#16
Lukanio pisze:Ogólnie mam już do niego torby na kierownicę 6L i z tyłu torbę pod siodło 10L
Obrazek
Co do torby do trójkąta ramy to mi się ciężko jezdziło strasznie ściąga przy dobrym wietrze, dla tego, myślę nad zakupem po prostu połówki gdzie plusem było by miejsce na koszyk z bidonem.
Nie znam szczegółów tych wycieczek, więc się nie wypowiem całkiem sensownie. Ja potrzebuję zdecydowanie większej objętości bagażowej niż 16 l + to co w ramie. Poza tym, nie odczuwałem różnicy pomiędzy sytuacją, gdy mam w ramie torbę i bidon, a tą jak mam np. tylko bidon. Bez względu na siłę wiatru.
Napisz jak się pakujesz w te 16 litrów, bo może biorę ze sobą za dużo gratów.

#17
Jeżeli chodzi o lato to jak się wcześniej wybierałem z sakwami na bagażniku to tylko tarp do niego śledzie, linki, potem karimata, śpiwór, i mała kuchenka. Zależnie od pogody dochodzą ciuchy jedne na zmianę, bielizna + jakieś żarcie i browary. Teraz będę musiał się bardziej postarać bo w zimę dochodzi mata samopompująca na karimatę dla lepszego komfortu.

#22
RS pisze: Chciałbym poprosić Ojca Dyrektora o wyjaśnienie. Jak rozumieć poniższe zdanie? Bez żadnych podtekstów, pytam bo nie rozumiem.
skolioza pisze:
hit00r II pisze:Wygodniej było by z krótkim mostkiem i giętą kierą.
trzymasz poziom :lol: :lol: :lol:
w telegraficznym skrócie - Hitek słynął z mieszania stylów i epok I kiedy wydawałoby się że znalazł właściwe tory wyskakuje tu z taką propozycją - być może i użyteczną, ale ani pasującą ideologicznie ani wizualnie do tego roweru...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#23
skolioza pisze: - Hitek słynął z mieszania stylów i epok I kiedy wydawałoby się że znalazł właściwe tory wyskakuje tu z taką propozycją - być może i użyteczną, ale ani pasującą ideologicznie ani wizualnie do tego roweru...
Bo ja się znam TYLKO na modernizowaniu Scott High Octane :!: 8-)

#24
hit00r II pisze:Bo ja się znam TYLKO na modernizowaniu Scott High Octane :!: 8-)
Hitek odbierz PM-a :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#25
Tak to wygląda. Na wiosenno/letnio/jesienne wypady. Na zimowe dokładam aby karimatę samopompującą. Bardzo wygodnie się jezdzi wygodniej i bezpieczniej niż na bagażniku bo np. na ciężkich ścieżkach gdzie występują kamienie korzenie bagażnik na 100% by mi pękł. A przy tego typu torbach jest wszystko ok.
Co do prześwitu z przodu jeszcze się zwiększy ponieważ zamówiłem nowy mostek z łagodniejszym kontem, choć ten gdy odwróci się o 180 będzie jeszcze wyższy więc się może przydać.
Obrazek

#27
Jeżeli mam być szczery to do takich bagaży szukałbym innego roweru i na pewno ze sztywnym widelcem.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#28
Skeevo pisze:Jeżeli mam być szczery to do takich bagaży szukałbym innego roweru i na pewno ze sztywnym widelcem.
No oczywiście że TAK.
Kupowanie tak strasznie sztywnej ramy jako rower wyprawowy mija się z celem.
Po za tym to jest typowo ściganckie GEO do zapierdzielania a nie wożenia dupy.
STAL i jeszcze raz STAL :!:
Ja chcę sprzedać swoją ramę Cannona bo na tym się nie da jeździć taka jest sztywna.
A jak on tu dowali jeszcze takie toboły to nawet ciężko stanąć w pedały.
Co prawda można napompować amor mocniej niż normalnie ale F700 chyba nie miały powietrznego Headshoka :?: :roll:

#29
hit00r II pisze:Sztyca ładnie dostanie w dupę :-/
dokładnie - zwiększy się ramię siły i na każdym dołku może się okazać, że 10kg bagażu działa jak 300kg
jak na końcu sakwy, tak gdzie jest kask włożyć 1.5 litrową butelkę wody, to realnie będzie oddziaływać z dużo, dużo większą siłą, niż gdyby przyczepić ją do samej sztycy

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-10-08, 09:58 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#30
Cezary Czapski pisze:
hit00r II pisze:Sztyca ładnie dostanie w dupę :-/
dokładnie - zwiększy się ramię siły i na każdym dołku może się okazać, że 10kg bagażu działa jak 300kg

Obrazek
Całość waży mnie niż 6kg

#31
Lukanio pisze:Całość waży mnie niż 6kg
jak zaczniesz rozpatrywać długość sakwy jako dźwignię z punktem podparcia pod siodłem to siła oddziaływania na sztycę będzie dużo większa

weź do ręki np. kij od szczotki i zawieś sakwę przy dłoni, a następnie stopniowo ją odsuwaj
w pewnym momencie okaże się, że nie jesteś w stanie utrzymać 6kg na 50cm kiju (siła działającą poprzez ramię - dźwignię)

na tej zasadzie - podczas jazdy i pożądnym tąpnięciu 6kg sakwa może chwilowo na sztycę zadziałać masą np. ??? 60, 100, 150.... kg ???
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
ramię.png

#32
Słuchajcie jeżeli faktycznie by pękało pod tym od torby to by się to działo i inni by to pokazywali. Sporo moich znajomych jezdzi na takich torbach podsiodłowych i nic się nie dzieje, a niektórzy warzą ode mnie wiele więcej. Są zwolennicy bagażnika i bikepackingu.
A na ramie od Cannondale'a właśnie wygodnie się jezdzi bo jest bardzo sztywna i nie odczułem żadnej różnicy między stalą a aluminium.

#34
Co to jest BIKEPACKING :!: :?: :shock:
Nie można użyć polskiego określenia ?
Ja to chyba już za stary jestem bo irytują mnie wszystkie debilizmy językowe - Unpacking , Apdejt , Target ... itp.

#36
Nie widzę też problemu, żeby bagażnik domontować ;) Akurat mniejsze przeciążenia oddziaływały by na wspornik tak jak Cezary za ilustrował ;-) Lecz uwierzcie mi że ten zestaw jest bardzo stabilny i nie przeszkadza w prowadzeniu w terenie a co najlepsze jest lekki.

#37
jak już musisz jeździć z torbami, to pakuj najcięższe przedmioty przy sztycy, lekkie na końcu.
I tak mam obawy czy rama nie pęknie. Widuje się raz poraz pęknięcia ram przy sztycy w rowerach z bagażnikem na sztycy.
Rozważ o ile Ci to nie przeszkadza, jakiś wspornik mocowany przy hakach kół.
Otwory w ramie są. Wystarczy rurka alu fi 8mm, trochę pokombinować, i będzie ok

#38
Mam bagażnik, powiem że przekonaliście mnie co do powrotu do niego :-P lecz sakwa raczej zostanie i będzie po prostu przymocowana do górnej części bagażnika i za sztycę i wtedy nie ma szans by coś pękło ponieważ będzie cały ciężar na bagażnik oparty.

#40
Takie rozwiązanie jakie stosuje Lukanio jest bardzo wygodne na kilkudniowe wypady organizowane na szybko, sam tak jeżdżę z tym, że na stalowej ramie.

Na dłuższe wyprawy bez ciśnienia sakwy są dużo wygodniejszym i praktyczniejszym rozwiązaniem ale akurat te torby na sztyce zostały stworzone z trochę innym przeznaczeniem - miały umożliwić przewożenie bagażu na rowerach nieprzystosowanych do tradycyjnych bagażników i sakw.
W ten sposób można zamienić przecinaka MTB w rower do podróżowania i rywalizować w wyścigach ultra jak Tour Divide czy Transcontinental.
Zobaczcie jakie tam ludzie mają jeździdła:
http://bikepacker.com/2017-tour-divide-rigs/
http://bikepacker.com/2016-tour-divide-rigs/
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#43
@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.

#44
RS pisze:@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.
Używam torby na kierownicę TOPEAK LOADER FRONTLOADER

Chętnie zobaczę twój patent

Edit: U mnie wygląda tak
Obrazek