#47
DOMAN pisze:W tej chwili masz set jak z 29era, jeśli ci wygodnie to zostaw, ale gdybyś chciał zachować spójność we wszystkich dziedzinach to mostek syntace f99 i kiera duraflite carbon załatwiłyby temat 🙂
NIE , nie zależy mi na spójności.
Chodziło o to żeby rower miał jak najlepsze części , które komponowały by się wizualnie.
Przejechałem się nim dzisiaj na trzeźwo i po 3 piwach i muszę stwierdzić że jest bardzo dobrze :lol:
Rama jest CHOLERNIE DŁUGA a ja nie jestem sporym człowiekiem dla tego musiałem sięgnąć po krótki mostek.
Dopiero teraz pozycja jest w miarę komfortowa a szeroka kierownica sprawia że rower prowadzi się jeszcze pewniej.

#48
skolioza pisze:
hit00r II pisze:Czy teraz rozwiałem wszelkie wątpliwości
ja tam wcale nie miałem wątpliwości że to nie będzie pasować :-P
Widocznie za dużo piszesz z Piotrem , który mieszka w Krakowie oraz wielbicielem VW Corrado :mrgreen:
Stąd ta złośliwość 8-)

#50
Ja to bym do niego włożył kiere prostą 700 plus rogi ;) oczywiście wszystko na karbonie o wiele lepiej by wyglądał. Co do jakości zdjęć to wez rób mniej ostrzejsze bo oczy bolą od oglądania. Ten widelec do Cały z karbonu ?

#51
Lukanio pisze:Ja to bym do niego włożył kiere prostą 700 plus rogi ;) oczywiście wszystko na karbonie o wiele lepiej by wyglądał. Co do jakości zdjęć to wez rób mniej ostrzejsze bo oczy bolą od oglądania. Ten widelec do Cały z karbonu ?
Prosta kiera i rogi w tym rowerze ... MASAKRA :-/
Sama prosta kierownica była by OK ale rogi w tym rozmiarze dla mnie są absolutnie nie przydatne z powodu długości ramy.
Zdjęcia odrobinę wyostrzyłem bo nie złapało odpowiedniej ostrości.
Widelec to Pace RC 39 z tego co pamiętam.
Dolne lagi są karbonowe 8-)

#54
A takie o to coś sobie zafundowałem :->
Piasty Tune King Kong + szprychy Dt Aero + Alu nyple + obręcze ZTR Olimpic.
Tylna obręcz posiada wgnioty więc pewnie będę musiał ją wymienić , choć podobno nie bije ... akurat bo w to uwierzę :-/
Zapewne założę ZTR ale solidniejszą 400 gramową bo moje dupsko nie należy do najlżejszych :mrgreen:
Koła HOPE będą do sprzedania więc jak by ktoś był chętny to służę pomocą 8-)
Załączniki
Tune ZTR.jpg

#55
Na odrodzenie będzie lżej jeszcze. Super.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#56
Retromen pisze:Na odrodzenie będzie lżej jeszcze. Super.
Ciekawy jestem o ile szybciej rower będzie się zbierał.
Ogólnie nie jest przyciężkawy bo 10 kilo to już w miarę sensowna waga.
Te koła Tune pewnie będą ze 300 gram lżejsze a to jest masa rotowalna więc szczególnie istotna.
Ciekawe jak z ich sztywnością bo masa to jedno a sztywność to dwa.
Trochę mi szkoda tych HOPE'ów ... może je sobie zostawię , choć nie wiem po co :->
Albo zaadoptuję do Scotta Strike mojej kobieciny.

#58
Adamello pisze:Tak jak skolioza pisał na samym początku - 10kg Scott Scale to "szaunima".
Można zejść niżej na samych oponach i dętkach z jakieś 500 gram , odrobinkę lżejsze hamulce kolejne 100-150 gram. Jakieś pierdółki , śrubki i zbliżymy się do 9 kilo ... tylko po co :?:
Teraz na nowych kołach będzie ze 300 gram mniej czyli już poniżej 10 8-)
Nie ma co świrować bo rower i tak sam nie pojedzie :mrgreen:

#59
Adamello, Jak ktoś patrzy na rower pod względem jego wagi to szaunima. Biorąc pod uwagę resztę dużo istotniejszych czynników rower jest zajebisty.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#61
No i koła doszły.
Tak jak przewidywałem przednie koło OK tył piasta OK natomiast szprychy z racji tego że są same w sobie do dupy idą w odstawkę.
Tylna obręcz będzie wymieniona na nową bo nie lubię kiedy są wgnioty pomimo że koło jest jeszcze w miarę proste.
Ale ponieważ kupiłem te koła w cenie samych piast to zakup mogę uznać za udany 8-)
Jako ciekawostkę zamieszczam foto bębenka - jak potrafi się upierdzielić :-/
W tylnej piaście było trochę syfu ale generalnie tragedii nie ma.
Szkoda tylko że piasta Tune nie jest tak głośna jak HOPE :-(
Załączniki
IMG_20180303_131607.jpg
IMG_20180303_131533.jpg
IMG_20180303_122601.jpg
IMG_20180303_122645.jpg

#62
Tylne koło zaplecione na nowej obręczy ZTR Arch o wadze 400 gram.
Szprychy nierdzewne cieniowane 2,0-1,8 + alu nyple DT z poprzednich szprych.
Z tymi kołami waga roweru wynosi 9,8 kg.
Mogę zejść jeszcze niżej jeśli wymienię pedały na jakieś lajty bo jak wiadomo 540 to cegły.
Na razie mi się z tym nie spieszy ale jak się coś trafi to kto wie :->
Jakie macie pomysły odnośnie pedałów SPD innych niż XTR z odpowiednim podparciem buta ?
Nie chodzi mi tu o jakieś totalnie anorektyczne i wiotkie konstrukcje ale żeby były lżejsze od XTR.
Załączniki
IMG_20180318_142620.jpg

#63
Ciężko o wyraźnie lżejsze od xtr pedały mające cechy, które wymieniłeś. Są time atac xs titan carbon, które ważą 288 gramów, są ważące tyle samo i produkowane obecnie atac xc8 (nie wiem czy to nie te same pedzie tylko ze zmienioną nazwą). Jednak to wciąż niewielka różnica wagowa między xtr, dlatego możesz też poszukać sobie xtr z osiami podmienionymi na tytanowe lub sobie takie do nich dokupić. W sumie to rozumiem twój problem, bo ja też nie wyobrażam sobie jazdy na czymkolwiek innym niż shimano.

#64
DOMAN pisze: Są time atac xs titan carbon, które ważą 288 gramów, są ważące tyle samo i produkowane obecnie atac xc8. Ja też nie wyobrażam sobie jazdy na czymkolwiek innym niż shimano.
Tyle że Time to nie jest SPD :-|
Myślałem jeszcze nad pedałami Ritchey bo ten najwyższy model jest odczuwalnie lżejszy od XTR.
Sęk w tym że cena tych pedałów to absurd a XTR jest nie do zajechania.
Pewnie jak sianem sypnie to zakupię XTR 9000 i z głowy - ładniej i kilka gram mniej na wadze :-P
Dochodzę do wniosku że nie warto za mocno wagowo oszczędzać na tym elemencie.
XTR chyba ma tytanowe osie w standardzie.

#66
XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.

#67
DOMAN pisze:XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.
XTR nie ma tytanowych osi ?
Zawsze sadziłem że je ma :-/ z racji tego koloru.
Ritchey to gówno ? Dobrze wiedzieć że jedyną zaleta tych pedałów jest niska masa :-|
Szkoda bo z wyglądu mi się spodobały.
Jakaś firma produkuje tytanowe osie do XTR ?
Mam nadzieję że nie coś pokroju yumeya ... :-x

#68
Osie we wszystkich dedykowanych do grupy xtr i oznaczanych tym symbolem pedałów są ze stali cr-mo, wszystkie takie mają: 959, 970, 980, 9000. Osie z tytanu robi: rockbros, colorful, tirmet. Są też setki Chińskich z Ali, jednak takich raczej nie zaryzykowałbym.

#69
Mam ten rower w konfiguracji z katalogu 2006, na pomieszanym xo i m960 (tak właśnie było w oryginalne), zdjąłem oryginalne gumy ust scott oxyd i na rocketronach z mleczkiem waga roweru wynosi ok 9kg. Można by jeszcze go odchudzić np wyrzucając zacisk sztycy na dźwignie itp.
Hamulce juicy carbon niestety ciekną:( i chyba będę musiał je zmienić), jakby ktos na forum mialby na zbyciu to byłbym chętny.
Ostatnio zmieniony 2018-10-29, 08:55 przez kapalek, łącznie zmieniany 1 raz.

#70
DOMAN pisze:XTR nie ma i nigdy nie miał Ti osi. Ritcheye miałem okazję ostatnio koledze ,,naprawiać", piszę w cudzysłowie, bo tych pedałów nie da się skutecznie naprawić, albowiem zostały zepsute już na etapie projektowania, materiałowym, wytrzymałościowym i każdym innym wchodzącym w skład procesu inżynieryjnego. Zdecydowanie nie polecam.
a to ciekawostka, bo przez lata w latach 90-tych jeździłem wyłącznie na Ritcheyach i były to najlepsze pedałki w tamtym okresie, zajeździłem 2 kpl ,a RM mam wersje z tytanowymi osiami i nic im się nie dzieje.
No chyba że kolega miał jakieś nowe wersje , , ,a to już inna sprawa.

Z mojej wiedzy tytanowe osie do pedałów firmy montowały z limitem wagowym do 75 kg, podobnie jak i osie wkładów suportu.

Jeśli chodzi i hamulce Avida, jest w Polsce gość co prowadzi wyłącznie serwis Avidów i polecam je naprawić, bo coraz nowsze modele na rynku hampli zaczynają być coraz gorsze . . . .
Kontaktu do nie go nie znam, trza poszukać .
www.velotech.pl

Re: Scott Scale 10 Concept 2007

#73
Obecne wcielenie mojego ex Scotta Scale 10 wygląda tak :-)
Znajomy wsadził sztywny widelec , nowy mostek , manetki i tylną przerzutkę.
Siodło to Flite ... nie wiem jak on może na tym jeździć :mrgreen:
Moim zdaniem rower wygląda ciekawie i nie żałuję że akurat jemu go puściłem 8-)

NIE MOGĘ DODAĆ ZDJĘĆ BO TO ŚCIERWO ICH NIE ZAMIESZCZA :!: :evil:
E: Widocznie próbujesz dodać zbyt dużą rozdzielczość - na starym forum też to nie przechodziło