#16
ja myślałem ze coś ciekawego będzie a tu wyklejanki z internetu .......

co do GT to marka ta jest popularna ale jako rowery mtb , enduro czy dh były widzialne w latach 90 tych , ale śladowo , np w Krakowie był sklep z tą marką , potem poszedł na Śląsk i siĘ skończyło gtowanie.

Firma zasłynęła bardzo dobrych ram alu, cr-mo tytan, ale jak każda firma " mniejszościowa" została wyparta przez Meride, Ghosta i inne paskudztwa .
polacy kupowali co było najtańsze na rynku, popyt generowały głównie dzieci i młodzież , ale jak jeden miał Meride to cała wiocha też musiała mieć i tak się kończy zainteresowanie np taka marką .....
Poza tym dystrybucja i serwis były do dupy , dno i porażka, o głupi hak do ramy trzeba było błagać importera.......
Teraz co robi firma ...topowe karbony itd jak każda firma na świecie .......czy czymś sie wyróznia ??? logo i "kultowość marki" ale to juz nie to , chińczyk wszystko zrobi ... jak i wiele innych
www.velotech.pl

#18
Kurcze, myślałem, ze w latach 90tych wszystcy chceli GT:) Marka była bardzo rozpoznawalna w PL.
Dodam, że najblizszy sklep z GT był może jakieś 150km od mojego miasta, a i tak każdy świadomy rowerzysta wiedział co to GT.
Mam do dziś wszystkie wydania bikeboardu od 1997roku, i tam rowerki tej marki było bardzo widoczne.
Były na topie. Razem z Canondale, Klein, Rary Fischer i kilkoma innymi tworzyli avangardę producentów, wyznaczali trędy, czego dziś nie można powiedzieć o żadnej marce.
Wszystko jest do siebie podobne i wychodzi z pod tych samych chińskich raczęk :(



Miałem w tamtych czasach 3 sztywniaki, i powiem jedno-ramy nie do zdarcia.
Co do kłopotów z Gt, marka poleciała na dno tak ok 2001 głównie z powodu kiepskiej jakości produktu.
I-drive działał ale swoje ważył, a do tego ramy pękały na potęgę. Sztywniaki nie były już tak samo dobre-rury kinesis w topowych modelach zamiast Easton.

Nie było mowy wtedy o jakis perturbacjach w firmie, poprostu zwykłi uzytkownicy rowerów powiedzieli marce "nie", co pewnie dobiło sprzedaż. Tak jak to odczuwałem jako zwykły potencialny klient

Dla mnie GT Zaskar marzenie, STS- wogóle coś w stylu nierealnego. Dziś nie ma takich rowerów, żebym się ślinił całą gębą.
Za to, to nie realne, niebawem się spełni :)
Ostatnio zmieniony 2016-11-04, 21:08 przez Czacha, łącznie zmieniany 1 raz.

#21
No i RTS pierwszy full)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#22
Dla mnie GT umarł wraz z Richardem Longiem. Modeli późniejszych niż 97 nie lubię, i ich unikam.
W przypadku tej firmy widać, jak odejście kluczowej postaci powoduje mniej lub bardziej wydłużoną agonię. Prawda jest taka, że gdy brakuje wizjonera, to pojawiają się napędzani excelem kolesie w garniakach od funduszy czy tam innych firm-wampirów i rozsprzedają wszystko w parę lat, nabijając sobię kabzę przy okazji. W Polsce ta inercja marki GT trwała parę lat dłużej, bo po prostu nie wiedzieliśmy, jak się sprawy mają - że jest to wydmuszka, gdy w USA nie sprzedawał się ani jeden rower, to u nas jeszcze wszyscy się do nich ślinili.

To samo zresztą spotkało parę innych legend z tej branży - jak Gary Fisher doznał otłuszczenia jaj, Trek przerobił jego legendę na przypis w katalogu. Kleina zresztą też zarżnęli. Schwinn też został pięknie wymacerowany.

Pocieszające, że markę GT udało się jakoś odbudować, już nie w mtb co prawda - ale na latanie Rachel Atherton to lubiłem sobie popatrzeć, choć teraz zły Trek ją podkupił :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#23
Mnie GT jakoś nie podniecało za młodu. Z fajnych rozwiązań to u Aldka jak byłem we wsi jak składaliśmy Lawinę zobaczyłem coś co mi się spodobało. W stalowej ramie wyprofilowane w rurach wnęki na prowadzenie gołych linek bez pancerza. Fajny patent, który chyba umarł dość szybko.
Lodzermensch

#25
Ja za młodu chciałem mieć 7-ke kasete i rogi przykręcane alu)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#31
O jakie śmieszki :mrgreen:

Długi Dżonie (dziwnie się czuję pisząc Twój nick :oops: oczyszczę z rdzy , punktowo zabezpieczę i będę woził się bulwarami . Chyba , że koledzy z forum będą mocno denerwować to do piaskowania pójdzie :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Obrazek

nie

#34
aldek pisze:kiedyś bardzo szukałem 18 calowego karakorama z tego rocznika w piekielnym malowaniu inferno. Przeszło mi, ale jak popatrzyłem, to znowu wraca. Dobrze, że w secie jest most.
Wypiaskować to se możesz każdego outposta, tego szkoda. Malowania z tamtych lat były unikalne.
Ortodoksem nie jestem :lol: , ale piaskowanie takiego malowania to zbrodnia .
1991 rok to był piękny rok w kolarstwie górskim :oops: Malowanie GTków z tamtego roku po prostu coś pięknego.

#35
sztopi17 pisze:O jakie śmieszki :mrgreen:

Długi Dżonie (dziwnie się czuję pisząc Twój nick :oops: oczyszczę z rdzy , punktowo zabezpieczę i będę woził się bulwarami . Chyba , że koledzy z forum będą mocno denerwować to do piaskowania pójdzie :mrgreen: :mrgreen: :lol: Obrazek
Hehe! Nick jest wyjątkowy :mrgreen: A co do piaskowania to też uważam że akurat tego malowania nie wolno usunąć.

Re: Historia marki GT

#39
Potrzebna pomoc dzisiaj, jest taki model GT Pyrate? pirate ? albo coś podobnego, jest koloru szarego popielatego, amortyzator RS QUADRA 10 chyba, szary kolor, rama alu, osprzęt Exage.
Nie mogę znaleźć go w katalogach, mogę taki kupić ale nie wiem co to szału nie ma jest w totalnym rozpadzie, wszystko co nie metalowe i alu rozpływa się .
www.velotech.pl

Re: Historia marki GT

#44
A ja tam mam papierowy katalog GT z 1996 roku ;p
Pro modele LTS i Zaskar w polerze na dwóch stronach rozkładanych, na m950 MIODZIOOO! Piękne rowery.
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: Historia marki GT

#45
Jeszcze do historii marki dodam ze w niemcowni byla taka firma kiedys jak Rabeneick (teraz robia mieszczuchy w usa chyba). Byla to firma, ktora poprzez kilka innych spolek wprowadzila do sprzedazy GT wlasnie, w niemcowni. Doszukalem sie tego jak wertowalem net w poszukiwaniu info na temat mojego rabeneicka, ktorego rama jest identyczna z GT tequesta 1989. Nie ma tylko wygrawerowanego GT na rurce. Ale, byly rabeneicki z wygrawerowanym logo marki tak jak w GT.