#229
Tak, naklejka jest tylko "przymierzona". Ale przyznać trzeba, że czujni jesteście :-)
Oryginalnie ma znajdować się nad metalową obejmą.
Nie chcę narazie napinać sprężyny i obniżać obejmy bo mam jeszcze kilka czynności do zrobienia przy rowerze.
Zwróćcie uwagę na to, że dopiero obniżona obejma zrobi więcej miejsca na naklejkę - widać to w katalogu.

Nie wiem czy nie dokończę polerowania sztycy. Jak widać zrobiłem to tylko nad obejmą, właśnie w miejscu gdzie ma być naklejka.

Nie wiem też jeszcze jaki będzie ew. zakres użytkowy tego wynalazku, biorąc pod uwagę mój wzrost.

Naklejek mam więcej, jakby ktoś, gdzieś, kiedyś potrzebował to dawać znać. Może ktoś wkrótce akurat złoży Lightning`a XTR.
Ostatnio zmieniony 2018-04-27, 10:29 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#232
ExquisiteCycles pisze: Mój znajomy z powodzeniem używa tej grzałki w nowoczesnej gravelówce - bardzo dobrze mu się to sprawdza. Nie oceniałbym tego tylko jako gadżetu.
NO DOBRA ALE DO CZEGO TO SŁUŻY :!: :?: :shock:

#234
hit00r II pisze:
ExquisiteCycles pisze: Mój znajomy z powodzeniem używa tej grzałki w nowoczesnej gravelówce - bardzo dobrze mu się to sprawdza. Nie oceniałbym tego tylko jako gadżetu.
NO DOBRA ALE DO CZEGO TO SŁUŻY :!: :?: :shock:
Była o tym mowa wcześniej. Hite Rite służy do zmiany wysokości siedziska podczas jazdy. :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#235
To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?

#237
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Ekstremalnie nie będę nim jeździł. Trochę go szkoda. Raczej trekkingowo po okolicy.
Zacznę jeździć wieczorami, za dnia czasu nie mam.
Własnie szukam lamp. Patrzę za czymś porządnym ale niekoniecznie nowoczesnym. Musi się komponować.
Prawdop. Cateye lub Lezyne. Przednia lampa musi oświetlać drogę, więc nie może to być zwykła lampka pozycyjna. No i lubię lampy ładowane przez USB.
Ostatnio zmieniony 2018-04-27, 20:05 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#238
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
To bardzo ciekawe rozwiązanie. He, czego to kiedyś nie robili.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#240
skolioza pisze:
90s_fan pisze: No i lubię lampy ładowane przez USB
to chyba wyklucza epokowość ;-)
dobrze świecące epokowe lampy robiła Sigma i Cateye - bywały na R20, bywały na akumulator montowany w koszyk na bidon (swego czasu latałem z takim kocim okiem po lesie nocą - przed kołem jak w dzień)
Może to być epoka oszukana, tzn. chodzi tylko o w miarę klasyczny wygląd.
Nie kupię jakiegoś transformersa, itd. :-D
Sigma? Tak, mają takie klasyczne lampy. Całkiem fajna marka. Liczniki są super.

Pasują lampy z czarnymi obudowami. Raczej okrągłe, może być amelinium.
No będzie i dzwonek Knog, tego prawie nie widać a działa fajnie.
Bidon? Nie mam pojęcia. Nic nie pasuje co jest w sklepach.
Bidon powinien być z nadrukiem "RetroMTB" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#241
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
ja pierdziu, ja człek z tych czasów, ale naprawdę żeś mnie zaskoczył :shock:

#242
90s_fan pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Ekstremalnie nie będę nim jeździł. Trochę go szkoda. Raczej trekkingowo po okolicy.
Zacznę jeździć wieczorami, za dnia czasu nie mam.
Własnie szukam lamp. Patrzę za czymś porządnym ale niekoniecznie nowoczesnym. Musi się komponować.
Prawdop. Cateye lub Lezyne. Przednia lampa musi oświetlać drogę, więc nie może to być zwykła lampka pozycyjna. No i lubię lampy ładowane przez USB.
Matko Boska świętochowska - taki piękny retro sprzęt a tak bluźnisz !!! Nawet dziś lampy ładowane USB to jakaś abberacja. Gdzie se wsadzisz to USB jak Ci się wyczerpie prund? W dupę? Jak już nowoczesne to tylko lampy z wymiennymi ogniwami ! Jak poniżej np. ogniwa 18650 i można na zapas wozić w niedozwolonym w poyebanej komuchowej EU ładowarce USB z dwoma wymienny mi ogniowami tego typu np. do fajnej lampy Fenix, na dodatek całość działa jako powerbank np. do gejfona. No albo lepiej po całości retro czyli np. 1993/1994 lampa 5W Specialized halogenowa na 4 baterie R14 - wszystko masz na focie ;-)

[center]
Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-04-27, 20:56 przez mentos, łącznie zmieniany 2 razy.

#243
mentos pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
ja pierdziu, ja człek z tych czasów, ale naprawdę żeś mnie zaskoczył :shock:
Poszukaj pod hasłem IRD remote quick release ;-)
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#244
mentos pisze:
90s_fan pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Ekstremalnie nie będę nim jeździł. Trochę go szkoda. Raczej trekkingowo po okolicy.
Zacznę jeździć wieczorami, za dnia czasu nie mam.
Własnie szukam lamp. Patrzę za czymś porządnym ale niekoniecznie nowoczesnym. Musi się komponować.
Prawdop. Cateye lub Lezyne. Przednia lampa musi oświetlać drogę, więc nie może to być zwykła lampka pozycyjna. No i lubię lampy ładowane przez USB.
Matko Boska świętochowska - taki piękny retro sprzęt a tak bluźnisz !!! Nawet dziś lampy ładowane USB to jakaś abberacja. Gdzie se wsadzisz to USB jak Ci się wyczerpie prund? W dupę? Jak już nowoczesne to tylko lampy z wymiennymi ogniwami ! Jak poniżej np. ogniwa 18650 i można na zapas wozić w niedozwolonym w poyebanej komuchowej EU ładowarce USB z dwoma wymienny mi ogniowami tego typu np. do fajnej lampy Fenix, na dodatek całość działa jako powerbank np. do gejfona. No albo lepiej po całości retro czyli np. 1993/1994 lampa 5W Specialized halogenowa na 4 baterie R14 - wszystko masz na focie ;-)

[center][url=https://obrazki.elektroda.pl/8864518800 ... gthumb.jpg]Obrazek[/url][/center]
Hehe, wożę power bank, właśnie stąd to USB.
Zastanowię się jeszcze głęboko nad tymi lampami.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#245
ExquisiteCycles pisze:
mentos pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
ja pierdziu, ja człek z tych czasów, ale naprawdę żeś mnie zaskoczył :shock:
Poszukaj pod hasłem IRD remote quick release ;-)
No faktycznie widzę, jest trochę grafik. Ale to HiteRite był patentem Breezera czy on tylko ten patent stosował? No i czy to zdalne sterowanie to był do tego patentu dodatek innej firmy czy uzupełnienie tej samej firmy jaka by ona nie była bo coś nie mogę się doczytać?

#246
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
Z manetką to ma jakiś sens bo nie wiem jak bez niej regulacja miała niby przebiegać... ? (zejście z roweru ? majstrowanie przy zacisku podczas jazdy? ... !? :D ). Ale z manetką bardzo fajny patent, chciałbym to sprawdzić podczas jazdy. Dzięki za nowinkę techniczną ExquisiteCycles ;)

Co do USB w tej maszynie. Jestem na nie. To się nie godzi. Co do jeżdżenia w ciężkim terenie to jakoś tam rozumiem, ale jednak do grobu go nie zabierzesz a nawet jak tak to "tam" pewnie będą lepsze sprzęty do ujeżdżania. Nie mówię żeby go katować, ale troszkę skorzystać tylko (albo chociaż troszkę).

#247
DługiDżon pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
Z manetką to ma jakiś sens bo nie wiem jak bez niej regulacja miała niby przebiegać... ? (zejście z roweru ? majstrowanie przy zacisku podczas jazdy? ... !? :D ). Ale z manetką bardzo fajny patent, chciałbym to sprawdzić podczas jazdy. Dzięki za nowinkę techniczną ExquisiteCycles ;)

Co do USB w tej maszynie. Jestem na nie. To się nie godzi. Co do jeżdżenia w ciężkim terenie to jakoś tam rozumiem, ale jednak do grobu go nie zabierzesz a nawet jak tak to "tam" pewnie będą lepsze sprzęty do ujeżdżania. Nie mówię żeby go katować, ale troszkę skorzystać tylko (albo chociaż troszkę).

Regulacja chyba średnia, raczej podniesienie siodełka po podniesieniu tyłka (sprężyna) następnie obniżenie pod ciężarem ciała.
To podobno wystarcza. Widzę jak to działa i ma to sens. Zauważ, że dwie pozycje siodełka wystarczą. No i o to chodzi jak sądzę.

O akcesoriach wspomniałem ale to nie zasadnicza część projektu.
Jednak jak zwykle biorę pod uwagę cenne propozycje i opinie.

Co do samego użytkowania to ja mam takie dziecięce podejście. Na początku dmucham i chucham. Później jest właściwy sposób użytkowania. Później już przesada. Tak jest w przypadku samochodów, rowerów...
Wiadomo o co chodzi. Prędzej czy później przychodzi czas testu.
Ostatnio zmieniony 2018-06-02, 22:19 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#248
DługiDżon pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
Z manetką to ma jakiś sens bo nie wiem jak bez niej regulacja miała niby przebiegać... ? (zejście z roweru ? majstrowanie przy zacisku podczas jazdy? ... !? :D ). Ale z manetką bardzo fajny patent, chciałbym to sprawdzić podczas jazdy. Dzięki za nowinkę techniczną ExquisiteCycles ;)
Obniżanie siodła podczas jazdy nie było dla wprawionego ridera niczym szczególnym w owym czasie. Zasadniczą korzyścią Hite-Rite, poza samoczynnym wysuwaniem sztycy oczywiście, było uniemożliwienie ruchu siodła na boki w trakcie tego manewru. To była główna bolączka - utrzymanie siodła we właściwej pozycji na boki.

Ale ja i tak wolę Reverba ;-)
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#249
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
Z manetką to ma jakiś sens bo nie wiem jak bez niej regulacja miała niby przebiegać... ? (zejście z roweru ? majstrowanie przy zacisku podczas jazdy? ... !? :D ). Ale z manetką bardzo fajny patent, chciałbym to sprawdzić podczas jazdy. Dzięki za nowinkę techniczną ExquisiteCycles ;)
Obniżanie siodła podczas jazdy nie było dla wprawionego ridera niczym szczególnym w owym czasie. Zasadniczą korzyścią Hite-Rite, poza samoczynnym wysuwaniem sztycy oczywiście, było uniemożliwienie ruchu siodła na boki w trakcie tego manewru. To była główna bolączka - utrzymanie siodła we właściwej pozycji na boki.

Ale ja i tak wolę Reverba ;-)
Tak, te wszystkie własności są w reklamie Hite-Rite. Wspominają też tam o tym, że trudniej takie siodełko ukraść. Hihi ale to już marketing.

Muszę przyznać, że o takim wynalazku jak Hite-Rite dowiedziałem się wtedy gdy kupiłem Breezer`a.
No cóż, lepiej późno niż wcale. Nie wypowiadam się kategorycznie, bo żadnym specjalistą tu nie jestem.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#250
90s_fan pisze:
DługiDżon pisze:
ExquisiteCycles pisze:
DługiDżon pisze:To zylem w bledzie bo gdzies wyczytalem ze to ma zabezpieczac siodlo przed osunieciem sie... Fajne wynalazki kiedys robili, udane lub mniej udane ale bylo kolorowo. Rower faktycznie jak nowy, pojedziesz nim w blota i ostry teren?
Sam Hite-Rite to jeszcze nic. Wrażenie robi dopiero wersja z manetką - poniżej. A piszemy o roku 1990 :!:

Obrazek
Obrazek
Z manetką to ma jakiś sens bo nie wiem jak bez niej regulacja miała niby przebiegać... ? (zejście z roweru ? majstrowanie przy zacisku podczas jazdy? ... !? :D ). Ale z manetką bardzo fajny patent, chciałbym to sprawdzić podczas jazdy. Dzięki za nowinkę techniczną ExquisiteCycles ;)

Co do USB w tej maszynie. Jestem na nie. To się nie godzi. Co do jeżdżenia w ciężkim terenie to jakoś tam rozumiem, ale jednak do grobu go nie zabierzesz a nawet jak tak to "tam" pewnie będą lepsze sprzęty do ujeżdżania. Nie mówię żeby go katować, ale troszkę skorzystać tylko (albo chociaż troszkę).

Regulacja chyba średnia, raczej podniesienie siodełka po podniesieniu tyłka (sprężyna) następnie obniżenie pod ciężarem ciała.
To podobno wystarcza. Widzę jak to działa, sądzę, że ma to sens. Zauważ, że dwie pozycje siodełka wystarczą. No i o to chodzi jak sądzę.

O akcesoriach wspomniałem ale to nie zasadnicza część projektu.
Jednak jak zwykle biorę pod uwagę cenne propozycje i opinie.

Co do samego użytkowania to ja mam takie dziecięce podejście. Na początku dmucham i chucham. Później jest właściwy sposób użytkowania. Później już przesada. Tak jest w przypadku samochodów, rowerów...
Wiadomo o co chodzi. Prędzej czy później przychodzi czas testu.
No to obaj mamy dziecinne podejście bo ja też tak mam :) No i zauważyłem że taka grzałka pasowała by nawet do mojego roweru rocznikowo :) Była montowana na Trek 8000XT z 87! http://classiccycleus.com/home/1986-trek-8000-xt/

#253
Wstawiam relację z usuwania wgniecenia na górnej rurze - później będzie więcej zdjęć i dokładniejszy opis.

Do usunięcia wgniecenia użyłem pullera pdr typu młotek bezwładnościowy.
Z powodu niedużej powierzchni wgniecenia musiałem mocno kombinować żeby odpowiednio uchwycić ramę.
Najważniejszy jest mocny, elastyczny klej oraz mały myk z grzybkiem pdr, ale o tym dalej.

[center]
Obrazek

[/center]
Warto tu wspomnieć, że widoczny na zdjęciu puller ręczny - ten bez ruchomej masy, jest bezużyteczny do wyciągania tego rodzaju wgnieceń. Potrzebne jest solidne uderzenie, a także właściwe przytrzymanie ramy.
Próby z ramą trzymaną rękoma też spełzły na niczym.

Okazuje się, że trzeba całkowicie unieruchomić rower, opierając go o coś twardego. W dodatku najlepiej żeby był oparty po obydwu stronach wgniotki, ponieważ rama stalowa ma sporą elastyczność, a to również przeszkadza przy uderzeniu młotkiem bezwładnościowym. Wymyśliłem i wykonałem coś takiego, jest to uchwyt tylko za górną rurę - jak widać naprawa uszkodzenia była skandalicznie skomplikowana :mrgreen: :
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Kleje bezbarwny i żółty nie sprawdziły się. Po kilku próbach okazało się, że najlepiej sprawdza się klej czarny.
Chyba najmocniejszy, a w dodatku bardzo elastyczny. Tak mocny, że praktycznie niemożliwe jest całkowite wyczyszczenie grzybka po użyciu.

Poniżej, nieudana próba z klejem bezbarwnym i źle dobranym grzybkiem (bez otworów).
[center]
Obrazek

[/center]
Tutaj przerobiony grzybek. Przy małych powierzchniach (małych grzybkach) warto wzmocnić trzymanie kleju za pomocą kilku otworów. Gorący klej wylewa się przez nie i grzybek znacznie mocniej trzyma.
[center]
Obrazek

[/center]
Udało się wyciągnąć około 90% wgniecenia. Powierzchnię trzeba zatem trochę wyrównać.
Do tego celu wystarczy lakier bezbarwny. Poniżej w trakcie szlifowania.
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-09-09, 16:10 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 5 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#255
focker pisze:Szacunek. Powiem Ci - czekam z niecierpliwością, żeby zobaczyć efekt końcowy.
Już wypolerowałem całość ale jest jeszcze mała nierówność. Zaprawię jeszcze raz i będzie git. Lakier długo schnie, musi być idealnie suchy do polerowania. Widzę natomiast, że lakier bezbarwny Mazdy ładnie się zlewa z oryginalnym. Jednak pracy z tym bardzo dużo.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS