#18
Walczę z damperem. Bardzo pomaga mi kolega focker(dzięki raz jeszcze). Daję fotki wnętrza mojego noleena.
Oleju było bardzo mało, problemem był również brak powietrza, zero tłumienia Zaworek gumowy wpadł do środka. Nie wiem, czy uda mi sie go umieścić w otworze w obudowie na tyle mocno żeby można go przebić nie wpychając do środka.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20160302_171159.jpg
20160302_171207.jpg
20160302_171213.jpg
20160302_171221.jpg

#19
Mi przed wepchnięciem tej gumki do środka pomagała cienka igła i powolne wsuwanie. Gdy się chciało za szybko to trzeba było rozbierać i znów próbować.
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#20
Ile pompowałeś psi i jaką igłą, pompką? Jak ustawiałeś głębokość tłoczka oddzielającego komorę powietrzną od olejowej? Z góry dziękuje :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#21
Ciśnienie od 100 do 150psi. Tłoczek ustawiałem przy pomocy suwmiarki. Na chłopski rozum nie może być bliżej niż zakres pracy tłumika, bo będzie w niego uderzał. W instrukcji położeniem tłoczka można regulować charakterystykę pracy dampera, ale nie zagłębiałem się zbytnio. Moim zdaniem większe efekty dałaby zmiana gęstości oleju.
Pozdrawiam!

Edit. Jeszcze igła... Jak najcieńsza - zastosowałem swój patent - z jednej strony jest wentyl samochodowy, a z drugiej część strzykawki. Całość uszczelniona. Co prawda tematowego Noleena teraz napompowałem bez użycia igły, ale w przyszłości zamierzam wytoczyć redukcję umożliwiającą montaż igły wraz z nagwintowanym wentylem samochodowym. Tokarka fajna sprawa :-)
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#22
Jak by co zamawiam jeden taki patent!
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#23
A tu taki wynalazek.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
pbpic4318173.jpg

#24
Działam, zrobiłem igłę własnego pomysłu(natchnął mnie focker) po tym jak zobaczyłem gotowca gdzieś w necie za 250zł. Posłużyłem się gotową igłą do piłki z której wybiłem iglice. Na jej miejsce przy pomocy poxipolu umieściłem igłę. Gumowy zaworek też wkleiłem.Jutro pompowanie i zalewanie olejem, dam znać. Tłoczek olejowo-pow ustawię około 2cm od końca dampera.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20160302_204304.jpg
20160302_204316.jpg
20160302_204324.jpg
20160302_204331.jpg
20160302_205525.jpg

#25
No i super! Ważne, żeby działało. Każdy działa na tym polu jak umie. Na wszelki wypadek zachowaj szczególną ostrożność. Raz wpadłem na genialny pomysł w Noleenie z cylindrem na powietrze, że skoro nie chce tłok wyjść po dobroci i nie mam go jak chwycić to napompuję komorę olejową i ciśnienie wypchnie nieszczęśnika. Pompowałem, pompowałem i nic. Gdy chciałem zobaczyć w jakim jest położeniu coraz bliższym oczekiwanego wystrzelił i odbił się od okularów (całe szczęście), poszybował za łóżko, a uszczelka prowadząca zagubiła się na dobry czas w boju. Wszyscy zdrowi, ale warto zachować ostrożność - okulary ochronne itp. :-D
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#26
Przed włożeniem tłoczka olej-pow przebiję iglicą zawór i będzie widać jak przeszło. Następnie zaleje olejem. W głowę zachodzę jak po wyjęciu igły powietrze nie ucieknie...oby :mrgreen:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#27
No właśnie opisywałem, że mi się właśnie coś takiego zaczęło ostatnio dziać, że po wyjęciu igły powietrze uciekało. Wymyśliłem patent, aby pozostał, ale po odkręceniu nie uciekło powietrze, więc zadziałał gumkowy zawór, po sprawdzeniu amortyzator nie puszczał oleju, a tłok po wciśnięciu był wypychany przez ciśnienie, więc jest wszystko w porządku. Szkoda tylko, że nie mogę już go wykorzystać, gdyż rama przy której pracował przestała żyć...
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#28
Co się stało z ramą?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#30
Damper zlozony dzieki iglicy lekarskiej super sie pompowalo. Olej chyba za gesty nalalem15. Nie mialem innego dzisiaj... Dopompowalem do 140Psi. Jest sztywny nawet bez sprezyny, ale pod moimi 85 kg dobrze sie ugina. W porownaniu do tego co bylo poezja. Zrobilem na szybko 20km i narazie nie cieknie. Dziekuje raz jeazcze wszystkim za pomoc :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#31
Cenna uwaga dla uzytkujacych ten damper. Czym wieksze cisnienie napompujecie do komory powietrznej tym mniejsze tlumienie. Nie zgodze sie tutaj z fockerem, ze damper musi byc napompowany aby tlumienie wystepowalo. Nieprawda. Bez powietrza jest jednak bardzo mulowaty.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#32
Spróbuj poskakać na damperze bez powietrza albo zjechać szybko z krawężnika - zobaczysz, jakie będzie tłumienie ;) W ręce alb przy małych nierównościach to wszystko ładnie chodzi - gorzej, jak chcesz bardziej poszaleć. Sprawdź. Wtedy pogadamy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
Bez urazy sprawdzalem i przez to pisze :-D Jak jest mocno napompowany powietrze w srodku dziala jak druga sprezyna. Gdy jest go mniej sama sprezyna nie ma tyle sily zeby szybko "cofnac" po ugieciu.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#34
Skakałeś na nim? Szczerze powiedz? Jak nie ma powietrza w komorze, to przy szybszych ugięciach tłumienie przestaje działać na skutek wytwarzającego się podciśnienia. Dzieje się tak tylko przy szybszym ugięciu - przy mniejszych uderzeniach siły są za małe żeby wytworzyło się podciśnienie i wydaje się, jakby tłumienie buło ok. Spróbuj pojeździć po schodach z tyłkiem na siodełku. Z Fizyką nie wygrasz - bez urazy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#36
Fizyka? Mniej powietrza powoduje mniejsze napieranie na tloczek podczas powrotu. Damper ma wieksze tlumienie. Latwiej tez reguluje sie jego prace sprezyna. Przy slabym naprezeniu wstepnym nie buja mocno przy podjazdach.Olej tez zmienia prace oczywiscie ale na 15W pracowal zbyt wolno. Ja uzywam rowera w terenie) Nie stoi na dywanie do zdjec) Chcialem osiagnac efekt nie bujania wlasnie po zeskokach itp...Udalo sie przez napompowanie do tylko okolo 50 Psi. Nie pisze tego bo zgaduje tylko czerpie informacje jako uzytkownik tego wynalazku)
Fakt jest taki ze nie jezdzilem bez powietrza w damperze. W przedziale od 50 do 150Psi najlepiej tlumi przy 50.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#37
Witam. Pojawił sie u mnie kolejny noleen. Pytanie jak go pompować? Też iglicą? Jakie ciśnienie?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20180127_215214-1494x2656.jpg

#38
W obudowie zbiorniczka wyrównawczego powinien być zawór na igłę. Ciśnienie i głębokość komory musisz sobie znaleźć w necie. I pamiętaj: zgodnie z tym, co kiedyś pisał jeden z użytkowników forum - jeśli nie znajdziesz instrukcji w necie albo instrukcja będzie przeznaczona wyłącznie dla serwisów, to nie masz prawa (moralnego) samemu serwisować takiego dampera, tylko musisz go wyrzucić do kosza (bo do autoryzowanego serwisu już się go nie da wysłać) :mrgreen:
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron