#17
Niestety rama ma tyle odbić lakieru (z powierzchowną rudą), mniejszych uszkodzeń i rys że pozostawienie oryginalnej powłoki chyba nie ma sensu (za dużo łatania w mojej ocenie). Lepiej dla ramy, prościej i szybciej będzie odnowić całą powłokę lakierniczą, no i będzie spokój z ewentualnymi wykwitami w przyszłości. Przez chwilę miałem taki pomysł aby go zbezcześcić matem khaki :mrgreen: , ale jakoś nie mogę. Oryginalne połączenie kolorów jest bardzo z epoki, więc pewnie tak zostanie. W sumie to brak mojego zdecydowania w tym temacie spowodował że rama nie jest jeszcze odnowiona. Osprzęt do odświeżenia oczywiście bo wygląda jak Tiger po dobrym ostrzale ;)

Zmieniarka i manetki to Suntour XCM z tej samej grupy, nawet to dokładnie te same co na nim siedziały od początku. Hamulce OCTO to też te z którymi rower wyjechał z fabryki, chyba że ktoś kiedyś coś przerabiał. Rower był kiedyś na sprzedaż na olx w całości (taki ATB touring), dokopałem się do kilku starych fotek w G stąd wiem jak wyglądał jak był kompletny. Nikt nie kupował więc sprzedawca rozebrał na części i sprzedawał wszystko osobno. Ale zorientowałem się jakiś czas po zakupie ramy podczas research-u. Na te chwilę jedyne co nie będzie pasowało to korba, która jest wprawdzie z grupy XCM, ale drugiej generacji grupy a oryginalnie była raczej jakaś Sakae, lub Sugino bez brandingu XCM, ale z tym mogę jak najbardziej żyć, dobrze że w ogóle jest i to w całkiem przyzwoitym stanie. Aha, koła też są oryginalne, najprawdopodobniej te z którymi rower wyjechał z fabryki. Był nawet wolnobieg, ale rozsypany.

Co do zmieniarki i manetek to Skolioza masz 100% racji, zadziałają nawet z jakimś wolnobiegiem shimano, ale uparłem się żeby ten accushift jednak działał jak bozia przykazała, a nie tylko friction mode (jak to jest po naszemu?), ale to już wszystko wyjdzie w praniu.

rurokura, pomysł na stery zacny. Nowe trochę kosztują, ale widziałem że za 5 dych były używki w dobrym stanie więc może uda się przyoszczędzić jak szczęście dopisze.

Pozostaje jeszcze kwestia siodła :roll: Jak ktoś ma jakiś pomysł co by tam podeszło to zapraszam.

P.S Aha - opony. Są gdzieś dostępne jakieś opony w stylu retro (z beżowym bokiem) w jakichś normalnych cenach? Powiem uczciwie że ceny tych, które widziałem a można faktycznie nazwać je jeszcze oponami troszku mnie onieśmielają :D

#19
Podobno suntour miał jakieś w których były różne odległości pomiędzy zębatkami, ale zakupiłem już wolnobieg winner 6s.

Pytanie o stery, czy takie coś się nada?

Obrazek


Raczej pod szosówkę, ale może podejdzie pod lekką jazdę do retro mtb? Jakieś opinie?

#21
Ok dzieki skolioza, stery zakupione. Epokowo powinny pasowac, do tego sa samoregulujace sie. Teraz mam male wyzwanie ze sztyca, ktos cos wie jaki rozmiar tam bedzie pasowal? Z poszukiwan nic konkretnego nie wynika, moze byc 26.4, 26.6, 26,8 a moze 26,2 nawet. Z pomiaru pasuje niby najlepiej 26.6 ale wyczytalem ze te 0.2mm potrafi zrobic różnice. Ktos cos wie?

#25
Zastosuje się jednak do porady skoliozy :)

Jednak nie oddałem ramy do piaskowania, z dwóch powodów. Raz że tam gdzie nie ma uszkodzeń lakier przylega bardzo dobrze więc po prostu sciągam klar i matuje. Dwa, zaoszczędzone kilka złotych wydam na jakiś szpej. Mała oszczędność, ale zawsze. No i jest jeszcze trzeci powód, większa satysfakcja i dłubanina (co bardzo lubię :mrgreen: )

Tak więc prace nad ramą się rozpoczeły...

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Plan jest taki aby jutro zrobić ramę, potem podkładem tam gdzie trzeba, następnie szlifowanie a potem już baza i klar. Nadal nie wiem jaki będzie :mrgreen: Przecież nie jest to jakaś kultowa maszyna aby ją odrestaurować na oryginał. Będzie raczej w jednym kolorze, max w dwóch. W grę wchodzą tylko metaliki i akryl fluoroscencyjny jako dodatek ewentualnie. Kolory o jakich myślę to grafit, butelkowa zieleń i jakiś ciemniejszy brąz. Się zobaczy...

#26
Dziś rano się obudziłem i stwierdziłem że mi się nie chce już...
Z powodu mej niemożności zdecydowania się na kolor lakieru zdecydowałem że rower będzie bez lakieru i tyle. Zedrę całą powłokę lakierniczą wraz z podkładem do gołej stali, wyruwnam ładnie a potem pomaluje go bezbarwnym do stali.

W między czasie takie siodło rometowskie od kolarki kupiłem i po tuningu i odnowieniu będzie pasować idealnie

Obrazek


Obrazek


Obrazek

#28
Patrząc po tym jak robiłem widły to wcale nie jest aż tak źle. Zakamarki zrobię szczoteczką drucianą, na koniec przelecę papierem 1000 i powinno być ok pod ten lakier (noxan w połysku). Myślałem czy by nie iść do piaskowania, ale na dziś czy jutro nikt mi tego nie zrobi koło mnie, ba nawet na poniedziałek nie zrobią a w tygodniu będzie brak czasu. I tak majówka z głowy bo remont w sypialni więc przy okazji poskrobie sobie troszkę :-P

#29
Aha! No i obczaiłem sposób na odnowienie logotypów na szpeju, szczególnie na tych hamplach octo. Po malowaniu bazą nakleję kalkomanie mniej więcej taką jaką się stosuje do modeli plastikowych, potem bezbarwny i myślę że powinno być ok (nie będzie tak gruba jak zwykłe naklejki i teoretycznie nie powinno być nic widać). To samo zrobię na ramie przed lakierowaniem, tylko tutaj będzie więcej zabawy ze zrobieniem pliku, ale myślę że dam radę ;-)

Obrazek


Obrazek

#30
Przyszły stery i kierownica :-) Kiera pasuje idealnie do mostka

Obrazek


Stery sprawiają dobre pierwsze wrażenie. Są ciężkie, ale za to zapewne pancerne bo są jak się okazuje pod BMXa, i są ładnie wykonane.

Obrazek


Obrazek


Na sucho kręcą się lepiej niż nowoczesne neco, które ostatnio zakupiłem. Także myślę że o główkę ramy nie mam się co martwić już, teraz tylko jakiś solidny suport i wiśta wio :mrgreen:

#31
No i uj ... Bieżnia jest chyba za duża na mą rurę sterową... :-( Nie zdjąłem jeszcze starej bieżni wprawdzie, ale tak mi się coś zdaje że jest za wielka. Jadę do serwisu z tym wszystkim i się okaże co i jak...

#34
kuba84 pisze:Miałem te stery i też bieżnia była trochę za duża, rurę widelca owinąłem kilka razy taśmą izolacyjną i wszystko grało.
Taśmą izolacyjną :!: :?: :shock:
To nie ma prawa grać bo nie utrzyma bieżni ... skoro bieżnia ma większą średnicą niż sterówka to można sobie pomóc ale puszką a nie jakąś taśmą.

#36
kuba84 pisze:A jednak trzymało i było ok. Puszka może być za cienka.
Nie masz pojęcia o czym piszesz ... jeśli jest za cienka to dajesz jej więcej.
Jak można porównywać wytrzymałość i twardość TAŚMY izolacyjnej do Alu :shock: :!: :?:

#38
90s_fan pisze:Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie z tymi taśmami to popelina. :mrgreen:
No tak.
Puszka jest starym sposobem zarówno na miski sterowe jak masz rozbitą główkę oraz problemy ze sterówką.
Wbijasz miski i bieżnie dość mocno co rozwiązuje problem.

#40
hit00r II pisze:
kuba84 pisze:A jednak trzymało i było ok. Puszka może być za cienka.
Nie masz pojęcia o czym piszesz ... jeśli jest za cienka to dajesz jej więcej.
Jak można porównywać wytrzymałość i twardość TAŚMY izolacyjnej do Alu :shock: :!: :?:
Spoko, możesz się nie zgadzać :)
allegro
rowerki

#41
Tasma dosc elastyczna... Ale jak ci dziala to super. Na szczescie okazalo sie ze stery pasuja normalnie, po prostu bieznia jest inna i optycznie wygladalo jakby mialo nie spasowac. Nowa juz zamontowana, siedzi ciasno.

#42
Rabeneick się składa powoli, a tym czasem być może interesujące info od sąsiadów naszych zachodnich :-D

Obrazek


Miche szpej. Klamki jak te moje Octo, przerzutki i manetki identyczne z Suntour XCM 3040, jak te które mam :mrgreen: Mam jeszcze dość unikalną korbę, co ciekawe ona też była stosowana w rowerach ze szpejem Suntour xcm 3040. Czyli mój "Helmut" zaczyna się zazębiać nie tylko rocznikowo, ale i szpejowo :mrgreen:

#43
Taką oto korbę założę najprawdopodobniej do Helmuta. Stan korby całkiem ładny, ma rysy i starcia, szczególnie logo na ramieniu, ale z tym nic raczej nie będę robił, za ładna jest jeszcze na grzebanie przy niej. Chyba że się pokuszę o odmalowanie logo na ramieniu i tyle. Korba to Stronglight Biostrong 48T-38T-28T, być może model 390. Blaty Stronglight Biostrong. Sam nie wiem czy jest ładna czy nie, ale na pewno wygląda nietypowo i jest bardzo rzadko widywana. Dlatego stwierdziłem że będzie pasować do reszty rzadko spotykanego szpeju na Helmucie :mrgreen: Co ciekawe nowe blaty do niej są jeszcze dostępne więc będę mógł troszkę poużywać.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
cron