RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92
Autor Wiadomość
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 10:49   GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92

Ruszyłem z renowacją Alpinki.






Alpinestars Cro-Mega LX - 1992

Specyfikacja:


Rama - CR-MO Tange (rozmiar 20,5")
Przerzutka przód - Shimano Exage 500 LX (FD-M500)
Przerzutka tył - Shimano Exage 500 LX (RD-M500)
Mechanizm korbowy - Shimano Exage 500 LX (FC-M500)
Suport – Shimano Exage 500 LX (BB-CS20)
Kaseta – Shimano Exage 500 LX (CS-HG50) 13-30T
Łańcuch – Shimano (CN-HG50)
Piasta przód - Shimano Exage 500 LX (HB-RM50)
Piasta tył - Shimano Exage 500 LX (FH-RM50)
Obręcze - Ritchey Vantage Sport
Opony - Alpinestars TKO - Technical Knock Out 26x1,90
Klamkomanetki - Shimano Exage 500 LX (ST-M050)
Hamulce - Shimano Exage 500 LX (BR-M510)
Mostek - Alpinestars
Kierownica - Alpinestars
Stery - YST CS-707SW 1,25x26 TPI
Siodło - Avocet Racing
Sztyca - Alpinestars
Chwyty - Alpinestars Foam
Pedały - Alpinestars by Wellgo




Zrobiłem kilka zdjęć już po rozłożeniu roweru. Cieszy brak pęknięć ramy.
Gwinty ok, choć zdjęcie korby od strony napędu było bardzo ciężkie, gwint do ściągacza wogóle nie istniał.
Korbę zdjął specjalista, przyznam że sam nie mogłem sobie z tym poradzić. Korba jednak nadaje się do śmietnika. Ocalało tylko lewe ramię.

Gwinty wyczyszczone i sprawdzone. Lakier wstępnie przepolerowany, uzupełnione głębokie ubytki. Okazuje się, że biała perła jest wredna w robieniu zaprawek, na pewno nie uda się tego zrobić idealnie, wolę jednak ciemne kolory.
Na zdjęciach to połowa drogi jeśli chodzi o zaprawki. Na białą bazę pójdzie jeszcze biała perła.
Ramę zakonserwowałem. Zwykle do środka stosuję Cortanin F oraz wosk w sprayu z weżykowym aplikatorem. Ten pierwszy środek sprawdza się też na zardzewiałe gwinty. Gwint korby wyglądał kiepsko, teraz lśni.

Będzie trzeba zastanowić się na nowym lakierem, decyzję odnośnie tego zostawię na sam koniec.
Mam w okolicy dobrą lakiernię proszkową, jednak samo lakierowanie to banał, najtrudniejsze będzie wykonanie odpowiednich naklejek.
Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=212106













Kupiłem już pierwsze części. Do śmietnika lecą stery Stronglight X16. Jak dla mnie wogóle tu nie pasują.
Zastąpią je stery Tange:





Opony to rzecz bardzo ważna i zamówiłem jedyne słuszne opony.
Nie zdradzam, jakie to opony, niech będzie to przez chwilę mała tajemnica.
Zorientowani w temacie na pewno odgadną jakie to będą "klasyczne, jedynie słuszne gumy" :-)

Podpowiedź:
Jak twierdzi producent z tymi oponami "Weekendy nigdy nie będą już takie same". :):):)
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-03-24, 11:12, w całości zmieniany 22 razy  
 
 
sztopi17 

Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 1618
Skąd: WiM?Pomorze
Wysłany: 2018-01-04, 11:17   

https://www.facebook.com/retrodecals/

Jak potrzebuje naklejek podbij do niego. Dostałem namiary przy okazji renowacji Yetiego . Za naklejki do yetiego liczą sobie 38 funtów (naklejki pod lakier) ma też laminowane + 8 funtów idealna na lakier proszkowy.

Fajna furka nie ******* tego :)
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 11:28   

sztopi17 napisał/a:
https://www.facebook.com/retrodecals/

Jak potrzebuje naklejek podbij do niego. Dostałem namiary przy okazji renowacji Yetiego . Za naklejki do yetiego liczą sobie 38 funtów (naklejki pod lakier) ma też laminowane + 8 funtów idealna na lakier proszkowy.

Fajna furka nie ******* tego :)


Dzięki za namiary. Na pewno skorzystam.
Odnośnie lakierowania to chciałbym naklejki pod lakier, jednak w przypadku lakieru proszkowego chyba jest to niepolecane, czy wogóle możliwe jest pokrycie proszku warstwą bezbarwnego ???
Wtedy będę skazany na naklejki laminowane.

A i jeszcze jedno. Twój Yeti Pro FRO miażdży, tutaj widać, że warto zainwestować w lakierowanie ramy. Taka bez skaz prezentuje się wyśmienicie. Kolor Yeti niesamowity.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-01-04, 12:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marcin74 
repartocorse

Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 3300
Skąd: Lodz i okolice ;)
Wysłany: 2018-01-04, 11:43   

90s_fan napisał/a:
Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=212106


ooooo do idealu to tu duzo brakuje ;(
_________________
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 11:48   

marcin74 napisał/a:
90s_fan napisał/a:
Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=212106


ooooo do idealu to tu duzo brakuje ;(


Dlaczego? Co wykonano źle?
Przyznam, że samo stosowanie naklejek "na lakier" to trochę pójście na łatwiznę.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
marcin74 
repartocorse

Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 3300
Skąd: Lodz i okolice ;)
Wysłany: 2018-01-04, 12:12   

90s_fan napisał/a:
Dlaczego? Co wykonano źle?


kolory kolory i jeszcze raz kolory ;)..........w przypadku tego klasyka rzecz swieta
_________________
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 12:18   

Wyczyściłem już sporo części.
Przykładowe porównanie stanu szczęk i wieszaków, po lewej wypolerowane.
Niestety zdjęcia nie oddają w pełni uzyskanego efektu.

Do czyszczenia i polerowania używam papierów ściernych wodnych oraz akurat tutaj dodatkowo pasty Aluchrom. Elementy szczęk, jak wkładki z logo, zabezpieczam na czas polerowania taśmą malarską, do cięcia używam skalpel.





_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 12:53   

marcin74 napisał/a:
90s_fan napisał/a:
Dlaczego? Co wykonano źle?


kolory kolory i jeszcze raz kolory ;)..........w przypadku tego klasyka rzecz swieta


No tak kolory naklejek są lekko zwalone, natomiast kolor ramy powinien być biały perłowy nie biały.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
 
 
corrado1111 


Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 6769
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-04, 14:06   

90s_fan napisał/a:
marcin74 napisał/a:
90s_fan napisał/a:
Dlaczego? Co wykonano źle?


kolory kolory i jeszcze raz kolory ;)..........w przypadku tego klasyka rzecz swieta


No tak kolory naklejek są lekko zwalone, natomiast kolor ramy powinien być biały perłowy nie biały.


Mamy na forum specjalistę od malowania, nie musisz kupować żadnych naklejek, zrobi wszystko od A do Z.
_________________
Lodzermensch
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-01-04, 16:22   

Zapowiada sie piekna budowa!
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 18:41   

Jako, że niebawem powinny przyjść opony i dętki, dzisiaj trwa walka z czyszczeniem kół. Z obręczami poszło szybko i przyjemnie.
Niestety szprychy Universal Chrome Plating to jakieś dziadostwo, dają mocno w kość bo nie są ze stali nierdzewnej. Przejechałem je papierem 2500, cif`em, oraz aluchromem. Nie uzyskam tu super efektu, choćbym się ze****. Niech tak jednak zostanie. Nie będę więcej kombinował skoro takie szprychy były w oryginale.


Ciekawostka i mała porada ode mnie dla każdego:

Wszystkie części (np. drobne śrubki lubiące korodować, szprychy, ramiona hamulców, itp.) elementy lakierowane, nielakierowane, aluminiowe, stalowe, chromowane i niechromowane zabezpieczam super trwałym woskiem Collinite 476S. Sprawdza się on znakomicie. Testowany przeze mnie na samochodach. Powłoka utrzymuje się przez wiele miesięcy. Zabezpiecza przed wilgocią, chroni przed korozją, nadaje połysk, chroni przed utlenianiem aluminium, co jest bardzo denerwujące w przypadku części rowerowych.
Puszka wosku w przypadku stosowania tylko do roweru może wystarczyć na całe życie :)


_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-01-10, 12:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4892
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 20:12   

Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 343
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-04, 20:21   

Piotr napisał/a:
Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .


Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.

Tak naprawdę to moje pierwsze kroki w renowacjach. Długa droga przede mną.
Alpiną trochę się nacieszę a później ostra jazda !!!
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - RESPAWNED
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-01-04, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
corrado1111 


Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 6769
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-04, 20:23   

90s_fan napisał/a:
Piotr napisał/a:
Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .


Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.


https://www.facebook.com/...pKORh_Fwfc9-muk

Sam nie zrobisz lepiej:)
_________________
Lodzermensch
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-01-04, 20:53   

Cytat:
"klasyczne, jedynie słuszne gumy"

obstawiam, jeśli są nowe, reedycję Panaracera Smoke+Dart
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13