Stery-pytanie?

#1
Czy jest możliwe, że stery są tak skonstruowne , że jak kierownica stoi idealnie na wprost ma tak zrobione że delikatne ruszenie w lewo lub prawo ma delikatne blokowanie- opiszę to tak - jak by jeżdżący puszczając kierę chciał jechać na wprost (gradeaus) . A po za tymi dwoma punktami fika aż miło.
Nie potrafię inaczej opisać :cry:
Czy to są łożyska do wymiany czy tak zostawić?
Dla mnie to ciekawostka przyrodnicza :-P

#3
Ale żeby tak wyrobiły się dokładnie na środkowym położeniu kiery?
- to rower KTM trekkingowy dziadek ale z ramą alu.
Będę mógł fikać jak młodziaki z rękoma w kieszeni albo czytać sms-y w trakcie jazdy : :mrgreen:

#5
Mam tak w jednym z rowerów. Jest to najprawdopodobniej objaw wybicia minimalnych wgłębień w miskach przez kulki. Powodem może być jeżdżenie z za słabo skręconymi sterami.

#6
Zakładam, że piszesz o sterach z łożyskami na wiankami.
Miałem podobnie w kilku rowerach sztywnych, trekingowych. Po rozebraniu sterów zobaczysz wgniecenia na bieżniach. Spróbuj wymienić wianki (to powinno kosztować 1-2/złotych za sztukę) i bardzo precyzyjnie skręcić. Zjawiska prawdopodobnie nie wyeliminujesz do końca, ale nieco je zredukujesz, być może wystarczająco.
Jeśli się nie uda to stery do wymiany.
Tylko raz, na powiedzmy cztery, miałem taki przypadek, że wymiana samych wianków nie pomogła.

#7
Czopson-niestety jestem poza miejscem pobytu roweru wracam dopiero w środę. Rower to raczej nie sztywniak patrz załączone foto- a amor działa z pewnością latka zrobiły swoje. Np. tylna piasta LX nie miała w ogóle smaru-huczała jak stara baba ;-) Jak wrócę to na bank rozbiorę stery.
Panowie dzięki za rady.
Załączniki
KTM.jpg

#8
Chcę zapytać- jaki smar użyć do sterów i jaki do piast pytam, ponieważ te Japończyki to małe ale chytre i inteligentne skurczybyk i wiedzą co do czego- będę wdzięczny za podpowiedź ;-)

#10
Mr. YvesMoi- dzięki i to jest konkretna odpowiedź- poszukam gdzie go nabyć- choć nie tani :-) . Ale jak dobry to zainwestuje. A gumek nie niszczy?- bo mam takowe w piaście- zewnętrzna uszczelka. Już doczytałem nie wchodzi w reakcję z gumą :-P . Oj to można smarować nie tylko łożyska ale i ? :mrgreen:

#11
YvesMoi pisze:motorex grease 2000
do łożysk stosuję jakiś smar wodoodporny też z sulfonianami wapnia - różnica jest taka, że za 40zł zamiast 100g mam wiaderko 0.5-1.5kg w zależności od producenta
w ostateczności smar wysokotemperaturowy, choć piszą że stosować do obciążonych łożysk, ale nie o niskim momencie obrotowym i z małym luzem poprzecznym

oba pracują w wodzie, nawet morskiej, i nie są wypłukiwane, a specyfiki dedykowane przez producentów do wąskiego rodzaju zastosowań lub z określoną marką zwykle są podobne składem a dużo droższe.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#12
rysiek123 pisze:Oj to można smarować nie tylko łożyska ale i ? :mrgreen:
smaruję gwinty, np od misek suportu, gwinty od piwotów, daję kapke do główki ramy przed wcisnięciem misek sterów czy na rurę sterową pod bieżnie,,,,,tam gdzie nie chce aby się coś zapiekło i aby uszczelnić od wody :D
nadaje sie również do miejsc styku gdzie nie ma łozysk a są tarcia slizgowe np niektóre modele kółeczek od przerzutek tylnych na tulejach ślizgowych
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

Re: Stery-pytanie?

#13
rysiek123 pisze:Czy jest możliwe, że stery są tak skonstruowne , że jak kierownica stoi idealnie na wprost ma tak zrobione że delikatne ruszenie w lewo lub prawo ma delikatne blokowanie- opiszę to tak - jak by jeżdżący puszczając kierę chciał jechać na wprost (gradeaus) . A po za tymi dwoma punktami fika aż miło.
Nie potrafię inaczej opisać :cry:
Czy to są łożyska do wymiany czy tak zostawić?
Dla mnie to ciekawostka przyrodnicza :-P
smarowanie może być, ale jeśli po prawidłowym skontrowaniu - czyli brak luzu na boki, się blokuje nadal, a po skontrowaniu z lekkim luzem nie, to znaczy że występuje krzywizna na elemnicie widelca - rury sterowej.
Załóż nowe stery, jesli to nie pomoże, to znaczyć może że widelec dostał strzała albo główka, minimalne nieznacze skrzywienie czegokolwiek - czyli brak płaszczyzn równoległych w systemie sterowym powodujue właśnie blokowanie sie sterów na boki.
www.velotech.pl

#14
rysiek123 pisze:Już doczytałem nie wchodzi w reakcję z gumą :-P . Oj to można smarować nie tylko łożyska ale i ? :mrgreen:
YvesMoi pisze:nadaje sie również do miejsc styku gdzie .... są tarcia slizgowe
no pewnie by się nadał, ale do tego celu nie ma atestu i nie został przebadany dermatologicznie :roll:

na poważnie
smar na bazie mydła sulfonianu wapnia (nie litowy) jest najbardziej uniwersalny i ma najszersze zastosowanie w rowerze... i nie tylko
jednak są produkty bardziej dostępne cenowo niż 40zł za 100g
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#15
Sorki za tak długie milczenie na temat :cry: -dziś wziąłem się za stery i co się okazało, że były skręcone na maksa :evil: .Po poluzowaniu i odpowiednim skręceniu i skontrowaniu obracają się lekko i bez żadnego oporu , oraz luzów (zniknął problem) :-D .
A tak na marginesie to Mr.Skolioza to najtrafniej ocenił ,, być nieco za mocno skontrowane,,-szacun.
Panowie piękne dzięki za porady-pozdro.
Zamykam temat.