jak już przeglądasz te lustrzanki, to po prostu kup sobie analoga.
bądź mężczyzną, a nie się bawisz w jakieś popierdółki podrabiane.
#17
aldek pisze:... po prostu kup sobie analoga.
bądź mężczyzną...
Zgadza się.
Prawdziwi twardziele strzelają foty Smieną na błonach ORWO.
Temat jest w założeniu czysto techniczny, ale zawsze warto pamiętać, że bez poznania podstaw, dobre zdjęcie będzie dziełem przypadku, a nie fotografa.
W ciekawy sposób o kompozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=BlZmvMP3rzk
#18
ORWO? Mam zapasik NP22 (termin minął w 1991 zdaje się), efekty fajne, ale coraz trudniej upolować za rozsądny pieniądz
Smiena - bardzo ch. aparat z bardzo dobrym obiektywem, tak na marginesie. Czyli jak umiesz robić zdjęcia, to dasz radę.
Ja bym jednak polecał jakiegoś manualnego pentaxa na początek...
Smiena - bardzo ch. aparat z bardzo dobrym obiektywem, tak na marginesie. Czyli jak umiesz robić zdjęcia, to dasz radę.
Ja bym jednak polecał jakiegoś manualnego pentaxa na początek...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#19
Bardzo ciekawy materiał. Nigdy nie sądziłem, że sceny są tak drobiazgowo przemyślane. Tzn. efekt odczuwałem, nie wiedziałem jednak na czym polega.
Co do fotografii, no cóż, będę musiał zacząć od podstaw. Zdjęcia robię powiedziałbym na farta.
Ostatnio zacząłem korzystać ze zmiany czasu ekspozycji i czułości ISO uzyskując trochę lepsze foty na cyfrowym kompakcie w słabych warunkach oświetleniowych czy w ruchu.
Zacząłem korzystać z trybu makro, itd. Wielu opcji w takim sprzęcie nie ma.
Wiem, że fotografii nie nauczę się na tym.
Co do fotografii, no cóż, będę musiał zacząć od podstaw. Zdjęcia robię powiedziałbym na farta.
Ostatnio zacząłem korzystać ze zmiany czasu ekspozycji i czułości ISO uzyskując trochę lepsze foty na cyfrowym kompakcie w słabych warunkach oświetleniowych czy w ruchu.
Zacząłem korzystać z trybu makro, itd. Wielu opcji w takim sprzęcie nie ma.
Wiem, że fotografii nie nauczę się na tym.
Ostatnio zmieniony 2018-02-09, 22:26 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
#20
musisz jednak pamiętać, że kompozycja fotograficzna, z racji nieruchomego na wieki obrazu, rządzi się zasadniczo innymi zasadami, niż ta filmowa. Owszem, są części wspólne, ale nie istnieje możliwość "opowiadania" ruchem kamery lub obiektów.
W zamrożonym na wieki zdjęciu jest to mocno ograniczone. Są za to inne narzędzia ekspresji.
Dlatego najpierw zacznij od oglądania ważnych zdjęć.
Ciekawie o nich opowiada fotodinoza, choć Autor robi zdjęcia zbyt efekciarskie, moim zdaniem, to wiedzy, swady i oka mu odmówić nie można. Ot, np. taki wpis: https://fotodinoza.blogspot.com/2016/03 ... mnika.html
W zamrożonym na wieki zdjęciu jest to mocno ograniczone. Są za to inne narzędzia ekspresji.
Dlatego najpierw zacznij od oglądania ważnych zdjęć.
Ciekawie o nich opowiada fotodinoza, choć Autor robi zdjęcia zbyt efekciarskie, moim zdaniem, to wiedzy, swady i oka mu odmówić nie można. Ot, np. taki wpis: https://fotodinoza.blogspot.com/2016/03 ... mnika.html
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#21
Dzięki za link.aldek pisze:musisz jednak pamiętać, że kompozycja fotograficzna, z racji nieruchomego na wieki obrazu, rządzi się zasadniczo innymi zasadami, niż ta filmowa. Owszem, są części wspólne, ale nie istnieje możliwość "opowiadania" ruchem kamery lub obiektów.
W zamrożonym na wieki zdjęciu jest to mocno ograniczone. Są za to inne narzędzia ekspresji.
Dlatego najpierw zacznij od oglądania ważnych zdjęć.
Ciekawie o nich opowiada fotodinoza, choć Autor robi zdjęcia zbyt efekciarskie, moim zdaniem, to wiedzy, swady i oka mu odmówić nie można. Ot, np. taki wpis: https://fotodinoza.blogspot.com/2016/03 ... mnika.html
#22
90s_fan, Jezeli twoj kompakt ma tryb manual i mozesz zmieniać iso to zrobisz takie same zdjęcia jak lustrzanką. Robote robi obektyw a nie aparat. Jasny da ładny bokeh itp...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#23
Nie. Nie zrobi.
Już ajfonym prędzej, bo potrzebny jest jasny obiektyw a zzzz-zzz kompakty w to nie umią.
Reszte se zrobi w PS czy tam filterkami na insta
Już ajfonym prędzej, bo potrzebny jest jasny obiektyw a zzzz-zzz kompakty w to nie umią.
Reszte se zrobi w PS czy tam filterkami na insta
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#24
Napisalem wczesniej ze chodzi o obiektyw.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#25
Chodzi mi też o możliwość ręcznej zmiany ostrości.
W tym kompakcie nie ma trybu ręcznego, czy też wyboru takimi kwadracikami jak widziałem w lustrzankach.
Ostrość sama się dostraja i jest to denerwujące.
Np. niech będzie potrzeba zrobienia zdjęcia przedmiotu trzymanego w dłoni. Aparat czasem złapie ostrość na przedmiocie, innym razem na wszystkim co jest za przedmiotem, na tle.
Wiem, że piszecie że warto zacząć od aparatu klasycznego. Sądzę jednak, że do moich amatorskich zastosowań lustrzanka cyfrowa będzie dobra. Od razu będę mógł sprawdzić efekt, itd.
Jestem dosyć dociekliwy. Przykładowo z kompaktem zrobiłem tak. Ustawiłem samowyzwalacz, zmieniając dostępne ustawienia robiłem zdjęcia tego samego kadru. Szybko doszedłem do wniosku jak wydłużony czas ekspozycji poprawia jakość zdjęcia wykonanego w kiepsko oświetlonym miejscu.
Idąc tym tropem, dysponując już jakimś lepszym aparatem (myślę o używanym Canon Eos 500D), nawet na początek z obiektywem z zestawu) będę w stanie trochę eksperymentować.
W tym kompakcie nie ma trybu ręcznego, czy też wyboru takimi kwadracikami jak widziałem w lustrzankach.
Ostrość sama się dostraja i jest to denerwujące.
Np. niech będzie potrzeba zrobienia zdjęcia przedmiotu trzymanego w dłoni. Aparat czasem złapie ostrość na przedmiocie, innym razem na wszystkim co jest za przedmiotem, na tle.
Wiem, że piszecie że warto zacząć od aparatu klasycznego. Sądzę jednak, że do moich amatorskich zastosowań lustrzanka cyfrowa będzie dobra. Od razu będę mógł sprawdzić efekt, itd.
Jestem dosyć dociekliwy. Przykładowo z kompaktem zrobiłem tak. Ustawiłem samowyzwalacz, zmieniając dostępne ustawienia robiłem zdjęcia tego samego kadru. Szybko doszedłem do wniosku jak wydłużony czas ekspozycji poprawia jakość zdjęcia wykonanego w kiepsko oświetlonym miejscu.
Idąc tym tropem, dysponując już jakimś lepszym aparatem (myślę o używanym Canon Eos 500D), nawet na początek z obiektywem z zestawu) będę w stanie trochę eksperymentować.
#26
Wybór pola ostrości to przydatna funkcja. Najnowsze lustrzanki mają ich kilkadziesiąt. Reczne ustawianie ostrosci rzadziej sie stosuje.Jak uzywam aparatu do robienia zdjęc ptaków to przydaje się też szybkostrzelność aparatu. Np. 11 zdjęć na sekunde. Wiadomo lustrzanka ma większą fizycznie matryce i jakość zdjęć jest lepsza. Szczególnie mniejsze są szumy oraz zasięg tonalny. Podstawowa zaleta to wymienne obiektywy.
Wydluzony czas ekspozycji w kompakcie automatycznie zmniejsza iso wiec szumy sa nizsze. Jak mozesz iso zmniejszac recznie to ustaw 100 a potem czas naswietlania wydluzy sie. Przymkniecie przysłony poprawi ostrosc np do F=8
Ale do robienia zdjęć rowerow spokojnie wystarczy kompakt)
Wydluzony czas ekspozycji w kompakcie automatycznie zmniejsza iso wiec szumy sa nizsze. Jak mozesz iso zmniejszac recznie to ustaw 100 a potem czas naswietlania wydluzy sie. Przymkniecie przysłony poprawi ostrosc np do F=8
Ale do robienia zdjęć rowerow spokojnie wystarczy kompakt)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#27
Zgadzam się, że niby wystarczy ale jednak za mało opcji. Już nawet w tej chwili i jednak mimo kombinowania, ustawiania cały czas niezadowolony jestem ze słabego radzenia sobie z kiepskim oświetleniem.Retromen pisze:Wybór pola ostrości to przydatna funkcja. Najnowsze lustrzanki mają ich kilkadziesiąt. Reczne ustawianie ostrosci rzadziej sie stosuje.Jak uzywam aparatu do robienia zdjęc ptaków to przydaje się też szybkostrzelność aparatu. Np. 11 zdjęć na sekunde. Wiadomo lustrzanka ma większą fizycznie matryce i jakość zdjęć jest lepsza. Szczególnie mniejsze są szumy oraz zasięg tonalny. Podstawowa zaleta to wymienne obiektywy.
Ale do robienia zdjęć rowerow spokojnie wystarczy kompakt)
Niejednokrotnie widzę ciekawe zdjęcia zrobione bez lampy błyskowej, niekoniecznie w super jasnym miejscu a jednak szczegółowe. Gdy podglądam metadane (czy jak to się nazywa) widzę czym zdjęcia były robione.
Ostatnio sprawdziłem tak zdjęcia Gerwazego, bo bardzo m się podobały i już wiem z czego korzystał.
Chciałbym w lecie zabrać jakiś odnowiony rower w ciekawe miejsce gdzie na spokojnie będę mógł porobić testowe fotki. Każdy projekt będzie musiał być uwieczniony w odpowiednim miejscu. W sumie i też stąd ten wątek i moje nagłe zainteresowanie fotografią
Ostatnio zmieniony 2018-02-09, 23:52 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
#28
Dla zdjec nieruchomych przedmiotow podstawa to jak najmniejsze iso przymkniecie obiektywu oraz wydluzanie czasu naswietlania tak dlugo az zdjecie bedzie dobrze naswietlone. Konieczny moze okazac sie statyw do czasów krotszych niz 1/100sek.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#29
no to bierz te cyfre. Nie bierz drogiej na początek.
za zaoszczędzone dokup sobie stały obiektyw, np. 35/2. Albo nawet 28/2.8. Da ci to, zakładając oczywiście rozmiar APS-C, w przybliżeniu odpowiednik klasycznej 50. Czyli bez zniekształceń perspektywy.
No i ruszaj w miasto.
I nie wrzucaj sobie za dużo zmiennych na kark - jak np. kminisz kompozycję, to nie baw się w tym samym czasie manualną ekspozycją.
Zresztą, ja jestem zdania, że manualna ekspozycja w amatorskiej cyfrze jest bez sensu, to i tak potem sobie możesz dodać/ująć w PS czy tam innym GIMPie.
za zaoszczędzone dokup sobie stały obiektyw, np. 35/2. Albo nawet 28/2.8. Da ci to, zakładając oczywiście rozmiar APS-C, w przybliżeniu odpowiednik klasycznej 50. Czyli bez zniekształceń perspektywy.
No i ruszaj w miasto.
I nie wrzucaj sobie za dużo zmiennych na kark - jak np. kminisz kompozycję, to nie baw się w tym samym czasie manualną ekspozycją.
Zresztą, ja jestem zdania, że manualna ekspozycja w amatorskiej cyfrze jest bez sensu, to i tak potem sobie możesz dodać/ująć w PS czy tam innym GIMPie.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#30
W każdym razie temat będę drążył, żeby dojść do osiągania w miarę "poprawnych'' efektów.
Wirtuozem fotografii nie będę ale postaram się trochę podszkolić.
Wirtuozem fotografii nie będę ale postaram się trochę podszkolić.
#31
Nie zafunduj sobie przy okazji tzw. pixelpimpozy - czyli zamiast robić zdjęcia, będziesz porównywać ile coś ma piksli albo jaką obiektyw ma DMTF czy tam inną krzywą aberczegoś.
Zdjęcia trzeba walić tym, co się w ręce ma, nawet ajfonym.
Tu masz mojego Karakorama'94 w ajfonie 4:
Zdjęcia trzeba walić tym, co się w ręce ma, nawet ajfonym.
Tu masz mojego Karakorama'94 w ajfonie 4:
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#32
Wiem o co chodzi, tu nie najwyższe liczby świadczą o sprzęcie. Sporo już wyczytałem.
Przecież ten mój kompakt ma 15 Mpix. To nie mało, a i tak zdjęcia gorsze od 8 Mpix lustrzanki. Tych sprzętów porównać się nie da w taki sposób.
Żeby wykorzystać pełne możliwości tego 500D musiałbym siedzieć rok czasu i pewnie pod okiem prawdziwego profesjonalisty.
PS. Zdjęcie ładne i z klimatem
Przecież ten mój kompakt ma 15 Mpix. To nie mało, a i tak zdjęcia gorsze od 8 Mpix lustrzanki. Tych sprzętów porównać się nie da w taki sposób.
Żeby wykorzystać pełne możliwości tego 500D musiałbym siedzieć rok czasu i pewnie pod okiem prawdziwego profesjonalisty.
PS. Zdjęcie ładne i z klimatem
Ostatnio zmieniony 2018-02-10, 00:19 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
#33
To zdjecie prosi sie o wyprostowanie horyzontu. Pooza tym ciekawe ale moim zdaniem delikatnie za ciemne.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#35
nie, nie prosi się - prostowanie zdjęć jest przereklamowane
Hint: motywem nie jest tu krajobraz czy architektura, a rower. Jak wyprostujesz do horyzontu, to będzie "sterczeć" za wysoko.
@Bart. Też mi Huberta brakuje, zwłaszcza jego teori PUA i programowania seksualnego kobiet.
@90' - najważniejsze, by ten Twój startowy, pierwszy zestaw nie był przeładowany funkcjami. Ja na start polecam zawsze jakiegoś pentaxa, ale wiadomo - to perwersja
Hint: motywem nie jest tu krajobraz czy architektura, a rower. Jak wyprostujesz do horyzontu, to będzie "sterczeć" za wysoko.
@Bart. Też mi Huberta brakuje, zwłaszcza jego teori PUA i programowania seksualnego kobiet.
@90' - najważniejsze, by ten Twój startowy, pierwszy zestaw nie był przeładowany funkcjami. Ja na start polecam zawsze jakiegoś pentaxa, ale wiadomo - to perwersja
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#37
Adamello, brawo
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#38
Fota zrobiona małą cyfrówką Szajsunga SH100 i też w miarę robił te zdjęcia
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#39
Jak już się bierzemy za przerabianie cudzych gniotów, to a) pytamy o zgodę i b) robimy to dobrze. Chmury tego pięknego wieczoru w Riva nie miały koloru rzadkiej kupki.
Tu orginał:
I przeróbka:
To zdjęcie owszem, można nieco rozjaśnić, tylko że znowu a) nie ma po co, to wieczór był i b) trza sprawdzić, czy białe zostało białe
To zdjęcie z tego samsunga jest tak cukierkowe, że aż piękne.
Tu orginał:
I przeróbka:
To zdjęcie owszem, można nieco rozjaśnić, tylko że znowu a) nie ma po co, to wieczór był i b) trza sprawdzić, czy białe zostało białe
To zdjęcie z tego samsunga jest tak cukierkowe, że aż piękne.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#40
Artysta broni swojego dzieła to zrozumiałe. Picasso też krzywe i pstrokate a miliony warte)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#41
pikaso ajfona
a tak serio, to uważajcie na takie podbieranie fot, może być z tego niezły kwas.
Wrzucając je na jakieś tufotki czy tam innego śmejsa oświadczacie, że macie do zdjęcia pełne prawa.
a tak serio, to uważajcie na takie podbieranie fot, może być z tego niezły kwas.
Wrzucając je na jakieś tufotki czy tam innego śmejsa oświadczacie, że macie do zdjęcia pełne prawa.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#42
Kajam sie mocno. To był pierwszy i ostatni raz.aldek pisze:a tak serio, to uważajcie na takie podbieranie fot, może być z tego niezły kwas.
Wrzucając je na jakieś tufotki czy tam innego śmejsa oświadczacie, że macie do zdjęcia pełne prawa.
Rzeczywiście masz tu rację aldku, takie czasy nastali, że może być ciepło z byle powodu jak się na pieniacza trafi. Połowa z nas, tu na forum, mogłaby siedzieć.
Używam wbudowanej w system Mac OS aplikacji "zdjęcia". Aktualna wersja jest już naprawdę rozbudowana i na moje potrzeby wystarcza. I tak dopiero uczę się niektórych funkcji. Na Twoim zdjęciu użyłem autokorekty, tak na szybko, bez indywidualnej zabawy suwakami. Zauważyłem, że zawsze podbija ona kolory i dodaje nasycenia, dlatego chmury wyszły jak widać.
Paradoksalnie telefony mają dość jasne obiektywy i na małych ekranikach zdjecia są naprawdę niezłe, szczególnie te robione przy dobrym oświetleniu. Dodatkowo w standardzie jest często funkcja HDR i wychodzi to całkiem znośnie. Gorzej jak przerzucimy taką fotkę na ekran 4K lub wyżej. Wtedy widać babole i tandetę. Ale na potrzeby forów i portali społecznościowych spokojnie to przejdzie.
#43
Jeśli mogę wtrącić moje skromne 3 grosze w temacie wyboru aparatu. Nie wiem co obecnie oferuje rynek, bo ostatni aparat kupowałem z 8 lat temu, ale moim zdaniem powinien mieć:
-możliwość rejestrowania obrazu w pliku RAW - to kluczowa rzecz.
-mieć jasny obiektyw, to tym bardzie ważne przy matrycy APS-C niż FF
-przydaje się też użyteczna czułość na poziomie co najmniej 1600
Cała reszta ma moim zdaniem drugorzędne znaczenie, a ilość pix to już wogóle.
Kupiłem se ostatnio monitor 4K i nadal nie jest on w stanie wyświetlić całego zdjęcia z 8 letniego aparatu bez przeskalowania. Dopiero w 8K będzie to możliwe.
-możliwość rejestrowania obrazu w pliku RAW - to kluczowa rzecz.
-mieć jasny obiektyw, to tym bardzie ważne przy matrycy APS-C niż FF
-przydaje się też użyteczna czułość na poziomie co najmniej 1600
Cała reszta ma moim zdaniem drugorzędne znaczenie, a ilość pix to już wogóle.
Kupiłem se ostatnio monitor 4K i nadal nie jest on w stanie wyświetlić całego zdjęcia z 8 letniego aparatu bez przeskalowania. Dopiero w 8K będzie to możliwe.
#44
Dzięki za informacje. Trochę doczytałem o wspomnianych przez Ciebie parametrach.Gerwazy pisze:Jeśli mogę wtrącić moje skromne 3 grosze w temacie wyboru aparatu. Nie wiem co obecnie oferuje rynek, bo ostatni aparat kupowałem z 8 lat temu, ale moim zdaniem powinien mieć:
-możliwość rejestrowania obrazu w pliku RAW - to kluczowa rzecz.
-mieć jasny obiektyw, to tym bardzie ważne przy matrycy APS-C niż FF
-przydaje się też użyteczna czułość na poziomie co najmniej 1600
Cała reszta ma moim zdaniem drugorzędne znaczenie, a ilość pix to już wogóle.
Kupiłem se ostatnio monitor 4K i nadal nie jest on w stanie wyświetlić całego zdjęcia z 8 letniego aparatu bez przeskalowania. Dopiero w 8K będzie to możliwe.
Żona mówi, żeby nawet nie myśleć o używanej lustrzance. Może ma rację.
Rozważę pewnie w takim razie zakup EOS`a 700D, nadal można kupić nowy z gwarancją, cena rozsądna, jest format RAW, itd. Aparat już nie nowy ale przez wielu uważany za sprawdzoną konstrukcję.
Co do monitora to nadal siedzę na 1080P, jednak na matrycy PLS. Całkiem niezły. Powinien wystarczyć na kilka lat. Jedynie warto byłoby pokusić się o dobrą kalibrację.
#45
Kalibracja monitora ma sens, jeśli bawisz się w wydruki.
Do neta to czy ja wiem - przecież ludzie i tak mają to ustawione od sasa do lasa.
To napisawszy oczywiście zaraz muszę dodać, że jakość monitora jest niezwykle wręcz ważna. Czyli byś te wszystkie niuanse widział.
@Zdjęcia w MacOS. Niestety, odkąd Apple ubił Aperture, to ciągle jest namiastka. Choć ostatnia wersja Apple Photos już ma jakieś 40 proc. funkcji pierwowzoru, więc kto wie, może w 10.19. Więc na razie zostaje przy Aperture, z każdym updejtem modląc się, czy się jeszcze uruchomi, czy już nie. Oj, losie.
Gerwazy, święta racja. Obiektywy są najważniejsze, wiele ma swój charakter. I dlatego lubię analogi, bo teraz w procesorze aparatu masz już zaszyty profil obiektywu tak, że zdjęcia z każdego wyglądają tak samo, niestety.
To samo dotyczy zresztą i komórek, wszystko jest tam tak naprawdę kreowane przez procesor aparatu, nawet te bokehy którymi się tak wszyscy pixelpiperzy rajcują, też można sobie w nowym ajfonie wyczarować, i w ślepych próbach pixelpiperzy padają jak audiofile w testach kabli sieciowych.
Takie czasy.
Do neta to czy ja wiem - przecież ludzie i tak mają to ustawione od sasa do lasa.
To napisawszy oczywiście zaraz muszę dodać, że jakość monitora jest niezwykle wręcz ważna. Czyli byś te wszystkie niuanse widział.
@Zdjęcia w MacOS. Niestety, odkąd Apple ubił Aperture, to ciągle jest namiastka. Choć ostatnia wersja Apple Photos już ma jakieś 40 proc. funkcji pierwowzoru, więc kto wie, może w 10.19. Więc na razie zostaje przy Aperture, z każdym updejtem modląc się, czy się jeszcze uruchomi, czy już nie. Oj, losie.
Gerwazy, święta racja. Obiektywy są najważniejsze, wiele ma swój charakter. I dlatego lubię analogi, bo teraz w procesorze aparatu masz już zaszyty profil obiektywu tak, że zdjęcia z każdego wyglądają tak samo, niestety.
To samo dotyczy zresztą i komórek, wszystko jest tam tak naprawdę kreowane przez procesor aparatu, nawet te bokehy którymi się tak wszyscy pixelpiperzy rajcują, też można sobie w nowym ajfonie wyczarować, i w ślepych próbach pixelpiperzy padają jak audiofile w testach kabli sieciowych.
Takie czasy.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/