#18
Czemu zdradzacie moje plany ? :mrgreen: Oczywiście że jest plan polowań na 1994 Mogul Extreme w USA na którego chorowałem mając najtańszą wersję Mogula, no ale to łatwe nie będzie. Skolioza wspominał chyba ale nie jestem pewien, czy dla Treka sztućce robiła Showa?

#20
No i jest! Trek Mogul Extreme. Stary nasz wyga admin wyczuł co być w tym Treku zamontowane powinno zdradzając mój plan a zakulisowo negocjacje już trwały. Nie sądziłem że do tej ramy uda mi się coś idealnie faktycznie pasującego i to tak szybko znaleźć, mam farta w tym retro roku ;-) Ciekawa historia jest taka że po grafikach wujka G wlazłem na post RetroBikeUK jakiegoś gościa co rok temu chciał go sprzedać. Nikt mu nie odpowiedział, więc a nóż/widelec spróbowałem zagadać i bingo, gość się z DE odezwał, wciąż był dostępny i się udało sfinalizować transakcję. Na razie był rozkręcony bez rozbebeszania wnętrzności i wyczyszczony. Powiem że stan taki jakby ktoś kupił rower, się przejechał i wsadził go do garażu. Jedynie przezroczyste gumki z czasem pożółkły, ale nadal miękkie i elastyczne. Stan uszczelek kurzowych idealny. Wszystkie śruby puściły bez „obróbki”. Sterówka alu, karbonowy most, anodowane/polerowane dolne golonki, regulacja objętości komór powietrznych no i tłumienia/ciśnienia ofkors. Naprawdę fajna i ciekawa konstrukcja. Na jednym ze zdjęć widać o ile wyżej np wobec MAG’a 21 dolne golenie obejmują górne – 35mm. Nigdy nie wiedziałem też jak jest zrobiona ta regulacja pojemności komory powietrznej bo tylko w katalogach go widziałem. Ale po zdjęciu regulatorów bardzo prosto co na załączonych fotkach widać. Drugą moją chorobą był zawsze MAG21 i takowe dwa teraz mam, ale szczerze mówiąc jestem teraz zachwycony tym Mogulem choć miałem już najprostszego ongiś. Produkowano/oferowano go chyba tylko w 1994. Skolioza mówił i też można znaleźć po forach że produkowała go firma Showa. Notabene dalej zawieszeniami się zajmują. Teraz wymiana oleju zostaje bo mocno stłumiony, więc albo za gęsty albo zgęstniał przez tyle lat. Niestety manuala po sieci nie widzę i nie wiem jak się wyciąga lagi. Kurzowe uszczelki wyszły, jakieś niby zegery pod nimi wyjęte, ale nie wychodzi reszta. Może trzeba monco szarpnąć . Chyba się musze fachowcem czyli Kalim poratować.

Obrazek


https://photos.app.goo.gl/E3vXPDmYCIcunOyi1

#21
Rozbiera się go jak Maga - czyli po wyciągnięciu segerów znad górnej uszczelki. Przy wyciąganiu górnych korków uważaj tylko, żeby nie uszkodzić regulatora. Średnica goleni jest taka jak w Magu, możesz więc przyjąć poziom oleju z instrukcji RS dostępnej w sieci. Powinno być ok - najwyżej zrobisz jakieś korekty ilości oleju jeśli amor będzie dobijać albo za szybko się utwardzać. Korektę progresji możesz zresztą przeprowadzić dolnym pokrętłem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#24
Dzięki focker za info. W międzyczasie i niespodziewanie szybko odpowiedział mi Trek na formularzu kontaktowym. Podesłali jakieś nie najlepsze jakościowo ale czytelne i zawsze to coś skany manuali do moguli z tych lat więc jak ktoś jest/będzie zainteresowany mam je. Ciekawie się wg tej instrukcji otwiera Mogula. Po zdjęciu kurzowej i tego niby segera potrzebne - miękkie podłoże, stół, deska = odp. dźwignia wciskająca tak by ciśnienie wypchnęło uszczelkę pod segerem i otworzyło goleń - uwag na olej ;-)

Nie widzę dodawania załączników to bym dla potomnych dodał?

EDYTA:
sorry, pełna opcja odpowiedzi i są załączniki więc wrzucam:
Załączniki
re_vintage_1994_trek_8700.zip
(1.97MiB)Pobrany 181 razy

Re: Trek 8700

#27
Podepnę się pod temat, bo myślę nad pewnym projektem z zastosowaniem być może Mogula. Czy z tymi widłami z rocznika 1994 to przypadkiem nie jest tak, że Mogul Extreme był widłem niejako 'na extremalne warunki' czyli czymś co bym nazwał współcześnie 'nieco bardziej pod endurance niż pod xc', Mogul Diamont Black był widelcem typowo pod XC - wylajtowanym bardziej od Mogula Extreme, a 'zwykły' Mogul tańszym odpowiednikiem Mogu;a Diamont Black - jego cięższą i tańszą wersją? Cenowo Extreme wychodził porównywalnie (minimalnie drożej) do Diamont Black, a wagowo był z 100g cięższy.

Re: Trek 8700

#28
Te widelce różniły się materiałami oraz dostępnymi regulacjami. Mogul Extreme musiał być cięższy, bo miał regulację progresji skoku na dolnych goleniach. Przeznaczenie wszystkich było takie samo - bo wtedy nie było czegoś takiego jak rower "trochę cieńszych zastosowań". Albo rower był XC (wersja amora 50 mm skoku) albo DH (skok "nawet" do 80 mm - zwykle jednak 76mm jak w DH3 czy Judy DH). Taki podział jak mówisz to dzisiejszy wymysł - wtedy coś takiego w ogóle nie istniało.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .