#16
Mr.Skolioza- dzięki za odpowiedź-a już myślałem że po kilka moich gupich postach nie ma dla mnie ,,miejsca przy stole ,, ;-) .
Czy dobrze rozumiem że w tym trekkingu KTM jest wielki groch z kapustą?
Ok- pomyliłem się okeślając że to M739.
Korbę mam LX-ale ze zmienionymi zębatkami-czyli zębatki da się wymieniać.

Ostatnia prośba o kreślenie kombinacji klamkomanetek xt i hamulców canti lx - jest to w miarę ok. kombinacja?
Załączniki
hamulce.jpg
klamkomanetki.jpg

#18
Mr.Skolioza - dzięki za fachową i profesjonalną opinię jak zawsze z Twej strony. Co do piasty-to tylne jak i przednie koło jest na piastch lx i obręczach ritchey rock pro. Niestety zero info o KTM w ,,google,, z tamtych lat-stąd tyle moich zapytań. Sprzęt Gostek wyśle dopiero w czwartek, więc jak go otrzymam to opiszę co i jak.

Pozdrawiam.

#19
Tzn gwoli ścisłości - te korby występowały w wersji srebrne ramiona i czarne zębatki lub na odwrót. Tak więc blat może być jak najbardziej oryginalny tylko z inn j wersji kolorystycznej. Zresztą marka KTM do Polski weszła później natomiast na zachodzie od dawna była bardzo znana i miała spory obrót. Sam widziałem karton zbiorczy dla montowni KTM z hamulcami Magura Hs33 w kolorze białym czy Hs11 w kolorze żółtym. Jest to marka która może sobie pozwolić na zamówienie części oemowych od dużych producentów więc niewykluczone, że to set oryginalny.
Podobnie ma się rzecz z osprzętem - w zachodnich sprzętach z tamtych lat bardzo często widzę mix grup lx i xt jako set fabryczny.

Oczywiście piasty są nowsze i tu nie ma wątpliwości.

#20
Mr.Qsik- dzięki za poszerzenie mojej wiedzy o rowerach KTM. Rama wygląda na solidną, osprzęt shimano całkiem jak na tamte lata niezły. Co mnie skusiło do zakupu- to, że rowery KTM pomimo wieku trzymają cenę na ebay. A czy te piasty LX- są w miarę trwałe - przede wszystkim tylna?

#21
Panowie zrozumcie najaranego od ponad tygodnia chętnego do :-) zakupu i się przedłuża. A do puki nie pomacasz i nie przejedziesz się ;-) - to wielkie podniecające przeżycie- ale piękne. Ponadto jak się wie (dla tego pytam) co się kupuje (do garnka się wkłada) to wiadomo czego się spodziewać :-D , Dla tego dalej proszę o podpowiedzi oraz opinie o marce rowerów KTM ! :roll:
Coraz bardziej rozumiem wyższość MTB nad trekkingowymi , wyścigówkami itp. do moich potrzeb. Ale dopiero amortyzacja (nawet byle jaka ) zdecydowała o wyborze tego roweru do jazdy po mieście- wizualnie po prostu (chabeta) :-D
Ostatnio zmieniony 2017-09-04, 20:10 przez rysiek123, łącznie zmieniany 1 raz.

#22
Te piasty to była odświeżona wersja grafitowych fh i hb m570 czyli piast ktore weszły z 9 rzędową grupą deore lx chyba w roku 99 lub 00. Odświeżenie dotyczyło tylko koloru - srebrne oraz złote, wprowadzone chyba w 2003. Konstrukcyjnie chyba nie było różnic. Były to bardzo udane piasty jeśli tylko ktoś przyłożył minimum dbałości przy eksploatacji. Jak go dostaniesz to zadbaj o kontrole konusów, przesmarowanie i prawidłowe skontrowanie. Jak bedzie chodzić gładko i pewnie zazębiać na bębenku, a przy kręceniu kołem nie będzie wydawać dziwnych dźwięków to pojeździ długo.

#23
Qsik- jak go dostanę to przeturlam go na wszelkie możliwe sposoby. Wyobraź sobie- jak zamówiłem nówki i przyszly koła najtańsze z możliwych na piastach badziewnych, ale z kasetą 11-28 do mego Gianta MTB-to nie chciały się kręcić i były zdecentrowane :evil: . Po zrobieniu pracy ( jestem synem starego zegarmistrza-coś w genach zostało :-D ) to w tej chwili kręcą się jak balans w zegarku :-) - biorąc oczywiście poprawkę na docisk szybkozamykacza- jak długo to czas pokaże.
Niestety z bębenkiem mechanicznym nie miałem doczynienia- doczytam- ale jako bębniarz w zespole jazzowym w 1982r zdobyłem nagrodę indywidualną na ogólnopolskim konkursie ,,Jazz Juniors,,-jako najlepszy młody jazzowy bębniarz w Polsce-to były czasy :mrgreen: , ale wtedy rowerki nie były mi w głowie :-D ,- trochę ucha też posiadam :mrgreen: Oby nic nie było pozapiekane i powichrowane-toto lotek jak zawsze przy używkach ;-)

Mr.Qsik - czapka z głowy za wiedzę i informację. To forum i szanowni Foumowicze -to żywa encyklopedia o retro rowerach, ich budowie i ich mechanizmach. Jak wcześniej pisałem ,,booble-google,, przy Waszej wiedzy to mały pikuś :lol:
Ostatnio zmieniony 2017-09-04, 22:54 przez rysiek123, łącznie zmieniany 1 raz.

#25
W bębenku filozofii wielkiej nie ma ale jest dużo małych kulek które lubią uciec pod szafę ;-)
Nasz forumowy Kolega - Czarek Czapski zrobił filmik instruktażowy do tego zagadnienia Jest to bęben DXa - ale Shimano w tamtych czasach stosowało ten sam schemat w całym przekroju modeli (nie wiem natomiast jak będzie w nowszych bębnach - może po 99 coś zmienili?)

https://www.youtube.com/watch?v=f8BPAo84F2Y
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#26
Mr.Skolioza- nie wiem jak się odwdzięczyć za pomoc nie tylko Ojca Dyrektora ale i Szanownych Forumowiczów -po prostu brak mi słów- najserdeczniejsze dzięki.
Filmik poradnikowy - rewelacja. Mr.Czarek Czapski - szacun.

#27
innawersja obrazkowa http://bartekznadnysy.blogspot.com/2016 ... imano.html

Jeszcze dodatkowa uwaga do serwisu bębenka.
Jeśli zamocowana kaseta ma luz boczny, góra/dół to przyczyną są wyjechane bieżnie/kulki łożyskujące bębenek.Można się pokusić o zmniejszenie tego luzu usuwając najcieńszą włosową podkładkę spod wkręcanej bieżni lub zastępując grubszą cieńszą jeśli ma się inny bębenek na części.

Mało kto dysponuje mikrometrem, więc wszystko metodą prób i błędów.
Fabrycznie bębenki mają dobraną grubość - ilość podkładek dofaktycznego luzu. Z czasem bieżnie i kulki się ścierają i poprzez usunięcie podkładki najcieńszej można go zminimalizować. Jak wyjmiemy za dużo bebenek będzie stawiał opór.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#28
Mr.Cezary Czapski-tak się składa,że posiadam mikrometr po śp.Tacie-zegarmistrzu więc w razie czego podszlifuje owe podkładki.-piękne dzięki za poradę
Mam jeszcze jedno pytanie-mianowicie sprzedający poinformował mnie o ewentualnej wymianie jednej z linek przerzutki ponieważ jest rozpleciona na końcu, chyba tylnej. Nigdy nie miałem doczynienia z klamkomanetkami Shimano Deore XT.
Czy może mi ktoś z Forumowiczów podpowiedzieć -co i jak ewentualnie podpowiedzieć gdzie powinienem szukać- chyba ,że tak samo jak w manetkach do V-brake, to pytanie nieaktualne :cry:
Jeżeli podobnie jak tu https://www.youtube.com/watch?v=0oS7f3R9Bt4 to pytanie nieaktualne.

Pozdro

#29
W manetkach z KTM-a masz z boku otwory, mogą być zaślepione gumką. Po prostu wypchniesz linkę i wyjdzie, manetka musi być w najniższym położeniu jeśli chodzi o biegi. I to tyle w temacie wymiany linki.
Lodzermensch

#31
aldek pisze:ejże, a nie najwyższym?
No w sensie że wskazującym paluchem klikasz aż opadnie do końca. Dla mnie to było zawsze w dól po prostu stąd najniższe mi wyszło.
Lodzermensch

#33
Mr.Skolioza- potrafisz w prosty sposób wytłumaczyć :-) bo Mr.Corrado1111 oraz Mr.Aldek tak mi namieszali pod beretem tym ,,najniższym,, i ,,najwyższym,, że aż lufę musiałem strzelić z nerwow - żem taki nie kumaty. :mrgreen:

Panowie dzięki.

#34
To po zaaplikowaniu substancji przeciw stresowej -doustnie :-D zapytam?.
Jakiej firmy linki i pancerze do przerzutek zakupić i w jakim kolorze polecacie do tegp KTM by było wizualnie i mechanicznie zgodnie z zasadami Retro ?

#35
Szanowni Fachmani, szczególarze.
Myślałem , że podpowiecie chociaż o kolorze pancerzy linek-ponieważ czarne mi nie pasują- wolalbym w kolorze ramy? - ok. :shock:
Zrobię wedle mego spojrzenia na (Retro)-wg .mojego prywatnego katalogu, ponieważ oryginały KTM niedostępne- (osterraich trzyma w tajemnicy :-D .-kura wychodzi na to , źe mam zajebisty fahrrad vintage z czasów frau ,,adolfiny,, :-D i jej rusische kammeraden) :mrgreen: - to dopiero rarytas.

#36
Szanowni Forumowicze mam następne pytania odnośnie już mego :-D KTM.
1) co może oznaczać wybita literka ,,H,, na górnej rurce ramy alu?-foto
2)rama alu nie jest lakierowana tylko polerowana -i nie ma na niej specyficznego nalotu dla starzejącego się alu- czyżby jaki specyficzny stop alu ?
3) co to firma ..HUBO.. wybita na mostku regulowanym kierownicy? - foto
4) poszukuję używki tarczy32 w dobrym stanie do korby FC-M563- foto
5) macie jakiś patent na pozbycie się starych naklejek?
Załączniki
tarcza.jpg
mostek rególowany.jpg
rama alu.jpg

#37
Rozumiem, że KTM to nie retro MTB a Trekkingowy- czyżbym zadał pytania nie odpowiednie? Najbardziej mi zależy na tej literce ,,H,, na ramie-resztę pytań proszę pominąć.
Tak wygląda ten KTM z dostawionym dla dopasowania Trekkingowego bagażnikiem ;-) .
To może go ocenicie?
A jak jeszcze został by określony jego rocznik to był bym w 100% kontent z foum :-P
Załączniki
KTM 1.jpg

#39
Literka jest wybita na górnej sztycy ramy ok. 20-40 cm od rury sterów. Naklejki, co ciekawe są naklejone bez lakieru bo jak chciałem odczyścić to ,po użyciu pasty (specjalnej do blach- PAISTE, ZILLDJIAN- dla bębniarzy wiadome) ;-) ściereczka zrobiła się czana jak smoła ,czyli jak polerować zwykłe alu-mało tego- dały by się odkleić tylko odchodzą po (mm ) dla tego pytałem również, czym potraktować naklejki stąd wiem, że to czyste alu? :roll: bez- lakieru- co cieszy, że wypoleruje je na błysk sam bez badziewnego piaskowania i darcia lakieu :mrgreen: .
Pytanie czemu blyszczy poza rysami - i się nie starzeje ?: :roll:
Dzięki za rocznk- może ponownie głowe poloży na szali Corrado1111 ;-) Będę wdzięczny :-P
Pozdro Ojcze ;-)

#41
Jeśli nie ma klaru a tak wygląda to jestem i pod wrażeniem i zaskoczony ;-)
Co do rocznika - o ile nie ma tu jakiegoś wałka pt rocznik modelowy '95 wyposażony w osprzęt '94 (a takich przypadków można ze świecą szukać) to nie ma wątpliwości co do roku - takie klamkomanetki były datowane tylko na rok modelowy AD'94 (na '95 były już te z płaskim telewizorkiem które Corrado lubił i powinien był o nich wiedzieć :-P, '96 miał już Vki więc zupełnie inne klamkomanetki i hamulce, a '93 to była zupełnie inna odsłona XT, jeszcze 3x7)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
cron