#2
Magury nie robiłem, ale wydaje się mi że hydraulika tu i hydraulika w tarczach z które miałem do zrobienia ekstremalnie różnić się nie będzie, więc:
- oliwki zdarzało mi się wsadzać używane, acz to raczej awaryjnie, starałem się dawać nowe
- jak chcesz skrócić kabel utrzymując w układzie poziom płynu "pod dekiel"? trza będzie odpowietrzyć, więc przy okazji jak nie wiesz ile ma płyn to od razu lepiej go zmienić
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
W "warunkach polowych" też zdarzyło mi się wykorzystać używaną oliwkę ale ciężko ją odzyskać i później włożyć na przewód bo jest zagnieciona. Zdecydowanie łatwiej użyć nowej. Układ trzeba odpowietrzyć choć są tacy, którzy tego nie robią. Na początku można jednak nie wyczuć zapowietrzenia, co innego w trasie i może nie być różowo.

A patrząc na to, co robi od pewnego czasu np. SRAM (connectamajig czy nowy system odpowietrzania hamulców od tego roku) może okazać się, że niedługo cała procedura będzie dziecinnie prosta ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#7
Raz w życiu użyłem drugi raz tej samej oliwki. To było w latach 90-tych kiedy był to towar deficytowy a ja musiałem naprawić hamulec przed wyścigiem. no i było z tym trochę zabawy. Teraz już nawet nie ma się coś zastanawiać, tylko kupić oliwkę za 5zł i mieć spokój. Inna sprawa, że Magura miała w pewnym czasie oliwki wielokrotnego użytku, ale nie były one wcale takim dobrym rozwiązaniem i praktycznie nie można ich już spotkać.
Co do odpowietrzania - Magury szczękowe są dość odporne na zapowietrzenie i jak bardzo chcesz, to możesz się pokusić o ich nieodpowietrzanie po skróceniu (musisz tylko oczywiście przed demontażem przewodu wykręcić pokrętło regulacji kloców do minimum no i nie możesz naciskać dźwigni bez podłączonego przewodu). Osobiście jednak polecam odpowietrzyć hamulce po całym zabiegu. Jakby coś, to mam wszystkie narzędzia i płyn.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Tu masz oryginalną czarną (symetryczną): http://allegro.pl/oliwka-zaciskowa-do-h ... 91654.html
Spokojnie zastępuje ona oliwkę niesymetryczną, jaką pewnie masz założoną oryginalnie.
Tak samo podejdą oliwki do hamulców Shimano, ale ja jednak wolałbym kupić oryginalne: http://allegro.pl/oliwka-shimano-przewo ... 03746.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
skróciłem a nie odpowiedrzyłem, bo brakło mi czasu, zrobie to lada dzień
ze zdziwieniem stwierdziłem, że... działa. Tzn. nie jest zapowietrzone.
Z uciętego przewodu nie wyciekła ani kropla, nie trza było przewodu do góry trzymać czy zaciskać, cud mniemany, kabel se wisiał do dołu merdał i nic. zero wycieku.

także tego, Niemiec nie kłamał, da się
ino pamiętajta odsunąć tłok w klamce najdalej jak się da, zasięg klamki zresztą też powiększyć na maksa.
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#11
Czy to dziwne ? przecież jak weźmiemy rurke, zassiemy płyn i zatkamy z jednej strony to nie wypłynie z drugiej ........ tak samo sie sklrtaca się przewody hudrauliki Shimano, zazwyczaj skracamy przy klamce.

Cudów nie ma ! to tylko fizyka.
www.velotech.pl
cron