#16
skolioza pisze:
"klasyczne, jedynie słuszne gumy"
obstawiam, jeśli są nowe, reedycję Panaracera Smoke+Dart
Brawo, wygrał Pan bilet wstępu do ustępu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szczerze, to mała nagroda za udział w konkursie będzie do odebrania, ale tylko wtedy gdy spotkamy się na żywo :)

I pamiętajcie "Weekendy nigdy nie będą już takie same".

No cóż, zobaczymy...

W tej chwili opony są jeszcze na terenie Niemcowni , czekam z niecierpliwością z wywalonym jęzorem :-P

Retro zajawka poniżej.

[center]
Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-01-06, 22:52 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#17
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:
Piotr pisze:Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .
Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.
https://www.facebook.com/Aerografiti.la ... _Fwfc9-muk

Sam nie zrobisz lepiej:)
Nie zrobię, na pewno :)
Konkret.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#19
corrado1111 pisze:Sam nie zrobisz lepiej:)
Potwierdzam a na dowód tego zapraszam do galerii mojego Speca Stumpjumpera https://fotos.mtb-news.de/s/83762?page=1

Przed renowacją:

Obrazek


Po renowacji 8-) :

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#20
Skeevo pisze:
corrado1111 pisze:Sam nie zrobisz lepiej:)
Potwierdzam a na dowód tego zapraszam do galerii mojego Speca Stumpjumpera https://fotos.mtb-news.de/s/83762?page=1

Przed renowacją:

Obrazek

Po renowacji 8-) :

Obrazek
Miażdżycie mnie tymi projektami.
Ja tu małego Trabanta składam, a Wy z Mercedesami AMG.

Zacna praca.

Potwierdza się to o czym zawsze myślałem, detale robią robotę. Piękny.
Tu jest więcej lepiej wykonanych detali niż w czymkolwiek co do tej pory widziałem.
Najlepiej o wykonawcy świadczy jednak zdjęcie:
https://fotos.mtb-news.de/p/2118509
Wiecie o co mi chodzi, detale...

To ja po cichu wracam do moich zaprawek :roll:

Mogę tylko powiedzieć, ze pretenduję do miana dokładnej osoby (hehe), wprawne oko zobaczy na moim starszym projekcie zabezpieczenie folią newralgicznych punktów ramy. Jest tego więcej, to tylko przykłady.

A po co ta trytytka na pierwszej fotce? Żeby łańcuch nie uszkodził lakieru ! Choroba !!!

No cóż, wszyscy mamy pierdolca (pozytywnego) :)
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]

Czystość, sterylność:
[center]
Obrazek

[/center]
Opłacało się szukać nowych nowych chromowanych nakrętek?
Korekta lakieru wykonana dzięki umiejętnościom nabytym przy auto detailingu. :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#22
Wyjdę pewnie na hejtera, chociaż to nie hejtowanie jest powodem tego wpisu. Trudno...

Dlaczego łańcuch miałby uszkodzić lakier ramy przy kasecie? Nie dało się poprawnie wyregulować przerzutki?
Trytki są dla mnie synonimem prowizorki. Tandetnej do tego.
Nawet w fabrycznych rozwiązaniach bezkrytycznie je stosują uznani producenci (mocowanie szarkfinów, kabli, przewodów liczników itd.). Przeraża mnie nonszalancja, z jaką ludzkość ich używa. Gdzie się podziała potrzeba i umiejętność projektowania rozwiązań dedykowanych, a nie uniwersalnych?
W moich rowerach nie ma i nie będzie ani jednej trytki (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych).

Wszystkim trytkom, mówię głośne i stanowcze "raczej nie"!

;-)

#24
RS pisze:Wyjdę pewnie na hejtera, chociaż to nie hejtowanie jest powodem tego wpisu. Trudno...

Dlaczego łańcuch miałby uszkodzić lakier ramy przy kasecie? Nie dało się poprawnie wyregulować przerzutki?
Trytki są dla mnie synonimem prowizorki. Tandetnej do tego.
Nawet w fabrycznych rozwiązaniach bezkrytycznie je stosują uznani producenci (mocowanie szarkfinów, kabli, przewodów liczników itd.). Przeraża mnie nonszalancja, z jaką ludzkość ich używa. Gdzie się podziała potrzeba i umiejętność projektowania rozwiązań dedykowanych, a nie uniwersalnych?
W moich rowerach nie ma i nie będzie ani jednej trytki (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych).

Wszystkim trytkom, mówię głośne i stanowcze "raczej nie"!

;-)
Tak, opaski to jest bazar tandeta. Chodzi tu wyłącznie o ochronę.
Tylko, że idąc tym tropem musiałbym pozbyć się wszystkich. Tak, jest to droga na skróty.
Jak zamocować przewody od kadencji, licznika? Stosować pękające, murszejące gumki?
Fakt, że kiedyś nie było opasek i można było sobie poradzić.

Łańcuch nie powinien otrzeć o ramę. Jedna rama jest tu mocno otarta. Jak to się stało, naprawdę nie wiem.
Przestrzeń pomiędzy łańcuchem a ramą to jakieś niecałe 2 mm w tym przypadku i tak było w tym rowerze, nawet przy starych piastach Exage. Musiałbym zrobić zdjęcia, żeby pokazać.

Słowa krytyki są bardzo ważne, nie chodzi przecież o to żebyśmy tylko sobie słodzili.
Reprymendę od Skoliozy też już dostałem, za mieszanie epok. :oops:
No cóż uwzględnię i ją. Wheeler też pójdzie jeszcze na poprawki. Poluję na kilka właściwych części.
Ostatnio zmieniony 2018-01-05, 10:57 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#25
skolioza pisze:90s_fan - fajne lacze, tylko uważaj w przechyłach na twardym, mokrym (np asfalt po deszczu) - jak opona jedzie twardą krawędzią bocznej kostki to płynie jak łyżwa ;-)

Dorwałeś wersję z beżowym bokiem czy całe czarne?
Jak mógłbym? Wersja z beżowym bokiem obowiązkowo !!!
Kocham skinwalle, gumwalle. Nadają niepowtarzalnego charakteru.
Dziwi mnie też, że tak słaba oferta na rynku w tym temacie. Sporo osób szuka takich opon.

Będę uważał. W tym ubiegłym roku dostałem nauczkę przy zjeździe z góry na zakręcie przy dużej prędkości. Czułem że zaczynał się ślizgać, moment i fiknąłbym. Było to na nowym cross`ie Merida i oponach Maxxis Overdrive. Było sucho. Nie wiem może na zakręcie było ciut drobnego piasku.
Ostatnio zmieniony 2018-01-05, 11:27 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#27
Dzisiaj ukończyłem czyszczenie kół i el. osprzętu. Mam nadzieję, że wtorek/ środa wpadną nowe oponki. Zobaczymy jak to będzie się prezentować.

Najbardziej ściorane są oryginalne samozamykacze, ale ze zdobyciem identycznych, w lepszym stanie, nie powinno być problemu.

Moje kolejne przeoczenie to tylna przerzutka, raczej nie jest z tego roweru.
Jest to model RD-M550 (Deore LX), czy nie powinna być RD-M500 (Exage LX) ?
Tyle przynajmniej mówi wujek google, na zdjęciach te rowery są całe w grupie Exage.
Oczywiście wiem, że zwyczajowo producenci dawali, dają wyższą tylną przerzutkę (żeby przyciągnąć klientów), jednak tak chyba nie było w przypadku Alpinestars.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#31
Dotarły niecierpliwie wyczekiwane opony :-D

Sądzę, że opony marki Panaracer z rodziny Dart i Smoke to bardzo ważna pozycja dla wszystkich fanów MTB.
Wkrótce zamieszczę tu kilka zdań na ich temat.
Są to na tyle ciekawe opony, że być może, wykorzystam je powtórnie w przyszłości także w innym projekcie.
Widzę, że producent zadbał o odpowiednią jakość, oko cieszą ładnie wykonane napisy i oznaczenia. Wszystko tu jest takie RETRO !!!

[center]
Obrazek

[/center]
Panaracer to marka należąca do japońskiej korporacji National Tire Co.

Rodzina opon "Smoke" została wprowadzona na rynek w 1991 roku i od razu odniosła spektakularny sukces. Nazwa "Smoke" ze względu na rozpoznawalność wykorzystywana była przez firmę także w poźniejszych latach, przy zupełnie innych modelach opon, odbiegających konstukcyjnie od pierwowzoru.
Opony Smoke charakteryzują się agresywnym wzorem bieżnika. Występują tu prostopadłe jak i równoległe do osi opony bloki bieżnika. Takie ich rozmieszczenie sprawia, że opony te sprawdzają się zarówno na przedniej jak tylnej osi roweru.

W 1992 roku Panaracer wprowadził serię opon "Dart". Korzystając z tych samych technologii produkcji co w serii Smoke, dokonał korekty bieżnika, a co najważniejsze wszystkie bloki rozmieścił równolegle do osi opony. Ta zmiana sprawiła, że opony Dart to opony zapewniające bardzo dobrą przyczepność boczną na zakrętach, a co za tym idzie to opony dedekowane na przednią oś roweru.

Opony serii Dart i Smoke są już legndarnym produktem firmy Panaracer, na trwałe zapisały się historii MTB. Produkowane są do dziś w lekko udoskonalonej formie.

Opony Panaracer są nadal produkowane w Japonii.
Ostatnio zmieniony 2018-02-10, 22:00 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 5 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#34
Jutro wrzucę foty z oponami na obręczach.

Niech będzie zwyczajem w moich wątkach umieszczanie przeze mnie małych porad, ciekawostek, itp.
Wcześniej wspominałem o wosku Collinite 476S, teraz skoro mówimy o oponach, dodam to:


Ciekawostka i mała porada ode mnie dla każdego: [2]

Do zabezpieczania elementów gumowych jak opony, dętki, inne małe el. gumowe stosuję preparat K2 Bold.
Nie jest to typowy gęsty dressing a po prostu ciekły środek do nabłyszczania, zabezpieczania opon. Przeznaczony do opon samochodowych, przemycony przeze mnie do rowerów.
Sprawdza się świetnie. Oprócz efektu nabłyszczenia daje efekt lekko mokrej opony, zabezpiecza gumę przed starzeniem i pękaniem. Co najważniejsze efekt ten utrzymuje się długo. Środek ten jest tani i wydajny. Nie śmierdzi, nie brudzi, nie jest to zwykłe czernidło do gumy.

Jest na forum sporo osób, które kupują rowery retro i magazynują je zapakowane wraz z oryginalnymi oponami. Jest to idealny środek właśnie do takich starych opon, które chcemy zachować w idealnym stanie.

[center]
Obrazek
[/center]

Jak wygląda opona po zastosowaniu tego specyfiku pokażę jutro na zdjęciach
Ostatnio zmieniony 2018-01-10, 12:07 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#36
Opony na obręczach.
Dart zabezpieczony Boldem.
Smoke w stanie fabrycznym.

[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek

[/center]
Bold z opon magazynowanych, nieużywanych nie schodzi wogóle - prawdopodobnie dzięki zawartości silikonu w składzie.
Wnioski niech każdy wyciągnie sam.
Ostatnio zmieniony 2018-02-22, 22:28 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#38
Oczywiście, jednak mówimy tu o magazynowaniu opon i utrzymywaniu ich w dobrej kondycji. Raczej chodzi mi tu o dłuższy okres czasu. Oponę retro możemy zabezpieczyć tak gdy chcemy ją schować do pudełka na kilka lat.
A z resztą, jeździłem na tak zabezpieczonym oponach. Powierzchnia robocza opony szybko się wytrze, trzeba uważać przez pierwsze kilometry. Na mokre i na lód z taką oponą bym jednak nie wyjechał, śmierć na pierwszym zakręcie. Pamiętać za to należy o odtłuszczeniu powierzchni obręczy gdzie pracują klocki hamulcowe. Rozprowadzając ciecz po oponie zawsze maźniemy po obręczy.

To samo z woskami, nie smarujemy tam gdzie nie trzeba.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#39
Oczy mi krwawią jak patrzę na ten czerwony tekst. Nie da się go zastąpić innym kolorem (jakimś jasnym, a nie np. granatowym)?
Bardzo bym prosił.
Dziwię się, że Skolioza do tej pory nie wprowadził kar cielesnych za takie postępowanie ;-)

ed.
Oponki piękne.
W polskich sklepach te gumki są w cenie około 190 zeta/szt. Tutaj wyszło dużo taniej?

#40
RS pisze:Oczy mi krwawią jak patrzę na ten czerwony tekst. Nie da się go zastąpić innym kolorem (jakimś jasnym, a nie np. granatowym)?
Bardzo bym prosił.
Dziwię się, że Skolioza do tej pory nie wprowadził kar cielesnych za takie postępowanie ;-)

ed.
Oponki piękne.
W polskich sklepach te gumki są w cenie około 190 zeta/szt. Tutaj wyszło dużo taniej?
Wczoraj też sobie pomyślałem że ten czerwony tekst źle się czyta. Chcę żeby pewne partie się wyróżniały, zedytuję to jednak żeby było mniej oczojebne. Oooo np tak.

Opony wyszły przy obecnym kursie Euro dokładnie 167,50 PLN za sztukę z wysyłką.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#42
skolioza pisze:
Piotr pisze:preparatów do opon nie stosuje się na powierzchni czynnej opony tylko po bokach, to taka uwaga
a dlaczego zapytam?
Tak, tutaj kolega Piotr ma rację. Specyfików tego typu nie stosuje się na bieżnik opony. Stosowne zalecenie znajduje się zwykle na opakowaniu. Są tłuste, istnieje niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg, stąd właśnie to zalecenie.

Ja ignoruję je bo chodzi mi o ładny wygląd opony.

Jeśli chcecie zabezpieczyć oponę z wysokim bieżnikiem to do nałożenia Bold`a polecam pędzel malarski. Szmatką jest to bardzo męczące.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#44
Nowe opony samochodowe też są zabezpieczone czymś podobnym, wystarczy się przejechać kawałek i się to ściera. Chociaż na początku można się zdziwić.
Lodzermensch

#45
skolioza pisze:Nie twierdzę że Piotr nie ma racji, po prostu ciekaw byłem powodu
Natomiast - jeśli ten preparat nie wnika w strukturę gumy, to z powierzchni, która styka się z podłożem raczej szybko powinien się wytrzeć, więc chyba ryzyko poślizgu nie jest aż tak olbrzymie?
Tak, raczej szybko się to ściera i dlatego pozwalam sobie go stosować na całą oponę.
Ryzyko poślizgu chyba duże nie jest. Wiecie jak to ludzie, często używają wszystkiego w nadmiarze, mimo to nie słyszałem żeby ktoś się rozwalił przez to.

Jeśli macie ochotę przetestujcie, Bold jest tani. Gwarantuję, że będziecie pozytywnie zaskoczeni efektem. Wygląda to lepiej niż na zdjęciach wykonanych moim marnym aparatem.

I jak zwykle nie polecam wersji w sprayu, bo każdy spray ma dodatkowe składniki w postaci rozpuszczalników.

Tyle na dzisiaj jeśli chodzi o chemię. :)
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS