#4
cóż ,swietna ramka ,tylko cięzka. ja też jestem fanem gołego alu .. no ale poczekam na efekt końcowy chętnie . fajnie zdaje się by wyglądała z roox'ami i na shiverku z 2002 .. to by było : )

#6
rurokura pisze:cóż ,swietna ramka ,tylko cięzka. ja też jestem fanem gołego alu .. no ale poczekam na efekt końcowy chętnie . fajnie zdaje się by wyglądała z roox'ami i na shiverku z 2002 .. to by było : )
ciężka ??? 1860 g chyba jak sie nie myle coś takiego moja waży.
www.velotech.pl

#8
Ej, łebki, tu jest retroforum, a nie wejtłinis.
No chyba, że się coś pozmieniało ostatnio...
Jak na atak pijanego niemieckiego spawacza to ta rama niewiele waży. Gdy w latach 80. popiliśmy sobie na warsztatach szkolnych w technikum, to też dawaliśmy takie spawy. Ino że na stalowych rurach i blachach :-)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#12
skolioza pisze:1860? rany jaki kloc! :mrgreen: Lekka rama to poniżej 1300 waży ;-)
hahahahah nie rożsmieszaj, lekka jest poniżej 1 kg, a my piszemy o ramach a nie o wydmuszkach z papieru, waga ok 1800 to jest dobra waga już dla alu, 3 x cieniowana to ok 1650 g przy 19".

No Boulder to przy tym koparka niestety :lol:
www.velotech.pl

#13
1800 gram ,kloc jak nic .. nie chciałem tego mowić :D
tak na serio -myślałem ,ze ważyły więcej
>> nawiązując do wypowiedzi powyższej uważam ,że ramki alu "lekkie " oscylują w granicach 1400-1500 dla rozmiaru 18/19'' i nie ma w tym osiągu nic nadzwyczajnego
chociaż sam takowej ramy nigdy nie posiadałem i raczej sie nie zapowiada ..

#14
Cicho, bo zaraz przyjdzie zimny, i pokaże nam tu ramę z cudownego metalu profesora Geista (pamiętacie, tego z Lalki Prusa, jego metal był lżejszy od powietrza), i będzie pozamiatane.
A kloc, jak na ramę retro, to wcale nie jest. Na dzisiejsze – może i tak, ale dziś mamy w masówce hydroformowanie, 3D, cnc i inne tam takie.
Ba, kochani, ale dopiero stopy amorficzne (liquid metal) dadzą popalić. Tutaj macie prosty eksperyment – porównanie z tak ubóstwianym przez wielu tytanem :-)
http://www.youtube.com/watch?v=nOHoRdgx ... re=related
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#15
No nieźle.... :shock:
A wracając do Hawka - waga to oczywiście takie przekomarzanie się
- raz ze względu na wiek ramy,
- dwa - zobaczcie ile ona ma wzmocnień, naspawanej dodatkowo blachy Ktoś kiedyś wyliczył że długość spawów w takiej ramie to ok 2,5 metra?

EDYSZYN W sumie już to wstawiałem w wątku ramy Piotra:
cytat z bB 10/97
(...) Rama jest niezwykle pieczołowicie pospawana, położono około 260cm spawów - ponad dwa i pół metra!!! Więcej niż drugie tyle w przeciętnych hardtailach, jest to doprawdy rzadkość
(...)
Rama posiada największą znaną w historii rowerów cross country ilość wzmocnień. Pojawiają się one wszędzie tam, gdzie działają jakiekolwiek znane człowiekowi siły gnące i skręcające (...)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#17
Proszek doda ze 100-150 gram extra :-D Biały był modny w zeszłym sezonie, trochę passe teraz ale w końcu to retro. A 1800 gram to nie tak źle a wręcz bardzo dobrze jak na taką ilość spawów. Dodaj więcej czarnych szpeji żeby zrównoważyć tą bijącą w oczy biel. Ale generalnie wygląda super, jak nowy. kolor - kwestia gustu, nie warto się spierać ;-) Co to za bomber?

#19
Wiesz Radku, moda to było ostatnie kryterium... Właściciel jakieś 3 lata temu zachorował na białego Hawka, kiedy takiego zobaczył Długo kończyło się na gadaniu, a tej jesieni wreszcie podjął decyzję "robimy"!
Czarnego będzie trochę - to drugi planowany kolor (dlatego też nowe koła, choć stare były nawet nieco wyższej klasy), do tego może uda się zrobić naklejki na ramę Będzie też nuta anody, którą już widać w nyplach :-)
A malowanie z tego co wiem kosztowało 100zł
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
Radziej pisze:Wyobrażam sobie że z naklejkami będzie wyglądał znacznie lepiej. Polska kadra chyba na żółtych pomykała o ile mnie pamięć nie myli?
Tamte były deczke insze, miałem taki pod dupcią i na bank sie rózniły , przede wszystkim rura podsiodłowa była wyższa, a i kolorki były też coś czarno z granatem
www.velotech.pl

#26
czy geometrycznie były inne nie wiem (przy swojej ramie kruszyłeś kopie że to to samo) ale granat? ja jeździłem przez chwilę na kadrowym Hawku Tangens Team Darka Gila (chyba to był jego rower, a może się mylę?), kiedy robiony był jego test do bB i był ciemny żółty - taki z resztą sam jak w katalogu 97 (tyle że tam był na XT)
A granat czarny był w roku 99 w modelu flagowym, ale ten - podobnie jak w roku 98 nazywał się już Pro Team
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA