#76
Dziwne.... Opona dwukierunkowa a jednokierunkowa zarazem :roll:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#78
teraz robią takie wynalazki drive-traction
trochę ubogi ten bieżnik i bez polotu - nie ma na czym oka zawiesić :roll:
dałbym oponki odwrotnie przód na tył, a tył na przednie koło


moim zdaniem dobrze jest - klocki tył w natarciu ostre krawędzie, a na przodzie ścięte
<<przód-tył>>> kierunek toczenia
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-04-15, 22:01 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#80
dałbym oponki odwrotnie przód na tył, a tył na przednie koło
z obrazka wydaje się, że touch tom będzie bardziej glebę gryzł, a rapid rob lepiej zapanuje nad trakcją

ale to tylko wrażenie po zerknięciu na obrazki jak piszesz
Bart pisze:Ja jeżdżę, a Ty oglądasz
choc też możesz popatrzeć

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-04-15, 22:11 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#85
To są opony Schwalbe a ich nie ogarniesz . . . . pamiętam Irc , tylko nie mogę sobie przypomnieć modelu, zakładaliśmy tył niezgodnie z opisem i koło było szybsze, oni tłumaczyli w opisie że ma być po ichniemu dlatego żeby lepsze było na wspinanie się, ale z praktyki wyszło ze na trasy szybkie lepiej odwrotnie.

Także niekoniecznie jest tak jak ma być .

a ten TOM coś tam to klon Rocket Rona, cienkie i łatwe do przebicia.
Dziwne bo własnie je zakłada sięna przód gdzie boczne klocki sie rozchodzą , a tył odwrotnie czyli schodzą w kierunku jazdy.
Założenie jest takie że na zakrętach przednie koło ma lepiej trzymać na boki.
Ja jednak wole Rubene - teraz to się nazywa Mitas Scylla, bezkompromisowo szybka i w wersji dwuskładnikowej doskonała przyczepność.
www.velotech.pl

#86
Cytuję:

''Tough Tom to super opona wyścigowa nadająca się praktycznie na każdy trudny teren a szczególnie do jazdy typu X-country.
Model ten to pierwsza generacja tej opony z bieżnikiem wzorowanym na Nobby Nic. jest idealna na trudny teren lub na przednie koło.''

Koniec cytatu.

Skończmy już tematy opon !!!
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939

#89
kiedyś poczytałem o Saguaro - opinie były bardzo przychylne, a sprzedawcy piszą np.
Sprawdza się w każdym terenie i w każdych warunkach atmosferycznych. Piach, pagórkowaty teren, kamienie czy prosty asfaltowy podjazd &#8211; nic ich nie zatrzyma. Niskie opory toczenia i doskonała przyczepność, to cechy sprawiające, że sięgają po nią profesjonalni zawodnicy. To opona idealna na maratony, wyścigi XC, ale również turystycznej jazdy górskiej

tylko raz na nich wystartowałem - generalnie opona super na błocie i suchym tylko ubitym
na piachu rower nie skręcał tylko szedł prosto i nie pomagało przekładanie <<speed-traction>>
nie ważne, czy skręciłeś w prawo, czy w lewo - rower jechał prosto
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#91
Założyłem dwustronne SPD. Jednostronne średnio sprawdziły się na zawodach. Jak złaziłem z roweru, za dużo czasu traciłem, żeby się znowu wpiąć.
Ten wynalazek ma juz ponad 30 lat ;)
ale dobrze ze odkryles jego zalety :)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#92
marcin74 pisze:
Założyłem dwustronne SPD. Jednostronne średnio sprawdziły się na zawodach. Jak złaziłem z roweru, za dużo czasu traciłem, żeby się znowu wpiąć.
Ten wynalazek ma juz ponad 30 lat ;)
ale dobrze ze odkryles jego zalety :)
:mrgreen:
Lodzermensch

#93
marcin74 pisze:
Założyłem dwustronne SPD. Jednostronne średnio sprawdziły się na zawodach. Jak złaziłem z roweru, za dużo czasu traciłem, żeby się znowu wpiąć.
Ten wynalazek ma juz ponad 30 lat ;)
ale dobrze ze odkryles jego zalety :)
Czytaj ze zrozumieniem. Nie odkryłem tego wczoraj.
W SPD jeżdżę o trzech lat. Do tej pory miałem pedały gdzie tylko z jednej strony był blok. Takie mi wystarczały bo w zimę jeżdżę w zwykłych butach. Teraz kupiłem dwustronne SPD. Miałem takie przez chwilę w szosówce, ale sprzedałem je i kupiłem SPD SL.
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939

#94
Bart pisze:[
Czytaj ze zrozumieniem. Nie odkryłem tego wczoraj.
A kiedy odkryłeś taśmę montażową do obklejania CAŁEGO roweru ?
Możesz mi wyjaśnić po cholerę to robisz ?
Wygląda paskudnie a ten rower za kilka lat i tak będzie warty symboliczną kwotę.
Korba oklejona ale napis Deore ... DUMNIE się świeci.
Przecież oklejenie roweru w tak debilny sposób podnosi jego masę ...
Zrozumiał bym jeszcze gdybyś zastosował taśmę ala karbon żeby się "lansować" ala karbonowym rowerem :mrgreen:

#95
Bart pisze:Czytaj ze zrozumieniem
Dokladnie tak robie :idea:
I dlatego pisze o 30 letnim wynalazku ......bo wlasnie wtedy shimano wypuscilo pierwsze (dwustronne) SPD ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#96
hit00r II pisze:A kiedy odkryłeś taśmę montażową do obklejania CAŁEGO roweru ?
Kolega tak od zawsze robił i każdy jego rower przed sprzedażą wyglądał jak nowy ;)

Ps. Nie jest całe oklejony. Ślepy jesteś ?
hit00r II pisze:Możesz mi wyjaśnić po cholerę to robisz ?
Żeby bez stresu ładować się w krzaczory :mrgreen:
hit00r II pisze:Korba oklejona ale napis Deore ... DUMNIE się świeci.
Korba jest zabezpieczona tylko od wycierania przez buty.
hit00r II pisze:Przecież oklejenie roweru w tak debilny sposób podnosi jego masę ...
Myślę, że przy jego masie pół kilo w tą czy w tamtą nie zrobi różnicy :mrgreen:
hit00r II pisze:Zrozumiał bym jeszcze gdybyś zastosował taśmę ala karbon żeby się "lansować" ala karbonowym rowerem :mrgreen:
Tego taką taśmą okleję :-P
Diamond Back Apex SE '96, Superior XP 939
Załączniki
3b5edf474950a20bbc2433f522a8.jpg

#100
skoro o zabezpieczeniach rozmawiacie, to taśma słabo chroni lakier przed kamieniami

Obrazek


te są jeszcze warte uwagi

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


do zrobienia we własnym zakresie nawet na dzień przez zawodami
i mucha nie siada 8-)

ewentualnie żagielek pod nazwą "osłona przeciwdeszczow"

Obrazek


i prawie pełna osłona napędu

Obrazek

Obrazek


i kokpitu sterującego

Obrazek


lub na same klamki, żeby się nie powycierały - oklejone taśmą mogą się jednak lepić

Obrazek


i jeszcze osłona goleni amortyzatora - bez klejenia - na rzepy

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#101
Sęk w tym że te wszystkie zabezpieczenia wyglądają jak GÓWNO.
Gruba przezroczysta taśma wystarczająco zabezpiecza.
Rower i tak wiecznie żyć nie będzie :-|

#104
Bart pisze: W tym roku zapowiada się podobnie, a nawet trudniej. Znowu napęd 1x będzie górą.
Skoro dasz radę na jednym blacie to o jakiej trudności tutaj mowa!?
To jest śmiech na sali a nie trudność.
Trudno jest wtedy kiedy 2 blaty z przodu nie wystarczają 8-)
Zaliczył byś podjazd na Petrovkę to byś wywalił do śmieci cały ten śmieszny system z jedną zębatką.

http://www.genetyk.com/podjazdy/petrovka1.html

A można go sobie jeszcze bardziej utrudnić dojeżdżając bokiem terenem a nie asfaltem 8-)
Cały podjazd bez uśliźnięcia i podparcia pokonają tylko najlepsi fizycznie i technicznie aczkolwiek sądzę że rowerem do XC jest to absolutnie niewykonalne!