serwis klamkomanetek DX

#1
Dzisiaj wziąłem się za serwis klamkomanetek DX, model ST-M071. Myślałem, że są ok ale lewa wogóle nie działa a w prawej dźwignia wrzucająca kiepsko odbijała. O ile z lewą jako tako sobie poradziłem i działa jak trzeba, to z prawą już nie. Nie rozkręcałem całych, jedynie do mechanizmu wewnętrzego. Wszystko wyczyściłem i nasmarowałem, ale po skręceniu dźwignia wrzucająca już wogóle nie odbija :)

I teraz pytanie, czy całość muszę rozkręcić, razem z tym mechanizmem wewnętrzbym? Czy może coś źle złożyłem?

http://www.youtube.com/watch?v=ngqtEJhHAs4 filmik widziałem ale jednak to nowszy model i trochę się różnią.
allegro
rowerki

#2
Ja tam je rozbierałem na pierwiastki zawsze i smarowałem każdą zapadkę, ale prawdę mówiąc to o wiele lepiej nie chodziły, a w przedniej 2 razy oś urwałem, zasadniczo nie polecam ;]

W jednym tylko rowerze ich praca była zadowalająca, ale to był Heavy Tools z przebiegiem może 500km i chodziły super.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#3
generalnie zawsze problemem w rf jest stary, stwardnialy smar lub rozciagnieta sprezynka od zabieraka,ewentualnie wytarty zabierak, o ile nie ma uszkodzen mechanicznych (czyt.zlamania, pekniecie itd) to wyczyscic stary smar, mozna nalozyc lekka warstewke oleju do lancucha, lub smaru do amorkow , ja daje odrobione motorexa, i trzeba zdjac zabierak i doprowadzic do pierwotnego stanu jego sprezynke,jesli zabierak wytarty, to pilnikiem iglakiem, wyrownac i zaostrzyc koncowke i cala filozofia, potem beda dzialac jak nowe

#5
taki maly "pazurek" ktory zaczepia o wglebienia na bebenku i go przesuwa aby zmienic bieg ;) jest na sworzniu i dociska go do bebenka taka mala sprezynka :)

#7
zabezpieczony jest zeby nie spadal ze sworznia, takim malym pierscieniem segera, wiec ostroznie , coby tego nie zgubic, troche zabawy jest zeby to zdjac , dogiac sprezynke, i zamontowac, ale mozna to zrobic bez rozbierania manetki w mak

#12
Niestety zastały smar to poza DX czy LX-em SLR również przypadłość klamkomanetek STX i Alivio . Jeśli na szybko to bez rozkręcania pełnego walczę z tym za pomocą Degreezera czy Reaxa - skubane skuteczne psiekrwie - stara skorupa smaru znika w oczach .

Co ciekawe problem tak samo dotyczy NOS-ków - nigdy nieużywane zapakowane i pachnące a problem ten sam - wówczas rozbiórka , kąpiel w benzynie , czasami poprawka płynem do czyszczenia silników , znowu benzyna , i po rozruszaniu lekkie smarowanko i jest OK.

Trzeba jednak uważać przy rozkręcaniu - główna sruba jest czesto wklejana na Loctite (raz niebieskiego innym razem czerwonego) i raz już zdarzyło mi się ją ukręcić :oops: :cry: - całe szczęście miałem połamane klamki na dawcę :!:

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#14
sruba nie jest wklejona na loktite, tylko jest uzyty jak w wiekszosci gwintow tzw miekki loktite, robi sie cos w rodzaju gumy, i jest to tylko zapobiegajace samoodkreceniu, a ukrecaja srube ci co kreca w zla strone ;) tam sa nakretki z "lewym" gwintem, zadne to czary mary, rozebrac, wyczyscic, nasmarowac, poprawic wczesniej zabierak i musi dzialac

#15
Znam rodzaje Loctite i jak pisałem śruby w niektórych były wklejane na najmocniejszy zielony Loctite najwięcej chyba na czerwony a część na niebieski 243 i tylko to ostatnie rozumiem . Ukręciłem tę z czerownym.

Andriubiker widziałeś w którą stronę odkręcałem jak się ukręciła - nie :!: więc nie pieprz głupot - arogancja i pycha ma swoja granicę :!:

Andrzej
Ostatnio zmieniony 2013-08-29, 08:21 przez Lonkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#16
taaaaaaa, albo ludzie ktorzy wiele juz widzieli, a nawet watek jest o tym na tym forum, ale nic to, moge byc i pepek swiata , jak ktos chce :D, Lonkor nie podniecaj sie tak, bo na zawal zejdziesz z tego swiata :) , nawet nie wspomnialem o Tobie, a wklejonych srub w manetkach na sztywno, jak zyje nie widzialem, a treche ich widzialem , mozesz mi wierzyc, poczytaj nieco wiecej watkow na tym forum, to doczytasz i ten o ukreconej srubie w manetce, i dopiero sie zoladkuj, o ile bedziesz mial powody, .... wszystko bierzesz do siebie?? wyobraz sobie ze czasem o Tobie nie ma mowy, ani nawet w domyslach...

#17
Aha jeszcze jedno - przyznaję nie wiem jak w DX-ie bo dopiero będę rozkręcał ale w Alivio czy STX był na pewno zwykły "prawy" gwint .

Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#18
tak w prawej manetce , a w lewej jest lewy , jak we wszystkich co chyba dosc oczywiste :0, tak sie sklada ze tydzien temu rozkladalem i alivio i stx, ta sama przypadlosc co w watku, w rowerze z zalacznika, zeby nie bylo ze zmyslam ;) w alivio jest nieco inny mechanizm, bo tam obie dzwignie sa jedna dzwignia ;),
Załączniki
STX PLUS ALIVIO.jpg

#19
Masz rację i nie masz racji zarazem - racja co do tego że z jednej strony jest inny gwint - o tym nie pomyślałem :oops:

Co do klamek Alivio - tak, są takie gdzie dźwignia jest jedna wspólna z zielonymi telewizorkami , ale jest też klamka Alivio z dwiema dźwigniami ,gdzie mechanizm choć w środku trochę odmiennej konstrukcji jest w pełni wymienny z obudową STX i działa - Koleżanka ma tak złożony rower Kuwahary .

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#20
a ja nie mowie ze takowych nie ma, tylko ze robilem takie z pojedyncz/podwojna dzwignia ;0 i nie chodzi o spieranie sie kto ma w czym racje, tylko loozu nieco, bo nie wszystko sie pisze do kogos po zlosci, lub przeciw komus :D

#21
ANDRIUBIKER pisze:... w alivio jest nieco inny mechanizm, bo tam obie dzwignie sa jedna dzwignia ;),
To sugeruje co innego . Gdyby po "w" było "niektórych" byłaby to czysta prawda i jeszcze bym przyklasnął . Tak jak jest już nie.

Nie sprawia mi przyjemności spieranie się, nie po to traktuje rowery jako odskocznie by jeszcze tu się stresować więc Peace :!:


Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#22
omg, do szkoly to chodzilem kilkanascie lat temu i juz nie potrzebuje, kropki, przecinki, cudzyslowy, wyloozuj czlowieku? :D, tak jakby mi zalezalo zeby mi ktos przyklaskiwal :D,

#23
..." w rowerze z zalacznika, zeby nie bylo ze zmyslam ;) w alivio jest nieco inny mechanizm, bo tam obie dzwignie sa jedna dzwignia ;), "... panie polonista dotyczaj pierwsze 4 wyrazy i litery ;D i daj juz spokoj, bo zaczyna to byc poprostu nudne juz