#2
Medium tłumiące to olej.

Co do rozbierania - damper jak damper. Jakichś szczególnych haczyków nie ma.
Wszystkie szczegóły tutaj. To co prawda do nr-2, ale chyba nie będzie dużej różnicy:
http://idriders.com/proflex/files/Servi ... damper.doc
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Czyli ta śrubeczka z o-ringiem jest od oleju? Ciekawe, bo ogólnie jak go rozbierałem to stamtąd nic nie wyleciało, dlatego byłem skłonny stwierdzić, że medium tłumiące to powietrze... Przydałby się schemat budowy...
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#4
Jak go rozbierzesz, to możesz schemat zapodać na forum :)
Możesz też wpisać w google nr patentu - może się schemat pojawi.
Ostatnio zmieniony 2010-11-10, 09:48 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Spuść powietrze (odkręć śrubkę z oringiem), wciśnij do oporu stalowy wspornik tłumika, wciśnij delikatnie i w miarę równo na całym obwodzie korek tłumika (aluminiowa zatyczka z uszczelką, w którą wchodzi wspornik tłumika). Powinien on z dużym początkowym oporem dać się wcisnąć do środka. Kiedy się wciśnie na kilka mm powinieneś zobaczyć zawleczkę w formie pierścienia ze sprężynującego drutu, która siedzi we frezie w obudowie dampera. Wyciągnij zawleczkę, pociągnij za wspornik tłumika i wyjdzie korek. Uważaj, żeby się nie oblać olejem przy wyciąganiu korka - najlepiej ustaw damper pionowo.

Możliwe, że korek dampera nie będzie chciał wejść do środka, bo wewnątrz będzie ciśnienie. Ten damper ma fajną budowę, bo ma w środku jest pływający tłok oddzielający olej od powietrza. Tłok przesuwa się i powietrze jest sprężane przez olej zwiększający swoją objętość pod wpływem temperatury (kiedy amor długo pracuje). Możliwe, że będziesz musiał to powietrze spuścić za pomocą igły przez gumowy zaworek umieszczony pod śrubką z oringiem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Witam ponownie! Odgrzewamy kluski, czyli damper w końcu zaczął krzyczeć o pomoc - pojawił się wyciek, więc wymiana uszczelek stała się już koniecznością. Tutaj: http://dodo1989.pinkbike.com/album/noleen-nr/ dodałem już foty z operacji. Dotarłem aż do pływającego tłoka oddzielającego powietrze od oleju. Wymontowałem także uszczelkę olejową i kurzową tylko nie wiem czy jest konieczny by wymieniać uszczelkę kurzową. Taką uszczelkę dostanę bez problemu? No i udało mi się go rozebrać bez spuszczania powietrza. Czy konieczne jest, żeby go spuszczać?
No i jeszcze ta uszczelka jest troszkę nadszarpnięta z boku - powinienem ją wymienić? Czy łatwo taką dostać?
Obrazek


Edyta.
Ciekawość wzięła górę i wyciągnąłem pływający tłok. Po drugiej stronie w komorze powietrznej był olej, więc o-ring tegoż pływaka pójdzie do wymiany. Dołączam jeszcze pytanie ile oleju powinienem wlać?

#9
Mam pytanie zasadnicze. Czy ktoś z Was wymieniał uszczelki olejowe w noleen nr? Macie jakieś namiary na zamienniki? W środku jest całkiem nietypowy simmering, którego średnica się rozszerza.
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#10
To nie był nietypowy simmering tylko uszczelka merkel, no ale teraz to jest nieistotne. Damper puszcza mi powietrze zaraz po wyciągnięciu szpilki. Czy to wróży, że powinienem tą gumkę, która jest wewnątrz wymienić? Znacie może jakieś proste przeróbki tego dampera, by zamiast tejże gumki dać na przykład wentyl samochodowy? Zastanawiam się nad wkręceniem czegoś zamiast śrubki, co będzie miało o-ringa by uszczelnić, oraz wentyl samochodowy, by napompować.

Pozdrawiam!
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#18
Walczę z damperem. Bardzo pomaga mi kolega focker(dzięki raz jeszcze). Daję fotki wnętrza mojego noleena.
Oleju było bardzo mało, problemem był również brak powietrza, zero tłumienia Zaworek gumowy wpadł do środka. Nie wiem, czy uda mi sie go umieścić w otworze w obudowie na tyle mocno żeby można go przebić nie wpychając do środka.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20160302_171159.jpg
20160302_171207.jpg
20160302_171213.jpg
20160302_171221.jpg

#19
Mi przed wepchnięciem tej gumki do środka pomagała cienka igła i powolne wsuwanie. Gdy się chciało za szybko to trzeba było rozbierać i znów próbować.
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#20
Ile pompowałeś psi i jaką igłą, pompką? Jak ustawiałeś głębokość tłoczka oddzielającego komorę powietrzną od olejowej? Z góry dziękuje :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#21
Ciśnienie od 100 do 150psi. Tłoczek ustawiałem przy pomocy suwmiarki. Na chłopski rozum nie może być bliżej niż zakres pracy tłumika, bo będzie w niego uderzał. W instrukcji położeniem tłoczka można regulować charakterystykę pracy dampera, ale nie zagłębiałem się zbytnio. Moim zdaniem większe efekty dałaby zmiana gęstości oleju.
Pozdrawiam!

Edit. Jeszcze igła... Jak najcieńsza - zastosowałem swój patent - z jednej strony jest wentyl samochodowy, a z drugiej część strzykawki. Całość uszczelniona. Co prawda tematowego Noleena teraz napompowałem bez użycia igły, ale w przyszłości zamierzam wytoczyć redukcję umożliwiającą montaż igły wraz z nagwintowanym wentylem samochodowym. Tokarka fajna sprawa :-)
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#22
Jak by co zamawiam jeden taki patent!
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#23
A tu taki wynalazek.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
pbpic4318173.jpg

#24
Działam, zrobiłem igłę własnego pomysłu(natchnął mnie focker) po tym jak zobaczyłem gotowca gdzieś w necie za 250zł. Posłużyłem się gotową igłą do piłki z której wybiłem iglice. Na jej miejsce przy pomocy poxipolu umieściłem igłę. Gumowy zaworek też wkleiłem.Jutro pompowanie i zalewanie olejem, dam znać. Tłoczek olejowo-pow ustawię około 2cm od końca dampera.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20160302_204304.jpg
20160302_204316.jpg
20160302_204324.jpg
20160302_204331.jpg
20160302_205525.jpg

#25
No i super! Ważne, żeby działało. Każdy działa na tym polu jak umie. Na wszelki wypadek zachowaj szczególną ostrożność. Raz wpadłem na genialny pomysł w Noleenie z cylindrem na powietrze, że skoro nie chce tłok wyjść po dobroci i nie mam go jak chwycić to napompuję komorę olejową i ciśnienie wypchnie nieszczęśnika. Pompowałem, pompowałem i nic. Gdy chciałem zobaczyć w jakim jest położeniu coraz bliższym oczekiwanego wystrzelił i odbił się od okularów (całe szczęście), poszybował za łóżko, a uszczelka prowadząca zagubiła się na dobry czas w boju. Wszyscy zdrowi, ale warto zachować ostrożność - okulary ochronne itp. :-D
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#26
Przed włożeniem tłoczka olej-pow przebiję iglicą zawór i będzie widać jak przeszło. Następnie zaleje olejem. W głowę zachodzę jak po wyjęciu igły powietrze nie ucieknie...oby :mrgreen:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#27
No właśnie opisywałem, że mi się właśnie coś takiego zaczęło ostatnio dziać, że po wyjęciu igły powietrze uciekało. Wymyśliłem patent, aby pozostał, ale po odkręceniu nie uciekło powietrze, więc zadziałał gumkowy zawór, po sprawdzeniu amortyzator nie puszczał oleju, a tłok po wciśnięciu był wypychany przez ciśnienie, więc jest wszystko w porządku. Szkoda tylko, że nie mogę już go wykorzystać, gdyż rama przy której pracował przestała żyć...
Zlotowy fotoreporter.

Rowery:
Scott Windriver
Hot Chili X-Rage I

#28
Co się stało z ramą?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#30
Damper zlozony dzieki iglicy lekarskiej super sie pompowalo. Olej chyba za gesty nalalem15. Nie mialem innego dzisiaj... Dopompowalem do 140Psi. Jest sztywny nawet bez sprezyny, ale pod moimi 85 kg dobrze sie ugina. W porownaniu do tego co bylo poezja. Zrobilem na szybko 20km i narazie nie cieknie. Dziekuje raz jeazcze wszystkim za pomoc :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
cron