#16
Takie posty jaki temat :mrgreen:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#19
Mniej rurek do opaćkania czarną mazią :mrgreen:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#20
ale z czego się nabijacie? nie pierwszy to raz kiedy ktoś myśli o zabezpieczeniu rur cr-mo środkiem do profili zamkniętych (potocznie biteksem)
z tym że to ma sens w wypadku ram mega wycieniowanych pochodzących ze słonecznej Kaliforni (które przeważnie zabezpieczenie korozyjne mają żadne) - w wypadku zwłykłego cr-mo o normalnej grubości ścianki to przerost formy
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#23
Oolej zatrzymuje proces utleniania się aluminium np, natłuszczona powierzchnia stalowa też jest bardziej zabezpieczona przed warunkami zew niż bez niego,

są środki specjaistyczne które są tłustei dostępne w sprayu specjane do komór zamkniętych np samochodowych i to wcale nie jest głupie, zwłaszcza do zastosowania w okolicy mufy suportowej, czyli tak gdzie najczęściej zbiera sie woda po jeździe w desczu.
www.velotech.pl

#24
Piotr pisze:Oolej zatrzymuje proces utleniania się aluminium .
:shock: Ty tak serio :?: :shock:
To wysmaruj sobie rower przepracowanym olejem, tylko o obreczach nie zapomnij, w koncu tez sa aluminiowe :mrgreen:

#25
Nie zapominajcie o cyt.wynoraniem całego roweru w kurzu z prawdziwej polnej drogi.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#26
2ass pisze:
Piotr pisze:Oolej zatrzymuje proces utleniania się aluminium .
:shock: Ty tak serio :?: :shock:
To wysmaruj sobie rower przepracowanym olejem, tylko o obreczach nie zapomnij, w koncu tez sa aluminiowe :mrgreen:

jesteś ignorantem, poczytaj troche najpierw, co to jest proces utleniania powierzchni
www.velotech.pl

#28
Cholerka :-D Troszkę sobie zażartowałem, ale to przez kolegę Hit00r II bo poruszył temat konserwowania olejem i mi się przypomniało :mrgreen: Ale śmiech to zdrowie więc dobrze jest :lol:

Faktycznie konserwowanie olejami ma sens, nie wiem który sprawdza się lepiej zużyty silnikowy czy od amorów, ale olej faktycznie działa antykorozyjnie. Historia z taksówkarzami też jest prawdziwa, robili tak że spryskiwali podwozie zużytym olejem a potem wiśta wio na drogę polną w celu zbudowania "skorupy" wodo i solo odpornej olejowo-kurzowej. Tak było. Wydaje mi się że smarowanie okolic sterów, suportu i innych newralgicznych miejsc w zimówkach ma sens, choć może nie koniecznie olejami silnikowymi, lub od amorów. Moze coś gęstszego byłoby lepsze, na przykład zwykły smar do łożysk.

Co do usuwania rudej z elementów metalowych i nawet chromowanych to na 100% sprawdza się też WD40 z folią alu spożywczą. Następnie trzeba to dobrze natłuścić jakimś olejem właśnie, ja używam tego co mam pod ręką, czyli najczęściej Mobil1. Profile zamknięte to inna bajka. Przepłukuje ramę naftą, odtłuszczam i zamykam klejem na bazie żywicy epoksydowej. ostatnio tak właśnie robiłem z ramą herculesa bo zostały dziury po zamku antykradzieżowym. Kleje epoksydowe dają się dobrze nakładać i szlifować a potem pod malowanie i nie ma żadnego problemu.

Rower powinien być w poniedziałek, wtedy się okaże co to jest warte i co z tym mostkiem się stało. Ale podoba mi się generalnie to że te Olprany były takie oklejone, wyglądają trochę jak auta WRC :mrgreen:

#30
Olej silnikowy ma wysoką liczbę zasadową bo musi neutralizować kwasy powstające podczas spalania min. siarki zawartej w paliwie. A jak działają zasady na aluminium? - wystarczy wrzucić kawałek do "kreta" i zobaczyć efekty ;)

#33
Przecież tłoki dziś są robione ze stopów alu i jakoś się nie rozpadają przedwcześnie przez kontakt z olejem. Po za tym tutaj była mowa o ramie stalowej.

Tak czy inaczej projektu Olpran nie będzie, przynajmniej nie teraz. Ale będzie coś innego :) Temat można zahibernować.
cron