreen: , wisienka RS rewelacja. Super - robota TOP, wszystko dobrane tak jak się należy. Fajny rower ;-)
marcin74 - 2017-02-09, 15:17

jakoobcycles napisał/a:
wisienka RS


z gumami czy bez ???

jakoobcycles - 2017-02-09, 15:39

marcin74 napisał/a:
jakoobcycles napisał/a:
wisienka RS


z gumami czy bez ???


Można by tu odnieść się jaki kto ma '' stosunek '' do wiary - z gumą czy bez ;-) . Osobiście, na zdjęciach bardziej mi się podoba Zzz gumami, jakoś tak '' bootsy '' są dopełnieniem tej wisienki :-)

marcin74 - 2017-02-09, 21:42

jakoobcycles napisał/a:
Osobiście, na zdjęciach bardziej mi się podoba Zzz gumami


Focker nie sluchaj :!: :!: :!: :!: On/Oni sie nie znaja .....jezdza Canonami 8-) :lol: :lol:

a tak na powaznie z orginalna korona z gumami ;-)
ale z ta "fikusna " .. bez gum ........i moze wisiec na scianie zamiast Van Gogh´a :!: :!: :!:

focker - 2017-02-10, 13:06

Mo też bez gum bardziej podchodzi. Z gumami za dużo czarnego.
Tak czy inaczej - dzięki za dobre słowo. Teraz tylko szukam przedniej piasty Syncrosa w dobrej cenie i będzie full komplet.

jakoobcycles - 2017-02-11, 11:07

marcin74 napisał/a:
jakoobcycles napisał/a:
Osobiście, na zdjęciach bardziej mi się podoba Zzz gumami


Focker nie sluchaj :!: :!: :!: :!: On/Oni sie nie znaja .....jezdza Canonami 8-) :lol: :lol:

a tak na powaznie z orginalna korona z gumami ;-)
ale z ta "fikusna " .. bez gum ........i moze wisiec na scianie zamiast Van Gogh´a :!: :!: :!:


Marcin i na pewno na takim Cannon..le nie chciał byś jeździć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ale na poważnie ;-) jeśli ma zastąpić obraz to na ścianę owszem, może czyściej wygląda bezz gum :-P , w błoto zawsze można gumę zainstalować ;-)

Tak czy inaczej, furmanka jest petarda!

done - 2018-11-29, 15:47

Dalsze losy...

Kupiłem ramę z zamiarem złożenia lekkiego roweru i ciekawości jak to jest z tym tytanem. Ogólnie jest OK. Rama jest lekka, sztywna i całkiem fajnie tłumi. (Przesiadka z scott comp racnig 94r.)
W pierwszej wersji po zamontowaniu lekkich części które gdzieś już miałem waga pokazała 9,5kg. Czyli cel osiągnięty, ale wszystko było z innej parafii. Jak już zdecydowałem, że rama zostanie, postanowiłem dać takie części, żeby ten projekt miał „ręce i nogi” - ot i wyszło...

https://www.fotosik.pl/u/done99/album/2510980

diora - 2018-11-29, 15:51

done napisał/a:
Dalsze losy...

Kupiłem ramę z zamiarem złożenia lekkiego roweru i ciekawości jak to jest z tym tytanem. Ogólnie jest OK. Rama jest lekka, sztywna i całkiem fajnie tłumi. (Przesiadka z scott comp racnig 94r.)
W pierwszej wersji po zamontowaniu lekkich części które gdzieś już miałem waga pokazała 9,5kg. Czyli cel osiągnięty, ale wszystko było z innej parafii. Jak już zdecydowałem, że rama zostanie, postanowiłem dać takie części, żeby ten projekt miał „ręce i nogi” - ot i wyszło...

https://www.fotosik.pl/u/done99/album/2510980


Osobiście zmieniłbym siodło ;)

Piotr - 2018-11-29, 19:58

za dużo niebieskiego, daj mostek czarrny jak sztyca i siodełko lekutkie sportowe np Velo i będzie dobrze optycznie.
a jeszcze kiera totalnie nie wpasowywuje sie tutaj, pod kolor tytanu ok ale żółta wkładka to jak truskawka do bigosu, ne passe . ..

done - 2018-11-29, 20:11

diora, Rozglądam się cały czas, ale nic na siłę bo fizik jest bardzo wygodny. YvesMoi mial coś co by mi pasowało.
Piotr, Ciężko o kierownicę roox w kolorze ti. Ogolnie ciężko o cokolwiek roox w przyzwoitym stanie. Myślałem o czarnym roox (mostek kiera korba) nawet w połączeniu z czarnym amorem, ale przy ramach ti to dość popularna kolorystycznie koncepcja.
Projek nie jest zamknięty, więc czas pokaże.

skolioza - 2018-11-29, 20:22

Fajny koncept - u Fockera wisiał Syncros, teraz Roox i RF MOim zdaniej jest git, tylko siodło wsadziłbym Flite w kolorze Sid Blue :-)
done - 2018-11-29, 20:55

skolioza czegoś takiego szukam, podobnie jak korby roox blue, ale to potrwa pewnie z 10 lat
Piotr - 2018-11-29, 21:12

Rooxa łatwo pomalować, bo ma frezowany napis , który można odskrobać później :lol:
Flite nie bardzo raczej Velo takie sportowe teraz robią na tytanowych prętach, waga poniżej czasem 200 g i cena 100-200 zł , lub też stara Vetta magnesium.
Tu na forum ktoś sprzedaje tytanową kierownice , albo sprzedawał . . . , nie wiem czy sztyca z fają by nie pasowała ładniej.
Mostek i kiera czarne ? ok, siodło czarne i niebieski już tak nie dominuje, ale upiększa detalami.

ale to moja wizja , płatne z góry :roll:

2ass - 2018-11-29, 22:10

Mi sie podoba :mrgreen:
hit00r II - 2018-11-29, 22:31

Rower na prawdę złożony z jajem :-)
Korba i SID robią robotę.
Koła trochę mizerne ... widział bym tu pierwszy model Crossmaxa.
Miał byś lżej i jeszcze ładniej 8-) .
Serio waży tylko 9,5 ?
Jakoś dziwnie lekko wyszło.

done - 2018-11-30, 07:51

Amor to nie sid tylko judy sl long travel (by fockel). Waga jest ponizej 10kg. Roox lekki nie jest, ale sztyca trfilem sie w tym rozmiarze 28.6 tu na forum i była już cieta. Mostek to prawdziwy kloc, za to kierownica jest lekka. Z kołami się z Tobą zgodzę. Obecne są lekkie i mnie osobiscie się zawsze podobały.
Piotr, Korba roox moze i tak, ale mostki, kierownice i szytec i rogi, wszystkie jakie miałem, loga byly malowane lub naklejane.

focker - 2018-11-30, 13:52

Ja może nie jestem obiektywny - ale muszę napisać, że mnie się podoba :)
czajnikmtb - 2018-12-02, 20:32

focker napisał/a:
Ja może nie jestem obiektywny - ale muszę napisać, że mnie się podoba :)


Wyszło to przepięknie !!!! :shock: :shock:
Szkoda tylko że wszystkie opory na pancerz są z jednej strony...

mentos - 2018-12-02, 20:41

Kwestia gustu, mnie się akurat te "czyściutkie" ciągi po jednej stronie zawsze bardzo podobały. Może sentyment do 1993 Diamond Backa Apexa jakiego miałem z takowymi. Ale rower naprawdę piękniutki. Ja bym tylko wywalił te przerośnięte rogi i dał jakieś Stixy średnie ControlTecha, takie spawane, bo te Syncrosy jakoś tak jak trzonki od łopaty wyglądają, bez obrazy :-P . Zawsze o tytanie marzyłem, nigdy nie miałem, może kiedyś?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group