Właśnie rozpakowałem amortyzator. Wygląda na to, że po raz pierwszy się naciąłem na OLX.
https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-arg ... jU0WB.html
Amortyzator miał zaklejoną prawą górną regulację (jak w opisie, pokrętło jest urwane, ale da się kręcić), jest zalany w tym miejscu olejem. Dałem za niego dwie stówki
Podobno podczas jazdy "nie sika, ani nawet nie cieknie". Za to sprzedający nie był w stanie powiedzieć, dlaczego go w takim razie okleił na czas transportu.
#17
A korona nie jest czasem pęknięta i zamaskowana lakierem?matt pisze:Właśnie rozpakowałem amortyzator. Wygląda na to, że po raz pierwszy się naciąłem na OLX.
https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-arg ... jU0WB.html
Amortyzator miał zaklejoną prawą górną regulację (jak w opisie, pokrętło jest urwane, ale da się kręcić), jest zalany w tym miejscu olejem. Dałem za niego dwie stówki
Podobno podczas jazdy "nie sika, ani nawet nie cieknie". Za to sprzedający nie był w stanie powiedzieć, dlaczego go w takim razie okleił na czas transportu.
Lodzermensch
#18
jest i jest to w opisiecorrado1111 pisze: A korona nie jest czasem pęknięta i zamaskowana lakierem?
co do natomiast cieknięcia to prosto sprawdzić - postaw widelec do góry nogami na kartce - jak leje to będzie znać
#20
Korona jest ok - pęknięta jest podkowa. Zamieszczam zdjęcie wycieku. (Obok folia, w którą to zawinął, MacGyver).
#21
Folia zaolejona - pytanie skąd cieknie, czy to po prosty jakiś oring i mały problem, czy grubszy temat
Nie wiem jak zbudowany jest ten widelec więc obawiam się że niewiele podpowiem w tym temacie
Nie wiem jak zbudowany jest ten widelec więc obawiam się że niewiele podpowiem w tym temacie
#22
Olej cieknie albo przez zewnętrzny o-ring (wówczas nie ma problemu - wystarczy wymienić) albo od wewnątrz górnego tłumika. W drugim przypadku jest lipa bo trzeba trochę pokombinować (da się wymienić część uszczelek ale jedną trzeba dorabiać, nie ma jej w normalnej sprzedaży).
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#23
Dzięki za info, ale na razie nie ma tematu naprawy - amortyzator jest w policyjnym depozycie. Gość mnie nieźle wkurzył przez telefon, żadnej skruchy, wręcz przeciwnie - bardzo dobry humor miał, udawał (?) idiotę.
Tak przy okazji, bo tu widzę nie ma działu kupię/sprzedam, jak ktoś ma do sprzedania amortyzator 100% sprawny pod względem pracy, ale na części, tzn. na przykład z pękniętą podkową, urwanym zaczepem itd, w miarę lekki i o skoku 10-16 cm, to proszę o kontakt.
Tak przy okazji, bo tu widzę nie ma działu kupię/sprzedam, jak ktoś ma do sprzedania amortyzator 100% sprawny pod względem pracy, ale na części, tzn. na przykład z pękniętą podkową, urwanym zaczepem itd, w miarę lekki i o skoku 10-16 cm, to proszę o kontakt.
#24
Kupiłem takiego:
(Zaczep jest oczywiście spawany, ale to do mojego zastosowania bez znaczenia).
Waga około 1700 g, odległość od uszczelki do korony prawie 120 mm. Na aukcji było podane, że to Z5, ale na tej żółtej naklejce są tylko cyfry, nie ma "Z ileś". Na dole w lewej goleni jest normalna nakrętka/śruba (?), a w prawej to samo, tylko z wystającym bolcem. Powiedzcie, co to za model?
Lewa uszczelka jest tłusta. Te za dwie dyszki z allegro są ok?
On tak śmiesznie głośno chlupie jak pracuje, mam nadzieję, że to ok.
Aha, przypomniało mi się jeszcze: tam jest taka informacja, żeby nie usuwać wkrętów mocujących podkowę (bolts securing the brake arch). Hmm... ja je właśnie zamierzałem usunąć. Nie wiem, w rowerze przy hamowaniu może by się te części mogły rozłączyć?
(Zaczep jest oczywiście spawany, ale to do mojego zastosowania bez znaczenia).
Waga około 1700 g, odległość od uszczelki do korony prawie 120 mm. Na aukcji było podane, że to Z5, ale na tej żółtej naklejce są tylko cyfry, nie ma "Z ileś". Na dole w lewej goleni jest normalna nakrętka/śruba (?), a w prawej to samo, tylko z wystającym bolcem. Powiedzcie, co to za model?
Lewa uszczelka jest tłusta. Te za dwie dyszki z allegro są ok?
On tak śmiesznie głośno chlupie jak pracuje, mam nadzieję, że to ok.
Aha, przypomniało mi się jeszcze: tam jest taka informacja, żeby nie usuwać wkrętów mocujących podkowę (bolts securing the brake arch). Hmm... ja je właśnie zamierzałem usunąć. Nie wiem, w rowerze przy hamowaniu może by się te części mogły rozłączyć?
#25
To jest raczej z3 skoro ma regulację tłumenia i aluminiową rurę. Ma chlupać. Do góry nogami nie będzie działać. Jak usuniesz śruby (piwoty), to podkowa oddzieli się od goleni. Uszczelki za 20zł z allegro trochę pochodzą.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#27
Najlepiej oryginalne :)
A jak nie, to kup te z allegro. Ewentualnie http://allegro.pl/uszczelniacze-zawiesz ... 67369.html
A jak nie, to kup te z allegro. Ewentualnie http://allegro.pl/uszczelniacze-zawiesz ... 67369.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#29
Nie wiem z jakiego są materiału. Wiem, że długo wytrzymują.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#30
Jak uszczelka jest tylko tłusta i nie pojawiają się krople oleju, to może na razie nie trzeba i tak wymieniać?
Jaki on ma skok właściwie? Bo wersji 120 nie znalazłem.
Jaki on ma skok właściwie? Bo wersji 120 nie znalazłem.
#31
Taki mały epilog. Tak jak pisałem, pierwszy lipny amortyzator zaniosłem na Policję, sprawa trafiła przez to do Prokuratury. Typ został wezwany na przesłuchanie w miejscu zamieszkania, Pani Prokurator postanowiła sprawę umorzyć, bo nic się nie stało, ale amortyzator został jednak na wszelki wypadek zatrzymany, sami zobaczcie do kiedy.
Nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać.
Co prawda można się było odwoływać, ale miałem co innego na głowie.
Nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać.
Co prawda można się było odwoływać, ale miałem co innego na głowie.
#33
W międzyczasie zamierzałem sprzedać kółko, ale ostatecznie wciąż je mam. Tylko, że do wymiany są akumulatory, a to jest trochę drogawe i kółko na razie poszło w odstawkę. Jak zrealizuje pomysł, to wstawię tu zdjęcia.
#34
Trzeba to było zaskarżyć. Umorzono przecież nie z powodu niewykrycia sprawcy a z braku znamion czynu zabronionego.
#35
Wygląda na to, że pani prokurator nawet nie przeczytała postanowienia policji o umorzeniu dochodzenia. Albo może nawet i przeczytała, ale miała pod ręką inny wzór pisma :)
Swoją drogą fajna konstrukcja powstała - przedawnienie karalności czynu, który nie nosi znamion przestępstwa :)
Swoją drogą fajna konstrukcja powstała - przedawnienie karalności czynu, który nie nosi znamion przestępstwa :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .