RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Cannondale F700 1995
Autor Wiadomość
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 439
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-10-08, 11:25   

Lukanio napisał/a:
Całość waży mnie niż 6kg

jak zaczniesz rozpatrywać długość sakwy jako dźwignię z punktem podparcia pod siodłem to siła oddziaływania na sztycę będzie dużo większa

weź do ręki np. kij od szczotki i zawieś sakwę przy dłoni, a następnie stopniowo ją odsuwaj
w pewnym momencie okaże się, że nie jesteś w stanie utrzymać 6kg na 50cm kiju (siła działającą poprzez ramię - dźwignię)

na tej zasadzie - podczas jazdy i pożądnym tąpnięciu 6kg sakwa może chwilowo na sztycę zadziałać masą np. ??? 60, 100, 150.... kg ???

ramię.png
Plik ściągnięto 23 raz(y) 736,29 KB

_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 791
Skąd: Urz
Wysłany: 2017-10-08, 12:58   

Słuchajcie jeżeli faktycznie by pękało pod tym od torby to by się to działo i inni by to pokazywali. Sporo moich znajomych jezdzi na takich torbach podsiodłowych i nic się nie dzieje, a niektórzy warzą ode mnie wiele więcej. Są zwolennicy bagażnika i bikepackingu.
A na ramie od Cannondale'a właśnie wygodnie się jezdzi bo jest bardzo sztywna i nie odczułem żadnej różnicy między stalą a aluminium.
_________________

 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 439
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-10-08, 13:31   

nie w sensie, że pęknie , ale że sztyca dostanie w D... im więcej i dalej od siodła tym mocniej
https://www.youtube.com/watch?v=Vh6wBG0Y0xM
https://www.youtube.com/watch?v=ZtJn5hYAIJ0
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
hit00r II 
Już będę grzeczny :)

Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2017
Posty: 912
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-10-08, 17:44   

Co to jest BIKEPACKING :!: :?: :shock:
Nie można użyć polskiego określenia ?
Ja to chyba już za stary jestem bo irytują mnie wszystkie debilizmy językowe - Unpacking , Apdejt , Target ... itp.
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2017-10-08, 18:22   

testowaliśmy parę rozwiązań przed kumpla gruzińskimi górami - najstabilniejszy był pakunek zbliżony do przedstawionego na foto, ale nie podwieszony pod siodło a przytroczony na lekki bagażnik alu
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 791
Skąd: Urz
Wysłany: 2017-10-08, 18:57   

Nie widzę też problemu, żeby bagażnik domontować ;) Akurat mniejsze przeciążenia oddziaływały by na wspornik tak jak Cezary za ilustrował ;-) Lecz uwierzcie mi że ten zestaw jest bardzo stabilny i nie przeszkadza w prowadzeniu w terenie a co najlepsze jest lekki.
_________________

 
 
Czacha 

Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 124
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-08, 19:32   

jak już musisz jeździć z torbami, to pakuj najcięższe przedmioty przy sztycy, lekkie na końcu.
I tak mam obawy czy rama nie pęknie. Widuje się raz poraz pęknięcia ram przy sztycy w rowerach z bagażnikem na sztycy.
Rozważ o ile Ci to nie przeszkadza, jakiś wspornik mocowany przy hakach kół.
Otwory w ramie są. Wystarczy rurka alu fi 8mm, trochę pokombinować, i będzie ok
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 791
Skąd: Urz
Wysłany: 2017-10-08, 19:52   

Mam bagażnik, powiem że przekonaliście mnie co do powrotu do niego :-P lecz sakwa raczej zostanie i będzie po prostu przymocowana do górnej części bagażnika i za sztycę i wtedy nie ma szans by coś pękło ponieważ będzie cały ciężar na bagażnik oparty.
_________________

 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13460
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2017-10-08, 19:57   

^^ o czymś takim mniej więcej pisałem
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
pankierownik 
Heavyweight Champ


Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 529
Skąd: Hrabstwo Nowa Huta
Wysłany: 2017-10-08, 21:30   

Takie rozwiązanie jakie stosuje Lukanio jest bardzo wygodne na kilkudniowe wypady organizowane na szybko, sam tak jeżdżę z tym, że na stalowej ramie.

Na dłuższe wyprawy bez ciśnienia sakwy są dużo wygodniejszym i praktyczniejszym rozwiązaniem ale akurat te torby na sztyce zostały stworzone z trochę innym przeznaczeniem - miały umożliwić przewożenie bagażu na rowerach nieprzystosowanych do tradycyjnych bagażników i sakw.
W ten sposób można zamienić przecinaka MTB w rower do podróżowania i rywalizować w wyścigach ultra jak Tour Divide czy Transcontinental.
Zobaczcie jakie tam ludzie mają jeździdła:
http://bikepacker.com/2017-tour-divide-rigs/
http://bikepacker.com/2016-tour-divide-rigs/
_________________
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 791
Skąd: Urz
Wysłany: 2017-10-08, 22:06   

Wzorowałem się z tej strony :P ogólnie moim celem jest wystartować w takim wyścigu w 2020. U nas w okolicy są podobno organizowane takie wyścigi
_________________

 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 388
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2017-10-08, 22:10   

:shock: :shock: :shock:
o kurde niektóre rozwiązania naprawdę ciekawe :-D
 
 
 
RS 

Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 222
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-12, 22:28   

@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 791
Skąd: Urz
Wysłany: 2017-10-13, 12:52   

RS napisał/a:
@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.


Używam torby na kierownicę TOPEAK LOADER FRONTLOADER

Chętnie zobaczę twój patent

Edit: U mnie wygląda tak
_________________

 
 
DOMAN 
BIKER


Wiek: 25
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 298
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-10-14, 12:06   

Jaką masz długość tego mostka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16