#46
Piękne te oponki . Sam bym chętnie takie przytulił.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#49
90s_fan pisze:
skolioza pisze:Nie twierdzę że Piotr nie ma racji, po prostu ciekaw byłem powodu
Natomiast - jeśli ten preparat nie wnika w strukturę gumy, to z powierzchni, która styka się z podłożem raczej szybko powinien się wytrzeć, więc chyba ryzyko poślizgu nie jest aż tak olbrzymie?
Tak, raczej szybko się to ściera i dlatego pozwalam sobie go stosować na całą oponę.
Ryzyko poślizgu chyba duże nie jest. Wiecie jak to ludzie, często używają wszystkiego w nadmiarze, mimo to nie słyszałem żeby ktoś się rozwalił przez to.

Jeśli macie ochotę przetestujcie, Bold jest tani. Gwarantuję, że będziecie pozytywnie zaskoczeni efektem. Wygląda to lepiej niż na zdjęciach wykonanych moim marnym aparatem.

I jak zwykle nie polecam wersji w sprayu, bo każdy spray ma dodatkowe składniki w postaci rozpuszczalników.

Tyle na dzisiaj jeśli chodzi o chemię. :)
Nie no, warto samemu spróbować, ja to zrobiłem bardzo dawno temu w ramach experymentu i raczej nie zrobię ponownie.
Opony są nieprzewidywalne zwłaszcza na pierwszych zakrętach i na mokrym.
Stosowanie tego typu specyfików da nam tylko efekt wizualny i nic więcej, nic nam nie zregeneruje bo stara guma to stara i tyle.

Oczywiście uwaga, jak psikamy na oponę z felgą to jak to się dostanie na felgę to po hamulcach i klockach, wszystko upaprane do szorowania.
Jak zakładamy samą oponę spsikaną na felgę to też nam się dostanie trochę na nią od macania i tak źle i tak nie dobrze, ja tego nie stosujuę, ale inni wuala.

A samochodowe opony ? wystarczy popatrzeć jakie są szerokie i duże, popisikana taka opona na bieżniku na początku zachowuje się nadsterownie, potem to się ściera z pow roboczej po wierzchu, poza tym nowa opona z odlewu musi sama w sobie być przytarta ok 100 km jazdy aby przytarła się równomiernie.

Z oponami do rowerów jest tak samo, nowe opony inaczej jadą niż przytarte po 1-2 jazdach, klocki mają mniej ostre krawędzie, np szosowe oponki zawsze zalecam 1 jazdę spokojniej.

Pierwsze opony Continentala z serii King jakie były wyprodukowane po przejechaniu ok 500-600 km traciły swoje włściwości przyczepności, krawędzie klocków po starciu po prostu uślizgiwały się i opony były owszem szybsze ale nie miały już trakcji, "ślizgały " się.
www.velotech.pl

#50
Szanuję Twoje zdanie Piotrek i w wielu akapitach zgadzam się z Tobą, ale z doświadczenia wiem, że gumę konserwować warto. Jest też coś takiego jak utlenianie gumy.

Jeśli natomiast ktoś, na pewno spora część z Was, rower traktuje wyłącznie użytkowo. Nie bawi się w jakiś detailing, nie zamyka roweru na strychu w kartonie aby ten przeczekał kilka lat, bardziej jako eksponat, to masz rację wtedy nie warto zawracać sobie głowy takimi detalami. To wtedy strata czasu.

Jeśli natomiast, przykładowo Gerwazy, schowa Cinelli na 10 lat, to moim zdaniem warto mu takie opony zabezpieczyć.

No i oprócz kwestii starzenia jest też kwestia wyglądu.
Ostatnio zmieniony 2018-01-15, 15:05 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#53
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:To może oznaczać tylko jedno :-P

[center]Obrazek [/center]
Droga do Łasku
Dobrze że my mamy blisko
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#60
Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#61
90s_fan pisze:Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
Tylko jeden? Amator.
Lodzermensch

#62
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
Tylko jeden? Amator.
Hehe, no zobaczymy jak to będzie. Na pewno zbyt wiele czasu spędzam przy komputerze na szperaniu za tym i za tamtym. Będę się trochę hamował bo jak nakupuję dużo to nic nie skończę, a założenie jest takie że dwa rowery w roku chciałbym odratować. Dokładnie, skrupulatnie ale dwa.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#70
90s_fan pisze:Kolejny mój projekt też będzie je posiadał, a będzie to....
A zresztą, to tajemnica :).

Tak na wszelki wypadek zamówiłem już kolejny komplecik Dart + Smoke. Boję się, że mogą je nagle wycofać.
Choroba zaczyna się pogłębiać :mrgreen:
Lodzermensch

#72
Dzisiaj przyszła ramka.
Dopiero macając ją przekonałem się o jakości pracy kolegi Himayera.
Jest lepiej niż dobrze. Rama lśni jak nowa, uszkodzone napisy zostały profesjonalnie odtworzone.
Ogólnie jestem megaaaaa zadowolony. Bardzo dziękuję koledze i wkrótce zgłoszę się z kolejnym tematem.

Zacząłem składać rowerek. Podjechałem jeszcze po suport. Stary niby sprawny, jednak niezbyt estetyczny.
Zdjęcia będą jutro, ponieważ skończyłem w tej chwili, ciemno jak diabli. :mrgreen:

[center]
Obrazek
[/center]

Teraz powinno pójść już z górki.
Zastanawiam się jakie chwyty zamówić.
Oryginalne w Cro-Mega`ch były bardzo proste, nierzucające się w oczy.
Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-czarne-ritchey ... 64126.html
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#74
90s_fan pisze:Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html
Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

ss

#75
skolioza pisze:szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)

Ortodoksem :lol: nigdy nie byłem , i zawsze wsadzam części trwalsze czy w lepszym stanie nie do końca spójne , ale ten suport to porażka totalna. Nie wierzę w za bardzo w historyjki , że nowe rowery sypią się po roku , ale ten suport się sypie :mrgreen: Mi poszedł przy przebiegu 100 km , koledze skrzypki po może 500 km. BB un51 jest tani jak woda. Za jakiś czas będą w swojej pieczarze , mam jakieś w ładnym stanie oddam za free.