#46
Sprawy posunęły się nieco do przodu. W między czasie pomysł na rower jeszcze ewoluował, i zmiast napędu 1x8 jest ostatecznie 1x9. M.in dlatego, że za żadne skarby nie można znaleźć 8-biegowej kasety 11-34, a w przypadku dziewiątki nie ma z tym problemu. Dzięki temu niskie przełożenie to 35:34 a więc prawie 1:1

Koła. Są zrobione od zera. Piasty chińczyki, ale bardzo ładnie zrobione, lekkie i dość nie drogie. Przód 118g na 2 łożyskach maszynowych, tył 280g na 4 łożyskach, bębenek jak w Campie. Zaciski jadą z ChRL, ten na zdjęciu jest tylko do przymiarki. Obręcze Tioga 28 otworów od Jasia waga 445/450g . Mistrz Szprycha powiedział że mu się podobają, a to nie lada wyróżnienie. Szprychy DT Revolution, tył z prawej na 3 krzyże, z lewej na 2. Przód na 2 krzyże. Nyple DT alu, taśma poliestrowa Schwalbe jako opaski 5-6g / koło, dętki Kenda 97-98g, opony Schwalbe Marathon Supreme 1,5 cala (przynajmniej narazie).
Taka ciekawostka. Mam starą wagę, ale dość dokładną. Tzn. taką że jak się 10 razy coś na niej położy to zawsze pokaże tyle samo, albo jak wziąść 3 rzeczy z których każda waży 1000g, i położyć naraz na wadze to pokaże 3000g ani mniej ani więcej. Poważyłem wszystkie części składowe kół, wagi zapisałem sobie i podsumowałem. Po złożeniu i napompowaniu ważę tylne koło i się nie zgadza. Wychodzi więcej niż powinno. Myśle może waga jednak niedokładna, waże przednie koło to samo - każde waży 8g więcej niż części z których jest złożone. Dopiero jak spuściłem powietrze to waga się zgadzała. MOże dla niektórych to oczywiste, dla mnie nie było do tej pory, nie sądziłem że sprężone powietrze w oponie 1,5 cala może ważyć 8 gramów :-) W sumie koła ważą: tył 1406g + zacisk, przód 1232g + zacisk. Już z powietrzem :-)

Korba Miche blat 35z, śrubki Aerozine, mocujące korbę do osi Ti z XTR 1995, całość 490g, pakiet BB-UN-72. Blat jednak z przodu dla zachowania prawidłowej linii łańcucha.

Napęd: RD-M772 średni wózek, CS-M770 11-34, manetka starsza : SL-M750

Obecnie z wyliczeń wychodzi że waga całości wyniesie 86xx gramów. Gdyby jeszcze udało mi się znaleźć lekki widelec pod ahead 1" to można by jeszcze zejść 300-400g.

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek


Cdn...

#48
Czyli ten fioletowy jest na kołach 26", a ten czarny na 24", bo już trochę zgłupiałem. Właśnie się dziwiłem skąd złapałeś takie krótkie DT Revo pod koło 24, musiałyby mieć chyba ze 240mm długości. No i oponki…
Ile ten widelec waży, że miałbyś zyskać 300-400g? Na 1" będzie ciężko, jeszcze ahead… Do głowy mi przychodzą jedynie Kinesis, ktore jednak ani nie są jakieś super lekkie, ani tanie.
http://www.ebay.de/itm/KINESIS-MTB-Gabe ... Sw2xRYjKbD

Jak już zmieniłeś napęd na 9s to można się pokusić o jakiś dziurawy łańcuch na 10s. To będzie ze sobą spoko latać, a jest lżejszy taki o jakieś 40-50g od niedziurawego.
Dziecko lekko ciśnie, to napęd wytrzyma kilka tysięcy km.

http://www.ebay.com/itm/KMC-X10SL-Silve ... SwZQRYhcgj
https://www.facebook.com/evobikesycow

#49
Tak jak napisałeś fioletowy 26", czarny 24". Temat może być mylący bo założyłem go jak kupiłem czernego Dawesa 24", a potem po zakupie fioletowego 26" nie zakładałem nowego wątku tylko tu go wrzuciłem.

Czarny jest w konfiguracji spełniającej wymagania, a sam rower jest już pierwszych udanych testach przyszłego 6-letniego użytkownika.
Co do szprych do 24 to na allegro jest użytkownik bodaj Zielona Droga z Milicza który ma Sapimy 2/1,8 do takich kółek w bardzo dobrych cenach.

Widelec w fioletowym 26" waży tylko 340 gramów mniej niż rama: 1044g. Wydaje mi się, ze dobrej klasy sztywne widelce ważyły około 700 gramów, tyle że nie jest łatwo znaleźć taki pod stery 1". Na tym Kinesis z ebaya wiele bym nie zaoszczędził, a biorąc pod uwagę cenę to już wogóle

Mógłbym za to sporo zyskać na wadze zakładając opony Geax Aka Pluma które ponoć ważą 285g. Tylko mam obawy o ich trwałość, odporność na uszkodzenia i opory toczenia. Na razie założyłem Maratony które są 150g cięższe na sztuce, ale je znam sam na nich jeżdżę i wiem że to gumy które dobrze nadają się do tego do czego rower będzie służył. Kwestię opon jeszcze rozważam

W sumie zakładając opony Geax i lekki widelec można by zejść z wagą całości do 79xx gramów i nie powiem jest to kusząca perspektywa :roll:

#50
Dawes Academy 26 został przekazany do użytku.

Koniec końców wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek


Wagowo wyszedł 8160 gramów + stopka, podnóżek czy jak tam sie jeszcze może zwać - 270g

#52
focker pisze:Bombowy
odrzutowy na tych Pluma´ch ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#54
skolioza pisze:Fajna maszynka - aż żal będzie patrzeć jak nią dziecię będzie niedbale i niedelikatnie kłaść na przerzutce i biec do towarzyszy :mrgreen:
Takim sytuacjom w założeniu ma przeciwdziałać podnóżka, której gdyby to miał być rower np dla mnie z pewnością by nie było. Ale wiadomo podnóżka podnóżką, ale koleżanki nie mogą przecież czekać. Zobaczymy jak to będzie :-)

#56
Mam nadzieje że nie będzie źle. Tym bardziej, że to też nie będzie rower do tyrania po podwórku, na którym pół osiedla będzie jeździło. Za dużo czasu o wydatkach nie mówiąc mnie to kosztowało.

#58
Powód był prozaiczny. Ze względu na to że dysponowalem ograniczoną ilością pancerza. Miałem zestaw przerzutowy Nokon i to była jedyna opcja żeby obskoczyć nim przerzutkę i hamulce. Dając "normalnie" brakowało by 10-15cm

#59
A mnie wyszło coś takiego dla syna. Waży 10,3kg, bo miało być budżetowo. Przekrok jest trochę duży, albo syn troszkę za mały, rozmiar 14,5. Mam nadzieję, że urośnie do przyszłego roku, a teraz niech jeździ równocześnie na 24 i 26 (bo mu się podoba).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BIANCHI Stone

#60
Bardzo przyjemnie to wygląda. Jedyna rzecz która budzi moje wątpliwości to opony. Cieńsze i z mniej agresywnym bieżnikiem dawały by raz mniejsze opory toczenia a dwa nieco mniejszy przekrok. Napędzenie roweru na takich balonach wymaga jednak trochę pracy zwłaszcza od dzieciaka. A jaka jest długość korby, i jakiego syn jest wzrostu?

#62
Gerwazy pisze:Bardzo przyjemnie to wygląda. Jedyna rzecz która budzi moje wątpliwości to opony. Cieńsze i z mniej agresywnym bieżnikiem dawały by raz mniejsze opory toczenia a dwa nieco mniejszy przekrok. Napędzenie roweru na takich balonach wymaga jednak trochę pracy zwłaszcza od dzieciaka. A jaka jest długość korby, i jakiego syn jest wzrostu?
Opony to używane Pythony 2,0. Założone z myślą o dostarczeniu odrobiny komfortu na nierównościach.

Korby to jak widać Suntour, tym razem XCE, oczywiście 152mm. Nie wiem czym się różnią od XCT oprócz ceny, bo waga ta sama i blaty też znitowane. Miałem problem z długością suportu, kupiłem 118 jak sugerowano, ale był za krótki (jak na moje oko). Dałem podkładkę od ramy i jest lepiej.

Syn ma 10 lat i ze 145cm i jak stanie przed siodłem to ma ramę na jajkach. Ten rower jest docelowo na przyszły rok, bo teraz ma jeszcze 24".
aldek pisze:Całkiem fajna waga!
Mam nadzieję znaleźć lekki i w miarę tani wideł na aheada i wtedy będzie lepiej.
BIANCHI Stone

#64
Z tego co piszesz to rower rzeczywiście na przyszłość, bo i rama trochę za duża, a i długość kobry będzie lepsza do ciut większego wzrostu.

Znalezieniem lżejszego widelca nie powinno być bardzo trudne, bo to 1 1/8". Ja szukałem na 1" i się poddałem, bo ten który jest oryginalnie mimo że kloc >1kg to i tak był najlżejszy z tych które były dostępne. Na 1 1/8" powinno dać się znaleźć widelec ważący ~700g
cron