RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92
Autor Wiadomość
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 19:59   Re: ss

sztopi17 napisał/a:
skolioza napisał/a:
szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)



Ortodoksem :lol: nigdy nie byłem , i zawsze wsadzam części trwalsze czy w lepszym stanie nie do końca spójne , ale ten suport to porażka totalna. Nie wierzę w za bardzo w historyjki , że nowe rowery sypią się po roku , ale ten suport się sypie :mrgreen: Mi poszedł przy przebiegu 100 km , koledze skrzypki po może 500 km. BB un51 jest tani jak woda. Za jakiś czas będą w swojej pieczarze , mam jakieś w ładnym stanie oddam za free.


Miał być BB-UN26 lub BB-UN51, może jeszcze kupię. Nie jest to majątek. Chyba, żeby zajeździć tego Accent`a i później dać Shimano. Mniejsza z tym.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 20:01   

Skeevo napisał/a:
90s_fan napisał/a:
Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html


Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.


O piankowych też myślałem, będą wygodniejsze, o takie:

http://allegro.pl/chwyty-...7152754891.html
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 20:10   

skolioza napisał/a:
szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)


Chcę żeby wrócił praktycznie do oryginału. No prawie.
Nie będę się upierał natomiast nad korbą LX, bo mam lepszą.
Tylna przerzutka jest tu nieoryginalna, w dodatku widzę, że coś koślawa i z luzami.
Muszę upolować właściwą. Tej, którą posiadam nie montuję na razie.

Do lakierowania pójdzie jeszcze sztyca i mostek, oryginalny koszyk na bidon z logo Alpienestars. Kierownica jest oki. Nie będę jej ruszał. Tym bardziej, że ma fajne logo.
Siodełko odnowiłem dzisiaj. Miało dwa lekkie uszkodzenia z tyłu. Na to mam sposób, zobaczycie jutro na fotkach.
Wymieniłem trochę pancerzy, końcówek, przydały się także rurki do systemu zamkniętego. Widać, że ktoś mieszał nieumiejętnie w pancerzach bo te przerzutkowe były hamulcowe :)
Pięknie siadły stery Tange od Adamello. Nabiłem je bez problemu.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-02-13, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-02-13, 20:17   

Ok - jednak ruchy w obrębie epoki typu korba DX zamiast LX to trochę inna kategoria swapu niż suport Accenta zamiast sprawnego oraz właściwego klasą i epoką LXa ;-)
Jeśli suport nie ma luzów i kręci się gładko to jest to na prawdę zamiana siekierki na kijek
Jeśli wizualnie ma ci przeszkadzać ten nalot to drobny papier ścierny zrobi lepszą robotę niż zmiana wkładu
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 20:21   

skolioza napisał/a:
Ok - jednak ruchy w obrębie epoki typu korba DX zamiast LX to trochę inna kategoria swapu niż suport Accenta zamiast sprawnego oraz właściwego klasą i epoką LXa ;-)
Jeśli suport nie ma luzów i kręci się gładko to jest to na prawdę zamiana siekierki na kijek
Jeśli wizualnie ma ci przeszkadzać ten nalot to drobny papier ścierny zrobi lepszą robotę niż zmiana wkładu


Szczerze? Wiedziałem, że dostanę zje** za ten suport, hehe :mrgreen:
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
Skeevo 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 3002
Skąd: Poland
Wysłany: 2018-02-13, 21:53   

90s_fan napisał/a:
Skeevo napisał/a:
90s_fan napisał/a:
Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html


Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.


O piankowych też myślałem, będą wygodniejsze, o takie:

http://allegro.pl/chwyty-...7152754891.html


Dokładnie te chwyty miałem na myśli. Sam ich używałem i na prawdę są super.
_________________
'94 Wheeler 7800 Comp Line
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Specialized S-Works M4
'99 Kona Kula
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 22:06   

Wiesz Skeevo, wezmę te pianki. Myślę, że to dobry wybór do tego projektu.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
Bart 
29er nie dla idiotów


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 1538
Skąd: War-Maz
Wysłany: 2018-02-13, 22:14   

Chwyty to na końcu.
_________________
Diamond Back Apex SE '96, Alpinestars AL400
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 22:22   

Bart napisał/a:
Chwyty to na końcu.


Prawda, chwyty to pierdoła ale tutaj ważna :)
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-14, 14:28   

Wrzucam kilka fotek.






















_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-02-14, 22:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bart 
29er nie dla idiotów


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 1538
Skąd: War-Maz
Wysłany: 2018-02-14, 17:45   

No i pięknie. Myślałem, że nie zdążysz do wiosny ;-)
_________________
Diamond Back Apex SE '96, Alpinestars AL400
 
 
mekp 


Wiek: 25
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 3700
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-14, 18:38   

No musze przyznać że dokładne podejście i szybka realizacja. tanio pewnie nie było
_________________
Moje ogłoszenia
Marin Pine Mountain 1991
Marin Bear Valley 1996
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-14, 20:18   

Jednak jeszcze trochę pracy, pojawiają się problemy.
Prawa manetka jest uszkodzona, tylna piasta niedomaga. Nie zdejmowałem jeszcze kasety, jutro tam zajrzę. Przyznam, że nic z mechaniki nie zrobiłem konkretnego. Trzeba zajrzeć wszędzie.

Miesiąc jeszcze to chyba lekko.
Za radą kolegów poszedłem po rozum do głowy i zamontowałem odświeżony oryginalny suport. W razie problemów kupię później nowy. Nie będę profanować Alpiny Accente`em.

Zamówię to co łatwe do kupienia, tj. łańcuch, gripy.
Potrzebuję tylną przerzutkę oraz klocki hamulcowe. Klocki muszą być pasujące, nie byle shit ze sklepu.
Prawdopodobnie wkrótce będę miał siedem metrów pancerza przerzutkowego Shimano 5 mm. Jest dostępny w USA, ciotka będzie komuś wysyłać paczkę to dorzuci.

Jedyny etap, który jest całkowicie ukończony to polerowanie. Właśnie zrobiłem pedały, klatki natomiast pójdą do lakierowania. Łożyska pedałów nie budzą zastrzeżeń na szczęście.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 12:12   

Wygląda na to, że zupełnie przypadkiem, znalazł się dawca części na osprzęcie Exage 500 LX, w bardzo dobrym stanie.
:mrgreen:
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 17:11   

Przyszedł rower na pełnej grupie Exage 500 LX. Będzie skąd pozyskać części.
Rower z uszkodzoną ramą, praktycznie z zerowym przebiegiem, ale o tym później bo to też niezła ciekawostka.

Najpierw trochę mechaniki.
Kupiłem wreszcie klucz do bębenka, zabrałem się za kompleksowy serwis piast.

Bieżnie w piastach w porządku, jednak bębenek miał zaklejone zapadki. Konieczne było jego wyczyszczenie i przesmarowanie.




Robiłem to po raz pierwszy i wspomagałem się poradnikami:
https://www.endurorider.p...ano-instrukcja/

oraz

http://bartekznadnysy.blo...ej-shimano.html

Poszłoby całkiem gładko, gdyby nie to, że zapomniałem włożyć drugą cienką podkładkę bębenka. Czynność musiałem powtórzyć.

Tutaj pytania dla znawców tematu:

1) czy prawdą jest że drugą cienką podkładkę bębenka wyrzuca się gdy ten ma spory przebieg i łapie luzy?
2) czy przy kontrowaniu nakrętek piast właściwa jest moja metoda:
Zakręcam dosyć mocno konus tak, że przy kręceniu osią "czuć lekko łożyska". Następnie przytrzymuję konus kluczem, innym natomiast dokręcam nakrętkę.
Zauważyłem, że w ten sposób, pomimo tego, że wcześniej konus był dokręcony za mocno, to po zakręceniu nakrętki luzuje się on nieco, łożysko pracuje swobodnie a luzu nie ma.
3) zapadki bębenka posmarowałem olejem wazelinowym (odrobina), bieżnie smarem Shimano zielonym (sporo), czy to poprawne?
4) w wielu poradnikach piszą, że pomiędzy bębenkiem, a piastą powinna być podkładka. W dwóch identycznych piastach tylnych, które posiadam takiej podkładki nie było. Chyba w piastach FH-HG50 takich podkładek nie ma?

Z efektu jestem zadowolony, Zapadki w bębenkach ożyły i cykają, koła kręcą się bez oporów, ale też nie ma luzów na piastach.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-03-16, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13