RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelki Marzocchi 26mm (XC 600/700/R DH3)
Autor Wiadomość
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-03-16, 08:38   Uszczelki Marzocchi 26mm (XC 600/700/R DH3)

Doszła do mnie informacja (niepotwierdzona przeze mnie niestety), ze niejaki Kali z Variobike ma kontakt z firmą, która wycina mu uszczelki 26mm do Marcoka Podobno trwalsze niż oryginalne

Wrzucam dla zainteresowanych do ew weryfikacji, zwłaszcza że Gregorio nawet jeśli jeszcze jakieś uszczelki ma, to paruje je w sety z innymi niekoniecznie niezbędnymi pierdoletami i sprzedaje za molto piniędzy
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
dancio_yr84 
cr-mo

Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 150
Skąd: Góry Świętokrzyskie
Wysłany: 2017-03-16, 20:14   

Ciekawe, może wytną pod 30mm m-arch :) kupowałbym :P
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-17, 16:39   

kupując łożyska do kół zapytałem o uszczelki do XC700 i dwie sztuki nabyłem oraz zapytałem o 30 i tu jest dużo większy wybór niż przy 26
do dwóch tygodni założę, a po miesiącu okaże się czy są coś warte

oryginał ma wymiar 26x35x6
simmering Corteco 26x35x7 wyższy o 1mm, ale powinno się dać docisnąć siegerem (oznaczenie 12000470B)
koszt 9.50 szt. na alledrogo są po 8.50 https://allegro.pl/listing?string=simmering%2026x35x7&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-2-0310

20170317_162102[1].jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 1,17 MB

_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-03-17, 17:36   

a te Corteco nie są przystosowane do części obracających się (wyjścia z mostów , skrzyń biegów etc)? jesli tak to pytanie czy będą trzymać przy innym rodzaju ruchu - ale cena jest taka że warto spróbować
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-18, 07:30   

skolioza napisał/a:
te Corteco nie są przystosowane do części obracających się (wyjścia z mostów , skrzyń biegów etc)? jesli tak to pytanie czy będą trzymać przy innym rodzaju ruchu

bardziej kwestia materiału, dopasowania wymiaru i konstrukcji warg itp.
w zasadzie nie ma znaczenia, czy metal po wardze będzie ślizgał się wzdłuż, czy w poprzek
jak ma wytrzymać to wytrzyma, a w moim przekonaniu da radę na 99.9%

zwykle simmering puszcza ze względu na utratę właściwości dociskających sprężyny, zużycie/zmęczenie wargi uszczelniającej lub jej uszkodzenie mechaniczne np. ziarenkiem piasku
nawet jak co sezon trzeba będzie zmieniać, to z korzyścią dla amorka - zmieni się olej przy okazji


uszczelniacze zaworowe w silniku - zasada ta sama - materiał uszczelniający dociśniety sprężynką
tu przykład zastosowania w maglownicy - na listwie mamy ruch posuwisty i czasami dużo większe ciśnienie - nominalnie 100atm do 3atm w XC700


konstrukcja tego corteco (widok odwrócony do faktycznego ułożenia w amortyzatorze)


jedynie górna część uszczelki w marzocchi jest fabrycznie wywinięta do góry, a w corteco wywinięcie wargi kurzowej uzyska się to po nałożeniu lub można wyciąć... żeby uniknąć ryzyka zawinięcia do wewnątrz przy ugięciu amortyzatora
spokojnie można zastosować simmering bez wargi kurzowej - marzocchi ma drugą uszczelkę do tego przewidzianą

simmering z wargą kurzową i bez - widok przekrojowy góra z prawej, dół z lewej


to corteco jest BASL z wargą kurzową i można poszukać BA bez górnej wargi kurzowej (B1RD nie ma "gumy" na korpusie i się nie nadaje)




typów simmeringów jest wiele i nawet nie przyglądałem się dokładnie oryginałowi, bo dostępny był tylko jeden zamiennik
a skoro jeden, to nie było nad czym się zastanawiać co wybrać
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-19, 21:39   

no to uszczelki wymienione - jeśli coś nie tak to mnie poprawcie
olej do pełna pod zaworek przy wciśniętych rurach, ciśnienie 3.5bara 5.1psi

uszczelki gładko weszły trochę dociśnięte siegerem


na fotce widać sprężyny - na razie nie wstawiałem, ale można
wymiar fi12, 142mm + 2mm plastikowa podkładka z dziurką na tłumik
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
Ostatnio zmieniony przez Cezary Czapski 2017-03-19, 22:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-03-19, 21:43   

Cezary Czapski napisał/a:
olej do pełna pod zaworek przy wciśniętych rurach

o ile dobrze pamiętam 50mm od krawędzi wciśniętej rury powinno być lustro oleju - na pewno nie pod korek

Errata: 35mm
Cytat:
18/ Re-fill with 20w oil (XC50/51 = 7.5w) 35mm from the top of the stanchion with the
stanchion fully compressed
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-19, 22:02   

dokładnie 3.5cm jest w instrukcji i nawet jest obrazek
na szybko bez mierzenia wciskam rurę, wlewam do pełna, zaworek, pompka
rura wychodzi 4-5cm jeszcze, więc jest ciut mniej niż przewiduje instrukcja

porównanie uszczelek i oryginał przekrojony
ciśnienie trzyma, a za tydzień testy w terenie - spokojnie będzie trzymać



widać dokładnie powierzchnię styku dość szeroką w oryginale
corteco ma tą przewagę, że jest sprężynka dociskająca i dodatkowa warga kurzowa, a w oryginale jak coś wpadnie to może zrobić ryskę i wyciek murowany
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5625
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-03-19, 22:22   

35mm jest przy WCIŚNIĘTYCH goleniach - nie po napompowaniu. Przy nalaniu do pełna uszczelki polecą po kilku jazdach.
Poza tym w przypadku zamontowania sprężyny musi być jeszcze niższy poziom oleju (musi go być mniej). Sprężyna przecież zmniejsza dodatkowo komorę powietrzną. Ja przy przeróbce XC700 Gerwazego dałem 50mm i z tego co mówił Gerwazy, to amor nie dobijał.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-19, 22:47   

Dzięki ! mój błąd spojrzałem szybko na obrazek nie czytająć
Upewnić się, że tłok opiera się na dnie tulei i sprawdzić, poziom wynosi 35 mm od góry

olej (2).jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 73,98 KB

_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-03-27, 14:50   

dzisiaj dotarły do drugiego amortyzatora uszczelki ciśnieniowe stosowane w maglownicach - przekładniach kierowniczych
01019875B Corteco 26x35x7 BASFx2 po 15zł sztuka

_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 344
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2017-04-21, 00:15   

mi w gregorio zaśpiewali wymianę uszczelek plus olej 200 zł
a trzeba wymienić bo leje jak cholera nawet jak stoi
https://photos.google.com/album/AF1QipOoeuFmnSZ6W4OT4SnKAlnGvIYmqML_7Xd2pn9H/photo/AF1QipObPL5GIaDcMOeCTP9oc1pMpXxWYTJrQ-P3HA98
nie wiem jaki to modle xc 500 czy xc 700
 
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-04-21, 08:26   

udostępnij album ;-)
w serii XC Marzocchi miał 2 rozmiary goleni górnych widelca- XC500 i starsze 24mm, XC600,700,R, DH3 - 26mm
zobacz jakiego wymiaru uszczelek potrzebujesz i ew szukaj zamienników (bo oryginalne uszczelki są wiekowe i żywotność mają już średnią)
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 344
Skąd: pszczyna
Wysłany: 2017-04-21, 21:41   

zmierzyłem mam 24mm czyli będzie xc 500
patrzyłem na aukcje i jest coś takiego
http://allegro.pl/uszczel...6770284256.html
 
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-04-25, 04:33   

czajnikmtb napisał/a:
patrzyłem na aukcje i jest coś takiego

corteco 12014419 24x35x7 za 18.70 ... BAVILDSL ciekawe jaka to konstrukcja
wstapię jutro lub pojutrze do swojego sklepu z oryginalną uszczelką 24 - zobaczymy co zaproponuja


edycja:
jeśli wymiar pasuje to się nada http://www.e-simmering.pl...-12014419B/4714
http://www.e-simmering.pl...Id/21/preview/1

ORYGINALNA USZCZELKA MA WYMIAR 24x34x6

24x35x7 CORTECO 12014419
Standardowy typ BA z dodatkową wargą przeciwpyłową (SL) przeciw umiarkowanemu lub średniemu zabrudzeniu z zewnątrz.

Powierzchnia zewnętrzna elastomerowa. Z dodatkową wargą przeciwpyłową.
Materiał: FPM (Viton®) - Guma vitonowa (fluor) stąd w oznaczeniu BAVILDSL
Zakres temperatur: od -20°C do 200°C
Odporność: oleje i smary mineralne, węglowodory alifatyczne i aromatyczne, oleje syntetyczne, woda do 100°C


26x35x7 CORTECO 12000470B
Wykonanie BASL jak wyżej
Materiał NBR - Guma akrylonitrylowa – butadienowa
Zakres temperatur: od -30°C do 100°C
Odporność: oleje i smary mineralne, oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, węglowodory alifatyczne, woda, rozcieńczone roztwory zasad i kwasów do temperatury 50°C


26x35x7 CORTECO 01019875B
Wykonanie BASFx2 - podwójna warga olejowa (właściwa i ochronna) bez przeciwpyłowej
Materiał NBR jak wyżej


a co do 26, to aktualnie mam jeżdżące 4szt- stary oryginał, nowy oryginał, corteco BASL i corteco BASFx2
jakieś 300-400km przejechane w tym 34km w półmaratonie... ale dohamowywałem na zjazdach z uwagi na błoto, śnieg i kulki gradu... masakra
dam znać co padnie pierwsze (dzieciaki może jeżdzą mniej, ale opony zużywają szybciej, więc z amortyzatorem może być podobnie)
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
Ostatnio zmieniony przez Cezary Czapski 2017-04-26, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 17