RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
K2 Proflex 4000 1998r.
Autor Wiadomość
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-28, 17:00   K2 Proflex 4000 1998r.

Kupiłem niedawno to cudo) Kanapa na kołach lat 90-tych :mrgreen:
Rower dostał u mnie drugie życie. Był wizualnie w opłakanym stanie. Bród koloru brązowego pokrywał całość.Mechanicznie mocna czwórka z plusem :-) Zgodny w pełni z katalogiem oprócz hamulcy ,siodełka no i opon. Manetki xt.
Pierwsza jazda już była i jestem w szoku jak to fajnie połyka schody i krawężniki. Na razie nie ruszam zawiechy bo mogę wiecej popsuć niż poprawić. Tylny damper działa idealnie i regulacja też działa. Przedni z elektroniczną regulacją tłumi ok ale róznicy specjalnej nie widze między 3 trybami.
Do ogarnięcia mam hamulce magury hs33 evo z chyba 99roku? Klocki ,nowy olej i regulacja. Wkład suportu szumi...Może ktoś ma anglika 113 mufa 68? Kaseta przyjęła nowy hg93 bez problemu.
Muszę przykręcić rogi tylko kiera jest wgniecona od zbyt mocnego dokrecenia od poprzednika...jest na to jakis patent poza skróceniem kierownicy?
Zrobie pózniej ładne zdjęcia to wstawie :-P

20180128_162228-1494x2656.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 777,52 KB

20180128_162218-2241x3984.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,32 MB

20180128_160451-3984x2241.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,44 MB

20180128_160423-2241x3984.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 1,94 MB

20180128_160512-1494x2656.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 1,37 MB

20180128_160356-3984x2241.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 1,43 MB

_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 386
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2018-01-28, 17:06   

godzinami śliniłem się nad tymi rowerami w katalogu ;-) :mrgreen: :shock:
 
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13451
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-01-28, 17:36   

fajny sprzęt i wideł ciekawy :-)

anegdotka - w naszym środowisku w latach 90 było parę Proflexów Wszystkie z klasycznym zawiasem jaki tu kiedyś Corrado pokazał http://retromtb.pl/galeri...ado_proflex.htm
I jeden z naszych zjazdowców, niejaki Artek Fotograf, zlecił przeróbkę swojej ramy p. Kurasiowi (PPK) - damper został zamocowany bezpośrednio do wahacza bez elementu pośredniego, oczywiście wymuszało to zmianę punktu jego mocowania do wahacza
A rok później Proflex pochwalił się w katalogu i kolekcji innowacją, na której Artek jeździł już od kilku dobrych miesięcy :mrgreen:
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
Ostatnio zmieniony przez skolioza 2018-01-28, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-28, 20:20   

skolioza, Niezła historia :shock: hehe
Rower znalazłem na olx pod tytułem ogłoszenia "sprzedam".
Mam problem z ustawieniem hamulcy. Z przodu za blisko klocki z tyłu za daleko. Jest jakas regulacja na klamkach?
_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5646
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-01-28, 20:53   

Pokręć czerwonym pokrętłem to się przekonasz :D
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-28, 21:23   

Hehe no tak :oops:
Z tyłu jednak i tak są za daleko. Musze nowe i tak kupic bo ztarte prawie do zera.
_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5646
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-01-28, 21:56   

Ustawianie odległości klocków od obręczy masz w instrukcji:
http://my-sport.spb.ru/ma...vice-manual.pdf

Ponieważ nie masz ceramicznych obręczy, to z klocków polecam czerwone SwissStopy. Trochę droższe, ale naprawdę super.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-28, 22:01   

focker, Dzieki. Szkoda że z angielskiego nie kumam :-/
P.S stawiam dobre piwko jak mi ktos opisze jak to odpowietrzyc zestaw mam i olej mineralny.
_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
adek 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 381
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-28, 22:14   

Fajny. Uwielbiam takie dziwolągi. Zawsze podobał mi się ten widelec. Czad :-)
_________________
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990
 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 386
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2018-01-28, 22:20   

zrobiłbym ci te hamulce jak byś mieszkał bliżej :D trochę już się ich naustawiałem łącznie ze skracaniem pancerzy i odpowietrzaniem 8-)
 
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-29, 22:36   

Panowie prosze o pomoc.
Wziąlem sie dzisiaj za przegląd damperów. W tyle było mało powietrza ale udało się napompować. Napukałem do 10atm.
Nie rozumiem amerykańcow i ich pomysłu na igłe i gumke!!!! Makabra.
Przód gumka nie trzyma ciśnienia. Mam wspaniały pomysł aby w damper wkręcić wentyl samochodowy. Problemem jest gwint w damperze. Średnica taka sama jak wentla tylko zwój gwintu szeroki. Można to nagwintować albo hakiś inny pomysł....

20180129_222838-2241x3984.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 1,1 MB

20180129_194718-3984x2241.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,38 MB

_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5646
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-01-29, 23:28   

Jeśli masz dziurkę w tym aluminiowym, wkręcanym korku, to obejdzie się bez zmiany zaworka. To jest taki sam system jak w damperach Foca. Potrzebujesz przewierconego imbusa i igły LEKARSKIEJ którą można podłączyć do pompki. Wygląda to tak:
http://forums.mtbr.com/at...-s-l1600-1-.jpg
http://forums.mtbr.com/at...ilt-s-l1600.jpg
Przekłądasz igłę przez imbusa, przebijasz gumkę i imbusem wkręcasz korek do oporu. Pompujesz damper i dokręcasz. Potem wyjmujesz igłę pilnując, żeby nie uciekło powietrze. Tu masz dokładną instrukcję:
http://www.dh-zone.com/fo...958a002c7ad8f80
Kiedyś były obrazki, ale już nie ma. Mój zestaw do damperów FOXa wysłałem Mekpowi. Zagadaj z nim - jak skończy ze swoim damperem to może Ci podesłać listem.

No i najważniejsze. Pamiętaj, że jeśli:
- nie umieścisz tłoka IFP idealnie na głębokości nakazanej przez producenta (z dokładnością do mikrometra);
- nie napompujesz dampera idealnie do ciśnienia nakazanego przez producenta (z dokładnością do 0,1 PSI)
- nie daj Bóg nie napompujesz azotem tylko zwykłym, plebejskim powietrzem (najgorsze krakowskie ;)
- będziesz korzystać z instrukcji znalezionych w necie (kradzionych - przecież nie są Twoje)
to zakończy się to śmiercią Twoją, Twoich bliskich, Twojego kota, psa, rybek i całej populacji Kłobucka wraz z okolicznymi wsiami. Ja już przy próbie naprawy własnego amora zostałem przez pewnego forumowicza wyzwany od złodziei i niekompetentnych dziadygów, więc uważaj i Ty. Taki Noolen to się ewidentnie do prokuratury nadaje. Pomyśl o boguduchawinnych mieszkańcach Kłobucka!
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
corrado1111 


Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 6764
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-29, 23:32   

focker napisał/a:
Jeśli masz dziurkę w tym aluminiowym, wkręcanym korku, to obejdzie się bez zmiany zaworka. To jest taki sam system jak w damperach Foca. Potrzebujesz przewierconego imbusa i igły LEKARSKIEJ którą można podłączyć do pompki. Wygląda to tak:
http://forums.mtbr.com/at...-s-l1600-1-.jpg
http://forums.mtbr.com/at...ilt-s-l1600.jpg
Przekłądasz igłę przez imbusa, przebijasz gumkę i imbusem wkręcasz korek do oporu. Pompujesz damper i dokręcasz. Potem wyjmujesz igłę pilnując, żeby nie uciekło powietrze. Tu masz dokładną instrukcję:
http://www.dh-zone.com/fo...958a002c7ad8f80
Kiedyś były obrazki, ale już nie ma. Mój zestaw do damperów FOXa wysłałem Mekpowi. Zagadaj z nim - jak skończy ze swoim damperem to może Ci podesłać listem.

No i najważniejsze. Pamiętaj, że jeśli:
- nie umieścisz tłoka IFP idealnie na głębokości nakazanej przez producenta (z dokładnością do mikrometra);
- nie napompujesz dampera idealnie do ciśnienia nakazanego przez producenta (z dokładnością do 0,1 PSI)
- nie daj Bóg nie napompujesz azotem tylko zwykłym, plebejskim powietrzem (najgorsze krakowskie ;)
- będziesz korzystać z instrukcji znalezionych w necie (kradzionych - przecież nie są Twoje)
to zakończy się to śmiercią Twoją, Twoich bliskich, Twojego kota, psa, rybek i całej populacji Kłobucka wraz z okolicznymi wsiami. Ja już przy próbie naprawy własnego amora zostałem przez pewnego forumowicza wyzwany od złodziei i niekompetentnych dziadygów, więc uważaj i Ty. Taki Noolen to się ewidentnie do prokuratury nadaje. Pomyśl o boguduchawinnych mieszkańcach Kłobucka!


I wszystkich na literę K.
_________________
Lodzermensch
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1074
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-01-29, 23:40   

focker,
Tylko gumke diabli wzieli i jest cała porozrywana.... wyjąłem ją srubokretem
_________________
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Merida Scultura 909,
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5646
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-01-30, 00:04   

Ech. Najpierw pytaj, potem rób.
Taką gumkę dostaniesz w sklepach z uszczelkami. Musi być odporna na działanie oleju.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15