Aldku,rozmowa o miksach była I co? cisza...
Jest tego pomysłu dwóch głównych orędowników Ty i Piotr, ja na to pomysłu nie mam
Jeśli poza - wybacz - czczym gadaniem pt CHCEMY! ZRÓB! zaproponujecie konkretny projekt jak ma dział wyglądać, jak jasno i bez wątpliwości zaklasyfikować rower do niego - wątek powstanie Bo i co? Vegę Staszka czy Proflexa Corrado dać tam za współczesne śrubki czy opony? a może chcecie to jakoś procentowo liczyć? jak pytam?
Raz jeszcze podkreślam - będzie jasny, zrozumiały projekt nie mam nic na przeciw Póki go nie będzie pozostaniemy przy starych, bardzo jasnych zasadach - DECYDUJE ROCZNIK RAMY jako rdzenia, podstawy roweru
Sorki za OT
#17
Nie odebrałem tego jako zarzut, raczej stwierdzenie faktu z którym i ja się zgadzam. Uważam że rower jest ciekawy i niebrzydki, do tego zbudowany jest na zasadniczym elemencie retro - dlatego przedstawiłem go tutaj. Powtórzę - gdybym zbudował go na rzeczywiście hi-endowej współczesnej ramie to jego zdjęcia czy opisu nie zamieściłbym w ogóle nigdzie, bo co to bylaby niby za rewelacja mimo że rower obiektywnie pewnie lepszy, skoro każdy mógłby pójść do sklepu i złożyć taki sam?
Z tym hajendowym miksowaniem to chyba lekka przesada... Hi-end to XTR (choć też nie jestem taki pewien ze względu na jego masowość) a XT to najsolidniejszy, najniezawodniejszy a przy tym podobający mi się najbardziej koń roboczy którego cena mieści się jeszcze prawie w rozsądnych granicach. Najprostszy Lefty, Crosslandy - stanowczo Volkswagen Caddy a nie Ferrari.
Wahacz był wiercony w dwóch miejscach: tam gdzie widać i w tym wypłaszczeniu z grubej blachy tuż przy osi koła. Oprócz tego ta płytka do której wszystko jest zamocowane (czerwona najdłuższa na moim schemacie) także jest trzymana przez oś. System jest o tyle sprawdzony że w ten sam sposób zamocowałem tylną tarczówkę do Endorphiny (wiercąc w karbonie) i ładne parę tys. km na tym przejeździłem. Ponieważ tam w ogóle nie mogło być mowy o spawaniu, stąd ten klej (poxilina) która pozwala dopasować do siebienieprzystające powierzchnie i pracuje wyłącznie na ściskanie - i to na dużej powierzchni, więc w sumie nacisk jest śmieszny.
Z tym hajendowym miksowaniem to chyba lekka przesada... Hi-end to XTR (choć też nie jestem taki pewien ze względu na jego masowość) a XT to najsolidniejszy, najniezawodniejszy a przy tym podobający mi się najbardziej koń roboczy którego cena mieści się jeszcze prawie w rozsądnych granicach. Najprostszy Lefty, Crosslandy - stanowczo Volkswagen Caddy a nie Ferrari.
Wahacz był wiercony w dwóch miejscach: tam gdzie widać i w tym wypłaszczeniu z grubej blachy tuż przy osi koła. Oprócz tego ta płytka do której wszystko jest zamocowane (czerwona najdłuższa na moim schemacie) także jest trzymana przez oś. System jest o tyle sprawdzony że w ten sam sposób zamocowałem tylną tarczówkę do Endorphiny (wiercąc w karbonie) i ładne parę tys. km na tym przejeździłem. Ponieważ tam w ogóle nie mogło być mowy o spawaniu, stąd ten klej (poxilina) która pozwala dopasować do siebienieprzystające powierzchnie i pracuje wyłącznie na ściskanie - i to na dużej powierzchni, więc w sumie nacisk jest śmieszny.
Trek Y33 1996/2009
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
#18
o zgrozo...Bon Scott pisze:w ten sam sposób zamocowałem tylną tarczówkę do Endorphiny (wiercąc w karbonie)
#19
Skoliozo, a po diabła chcesz wszystko kodyfikować?
Po prostu autor sam decyduje, czy jego rower to miks, czy retro. Jeśli się z nim nie zgodzimy, to będzie dyskusja, w ostateczności wstawisz sondę.
I publiczność zdecyduje, w którym z działów ten rower chce oglądać.
Bo ja mam takie niejasne przeczucie, że u nas jest parę fajnych maszynek, które nie chcą tutaj błysnąć, bo np. mają współczesny amor lub napęd.
Czcigodny Bon-ie, nie mierz wszystkich swoją miarą. Dla mnie, wiejskiego rowerzysty, cannondale lefty to jest taki sam hajend, jak i xt.
Volkswagen Caddy to jest moja tora. Ot, co.
Po prostu autor sam decyduje, czy jego rower to miks, czy retro. Jeśli się z nim nie zgodzimy, to będzie dyskusja, w ostateczności wstawisz sondę.
I publiczność zdecyduje, w którym z działów ten rower chce oglądać.
Bo ja mam takie niejasne przeczucie, że u nas jest parę fajnych maszynek, które nie chcą tutaj błysnąć, bo np. mają współczesny amor lub napęd.
Czcigodny Bon-ie, nie mierz wszystkich swoją miarą. Dla mnie, wiejskiego rowerzysty, cannondale lefty to jest taki sam hajend, jak i xt.
Volkswagen Caddy to jest moja tora. Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#20
Zdecydowanie oryginalne połączenie ramy ze sztućcem, ale efekt końcowy powala. O ile do tej pory ta rama nie wzbudzała we mnie zachwyty, to z lewakiem świetnie się prezentuje.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]
#21
El mo, wiesz co , zapisz sie do klubu razem ze Skoliozą i parom innymi i może w jakiejś knajpie z lat 90-tych posmiejcie sie do kufla, pitolisz od rzeczy i tyle ( delikatnie mówiąc ) .el mo pisze:Bon Scocie, myślę, że komentarz Piotra na temat Twojego ygreka byłby jeszcze bardziej przychylny, gdybyś miał takie oto kolorowe nakrętki na wentylki presta: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=728
Poza tym jeśli poziom Retro w rowerze nie przekracze pewego poziomu to jak go można nazwać Retro ?? - a pojedź z nim na jakieś Retro zawody to go odpowiednio określą, o czym niektórzy wiedzą .
Ja niema nic przeciwko autorom takich rowerów bo są superowe, ale zacznie być coraz wiecej ram z lat 90-tych i nowego osprzętu , ale do Skoliozy nie docieraja pewne infa i tak będzie niestety, woli nas opierniczać ( ala wklejanie zdjeć ) niz pomyśleć.
Zaczynam sie zastanawiać po co komu to forum jak gra jeden piłkarz ?? sorry ale strona jest Twoja, ale Forum tworzą ludzie .
Endorfinek ? piękny rowere, ale na v-breakach.
#22
Endorfinek, jak już wspomniałem będzie w 100% retro. A więc z pewnością z v-breakami, tym bardziej że trudno o coś urody porównywalnej do br-m739...
W ogóle to Y33 miał być full retro na tych komponentach które zbieram dla E. Ale do Y33 nie mam jakiegoś wielkiego sentymentu, a do E sentyment mam wielki więc będzie E i to staranne. Samo odtworzenie grafiki kosztowało mnie baaardzo dużo pracy...
http://forum.retromtb.pl/album_pic.php?pic_id=28
W ogóle to Y33 miał być full retro na tych komponentach które zbieram dla E. Ale do Y33 nie mam jakiegoś wielkiego sentymentu, a do E sentyment mam wielki więc będzie E i to staranne. Samo odtworzenie grafiki kosztowało mnie baaardzo dużo pracy...
http://forum.retromtb.pl/album_pic.php?pic_id=28
Trek Y33 1996/2009
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
#23
Piotrze nie chcę śmiecić wątku o ciekawym rowerze, ale niestety to wymaga skomentowaniaPiotr pisze: ale do Skoliozy nie docieraja pewne infa i tak będzie niestety, woli nas opierniczać
Przeczytaj proszę ZE ZROZUMIENIEM ten post
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... 4e683#9876
a później rzeczowo podyskutujmy Ja otwarcie przyznaję że nie mam na to pomysłu, więc nie robię tego żeby zamieszania nie wprowadzać
A że "forum tworzą ludzie" ?- wybacz, ale jak na razie optują za tym 2 osoby - na ile aktywnych? Można by po najmniejszej linii oporu skomentować że zawszę będzie taki co mu się nie podoba etc, ale po co?
A prośba o konkrety zostaje skomentowana jak w cytacie Bardzo to miłe nota bene...
Bon Scottcie - no, no.... kawał pracy! pełen szacun!
#24
o widze, ze nie jestem jedynym fanem DualControli :D co prawda ich uroda budzila kontrowersje - ale i tak sa swietne.
W kwestii przejsciowki do lefciaka - kupowales gotowa czy dorabiales? jest ograniczenie wysokosci glowki tak?
dzieki z gory za odp.
W kwestii przejsciowki do lefciaka - kupowales gotowa czy dorabiales? jest ograniczenie wysokosci glowki tak?
dzieki z gory za odp.
#25
Przejściówkę dorabiałem. To jest Lefty z 2003 jeszcze z rozsuwanymi koronami - to daje pewien zapas ale w tym przypadku i tak było za mało. Wtedy radzę sobie poprzez podpiłowanie takiego prowadzenia od wewnętrznej strony dolnej korony i tutaj można uzyskać do 20 dodatkowych milimetrów (opuszczając niżej koronę). Z tym że trzeba o ten uzysk zmniejszyć skok widelca żeby się opona z koroną nie spotkały...
Trek Y33 1996/2009
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
#26
swietnie ze dorabiales! ;) do kogo sie z tym udac? czy rysunek techniczny wystarczy (mam taki w pdfie z wymiarami)?
pogladowo:
Uploaded with ImageShack.us[/img]
mam starego lefciaka ti z chyba 2003r,
pogladowo:
Uploaded with ImageShack.us[/img]
mam starego lefciaka ti z chyba 2003r,
#27
Średnicę wewnętrzną u siebie dałem 24,5 mm bo w 22 trudno gwiazdkę będzie wbić, z samego dolu też można by wybrać trochę bo to dużo mięcha a ten górny krążek przecinam w jednym miejscu i w kilku innych nacinam żeby górna korona łatwiej go mogła na rurze zacisnąć. A wykonasz to u tokarza tylko facet musi być normalny - ten wymiar 39,8 musi tyle mieć żebyś nie rozwalił dolnej korony wciskając go.
Trek Y33 1996/2009
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)
Scott Endorphin 1997 New Old Stock (w budowie)