#16
uszczelka olejowa na 24mm do XC400/500 ma oznaczenie 24x34x6/8
średnica wewnętrzna 24, zewnętrzna 34 i grubość 6 i do 8mm ma wywinięta warga

w sklepie z oryginałem w ręku dostałem: NAK 24x34x5.5
jedna warga na dole bez dodatkowej kurzowej

inne to CORTECO 20026419 o wymiarach 24x34x7
lub coś z aukcji
http://allegro.pl/uszczelniacz-simering ... 73802.html
http://allegro.pl/simmering-24x34x7-cor ... 37664.html
http://allegro.pl/uszczelniacz-corteco- ... 65436.html
....
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#17
jezu chłopie lece ci piwo :D ale się rozpisałeś :D
mam trochę mentlik w głowie
muszę sobie to poukładać ale bardzo dziękuję za sugestie i propozycje mam nadzieję że inni też skorzystają a jak już będę tak daleko że będę swój amorek rozbierać to powiem co i jak

#18
Czesc. Mam marzoccha xc 51WC na goleni 24 mm i jako ze moje uszczelniacze mialy dosc zakupilem corteco pod wymiar 34/24/7... ale niestety sie nie sprawdzaja bo puszczaja olej na golen. Z tego co sie dowiedzialem to one maja pracowac w ruchu obrotowym a nie posuwisto-zwrotnym... po drugie wytrzymuja cisnienie chyba do 1 bara wiec to odpada.. pisze po to zeby ktos nie popelnil tego bledu co ja!! Probowalem w kilku firmach co dorabiaja uszczelniacze ale uslyszalem ze takiego to mi nie dorobia :( no i pojawia sie problem bo oryginalow brak...

#20
26 nadal trzymają
wkordek pisze:zakupilem corteco pod wymiar 34/24/7
one maja pracowac w ruchu obrotowym a nie posuwisto-zwrotnym...
wytrzymuja cisnienie chyba do 1 bara wiec to odpada..
może te corteco akurat tak, a ja mam do 24 NAK 24x34x5.5 i niedługo je założę do XC 400 - zobaczymy, czy się sprawdzą
w sklepie, w którym kupuję simmeringi, łożyska itp. zawsze dobierają mi zamiennik po wymiarze i wyglądzie orginału


padły mi w ubiegłym tygodniu oryginały - niezmienione i załołożone ponownie po wymianie oleju po jakichś 300km
wywaliło olej przy dobiciu na podjeździe na schodkach - rozstaw stopni był taki jak kół roweru - oba koła dojechały do stopni i zanurkowaliśmy - uszczelki podzękowały
na wymianę poszły 3szt. bo dobijając rurką jedną musiałem odkształcić i faktycznie od razu przy pompowaniu już przy 30psi puściła olej - dokupiłem i zakładałem już bez jej wbijania a dociskając pierścień siegera i go zatrzaskując dookoła - trzyma i ma już za sobą jakieś 30km leśnymi duktami ze średnią 23 km/h

teraz w trzech są corteco 12000470B po 9zł i w jednym corteco 01019875B po 15zł
rowery przejeżdzają po 80-200km tygodniowo i raczej nikt ich nie oszczędza, a po wakacjach się okaże czy zamienniki się sprawdzają


mój 13-latek już się przyzwyczaił do nowego roweru i prawie codziennie słyszę, czy pojedziemy na górki do parku (1km od domu)
także ja i amortyzator nie mamy lekko - żeby zjechać, to trzeba podjechać - i tak w kółko

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#21
Pojawila sie szansa. Mam kolesia co dorobil mi uszzelniacz pod wymiar i dedykowany do ruchu tlokowego i ma wytrzymuje cisnienie 50 barow..jak zaloze zdam relacje
Załączniki
20170522_204609.jpg

#24
właśnie padła w XC700 corteco 01019875B po 15zł, więc lipa
w sklepie poprosiłem o wyszukanie czegoś innego i wziąłem po 21zł za szt. corteco 25x35x7 DUO

corteco 12000470B po 9zł jakby się pociła, ale może już jestem przewrażliwiony

wkordek, jak za miesiąc będą trzymać, to będę chętny na 2-3 zestawy D26
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#25
corteco 25x35x7 DUO trzymają bezproblemowo - para kosztuje ok. 42zł
wymiar wewnętrzny na 25 (nie 26) powoduje, że obie wargi bardziej przylegają i obie mają sprężynki
nieoszczędzane wytrzymały sezon (czerwiec-wrzesień) w tym 4 półmaratony


czarny oryginał, brązowy zamiennik
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#28
założyłem i na razie trzyma problemem jest że uszczelka nie jest za sztywna i będę musiał dać jeszcze podkładkę pod pierścień segera żeby ją ciśnienie nie wyrzuciło

#29
kombinowałem z podkładką ale nie puszczała mnie wysokość więc przełożyłem orginalną podkładkę aluminiową ta która jest pod uszczelką i dałem ją nad założyłem pierścień napompowałem i trzyma pozostało włożyć do rowera i zrobić test podczas jazdy :-P

#30
Ta podkładka jest dość ważna i dobrze, żeby coś takiego było pod uszczelką. Ona przejmuje uderzenia idące od tulei ślizgowych przy powrocie widelca i rozkładają je na cały obwód uszczelek. Jeśli jej nie będzie, to może dojść do uszkodzenia uszczelek, bo dość wąskie tuleje ślizgowe będą uderzać w uszczelki na relatywnie małej powierzchni. Siły będą więc spore. W Magu te podkładki są dużo cieńsze - więc może wziąć podkładki od Maga na dół i te Twoje na górę (albo na odwrót)?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#31
tak wiem że te podkładki przejmują uderzenia jak amor wraca
nie mam pomysłu na dociśnięcie tych uszczelek
próbowałem to zrobić z nakrętek do sterów te co mają trzy nacięcia jednak są za grube bo mają 3 mm do mojej tokarki ich nie dam razy założyć bo mnie futerko nie puści
jak masz takie cienkie podkładki chętnie przygarnę ;-)

#34
Mam pytanie odnośnie stuków z modelu xc 700. Stuki sa głosne nie podczas dobijania amora ale podczas jego powrotu do nazwijmy to pozycji wyjsciowej.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#36
Dokładnie. Obieg tłumienia odbicia oparty jest tu na małych otworkach położonych niewiele pod lustrem oleju. Jeśli amor stracił olej, to lustro oleju znajduje się pod tymi otworkami i przy końcu fazy odbicia nie ma tłumienia - wiec amor stuka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#37
Dzieki za info.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#38
focker pisze:Dokładnie. Obieg tłumienia odbicia oparty jest tu na małych otworkach położonych niewiele pod lustrem oleju. Jeśli amor stracił olej, to lustro oleju znajduje się pod tymi otworkami i przy końcu fazy odbicia nie ma tłumienia - wiec amor stuka.
A w Z2 Superfly też działa taka sama zasada? Ostatnio jak podbiłem koło żeby nie wjechać po krawężniku to też mi stuknął przy podbiciu, natomiast w trakcie jazdy po nierównościach stukanie nie występuje.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#40
Podczas zdejmowania uszczelek olejowych z xc 700 po zdjeciu segera pompuje amor i uszczelka razem z goleniem wylatuje. W DH3 nie chce w ten sposób wylecieć. Jakies porady?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#43
Udalo sie wydostac uszczelke poprzez napompowanie do 40psi;) wyszla powolutku sama a golenie zostały.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#45
Ale ten był dawcą uszczelek do złotego XC 700)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike