RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92
Autor Wiadomość
Skeevo 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 3002
Skąd: Poland
  Wysłany: 2018-01-10, 16:49   

Piękne te oponki . Sam bym chętnie takie przytulił.
_________________
'94 Wheeler 7800 Comp Line
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Specialized S-Works M4
'99 Kona Kula
 
 
piotrex 
piotrexstarerowery

Wiek: 48
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 623
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-10, 23:47   

Ta ramka ładna ale ciężka miałem taki rower
_________________
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-11, 21:48   

piotrex napisał/a:
Ta ramka ładna ale ciężka miałem taki rower


Ciężka.
A ciekawostką jest fakt, że to mój pierwszy rower z kołami 26" :)
Mam nadzieję, że będzie ich więcej.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4892
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-01-12, 08:52   

90s_fan napisał/a:
skolioza napisał/a:
Nie twierdzę że Piotr nie ma racji, po prostu ciekaw byłem powodu
Natomiast - jeśli ten preparat nie wnika w strukturę gumy, to z powierzchni, która styka się z podłożem raczej szybko powinien się wytrzeć, więc chyba ryzyko poślizgu nie jest aż tak olbrzymie?


Tak, raczej szybko się to ściera i dlatego pozwalam sobie go stosować na całą oponę.
Ryzyko poślizgu chyba duże nie jest. Wiecie jak to ludzie, często używają wszystkiego w nadmiarze, mimo to nie słyszałem żeby ktoś się rozwalił przez to.

Jeśli macie ochotę przetestujcie, Bold jest tani. Gwarantuję, że będziecie pozytywnie zaskoczeni efektem. Wygląda to lepiej niż na zdjęciach wykonanych moim marnym aparatem.

I jak zwykle nie polecam wersji w sprayu, bo każdy spray ma dodatkowe składniki w postaci rozpuszczalników.

Tyle na dzisiaj jeśli chodzi o chemię. :)


Nie no, warto samemu spróbować, ja to zrobiłem bardzo dawno temu w ramach experymentu i raczej nie zrobię ponownie.
Opony są nieprzewidywalne zwłaszcza na pierwszych zakrętach i na mokrym.
Stosowanie tego typu specyfików da nam tylko efekt wizualny i nic więcej, nic nam nie zregeneruje bo stara guma to stara i tyle.

Oczywiście uwaga, jak psikamy na oponę z felgą to jak to się dostanie na felgę to po hamulcach i klockach, wszystko upaprane do szorowania.
Jak zakładamy samą oponę spsikaną na felgę to też nam się dostanie trochę na nią od macania i tak źle i tak nie dobrze, ja tego nie stosujuę, ale inni wuala.

A samochodowe opony ? wystarczy popatrzeć jakie są szerokie i duże, popisikana taka opona na bieżniku na początku zachowuje się nadsterownie, potem to się ściera z pow roboczej po wierzchu, poza tym nowa opona z odlewu musi sama w sobie być przytarta ok 100 km jazdy aby przytarła się równomiernie.

Z oponami do rowerów jest tak samo, nowe opony inaczej jadą niż przytarte po 1-2 jazdach, klocki mają mniej ostre krawędzie, np szosowe oponki zawsze zalecam 1 jazdę spokojniej.

Pierwsze opony Continentala z serii King jakie były wyprodukowane po przejechaniu ok 500-600 km traciły swoje włściwości przyczepności, krawędzie klocków po starciu po prostu uślizgiwały się i opony były owszem szybsze ale nie miały już trakcji, "ślizgały " się.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-12, 09:09   

Szanuję Twoje zdanie Piotrek i w wielu akapitach zgadzam się z Tobą, ale z doświadczenia wiem, że gumę konserwować warto. Jest też coś takiego jak utlenianie gumy.

Jeśli natomiast ktoś, na pewno spora część z Was, rower traktuje wyłącznie użytkowo. Nie bawi się w jakiś detailing, nie zamyka roweru na strychu w kartonie aby ten przeczekał kilka lat, bardziej jako eksponat, to masz rację wtedy nie warto zawracać sobie głowy takimi detalami. To wtedy strata czasu.

Jeśli natomiast, przykładowo Gerwazy, schowa Cinelli na 10 lat, to moim zdaniem warto mu takie opony zabezpieczyć.

No i oprócz kwestii starzenia jest też kwestia wyglądu.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-01-15, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-13, 22:10   

To może oznaczać tylko jedno :-P





_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-04-04, 21:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
corrado1111 


Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 6769
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-13, 22:11   

90s_fan napisał/a:
To może oznaczać tylko jedno :-P



Droga do Łasku
_________________
Lodzermensch
 
 
piotrex 
piotrexstarerowery

Wiek: 48
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 623
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-13, 22:47   

corrado1111 napisał/a:
90s_fan napisał/a:
To może oznaczać tylko jedno :-P



Droga do Łasku


Dobrze że my mamy blisko
_________________
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-13, 23:03   

Szczęściarze :mrgreen: , kurczę gdybym miał tak ze 100 km w jedną stronę to karnąłbym się.
Trzeba teraz zdobyć jeszcze karton, wysłać, poczekać i liczyć, że żaden gamoń nie uszkodzi w transporcie :-/
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-29, 15:16   

Powoli, naprawdę powoli, ale do przodu.
Ramiona do polerowania, blaty prawie nowe.

_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-01-29, 16:08   

A to na pewno blaty od tej korby a nie od M560?
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-29, 16:19   

Zdaje się że od tej, chyba :)

Chodzi jak rozumiem o niesymetryczne wycięcia. Na zdjęciach z Google widzę, że faktycznie większość tym MT60 ma inne blaty choć i jest też trochę z takimi jak u mnie. Nie wiem.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-01-29, 16:46   

wycięcia to raz - przede wszystkim koronki w MT60 były srebrne bądź czarne i chyba bez przetłoczeń - satynowe przetłaczane jak te zaś miało M560
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Gerwazy 


Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 1227
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-01-29, 21:29   

To wersja 1993. Blaty takie same jak w M560.
Za to korba M730 dostała w tym samym roku blaty z M900
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-29, 23:06   

Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14