#46
Retromen pisze:Bo to już takie małe retro
oooooo jeszcze dlugo nie ;)
jaki byl prawdziwy powod degradacji ?!? chodzi mi o zamiane sl na elite ?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#47
W Sl były podjechane obręcze musiałem je zmienić bo rower musi być przede wszystkim w 100% sprawny i pewny.

Mogłem kupić nowsze Ksyriumy SL albo jakieś carbony, ale te Elity mają opinie bardzo trwałych kółek i są srebrne i rzadko kto ma nowe sprzed 10lat)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#48
Retromen pisze:W Sl były podjechane obręcze.
szkoda szkoda :-? szczescie w nieszczesciu ze wizualnie na zamianie rower za duzo nie stracil
wogole bryka ewoluuje w dobrym kierunku :-> jeszcze tylko z owijka bym sprobowal :idea: BIALA
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#49
Żałuje że nie kupiłem takiej dwukolorowej. Była wersja biało niebieska.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#50
Pieknie kolor dobrałem haha.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_2016-10-29-21-48-46.png

#52
Napisze bo może komuś się przyda.
Dzisiaj zrobiłem fajną trasę na nowych kołach i jestem w szoku jaka poprawa w stosunku do poprzednich.
Po pierwsze sztywność nowych kół jest nieporównywalnie wieksza. Moim zdaniem stare obręcze alu zrobiły sie poprostu miekkie. Tak samo pewnie szprychy.
I teraz najważniejsze aerodynamika cienkich stalowych szprych z tanszego modelu elite jest nieporównywalnie większa niż z lepszego modelu SL z tamtych lat. W SL szprychy były grube i szerokie dodatkowo polakierowane. Przy bocznym wietrze mocno musiałem trzymac kiere. Teraz tego efektu nie ma. Może SL przeznaczone były na jazdę w górach jak późniejsze R-sys?
Jechałem dzisiaj stałą trasą gdzie wyniki miałem zawsze podobne a dzisiaj średnia była wyższa o prawie 2km jak najlepsza poprzednia. Czuć było przy większych prędkościach że mniej siły potrzeba do napędzania roweru.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#54
Retromen pisze:Jechałem dzisiaj stałą trasą gdzie wyniki miałem zawsze podobne a dzisiaj średnia była wyższa o prawie 2km jak najlepsza poprzednia. Czuć było przy większych prędkościach że mniej siły potrzeba do napędzania roweru.
Może miałeś bardziej z wiatrem :)
allegro
rowerki

#55
Po kilku następnych próbach wyrobie sobie bardziej zdanie)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#57
Retromen pisze:I teraz najważniejsze aerodynamika cienkich stalowych szprych z tanszego modelu elite jest nieporównywalnie większa niż z lepszego modelu SL z tamtych lat. W SL szprychy były grube i szerokie dodatkowo polakierowane. Przy bocznym wietrze mocno musiałem trzymac kiere.
aerodynamika i czulosc na boczny wiatr to akurat dwa rozne tematy ;)
bo jest niestety tak ze kola najbardziej aerodynamiczne sa najbardziej czule na boczne podmuchy :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#58
Piszesz o obręczach stożkowych a nie topornych szprychach;)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#60
Dokładnie przez to Mavic zapewne zrezygnował z tak topornych szprych jakie były w SL. Okrągłe z carbonu kładli jeszcze tylko w r-sys, ale to kółko typowo w góry. Dzisiaj na moim odcinku testowym hehe znowu pobiłem rekord średniej. Traska ma 7km i tam naprawde ide po całości. Próbowałem tam różne opony, ustawienie pozycji na rowerze jak i kombinacje przełożeń. 2.5 km/h wzrostu prędkości średniej z np 32 do 34.5 na odcinku 70km to co innego jak tutaj, wzrost z 41.5 do prawie 44 na trasie 7km. Tam znaczenie ma więcej jak noga podaje tutaj sprzęt łatwiej ocenić. Krótki filmik z finiszu)

https://youtu.be/j1GXxJB-GQ0
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#61
Nie może być zbyt pięknie. Wczoraj prszyszły oryginalne gumy na klamkomanetki, dzisiaj linki zmieniłem na SP-41 a później dojrzałem to pęknięcie :-(
Tylni hak pęknięty w miejscu gdzie kończy się hak od przerzutki. Cały ten element jest od góry przykręcany a od dołu wklejony w carbonowe widełki.
Macie pomysł kto to ogarnie? Rychtarski?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_2016-11-03-20-49-10.png

#62
O ile spadła Ci średnia przez to pęknięcie ;)

A poważnie - zadzwoń do Rychtarskiego i do Sikorskiego. Możesz też spróbować Orłowskiego, ale nie wiem, czy on się zajmuje spawaniem aluminium. Raczej przygotuj się jednak na długi czas oczekiwania. Czasami na rzeczy znają się też magicy spawający głowice w silnikach samochodowych - poszukaj po necie.

na marginesie - ja nie wiem, czy nie lepiej byłoby się rozglądnąć za nową ramą. To pęknięcie jest w bardzo niefajnym miejscu gdzie idą duże obciążenia - przez co jest duże prawdopodobieństwo, że po spawaniu znowu się kiedyś pojawi.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#63
Właśnie jade do Szczecina do Rychtarskiego. Rama dostanie dwa haki tytanowe i nowy lakier)
Sa to elementy "wymienne" od gory przykrecane od dolu wklejane w carbon.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#65
Do 16 tej musze tam byc..
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_2016-11-04-14-11-50.png

#66
To słabo trochę. Kiedyś u niego byłem - on ma siedzibę niemal pod Policami. Musisz się przez środek Szczecina przebić. Ale z tego co kojarzę, to on ma zakład razem z domem w jednym miejscu. Jakby coś, to pewnie przyjmie Ci tą ramę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#67
Zdazyłem) Rama zostaje a ja 300km z powrotem...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_2016-11-04-16-40-49.png

#69
A to dlaczego?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#71
Fajnie tam. Klimat jest. Właściciel sam pracuje z synem a w biurze żona) Super.
Po rozmowie wyszło na to, że hak pęknął z mojej winy. Za mocno dokrę cony hak przerzutki. Dolna śruba mocująca jest bardzo blisko brzegu...
Nie żałuję bo zmotywowało mnie to do tego żeby przy okazji odnowić lakier. Tak bym pewnie zwlekał a tak wyjścia nie ma. Szkoda mi tylko bo miałem zawieść do Himayera...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#72
Jako, że Rama bedzie za 3 tyg rozbieram wszystko i czyszcze itp.
W szoku jestem jak rozebrałem tylnia przerzutkę. 2 łożyska w górnym kółeczku :shock:
Identyczne rozwiązanie oraz łożyska shimano stosuje w kołowrotkach wędkarskich w rolce prowadzącej żyłke)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_2016-11-06-19-37-58.png

#74
To są 2 małe połaczobe na środku w jedno. Centerlock to mi sie kojarzy z mocowaniem tarczy)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#75
To są dwa plastikowe "cartridge" ze stalowymi kulkami. Tego typu łożyska Shimano stosuje dość często. W górnych kółkach miało z racji swej konstrukcji zapewnić luz roboczy, dzięki któremu przerzutka nie była zbyt wrażliwa na rozregulowanie się (pomagało to pozbyć się m.in. "terkotania" łańcucha). Stosowano to w Dura-Ace właśnie oraz XTR. Grupy niższe w górnych kółkach miały ceramiczny ślizg (Ultegra i Deore XT), a jeszcze niżej były najzwyklejsze, plastikowe ślizgi.

Ten patent mógł doraźnie pomóc przy lekko skrzywionym haku, rozregulowanej przerzutce gdzieś na trasie czy niedbalstwie użytkownika. Przy optymalnie wyregulowanej całości powodował tak naprawdę minimalne opóźnienie podczas wrzucania jak i zrzucania biegu. Od kilku lat Shimano w grupach wyższych stosuje łożyska "maszynowe" zarówno w dolnym, jak i górnym kółeczku, dzięki czemu luz został wyeliminowany.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl