Gwint francuski/ISO/włoski/brytyjski - wielotryby nakręcane.

#1
Jak wiadomo są 4 rodzaje gwintu w nakręcanych wielotrybach:
-ISO 34,92 x 1,058 mm
-Brytyjski 34,80 x 1,058 mm
-Włoski 35 x 1,058 mm
-Francuski 34,7 x 1 mm

Pierwsze 3 rodzaje są do siebie zbliżone bo mają ten sam skok: 1,058mm na jeden zwój gwintu, a odróżnia je tylko średnica która w skrajnym przypadku, między włoskim a brytyjskim wynosi zaledwie 0,2mm. W związku z tym mogą być podobno stosowane zamiennie.
Czwarty rodzaj - francuski , oprócz nieco mniejszej średnicy ma inny skok gwintu 1,00 mm na jeden zwój. I ten właśnie parametr uniemożliwia łączenie np. wielotrybu z gwintem francuskim z piastą z gwintem ISO, gdyż grozi to zerwaniem gwintu, a podobno też nie da się takiego wielotrybu nakręcić.
I teraz pytanie czy rzeczywiście nie da się nakręcić? Mam wielotryb z nieznanym gwintem. Daje się nakręcić do końca zarówno na piastę z gwintem francuski jak i włoskim no i mam dylemat jaki jest gwint wielotrybu. Jakieś pomysły na sprawdzenie tego?

#5
Te piasty do których przymierzałem są z alu, ale mi zależy na ustaleniu rodzaju gwintu wielotrybu bo chcę go wystawić na sprzedaż, więc muszę podać w ofercie jaki ma gwint

#6
Sytuacja się wyjaśniła. Wziąłem inną piastę z francuskim gwintem i pod koniec nakręcania pojawia się opór, którego nie ma przy nakręcaniu na piastę z gwintem ITA i ISO. To dowodzi że wielotryb nie ma francuskiego gwintu.

#8
Dokładnie tak próbowałem kombinować jak piszesz. Jest tylko taki problem, że do dyspozycji jest zaledwie 5 zwojów gwintu na piaście, i 6-7 zwojów na wielotrybie, tylko tam nie da się dobrze dojść suwmiarką. Kombinowałem z połówką żyletki z odznaczoną odległością 5 mm, ale na 5 zwojach teoretycznie jest tylko 0,3mm różnicy między gwintem FR a ISO/IT/GB więc też słabo to widać.