Retro obróbka zdjęć

#1
Od dłuższego czasu obiecywałem sobie, że podszkolę się w darmowym programie graficznym GIMP.
Przegrzebałem kilka poradników ze szczególnym uwzględnieniem możliwości uzyskania efektu starego zdjęcia, takiego retro efektu.

Okazuje się, że to stosunkowo proste. Tutaj macie moje wypociny.

Najpierw zdjęcie oryginalne (rower poznajecie, zdjęcie i rower należą do Piotra):

[center]
Obrazek

[/center]
Zdjęcia przerobione w programie GIMP:
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-02-06, 22:12 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#6
Ja zawsze idę na łatwiznę i używam gotowych filtrów z tej strony: http://photogramio.com/pl

Nie znam się na tych programach graficznych i te gotowe filtry są zbawienne. No i w telefonach pewno każdy ma pokaźną bazę filtrów.

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#9
Dzień dobry
Można wyskoczyć z bezlitosną krytyką, niepopartą własną twórczością?
Skoro nie ma sprzeciwu...
W fotkach Alana razi mnie kilka rzeczy:
- "niedostosowanie epok" - technika zdjęcia, która jak się domyślam, miała się ukazać, nie jest spasowana z obiektem. Dzieli je przepaść technologiczna i ja to źle odbieram.
- nieudana obróbka może być przedmiotem krytyki, ale to jest drobiazg, bo to można poprawić, więc pewnie i pozbyć się cięć Zorro, zbyt dużej rozdzielczotonowości i paru innych detali
- nie pamiętam co jeszcze miałem napisać...

Jak obejrzałem fotki kuba84, to pomyślałem: O, komuś się jednak udało... A potem doczytałem, że to skany filmu.
Gratuluję, bardzo fajne, ale okazuje się, że nie jest łatwo podrobić kliszę.