GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92

#1
Ruszyłem z renowacją Alpinki.

[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Alpinestars Cro-Mega LX - 1992

Specyfikacja:


Rama - CR-MO Tange (rozmiar 20,5")
Przerzutka przód - Shimano Exage 500 LX (FD-M500)
Przerzutka tył - Shimano Exage 500 LX (RD-M500)
Mechanizm korbowy - Shimano Exage 500 LX (FC-M500)
Suport – Shimano Exage 500 LX (BB-CS20)
Kaseta – Shimano Exage 500 LX (CS-HG50) 13-30T
Łańcuch – Shimano (CN-HG50)
Piasta przód - Shimano Exage 500 LX (HB-RM50)
Piasta tył - Shimano Exage 500 LX (FH-RM50)
Obręcze - Ritchey Vantage Sport
Opony - Alpinestars TKO - Technical Knock Out 26x1,90
Klamkomanetki - Shimano Exage 500 LX (ST-M050)
Hamulce - Shimano Exage 500 LX (BR-M510)
Mostek - Alpinestars
Kierownica - Alpinestars
Stery - YST CS-707SW 1,25x26 TPI
Siodło - Avocet Racing
Sztyca - Alpinestars
Chwyty - Alpinestars Foam
Pedały - Alpinestars by Wellgo

[center]
Obrazek

[/center]
Zrobiłem kilka zdjęć już po rozłożeniu roweru. Cieszy brak pęknięć ramy.
Gwinty ok, choć zdjęcie korby od strony napędu było bardzo ciężkie, gwint do ściągacza wogóle nie istniał.
Korbę zdjął specjalista, przyznam że sam nie mogłem sobie z tym poradzić. Korba jednak nadaje się do śmietnika. Ocalało tylko lewe ramię.

Gwinty wyczyszczone i sprawdzone. Lakier wstępnie przepolerowany, uzupełnione głębokie ubytki. Okazuje się, że biała perła jest wredna w robieniu zaprawek, na pewno nie uda się tego zrobić idealnie, wolę jednak ciemne kolory.
Na zdjęciach to połowa drogi jeśli chodzi o zaprawki. Na białą bazę pójdzie jeszcze biała perła.
Ramę zakonserwowałem. Zwykle do środka stosuję Cortanin F oraz wosk w sprayu z weżykowym aplikatorem. Ten pierwszy środek sprawdza się też na zardzewiałe gwinty. Gwint korby wyglądał kiepsko, teraz lśni.

Będzie trzeba zastanowić się na nowym lakierem, decyzję odnośnie tego zostawię na sam koniec.
Mam w okolicy dobrą lakiernię proszkową, jednak samo lakierowanie to banał, najtrudniejsze będzie wykonanie odpowiednich naklejek.
Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=212106

[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

[/center]

Kupiłem już pierwsze części. Do śmietnika lecą stery Stronglight X16. Jak dla mnie wogóle tu nie pasują.
Zastąpią je stery Tange:

[center]
Obrazek

[/center]

Opony to rzecz bardzo ważna i zamówiłem jedyne słuszne opony.
Nie zdradzam, jakie to opony, niech będzie to przez chwilę mała tajemnica.
Zorientowani w temacie na pewno odgadną jakie to będą "klasyczne, jedynie słuszne gumy" :-)

Podpowiedź:
Jak twierdzi producent z tymi oponami "Weekendy nigdy nie będą już takie same". :):):)
Ostatnio zmieniony 2018-03-24, 11:12 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 22 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#3
sztopi17 pisze:https://www.facebook.com/retrodecals/

Jak potrzebuje naklejek podbij do niego. Dostałem namiary przy okazji renowacji Yetiego . Za naklejki do yetiego liczą sobie 38 funtów (naklejki pod lakier) ma też laminowane + 8 funtów idealna na lakier proszkowy.

Fajna furka nie ******* tego :)
Dzięki za namiary. Na pewno skorzystam.
Odnośnie lakierowania to chciałbym naklejki pod lakier, jednak w przypadku lakieru proszkowego chyba jest to niepolecane, czy wogóle możliwe jest pokrycie proszku warstwą bezbarwnego ???
Wtedy będę skazany na naklejki laminowane.

A i jeszcze jedno. Twój Yeti Pro FRO miażdży, tutaj widać, że warto zainwestować w lakierowanie ramy. Taka bez skaz prezentuje się wyśmienicie. Kolor Yeti niesamowity.
Ostatnio zmieniony 2018-01-04, 12:59 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#4
90s_fan pisze:Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=212106
ooooo do idealu to tu duzo brakuje ;(
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#6
90s_fan pisze:Dlaczego? Co wykonano źle?
kolory kolory i jeszcze raz kolory ;)..........w przypadku tego klasyka rzecz swieta
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#7
Wyczyściłem już sporo części.
Przykładowe porównanie stanu szczęk i wieszaków, po lewej wypolerowane.
Niestety zdjęcia nie oddają w pełni uzyskanego efektu.

Do czyszczenia i polerowania używam papierów ściernych wodnych oraz akurat tutaj dodatkowo pasty Aluchrom. Elementy szczęk, jak wkładki z logo, zabezpieczam na czas polerowania taśmą malarską, do cięcia używam skalpel.

[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#9
90s_fan pisze:
marcin74 pisze:
90s_fan pisze:Dlaczego? Co wykonano źle?
kolory kolory i jeszcze raz kolory ;)..........w przypadku tego klasyka rzecz swieta
No tak kolory naklejek są lekko zwalone, natomiast kolor ramy powinien być biały perłowy nie biały.
Mamy na forum specjalistę od malowania, nie musisz kupować żadnych naklejek, zrobi wszystko od A do Z.
Lodzermensch

#11
Jako, że niebawem powinny przyjść opony i dętki, dzisiaj trwa walka z czyszczeniem kół. Z obręczami poszło szybko i przyjemnie.
Niestety szprychy Universal Chrome Plating to jakieś dziadostwo, dają mocno w kość bo nie są ze stali nierdzewnej. Przejechałem je papierem 2500, cif`em, oraz aluchromem. Nie uzyskam tu super efektu, choćbym się ze****. Niech tak jednak zostanie. Nie będę więcej kombinował skoro takie szprychy były w oryginale.


Ciekawostka i mała porada ode mnie dla każdego:

Wszystkie części (np. drobne śrubki lubiące korodować, szprychy, ramiona hamulców, itp.) elementy lakierowane, nielakierowane, aluminiowe, stalowe, chromowane i niechromowane zabezpieczam super trwałym woskiem Collinite 476S. Sprawdza się on znakomicie. Testowany przeze mnie na samochodach. Powłoka utrzymuje się przez wiele miesięcy. Zabezpiecza przed wilgocią, chroni przed korozją, nadaje połysk, chroni przed utlenianiem aluminium, co jest bardzo denerwujące w przypadku części rowerowych.
Puszka wosku w przypadku stosowania tylko do roweru może wystarczyć na całe życie :)


[center]
Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-01-10, 12:06 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#13
Piotr pisze:Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .
Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.

Tak naprawdę to moje pierwsze kroki w renowacjach. Długa droga przede mną.
Alpiną trochę się nacieszę a później ostra jazda !!!
Ostatnio zmieniony 2018-01-04, 20:29 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#14
90s_fan pisze:
Piotr pisze:Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .
Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.
https://www.facebook.com/Aerografiti.la ... _Fwfc9-muk

Sam nie zrobisz lepiej:)
Lodzermensch

#16
skolioza pisze:
"klasyczne, jedynie słuszne gumy"
obstawiam, jeśli są nowe, reedycję Panaracera Smoke+Dart
Brawo, wygrał Pan bilet wstępu do ustępu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szczerze, to mała nagroda za udział w konkursie będzie do odebrania, ale tylko wtedy gdy spotkamy się na żywo :)

I pamiętajcie "Weekendy nigdy nie będą już takie same".

No cóż, zobaczymy...

W tej chwili opony są jeszcze na terenie Niemcowni , czekam z niecierpliwością z wywalonym jęzorem :-P

Retro zajawka poniżej.

[center]
Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-01-06, 22:52 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#17
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:
Piotr pisze:Rower na którym są już ślady użytkowania to dobry wybór, bo taki co nie ma ryski to żal dupę ściska się na nim turlać, a ten absolute spitzenklasse nie jest, więc lepiej żeby się turlał nżż stał .
Spokojnie, zrobimy z niego klasę :)
To zabawa, nic nie trwa wiecznie, warto zainwestować jednak siły i środki żeby przynajmniej przez chwilę cofnąć się w czasie.

Tym razem poprzeczkę postawiłem wyżej niż przy renowacji Wheeler`a. Tam rama i lakier w bardzo dobrym stanie.
https://www.facebook.com/Aerografiti.la ... _Fwfc9-muk

Sam nie zrobisz lepiej:)
Nie zrobię, na pewno :)
Konkret.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#19
corrado1111 pisze:Sam nie zrobisz lepiej:)
Potwierdzam a na dowód tego zapraszam do galerii mojego Speca Stumpjumpera https://fotos.mtb-news.de/s/83762?page=1

Przed renowacją:

Obrazek


Po renowacji 8-) :

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#20
Skeevo pisze:
corrado1111 pisze:Sam nie zrobisz lepiej:)
Potwierdzam a na dowód tego zapraszam do galerii mojego Speca Stumpjumpera https://fotos.mtb-news.de/s/83762?page=1

Przed renowacją:

Obrazek

Po renowacji 8-) :

Obrazek
Miażdżycie mnie tymi projektami.
Ja tu małego Trabanta składam, a Wy z Mercedesami AMG.

Zacna praca.

Potwierdza się to o czym zawsze myślałem, detale robią robotę. Piękny.
Tu jest więcej lepiej wykonanych detali niż w czymkolwiek co do tej pory widziałem.
Najlepiej o wykonawcy świadczy jednak zdjęcie:
https://fotos.mtb-news.de/p/2118509
Wiecie o co mi chodzi, detale...

To ja po cichu wracam do moich zaprawek :roll:

Mogę tylko powiedzieć, ze pretenduję do miana dokładnej osoby (hehe), wprawne oko zobaczy na moim starszym projekcie zabezpieczenie folią newralgicznych punktów ramy. Jest tego więcej, to tylko przykłady.

A po co ta trytytka na pierwszej fotce? Żeby łańcuch nie uszkodził lakieru ! Choroba !!!

No cóż, wszyscy mamy pierdolca (pozytywnego) :)
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]

Czystość, sterylność:
[center]
Obrazek

[/center]
Opłacało się szukać nowych nowych chromowanych nakrętek?
Korekta lakieru wykonana dzięki umiejętnościom nabytym przy auto detailingu. :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#22
Wyjdę pewnie na hejtera, chociaż to nie hejtowanie jest powodem tego wpisu. Trudno...

Dlaczego łańcuch miałby uszkodzić lakier ramy przy kasecie? Nie dało się poprawnie wyregulować przerzutki?
Trytki są dla mnie synonimem prowizorki. Tandetnej do tego.
Nawet w fabrycznych rozwiązaniach bezkrytycznie je stosują uznani producenci (mocowanie szarkfinów, kabli, przewodów liczników itd.). Przeraża mnie nonszalancja, z jaką ludzkość ich używa. Gdzie się podziała potrzeba i umiejętność projektowania rozwiązań dedykowanych, a nie uniwersalnych?
W moich rowerach nie ma i nie będzie ani jednej trytki (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych).

Wszystkim trytkom, mówię głośne i stanowcze "raczej nie"!

;-)

#24
RS pisze:Wyjdę pewnie na hejtera, chociaż to nie hejtowanie jest powodem tego wpisu. Trudno...

Dlaczego łańcuch miałby uszkodzić lakier ramy przy kasecie? Nie dało się poprawnie wyregulować przerzutki?
Trytki są dla mnie synonimem prowizorki. Tandetnej do tego.
Nawet w fabrycznych rozwiązaniach bezkrytycznie je stosują uznani producenci (mocowanie szarkfinów, kabli, przewodów liczników itd.). Przeraża mnie nonszalancja, z jaką ludzkość ich używa. Gdzie się podziała potrzeba i umiejętność projektowania rozwiązań dedykowanych, a nie uniwersalnych?
W moich rowerach nie ma i nie będzie ani jednej trytki (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych).

Wszystkim trytkom, mówię głośne i stanowcze "raczej nie"!

;-)
Tak, opaski to jest bazar tandeta. Chodzi tu wyłącznie o ochronę.
Tylko, że idąc tym tropem musiałbym pozbyć się wszystkich. Tak, jest to droga na skróty.
Jak zamocować przewody od kadencji, licznika? Stosować pękające, murszejące gumki?
Fakt, że kiedyś nie było opasek i można było sobie poradzić.

Łańcuch nie powinien otrzeć o ramę. Jedna rama jest tu mocno otarta. Jak to się stało, naprawdę nie wiem.
Przestrzeń pomiędzy łańcuchem a ramą to jakieś niecałe 2 mm w tym przypadku i tak było w tym rowerze, nawet przy starych piastach Exage. Musiałbym zrobić zdjęcia, żeby pokazać.

Słowa krytyki są bardzo ważne, nie chodzi przecież o to żebyśmy tylko sobie słodzili.
Reprymendę od Skoliozy też już dostałem, za mieszanie epok. :oops:
No cóż uwzględnię i ją. Wheeler też pójdzie jeszcze na poprawki. Poluję na kilka właściwych części.
Ostatnio zmieniony 2018-01-05, 10:57 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#25
skolioza pisze:90s_fan - fajne lacze, tylko uważaj w przechyłach na twardym, mokrym (np asfalt po deszczu) - jak opona jedzie twardą krawędzią bocznej kostki to płynie jak łyżwa ;-)

Dorwałeś wersję z beżowym bokiem czy całe czarne?
Jak mógłbym? Wersja z beżowym bokiem obowiązkowo !!!
Kocham skinwalle, gumwalle. Nadają niepowtarzalnego charakteru.
Dziwi mnie też, że tak słaba oferta na rynku w tym temacie. Sporo osób szuka takich opon.

Będę uważał. W tym ubiegłym roku dostałem nauczkę przy zjeździe z góry na zakręcie przy dużej prędkości. Czułem że zaczynał się ślizgać, moment i fiknąłbym. Było to na nowym cross`ie Merida i oponach Maxxis Overdrive. Było sucho. Nie wiem może na zakręcie było ciut drobnego piasku.
Ostatnio zmieniony 2018-01-05, 11:27 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#27
Dzisiaj ukończyłem czyszczenie kół i el. osprzętu. Mam nadzieję, że wtorek/ środa wpadną nowe oponki. Zobaczymy jak to będzie się prezentować.

Najbardziej ściorane są oryginalne samozamykacze, ale ze zdobyciem identycznych, w lepszym stanie, nie powinno być problemu.

Moje kolejne przeoczenie to tylna przerzutka, raczej nie jest z tego roweru.
Jest to model RD-M550 (Deore LX), czy nie powinna być RD-M500 (Exage LX) ?
Tyle przynajmniej mówi wujek google, na zdjęciach te rowery są całe w grupie Exage.
Oczywiście wiem, że zwyczajowo producenci dawali, dają wyższą tylną przerzutkę (żeby przyciągnąć klientów), jednak tak chyba nie było w przypadku Alpinestars.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS