#181
Retromen pisze:hit00r II, Jestem rzeczywisty a tutaj na forum tak samo jak na kultowe marki tak i na kultowych forumowiczów slowa nie można powiedzieć) Czy nie jest to dziwne że po przypale z tą fd XT głośno na forum nikt słowa nie pisnął a na priv dostałem kilka info że focker w sprzedaży nieraz już w kulki pograł.
A to ciekawe że opinie na jego temat jako sprzedającego są OK ... tam chyba nie ma żadnej negatywnej.
Zapewne Fucker ich przekupił :mrgreen:
Jeśli o mnie chodzi to niczym mi nie zawinił więc widocznie miałem szczęście :->
Skoro coś ci nie pasuje że z czymś dał "D" to mu napisz w jego wątku sprzedażowym 8-)
Nie ma co temu biedakowi od Breezera zaśmiecać tematu ;-)

#183
[quote="hit00r II"Nie ma co temu biedakowi od Breezera zaśmiecać tematu ;-)[/quote]
[center]
Obrazek

[/center]

Nie biorę na serio niektórych tekstów.
Forum specjalistyczne :-D
Już prawie poziom onetowy w tym temacie.
No faktem jest, że trudniej pisać coś konstruktywnego, łatwiej bzdury lub obrażać innych.

Ok w takim razie po zakończeniu danego tematu będę wklejał PDF z postępami i normalnymi wypowiedziami.
Jeśli ktoś nie będzie chciał czytać pierdół to sobie otworzy. Zresztą zagląda tu także sporo ludzi z UK, na pewno poziom niektórych postów budzi u nich uśmiech politowania na twarzy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#185
Ojej przepraszam SIR z UK przeczyta i pójdzie fama w Swiat :mrgreen:
Dawno nie piłem ale dzisiaj walne 100 gram czystej substancji.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#186
Retromen pisze:Ojej przepraszam SIR z UK przeczyta i pójdzie fama w Swiat :mrgreen:
Dawno nie piłem ale dzisiaj walne 100 gram czystej substancji.
Szalika nie zgub :mrgreen:
Lodzermensch

#187
Cicho ,cicho ,cicho drogi Corrado wszystko jest opanowane, wszystko jest doskonale ,precyzyjnie ,opanowane...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#188
mcn pisze:Wszystko super ale te pancerze "M system" to chyba nie do Twojego Breezera?
Nie. Tylko linki. Pisałem przecież. :->
Już wymieniłem, stare pancerze są ok, nasmarowałem trochę je w środku. Tak dla dobrego samopoczucia.
Zanabyłem więcej takich zestawów pancerz+linka. Jest promocja na nie, przydadzą się.
Ostatnio zmieniony 2018-03-21, 21:43 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#189
Retromen pisze:Ojej przepraszam SIR z UK przeczyta i pójdzie fama w Swiat :mrgreen:
Dawno nie piłem ale dzisiaj walne 100 gram czystej substancji.
Polacy to są znani z takiego politykowania.
No ale prawdą jest, że jak czytam MTBR albo Retrobike to więcej merytoryki, mniej pogaduch w porównaniu do nas.

Ja właśnie dwa piwka zanabyłem :mrgreen:
"Zanabyłem" nowe słowo właśnie z tego forum :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#190
Ta ?
To ja się pochwalę - 200 ml wódki + trzecie piwo ( w tym Warka Strong) + jajko z majonezem 8-) :-P

PS - mieliście biedakowi nie robić bałaganu w jego temacie ... ale wy jesteście paskudni!
Nawet OCIEC DAJREKTOR , Maciuś , Łukasz , SZYMON :shock: czy jak on tam ma wam nie przemówił do rozumów :-/

WCIĄŻ nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie czy ten Breezer był swego czasu drogi oraz czy firma nadal istnieje?

#191
Pogaduchy tworzą klimat a nie tylko suche fakty :-P
Czekam na Twoje opinie z jazdy tym MTB. Fockera na serio się pytałem jaka jest różnica w geo breezera a powiedzmy konkurencji. Może Ty wiesz? Inny kąt główki zapewne ,ale Gary Fischer szerzej o tym się reklamowal i nazywał przełomem w tamtych latach.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#192
hit00r II pisze:Ta ?
To ja się pochwalę - 200 ml wódki + trzecie piwo ( w tym Warka Strong) + jajko z majonezem 8-) :-P

PS - mieliście biedakowi nie robić bałaganu w jego temacie ... ale wy jesteście paskudni!
Nawet OCIEC DAJREKTOR , Maciuś , Łukasz , SZYMON :shock: czy jak on tam ma wam nie przemówił do rozumów :-/

WCIĄŻ nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie czy ten Breezer był swego czasu drogi oraz czy firma nadal istnieje?
Firma nadal istnieje, jednak udziały wykupił ktoś duży, nie wiem kto, nie chce mi się sprawdzać.
Wiem, że jak pisałem prośbę o katalog, to odpisali, że mają ale nie mogą przesłać bo do tych roczników nie mają praw. Katalog znalazłem później na kopii strony Mombat.org.

Rower kosztował w 1992 roku 1300 $.
Przeciętna pensja w 1992 roku to około 3 000 000 zł.
Kurs dolca około 15 000 zł.
Czyli co? Wychodzi że pensja średnia to 200 $.
No to drogo, pomimo tego, że byliśmy milionerami 8-)

Jeśli coś pokręciłem to poprawcie mnie.
W 1992 to ja miałem kieszonkowe, nie pensję.

A ty hitek uważaj na Strong`i bo mocno po głowie kopią i ja kiedyś w Zakopanem po kilku niezłą aferę zrobiłem. Podobno, tyle się dowiedziałem na drugi dzień :oops: hehe
Ostatnio zmieniony 2018-03-21, 22:34 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#193
Retromen pisze:Pogaduchy tworzą klimat a nie tylko suche fakty :-P
Czekam na Twoje opinie z jazdy tym MTB. Fockera na serio się pytałem jaka jest różnica w geo breezera a powiedzmy konkurencji. Może Ty wiesz? Inny kąt główki zapewne ,ale Gary Fischer szerzej o tym się reklamowal i nazywał przełomem w tamtych latach.
Wiem tylko tyle co napisał Focker. Breezer`y w tamtych latach były pod względem geometrii do przodu.
Muszę doczytać o co chodziło. Nie chcę pisać bzdur bo nie wiem.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#194
ja pierdziu, 500km przejechałem od 16ej i już z tematu wypadłem i ni ch nie wim o czym wy prawicie? Anywej w temacie Joego, ja osobiście dużo bardziej cenię Garego za duże koło bo dla mnie rowery retro bez względu na geo do jazdy się nie nadają w ogóle, to mówiłem ja właściciel już 5ciu 29erów, HT, ęduro, jeżdżonych, używancych, jak chcecie ;-) A te "normalne" Breezery są po prostu piękne i mówcie co chcecie ;-)

#196
Dzisiaj o momentach dokręcania :)

Nie mam doświadczenia w serwisowaniu rowerów, więc nie chcąc przekręcać gwintów, postanowiłem posiłkować się kluczem dynamometrycznym.

Dysponuję kilkoma kluczami. Jednak w przypadku rowerów chyba tylko jeden ma użyteczny zakres regulacji momentu obrotowego. Jest to klucz Jonnesway 10 - 60 Nm.
[center]
Obrazek

[/center]

Nie zamierzam się bawić przy każdej śrubce w jakąś chorą, super dokładność dokręcania, ale jak się okazuje tego typu klucz może wiele nauczyć.

Na pierwszy ogień poszedł wkład suportu i tu od razu pojawił się problem. Klucz co prawda dokręca w prawo i lewo, jednak dokręcanie na ustawiony moment, możliwe jest tylko w prawo.
Wkład BB-UN70 jest to klasyczny wkład z gwintem lewym od strony napędu. Tutaj trzeba było zatem dokręcić na wyczucie. Najpierw sprawdziłem ile to jest 40 Nm na ramie testowej, gdzie miałem suport odwrócony BB-CS20.
Gwint miski kontrującej jest gwintem prawym, więc klucz dynamometryczny mogłem zastosować tylko z tej strony.
Zalecany moment dokręcania tego suportu do ramy to od 50 do 70 Nm. Moim zdaniem, jak i wielu, to o wiele za dużo, szczególnie w przypadku miski kontrującej, która jest tutaj z plastiku.
Zdecydowałem, że wkład dokręcę na 40 Nm (około), plastikową miskę zaś momentem 30 Nm.

Ramiona korby dokręciłem na 30 Nm. Moment zalecany to 35 do 45 Nm.

Pedały poszły na 25 Nm. Tutaj także w jednym prawy, w drugim lewy gwint.
Moment zalecany 35 do 40 Nm. Piszą, że za dużo, więc na kluczu ustawiłem mniej.

Przy pomocy klucza dokręciłem też tylną przerzutkę. Zalecany moment to od 8 do 10 Nm. Z racji możliwości klucza wybrałem 10 Nm. Później metodą prób i błędów przykręciłem z momentem podejrzewam około 6 do 8 Nm.

Na koniec mała próba na śrubach piwotów szczęk hamulcowych. Zalecany moment dokręcania to od 5 do 7 Nm. Wiele osób podaje 6 Nm.
Tak nisko nie mogłem zejść na moim kluczu więc postanowiłem dokręcić piwoty na testowej ramie na dokładnie 10 Nm, żeby po prostu sprawdzić ile to w zasadzie jest w przypadku śrub o rozmiarze M5.
Idąc tym tropem dokręciłem później piwoty w Breeze`rze z odpowiednio mniejszą siłą.

Jakie są wnioski?

Porównując dokręcanie "na czuja" z dokręcaniem za pomocą klucza dynamometrycznego dochodzę do wniosku, że przynajmniej w moim przypadku, bez tego narzędzia, wszystko byłoby dokręcone za mocno, zdecydowanie za mocno.

Łatwo wyrobić powtarzalność dokręcania "na czuja". Wystarczy kilka razy dokręcić określony rozmiar śruby zwykłym kluczem, każdorazowo sprawdzając kluczem dynamo. Ważne jest tu jednak używanie cały czas identycznego klucza o tej samej długości ramienia i wadze.
Już po kilku próbach uzyskałem powtarzalność dokręcania zwykłym kluczem z dokładnością rzędu 8 Nm, w sytuacji gdy pożądana była wartość 40 Nm. Moim zdaniem to już całkiem niezła dokładność.

Na śruby piwotów dobry sposób to używanie zwykłego klucza imbusowego fajkowego, ale trzymanie go podczas dokręcania za krótsze ramię. W ten sposób uzyskujemy moment dokręcania mniejszy niż 10 Nm.

Wniosek końcowy jest też taki, że z obserwacji pracy kilku serwisów rowerowych wynika, że także tam stosują się za duże momenty dokręcania. To jest tak, że jak ktoś nauczy się robić coś źle to tkwi później w błędzie do końca życia. Z tego wynika to, że nie będę już zlecał prostych czynności przy rowerze, bo sam jestem to w stanie zrobić dokładniej.
Sprawdziłem kilka śrub w rowerze odebranym z serwisu i tak jak podejrzewałem, wszystko jest dokręcone z zupełnie przypadkową siłą.

Poniżej porównanie długości kluczy, z których korzystałem.
Różnica "w czuciu" pomiędzy grzechotką, a trochę dłuższym francuzem jest bardzo duża.
Używając grzechotki łatwo wyczuć moment rzędu 40 Nm, przy ciężkim kluczu nastawnym już przekręcenie kilkunastu mm (licząc od pozycji śruby wkręconej ręką tylko gołą nasadką), daje już moment 40 Nm. Dużo wcześniej niż ktokolwiek by się spodziewał.
[center]
Obrazek

[/center]



[powyższe do edycji i poprawienia błędów]
Ostatnio zmieniony 2018-09-09, 15:48 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#197
Hmmm ja mam tylko wyczucie jak odkręcam...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#200
Generalnie najłatwiej zerwać śrubę o małym momencie dokręcania. Przy większym momencie margines jest większy. W rowerze jest sporo śrub o momencie mniejszym niż 10Nm - wylajtowane mostki czy rogi, śruby w amortyzatorach (szczególnie koronach, podkowach itp.). Do roweru na początek też bym szukał w pierwszej kolejności czegoś do mniejszych momentów.
Ja osobiście mam dwa klucze. Do mniejszych momentów coś takiego jak pokazał czajnik, a do większych bardziej ordynarne narzędzie wychylne 0-200Nm:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 90472.html
Są też za jeszcze mniejsze pieniądze klucze 0-300Nm, ale one są jeszcze mniej dokładne:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... ml#thumb/3
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#201
czajnikmtb pisze:nie za duży tern moment ??
wydaje mi się musiałbyś mieć taki o mniejszym momencie dokręcania
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 955a1cdc2a
Do korb, pedałów, kaset klucz 10 do 60 Nm jest w sam raz.
Do innych elementów planuje właśnie kupić dodatkowy klucz.
Dokładnie ten co pokazałeś Mighty lub Jonnesway`a 4,5 - 30 Nm. Będę wtedy mieć do kompletu.

Jest też coś takiego:

http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 17947.html

Choć nie wiem jak tu z dokładnością. Nie mam zaufania do najtańszych kluczy.
Ostatnio zmieniony 2018-04-01, 11:36 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#202
focker pisze:Generalnie najłatwiej zerwać śrubę o małym momencie dokręcania. Przy większym momencie margines jest większy. W rowerze jest sporo śrub o momencie mniejszym niż 10Nm - wylajtowane mostki czy rogi, śruby w amortyzatorach (szczególnie koronach, podkowach itp.). Do roweru na początek też bym szukał w pierwszej kolejności czegoś do mniejszych momentów.
Ja osobiście mam dwa klucze. Do mniejszych momentów coś takiego jak pokazał czajnik, a do większych bardziej ordynarne narzędzie wychylne 0-200Nm:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 90472.html
Są też za jeszcze mniejsze pieniądze klucze 0-300Nm, ale one są jeszcze mniej dokładne:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... ml#thumb/3
Dokładnie, klucze o bardzo dużym zakresie momentów są często odradzane. Lepiej mieć dwa lub nawet trzy.

Kupię chyba tego 4,5 do 30 Nm. To już mi wystarczy do wszystkiego. Koszt to około 200 zł, myślę że Jonnesway może być nawet trochę lepszy od Mighty, oba jednak mają chyba dokładność 4%, stosowne wzorcowanie i certyfikat. Mighty jest za to bardziej kompaktowy i posiada w zestawie kilka nasadek. Opinie o obydwu bardzo dobre.

Klucz wychylny podobno żaden nie jest dokładny. Tyle przynajmniej mówią mechanicy samochodowi.
No nie wiem. Musiałbym porównać z innym dokładnym.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#204
90s_fan pisze:Klucz wychylny podobno żaden nie jest dokładny. Tyle przynajmniej mówią mechanicy samochodowi.
No nie wiem. Musiałbym porównać z innym dokładnym.
Masz rację. Lepiej kupić dwa klucze za 200 zł każdy :)
Do roweru w rzeczywistości ten z mniejszym zakresem wystarcza. Wychylny u mnie leży tylko za wszelki wypadek - wolę takie coś niż nic.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#205
focker pisze:
90s_fan pisze:Klucz wychylny podobno żaden nie jest dokładny. Tyle przynajmniej mówią mechanicy samochodowi.
No nie wiem. Musiałbym porównać z innym dokładnym.
Masz rację. Lepiej kupić dwa klucze za 200 zł każdy :)
Do roweru w rzeczywistości ten z mniejszym zakresem wystarcza. Wychylny u mnie leży tylko za wszelki wypadek - wolę takie coś niż nic.
Nie, no oczywiście, że koszta też ważne. Ten klucz co posiadam miałem już kupiony do innych celów. Zaadaptowałem go tylko do rowerowej roboty, bo leżał od roku chyba ani razu nie użyty.
Tak czy inaczej moim zdaniem dobre narzędzia robią robotę, czy to zwykła grzechotka, klucz nastawny czy nawet głupi śrubokręt odpowiedniej jakości, różnica w pracy w porównaniu do chińczyka spora. I nie ma znaczenia czy to rower czy samochód.

Warto tu też zaznaczyć, że 200 zł za klucz dynamometryczny to mało. Porządne klucze do ciągłej pracy to o wiele wyższe ceny, marki Hazet, Facom, Proxxon, itd.

Ostatnio kupiłem klucze do konusów marki Bike-Hand (raczej chińska taniocha), te czarne z przetłoczeniami i okazało się, że są zbyt miękkie i co gorsza w przypadku piast XT, za grube (2,3 mm). Poza tym odkształcają się przy dużych siłach.
Efekt jest taki, że kupiłem kolejne, tym razem srebrne Bike-Hand o grubości dokładnie 2 mm. No i te robią robotę. Kupię jeszcze komplecik Bitul. Podobno tanie i dobre.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#208
Ja kupiłem kiedyś taki za circa 200PLN TengTools 5-25Nm występujący chyba pod różnymi markami bo wyglądają tak samo. Tak go wziąłem ze względu na rogi do karbonowych kierownic i coraz bardziej filigranowe mostki. W sumie o kiery nie było się co bać bo i tak zawsze dotaczam spec korki jak nie ma. No ale do czego zmierzam. Robiłem sobie testy i zawsze dokręcałem tak 5-10% poniżej wskazanego max i nigdy się nie myliłem ;-) Moim zdaniem jest ktoś ma trochę wyobraźni i doświadczenia to śrub do korb HII, pakietu, kasety, tarcz (tylko Centerlock) czy nawet manetek, przerzutek, klamek nie da się przekręcić. Newrlagiczne są tu wg mnie właśnie mostki/rogi może jakieś na śrubę zaciski podsiodłówek w karbonowych ramach. Tak że moim zdaniem taki większy klucz czyli od 10ciu Nm można sobie darować i jak coś kupowac taki od kilku Nm. Wrzucę ciekawostkę - kiedyś w rowerze żony obrobił mi sie łeb w śrubie do korby HII i wymieniłem na nierdzewk z jakiegoś sklepu z takim materiałemi. Co jakiś czas miałem wrażenie luzowała się więc dokręcałem i to nawet dynamometrem ale wciąż coś było nie tak - a co, a to: :mrgreen:

[center]
Obrazek
[/center]

#209
czajnikmtb pisze:mam parę kluczy z bike handa i dają radę właśnie te czarne ale fakt do shimano ciasno wchodzą
narzędziami bitula jeszcze nie miałem okazji pracować ;-)
Tutaj jeszcze dodam przy okazji, że posiadam też klucze Prox, te do konusów też szału nie robią.
Były trochę droższe od Bike-Hand ale równie miękkie. Po kilku użyciach widać na nich wyraźne odciśnięcia.
Właśnie dlatego szukam czegoś solidniejszego.
Parktool`a odpuszczę, bo drogi i tak trafiłem właśnie na te polskie Bitul.
Są jeszcze SuperB, nienajtańsze, ale o nich nie wiem nic. To też jakieś chińczyki.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS
cron