#16
Lukanio pisze:Ja bym wycyndolił siodło i wstawił konkretniejsze i napęd na 1x/...
Wizualnie było by dużo lepiej , ale i tak jest sztos. Powiem CI Hitler czasem , się postarasz to złożyć coś fajnego z jajem :mrgreen:

PS. Dawaj więcej fotek ze śpiąca kobietą i rowerem w łóżku :)

#17
Nie wiem który to już raz ale wciąż POWRACAM do RB tak jak się powraca do fajnych wspomnień :->
Jakiś czas temu rozmontowałem RB w celu pozyskania części.
I tak sobie stał na półce ... od pewnego czasu dochodziło do mnie że mam tyle części że spokojnie mogę go kolejny raz reanimować.
I nie są to jakieś parszywe komponenty na sztukę.
Zreanimuję więc ponownie ... do momentu kiedy kupię kolejnego Octane i będę potrzebował części ;-) ;-) ;-)
Na razie poglądowe foto bo jakoś mnie naszła chęć je umieścić.
Koła na piastach HOPE i Z-1 to jest to!
Najgłośniejszy bębenek wśród tylnych piast doda temu rowerowi uroku 8-)
Załączniki
IMG_20180323_171309.jpg

#18
No i zabrałem się za poczciwą Z-1 na poważnie.
Jakiś czas temu nasz forumowy spec od zawieszenia FOCKER zalecił mi abym rozcalił dolne lagi od podkowy.
Nigdy tego nie robiłem ponieważ zawsze uważałem że to jest raczej nierozbieralne.
Ten pierwszy raz był dzisiaj.
Rozcaliłem - jedna strona wyszła w miarę gładko a druga wręcz odwrotnie.
Ujrzałem po raz pierwszy ślizgi/tuleje prowadzące golenie.
Zawsze kiedy wymieniałem olej bądź uszczelki widziałem je tylko od góry.
Żeby wyczyścić połączenie podkowy zdemontowałem ślizgi ... przeszły w dół ale oczywiście nie wziąłem pod uwagę że ich z powrotem kufa nie włożę bez wyjęcia uszczelek :!: :evil:
Trochę się namęczyłem żeby zdemontować olejowe ... wątpię żeby były całe po tym jak walczyłem grubym śrubokrętem pomimo że nie wyglądają źle.
Jedna z lewej strony lekko się pociła już wcześniej więc założę nowe i nie będę się zastanawiał.
Syf jaki wypluł amor pomimo że nic nie jeździł - 50 km jest zastanawiający.
Że aż tyle tego starego oleju wypłynęło z tłumików pomimo że je czyściłem ile się dało :shock:
Mam też dylemat ponieważ noszę się z zamiarem zamiany sprężyn - oryginalne czerwone wydają mi się być za miękkie oraz ubite przez czas.
Ta obok na zdjęciu pochodzi od Suntour'a i jest odrobinę dłuższa , sprawia również wrażenie twardszej.
Jest grubsza ... czy kiedy ją założę jej grubość nie będzie przeszkodą i nie spowoduje zmniejszenia realnego skoku widelca ?
Chętnie bym założył takie dwie bo obie pasują dobrze - mają tylko odrobinę mniejszą średnicę i grubszy gęstszy zwój.
Nabyłem na allegro zamienniki uszczelek bo ostatnio u mnie bieda na maxa :-|

http://allegro.pl/uszczelki-olejowe-mar ... 77419.html

Warte coś te uszczelki czy za pół roku będę miał amora zarzyganego olejem po osie ?
Na zdjęciu wyraźnie widać że amor posiada 2 różne tłumiki ... widać gołym okiem a dla kogoś obeznanego pewnie nie będzie problemem zidentyfikowanie modelu.
Jaki był sens pchać taki miks ?
Chyba że amor był naprawiany ?
To jest w ogóle dziwna sztuka bo nie pokrywa się z katalogiem.
Będę wdzięczny za jakąś pomoc i wasze sugestie.
Ostatnio zmieniony 2018-03-25, 23:54 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
IMG_20180325_164522.jpg
IMG_20180325_164400.jpg
IMG_20180325_164325.jpg

#19
Piszesz do mnie PW o pomoc (i to nie tylko w sprawach rowerowych) a w wątkach bezczelnie przekręcasz mój nick w tak perfidny sposób. Wytłumacz mi dlaczego miałbym Ci pomagać? Do tej pory nie raz Ci pomogłem, a Ty tak się odwdzięczasz?
Bardzo proszę o zedytowanie wszystkich postów z tak bezczelnie zmienionym nickiem. W tedy pomyślimy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
focker pisze:Piszesz do mnie PW o pomoc (i to nie tylko w sprawach rowerowych) a w wątkach bezczelnie przekręcasz mój nick w tak perfidny sposób. Wytłumacz mi dlaczego miałbym Ci pomagać? Do tej pory nie raz Ci pomogłem, a Ty tak się odwdzięczasz?
Bardzo proszę o zedytowanie wszystkich postów z tak bezczelnie zmienionym nickiem. W tedy pomyślimy.
Naprawdę nie sądziłem że ciebie to jakoś szczególnie poruszy jeśli napiszę twój nick inaczej.
Ale skoro odebrałeś to jako coś złego to zmienię.
Ja tam się nie denerwuję kiedy ktoś pisze o mnie Hitler zamiast Hit00r :mrgreen:
A na PRIV pisałem żebyś pomógł nie tylko mnie ale i innym , którzy włażą na forum i pewnie nie jeden z nich ma Z-1.
Nie każdy miał możliwość rozebrać 298 widelców tak jak ty :-)
Dlatego jesteś fachowcem i powinieneś się tym szczycić :-D

#22
qsik pisze:Jak chcesz kupować uszczelki z allegro to idź do sklepu z uszczelkami w JG i kup TC 30x40x7. Wyjdzie Cie z 5zł
Sęk w tym że nie wiem czy w tej zapadłej dziurze znajdę sklep branżowy.
Oringi dostanę ale w przypadku uszczelek nie był bym już takim optymistą :-|

#23
Z1 od swoich początków miały dwa różne tłumiki. To normalna rzecz.
Jak chcesz kupować uszczelki za 30 zł, to lepiej kup oryginalne do zawieszenia motocykli, np. te: http://allegro.pl/ariete-uszczelniacze- ... 48934.html
Nie mogę złego słowa powiedzieć na te uszczelki.
Jak chcesz takie uszczelki jak podałeś, to sobie idź do sklepu z uszczelkami - tak jak pisał Qsik. Zapłacisz wielokrotnie mniej.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#24
focker pisze:Z1 od swoich początków miały dwa różne tłumiki. To normalna rzecz.
Jak chcesz kupować uszczelki za 30 zł, to lepiej kup oryginalne do zawieszenia motocykli, np. te: http://allegro.pl/ariete-uszczelniacze- ... 48934.html
Nie mogę złego słowa powiedzieć na te uszczelki.
Jak chcesz takie uszczelki jak podałeś, to sobie idź do sklepu z uszczelkami - tak jak pisał Qsik. Zapłacisz wielokrotnie mniej.
Polecam są bardzo żywotne sam ich używałem w juniorze gdzie dostawał bardzo w kość

#25
focker pisze: Jak chcesz kupować uszczelki za 30 zł, to lepiej kup oryginalne do zawieszenia motocykli
Nie mogę złego słowa powiedzieć na te uszczelki.
Sęk w tym że ja już kupiłem ... więc będzie przynajmniej jakiś test czy to gra warta świeczki
Odnośnie 2 różnych tłumikach to pierwszy raz słyszę :shock:
Chodziło o to żeby amor różnie tłumił przy małych i większych dziurach ?

#26
Chodzi o to, że Z1 potrzebuje silniejszego tłumienia dobicia niż Z2. Dlatego dodatkowy tłumik w Z1 to tłumik dobicia. Stąd też inne kolory - żeby od razu po odkręceniu korka było wiadomo który tłumik jest dobicia, a który odbicia. Jak zanurzysz oba tłumiki w oleju to zobaczysz, że jeden tłumi w jedną stronę, a drugi w drugą.

Te uszczelki trochę wytrzymają. Ale w porównaniu do oryginałów czy nawet tych motocyklowych jest spora różnica. Mocno przepłaciłeś.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#27
focker pisze:Chodzi o to, że Z1 potrzebuje silniejszego tłumienia dobicia niż Z2. Dlatego dodatkowy tłumik w Z1 to tłumik dobicia. Stąd też inne kolory - żeby od razu po odkręceniu korka było wiadomo który tłumik jest dobicia, a który odbicia. Jak zanurzysz oba tłumiki w oleju to zobaczysz, że jeden tłumi w jedną stronę, a drugi w drugą.
Te uszczelki trochę wytrzymają. Ale w porównaniu do oryginałów czy nawet tych motocyklowych jest spora różnica. Mocno przepłaciłeś.
Cóż trudno.
Zobaczymy ile dadzą radę zwłaszcza że wiele tym rowerem nie będę jeździł.
A odnośnie tłumików to nie zauważyłem większej różnicy że tłumią w odwrotną stronę ... po prostu jeden z nich jest wydajniejszy a drugi mniej.
Orientujesz się ole zalać oleju do tej Z-1 ?
Różne roczniki często mają inaczej a tego nie wiem jak traktować bo jest niezdefiniowany przez katalog :-|

#28
Jeden z nich jest wydajniejszy (tłumi) w jedną stronę, a drugi w drugą. W tym cała zabawa.
Poszukaj sobie instrukcji do swojego modelu. Każda wersja może mieć inną ilość oleju. Sprawdź datę wybitą na dolnych goleniach w okolicach haków, dodaj 1 i szukaj swojego modelu w tym roczniku.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#29
focker pisze: Sprawdź datę wybitą na dolnych goleniach w okolicach haków, dodaj 1 i szukaj swojego modelu w tym roczniku.
No i tu właśnie jest problem ... data wybita na dolnej goleni 99 czyli wychodzi na to że 2000 rok.
Sęk w tym że w 2000 roku z takim wyglądem był jedynie powietrzny a nie ze sprężyną.
Zapewne potraktuję swojego jak Z-1 MCR pomimo że nim nie jest :roll:
Może masz w swoich gratach nowe tuleje prowadzące do takiego Z-1 ?
Chodzi mi o te teflonowe rurki.
Zapewne nie ma konieczności ich wymiany ale skoro już to wszystko rozbebeszyłem to można by zrobić pełną regenerację.

#30
Jak nie ma luzu to radze nie wymieniać ślizgów :) różnie bywa po wymianie.
A co do rocznika to mógł być z1 wedge, je składali z różnych części i te oznaczenia czasem się nie zgadzały. Albo czyjaś radosna twórczość...

#31
qsik pisze:Jak nie ma luzu to radze nie wymieniać ślizgów :) różnie bywa po wymianie.
A co do rocznika to mógł być z1 wedge, je składali z różnych części i te oznaczenia czasem się nie zgadzały. Albo czyjaś radosna twórczość...
Z-1 Wedge z tego co wiem nie miał alu rury sterowej tylko najwyższe modele i taka jest w tym moim ...
Co i czy w ogóle dawać klej loctite przy scalaniu lag z podkową ?
Doszły zamówione uszczelki ... są odrobinę niższe od oryginałów więc zobaczę czy będą pasować.
Załączniki
IMG_20180326_171043.jpg

#32
A więc ... nie wiem , które to już wcielenie RB ale jest :-P
Tym razem na sztywniaku , poskładałem ten rower dla jaj żeby zobaczyć jak się jeździ na totalnym sztywniaku.
Części są w miarę OK więc biedy nie ma.
Generalnie rower ma być ... sam nie wiem do czego ?
Podjazd na Odrodzenie asfaltem i zjazd singlem w starym stylu gdzie nic się nie ugina :mrgreen: :?:
Istny hardkor :lol:
Jako ciekawostkę podam że rozstaw piast przód/tył wynosi ... 102,5 :shock: , podczas gdy w Scott High Octane FR 112,5 :!: :shock:
Dla tego RB zachowuje się niczym BMX :mrgreen:
Ot taka ciekawostka :->
PS - fioletowa kierownica została w nim umieszczona celowo żeby coś się wyróżniało ;-)
Załączniki
IMG_20180923_181612.jpg
IMG_20180923_181526.jpg
IMG_20180923_181507.jpg

#33
Wywaliłem korbę i wsadziłem FSA na sztywną oś ... bardziej pasuje kolorem :->
Zupełnie o niej zapomniałem bo siedziała w zimowo/zakupowym tyranie Mongoose Treshold Sport :mrgreen:
Co nie zmienia faktu że ten rower i tak jest dziwny :-)
Załączniki
Zdjęcie0409.jpg

#34
Postanowiłem że spróbuję przywrócić do życia tylną przerzutkę XTR 953.
Od dawna wisi na ścianie mojej roboczej nory jako złom rowerowy - źródło części.
Może uda się ją odratować :roll:
Dlaczego ?
Bo szkoda takiego rodzynka no i srebrne XT biją po oczach w tym rowerze :-|
Jeśli reanimacja się powiedzie to mam jeszcze przedniego XTR 952 więc był by komplet :-)
Załączniki
Zdjęcie0411.jpg

#35
No i UDAŁO SIĘ :-)
XTR 953 zreanimowany ... o dziwo prosty i chodzi znakomicie :shock:
Dodatkowo przednia XTR.
Dopasowałem również sztycę Smica pod kolor.
Rower całkiem fajnie jeździ i jest jedyny w swoim rodzaju 8-)
Załączniki
IMG_20180928_134912.jpg
IMG_20180928_134321.jpg
IMG_20180928_134308.jpg
IMG_20180928_134410.jpg
IMG_20180928_134901.jpg

#40
skolioza pisze:Wydawało mi się że 953 to odwrotna sprężyna a ta jakoś normalnie wygląda ;-)
No bo jest odwrotna ... 8-)
Doskonale to widać na zdjęciu kiedy jest rozczłonkowana.
Ostatnio zmieniony 2018-09-28, 23:31 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.

#41
Bart pisze:Załóż osłonę na korbę bo jeansy podrzesz :mrgreen:
Teraz jest moda na pedalskie rurki więc nic się nie wkręci w korbę :-P

#43
Bart pisze:
hit00r II pisze:
Bart pisze:Załóż osłonę na korbę bo jeansy podrzesz :mrgreen:
Teraz jest moda na pedalskie rurki więc nic się nie wkręci w korbę :-P
Rower wybitnie pedalski :shock:
W takim razie muszę przyznać że znasz się na ludziach ;-) ;-) ;-)
Czarny od zawsze był kojarzony z chomosiami 8-)

#45
Mnie się podoba,jest inny niż to co zazwyczaj jest na takiej ramie zbudowane.
Mimo pancernej ramy,rower wydaje się dość lekki optycznie, podoba mi się mocowanie tylnego trójkąta w postaci tej kratownicy.
Kolor XTR fajnie gra tutaj z czarnym.
Mi tylko nie pasuje tu ta kierownica ale na pewno ją zmienisz ;-)
Fajny rower do pomykania po mieście :-P