#17
czajnikmtb pisze:indy ugina się całkiem fajnie jak na elastomer i sprężynę :) na sida mnie nie stać :-|
To UZBIERAJ.
Lepiej poczekać i założyć coś porządnego niż kupić "na sztukę".
Starszy model SID'a w przyzwoitym albo więcej niż przyzwoitym stanie można nabyć za kwotę około 400 zł.

#19
czajnikmtb pisze:tak zgadzam się sid by pasował ale wiesz jak to ze starymi amorami uszczelki komory powietrzne oleje itp....
a tu elastomer sprężyna łądujesz smar w drogę :-P
Dlatego można się ewentualnie zastanowić nad Judy z systemem HydraCoil. W podstawowej wersji (C, XC) jedyne uszczelki jakie tam się mogą zużyć to uszczelki główne - które są wciąż powszechnie dostępne. Inwestycja w takie nowe uszczelki na początku użytkowania i masz spokój na długi czas. A nawet jeśli Ci się coś wyleje - to i tak dojedziesz do celu, co najwyżej trochę bardziej pobuja. Sprężyna to bezpieczne rozwiązanie z tego punktu widzenia. Nie musisz przy tym co chwila smarować ustrojstwa, bo wszystko chlupie w oleju. Serwis raz w roku i z głowy. Do tego masz tłumienie z prawdziwego zdarzenia i większą sztywność niż w Indym. Są też wersje całkiem lekkie jak np. Judy Race czy trochę cięższa SL - z tym, że tam trzeba się liczyć z wyciekami z regulatora tłumienia.

Podobne wnioski dotyczą sprężynowych Bomberów. Taki makaron świetnie by pasowały do tej włoskiej ramy. Tutaj problemem są tylko bardzo wysokie ceny tych amorów oraz trudno dostępne uszczelki oryginalne. Zasadniczo mógłbym Ci powiedzieć, że w tych amorach dobrze spisują się uszczelki do amortyzatorów motocyklowych dostępne w dużej ilości na allegro, lecz po ostatnich dyskusjach nie wiem czy taka rada nie jest wspieraniem okradania producenta widelców ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#20
To nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz - niejeden serwisant podnosił już larum na forum, że sprzęt serwisuje się wg określonej procedury i nijak inaczej
I z pewnością w wydaniu profesjonalisty, który bierze za to kasę i odpowiedzialność to jest metoda, natomiast na własny użytek przekazanie sprawdzonej i bezpiecznej porady wykraczającej poza manuala chyba nie jest niczym zdrożnym ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
z serwisem sobie poradzę jak rozebrałem moją REBĘ to i takimi amorami dam radę
fakt bombery poza moim zasięgiem finansowym
JUDY c xc sl można pomyśleć
dzięki FOCKER za rady ;-)

#23
czajnikmtb pisze:mówisz o takim uginaczu ??
https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-r ... sNAQB.html
ten amor to chyba od kogoś z forum czy się mylę ??
Ten model fajnie by pasował ale skoro sprzedający się nie zna i nie wie co z nim jest to trzeba negocjować cenę i brać pod uwagę że pewne rzeczy mogą być do wymiany.
Jeśli jesteś ciekawy czy to ktoś z forum to do niego napisz i zapytaj.
Ja w to wątpię bo ktoś z forum raczej znał by się na rzeczy.

#26
Rower zmienił się całkowicie
sprzęt powędrował najpierw do endorfiny żeby na koniec wylądować w canonie ;-)
Została rama/sztyca/siodełko/zacisk/stery/mostek/kierownica/chwyty.
Co mi leżało przednia/tylna przerzutka XTR/klamki/blaty z korby
Koła dostałem od znajomego bo już nie miał na nie pomysłu Mavic crossmax slr komplet plus tył mavic crossmax
Kupiłem hamulce/amor od hitka z korbą/opony/suport/pedały xtr 959
Kaseta z łańcuchem też miałem na 8 biegów
Linki i pancerze to resztki z innych rowerów co miałem założyłem ;-)
Docelowo ma to być rower na zimę, jak na razie to byłem na nim dwa razy :-/
Załączniki
IMG_20181216_103024774.jpg

Re: SINTESI ROCKSTER

#29
Wieje coś nudą w tym MTB2000+
Jak pisałem wyżej rower znowu przebudowałem. Kupiłem komplet nowych hamulców mechanicznych Avid BB5, założyłem koła które docelowo mają być w Sparku(ale to się jeszcze okaże) wygrzebałem jakieś tarcze,wrzuciłem sztywniaka Alu force i podmieniłem przednią przerzutkę.
Załączniki
20200106_115205.jpg
20200106_115225.jpg
cron