RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
MARIN Cr-Mo korozja
Autor Wiadomość
artjas 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-17, 10:08   MARIN Cr-Mo korozja

Cześć,
Przyglądnąłem się ostatnio mojemu Marinowii, którym na co dzień dojeżdżam do pracy, to taki mój wół roboczy i nie jest zbyt dopieszczany ale mimo to jest w 100% sprawny. Niestety po umyciu i przeleceniu pastą Tempo ukazała się chyba sporo posunięta korozja i teraz moje pytanie: czy takie oznaki jak na załączonych fotkach klasyfikują ramę na złom, gdyż w środku może być już masakra, czy to powierzchowne przebicia przez lakier, a środek może być ok? Jak z doświadczenia kończyły się u Was takie przypadki?
Myślałem żeby ją odmalować bo to idealnie dopasowana do mnie ale nie wiem czy ma to sens.











 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13040
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2017-09-17, 12:14   

Mój Marin przegnił na wylot między suportem a przednią przerzutką po 2 zimach
Skoro i tak masz malować to przetrzyj papierem ściernym i zobaczysz na ile głęboko korozja się wdała, wykręć suport i zobacz jak mufa wygląda w środku
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
sztopi17 

Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 1476
Skąd: WiM?Pomorze
Wysłany: 2017-09-17, 12:18   

Z tego co pamiętam retro Mariny czy Treki miały problemy z korozją . Mi to wygląda bardziej na powierzchowną korozję w miejscach , gdzie lakier został uszkodzony . Co do korozji wewnątrz to raczej nie ma co panikować. Z ciekawości przeciąłem kiedyś kilka pękniętych ram w paru miejscach i oprócz okolic suportu wszędzie było sucho i czysto. Można ramę wypiaskować i pomalować na nowo , ale czy to się opłaca to sprawa do indywidualnego rozpatrzenia :)
 
 
Radziej 

Wiek: 99
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 1319
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: 2017-09-18, 09:16   

Też bym się skłaniał ku temu że to korozja na powierzchni. Szczególnie przy tego typu lakierze. To bardzo cieńko położona srebrna farba na której od razu wszytko wychodzi.
 
 
Radziej 

Wiek: 99
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 1319
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: 2017-09-18, 09:26   

skolioza napisał/a:
Mój Marin przegnił na wylot między suportem a przednią przerzutką po 2 zimach
Skoro i tak masz malować to przetrzyj papierem ściernym i zobaczysz na ile głęboko korozja się wdała, wykręć suport i zobacz jak mufa wygląda w środku


Ta sama przypadłość była w Fat Chance, połowa zgniła w tym samym miejscu bo suport nie miał udrożnienia i wilgoć czy woda zbierała sie powodując korozję.

Proponowałbym zajrzeć również w to newralgiczne miejsce a co jakiś wyciągać sztyce i wpuszczać odrobinę oleju , wd40 czy innego specyfiku.

Ja tak robię ze swoim Wicked za każdym razem mimo że jest używany dwa razy w roku a wody przaktycznie nie widuje.
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 365
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-09-18, 09:31   

Radziej napisał/a:
wpuszczać odrobinę oleju , wd40 czy innego specyfiku

wypierają wilgoć, ale nie zabezpieczają, a ramy szczególnie cieniowane warto faktycznie zabezpieczyć od wewnątrz
wosk do profili zamkniętych - dostępny głównie w sklepach motoryzacyjnych, mieszlniach lakierów itp

aplikacja wężykiem z dyszą


artjas napisał/a:
po umyciu i przeleceniu pastą Tempo

pasta Tempo w rzeczywistości rysuje lakier - powie to każdy spec zajmujący się detailingiem
wystarczy oświetlić mocnym halogenem i zamiast lustra zobaczymy stado rys
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
sztopi17 

Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 1476
Skąd: WiM?Pomorze
Wysłany: 2017-09-18, 15:47   

Nie bardzo wierzę w skuteczność takich specyfikow w przypadku 20 letnich ram. To jak z konserwacją progów w aucie. Rozmawiałem z wieloma mechanikami/blacharzami i każdy powtarza, że ma to sens tylko w przypadku nowych aut pozbawionych korozji . Inaczej psikasz psikasz a i tak gnija;)
 
 
kapelusznik 

Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1144
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-18, 18:20   

Nie można zabezpieczać skorodowanego metalu. Trzeba najpierw pozbyć się korozji. Ostatnią rame płukałem fosolem (kwas fosforowy). Problem jest taki, że fosol potrafi też przetrawić metal więc trzeba go wypłukać - generalnie nieprzyjemna robota. Na to dawałem kiedyś wosk do profili zamknietych.
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13040
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2017-09-18, 19:01   

istnieje coś takiego jak Fertan - powstrzymuje korozję na zasadzie zamknięcia dopływu powietrza (nie ma więc jak się tworzyć tlenek) - sam nie stosowałem, ale ponoć jest to skuteczne
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
artjas 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-22, 22:00   

ostatnie dwa dni na L4 pozwoliły mi pobawić się z ramą. Przeszlifowałem miejsca gdzie przebijała korozja i okazało się, że to tylko powierzchowne rany, dodatkowo potraktowałem miejsca fantastycznym środkiem
(noxudol) , o którym przypomniałem sobie szperając w piwnicy i resztki rdzy poznikały.
Dzisiaj podrzuciłem ją do lakierni proszkowej, wybrałem kolor z leżących tam felg ;) czyli szara perła w macie.
Tak, nie będzie to już oryginał tylko custom ;) Info dla purystów retromtb.







"WODNY PREPARAT ODRDZEWIAJĄCY I CZYSZCZĄCY .NOXUDOL RUST EATER ROZPUSZCZA RDZĘ ORAZ INNE TLENKI.PO CAŁKOWITYM ROZPUSZCZENIU TLENKU PROCES ZATRZYMUJE SIĘ AUTOMATYCZNIE ŻEBY NIE DOPUŚCIĆ DO USZKODZENIA ZDROWEGO METALU ZNAJDUJĄCEGO SIĘ POD POWIERZCHNIA UTLENIONĄ . PONIEWAŻ ŚRODEK ZAWIERA SILNE EMULSYFIKATORY , NADAJE SIĘ ON RÓWNIEŻ DO POWIERZCHNI MOCNO ZANIECZYSZCZONYCH I / LUB POWIERZCHNI Z WŻERAMI KOROZJI"
Ostatnio zmieniony przez artjas 2018-01-02, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artjas 


Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-02, 11:02   

zabezpieczone, odmalowane, poskaładane - job done




 
 
DOMAN 
BIKER


Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2018-01-02, 12:52   

Świetnie wyszło. Mógłby seryjnie tak wychodzić.
 
 
Lukanio 


Wiek: 23
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 727
Skąd: Urz
Wysłany: 2018-01-02, 14:57   

Panowie ktoś używał środek FERTAN ?
http://anglocars.pl/sklep...zy-fertan-30ml/
Co do tematu już chyba był podobny
http://forum.retromtb.pl/...ab95641c0c387bc
_________________

 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 269
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2018-01-07, 17:33   

Job done :)
fajnie wyszło tak schludnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16