#16
Na stronie Araya są archiwalne katalogi i wychodzi na to że 395 Team XC były produkowane jeszcze w 1999 roku także spokojnie pasowałyby do Twojej koncepcji rocznikowo.

http://www.araya-kk.co.jp/rim/archive/1999.htm

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#19
Z paulem jest ten problem, że za 1500 ciężko kupić. A co do 517 to nie wiem, z którego roku jest ta na zdjęciu. A sama x517 modelowo wyszła w chyba 2000 roku (przynajmniej taka jest w sieci najstarsza zważona) Nie wiem do kiedy była produkowana. Myślałem, że może do wprowadzenia xc717, ale one chyba były przez jakiś czas razem robione.

#23
Ja pamiętam x517 z roku 1997, miałem nowy komplet takich obręczy w czerwonym kolorze. Zakupiłem je w wakacje i jeździłem specjalnie do Szczecina po te obręcze do Kadrzyńskiego.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#25
Składanie lightbike retro mtb to hardcore) Jaką wagę całości planujesz osiągnąć?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#28
DOMAN pisze:To jak w końcu? 97’ czy 98’?
To już zbaraniałem, a może to były x217-ki? Na bank były czerwone bo pamiętam, że miałem stłuczkę z Fiatem 126P z obopólnej winy i kierowca w ramach zadośćuczynienia dał mi kasę na nowe koło i jechałem drugi raz po samą obręcz do Szczecina żeby mieć do kompletu i jeszcze musiałem czekać aż sprowadzą bo na sklepie akurat nie było.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#31
Skeevo pisze:Na stronie Araya są archiwalne katalogi i wychodzi na to że 395 Team XC były produkowane jeszcze w 1999 roku także spokojnie pasowałyby do Twojej koncepcji rocznikowo.

http://www.araya-kk.co.jp/rim/archive/1999.htm

Obrazek
Rzeczywiście rocznikowo jak najbardziej by pasowało. Jednak już sama waga podana tu katalogowo dość wysoka... 415 g.
I co do tylnej to fajnie by pasował Paul, no i lżejszy pewnie od Sachsa:
Paul rzeczywiście super i na pewno lżejszy, jednak pomijając kwestie dostępności i ewentualnej ceny, zawsze chciałem w tym rowerze zastosować z tyłu Plasmę. Zgranie z gripami Sachsa, które tu się pojawią - nawet jeśli tylko teoretyczne, bo przecież sam stosuję je bez problemu w połączeniu z tylnym XTR'em - też ma dla się mnie znaczenie.
a masz taką tabelkę co się działo z 217kami do 1997go, to znaczy od kiedy była produkowana?
Niestety nie dysponuję taką tabelką.
Składanie lightbike retro mtb to hardcore) Jaką wagę całości planujesz osiągnąć?
Na razie, jak pisałem na początku, nie planuję konkretnej wagi. W zamyśle podzieliłem sobie składanie tego roweru na dwa etapy.
Pierwszy, na którym skupiam się obecnie, to zebranie jak najlżejszych części i w końcowej fazie zsumowanie wagi zebranych fabrycznych egzemplarzy (oczywiście po drodze cały czas sobie przeliczam i dodaję je do siebie, tego nie da się uniknąć... :-) Ta suma da mi pewien obraz, który będzie podstawą do drugiego etapu, czyli tuningu samych fabrycznych komponentów, jak choćby zastosowanie lżejszych śrub itp. Z całą pewnością to tuningowanie części będzie miało na celu przekroczenie jakiejś równej granicy, równej liczby, poniżej której będę chciał zejść. Ale dopiero zebranie wszystkich (czy też prawie wszystkich) elementów pozwoli na określenie, jaka to granica, równa liczba, będzie.[/quote]

#32
Kolejne elementy układanki to mostek oraz kierownica.

Ze względów wagowych będzie to połączenie tytanu oraz ówczesnego carbonu.

Mostek to tytanowy Moots o długości 110 mm, 0 stopni.

Obrazek


Kierownica to Klein Stratum 90 o szerokościi 570 mm. Zgodnie z zaleceniami producenta kierownica ta nie może być - wobec czego oczywiście nie będzie - używana z rogami.

Obrazek

#34
W katalogach Kleina kierownica Stratum 90 pojawia się po raz pierwszy w 1994 r. - wcześniej był model Stratum 110, ważący teoretycznie właśnie 110 g. Potem Stratum 90 można znaleźć w katalogach z 1995 r. i 1996 r. Od 1997 r. już jej nie było, a kierownice w Kleinach sygnowane były marką Bontrager.

Re: Jamis DragonFly (weight weenie)

#35
Bez zbędnego pośpiechu kontynuuję... :)

Kolejny element to siodełko - tu zamierzam zastosować Flite'a Evolution 2. Co prawda wskazane na boku siodełka 99 gr to niestety raczej życzeniowe myślenie, jednak rzeczywista waga mojego egzemplarza wynosząca 115,53 jak najbardziej mi odpowiada.
Obrazek
cron