#17
Aldek w razie czego jest jeszcze drugi do wzięcia na ramie 13" w chłopackich kolorach, ale dla Ciebie to chyba lepiej :-) Cena rozsądna.
Opony też myśle że to Kenda SBE, ale brandowana na Dawesa. No i 1,5 cala faktycznie u nas niedostępna - też kiedyś szukałem.

Kiera to największe zaskoczenie na minus: ładna zgrabna, dyskretny napis Alu 6061, nigdy bym nie podejżewał że to taki kloc. Jak dobrze pójdzie to tu ze 100g zysku się zrobi.

Potencjał do zbicia wagi jest. Oprócz kiery na pewno stery - są 100% stalowe, mają pseudo kartridżowe łożyska bez uszczelnienia. Ucieszyłem się bo mam bardzo ładne stery Tange na sterówke 1" które ważą 104g, ale pech chciał że pierścień na widelec ma 26,4mm a potrzeba 27,0 i co za tym idzie średnica misek jest o 0,2mm różna. Niby można by podfrezowac, ale trzeba by szpeca znaleźć co tego nie spieprzy.
No i na kółkach sporo można zaoszczędzić bo piasty na oko ciężkie jak licho, przód bez uszczelnienia. Jakieś Novatec-i jadą już z Chin zobaczymy co przyjdzie. Dostaną też cieniowane szprychy, bo ocynkowanych nie toleruje więc i tak są do wymiany.

Myślałem jeszcze nad wymianą korby. O przyzwoitej 152mm można tylko pomarzyć, ale mam takie coś:
Obrazek
i kombinuję, że gdyby jej wywiercić dziurę 18mm bliżej osi, nagwintować i obciąć resztę to mogło by się sprawdzić. Oryginalne pedały mają cieńszą ośke 0,5 cala zamiast 9/16 więc nie przeszkadza że korba się zwęża nieco w miejscu gdzie trzeba by wiercić. Tylko do tego też trzeba by fachowca.

#18
W tych kołach, to jeszcze na dętkach chyba można zejść jakieś 150-200g przy minimalnych nakładach sił i środków.

ed.
I na opaskach jeszcze odrobinę.

#20
Prawda na dętkach 150 jak nic. Na opaskach po 30g na każdej tak jak było zrobione zresztą w tytułowym Academy 24 przez wywalenie gumowych opasek i owinięcie taśmą Schwalbe. Dodatkowo na nyplach 20g/koło po zmianie na alu, na szprychach 70g/koło po zmianie na DT revolution no i najwięcej pewnie na piastach ale jeszcze nie wiadomo ile. W sumie na dętkach, opaskach i szprychach wychodzi prawie 400g na obu kołach.

Aldku korba ma stalową terczę, i ogólnie sprawia nie najlepsze wrażenie swoim wykonaniem. Wolałbym założyć coś solidniejszego, ładniejszego i przy okazji urwać kilkadziesiąt gramów, choć trzeba przyznać że ta nie jest strasznie ciężka bo ze śrubami wychodzi 636g. Tylko już widzę, że ze 170-tki nie uda się zrobić 152, bo za blisko otwór trzeba by wiercić oryginalnego, i zostało by między nimi tylko 4mm. Więc albo trzeba by zrobić max 148mm albo poszukać 175-tki do przeróbki

#21
Wydaje mi się, ze dobra korba do opisywanej operacji to coś z falowanej serii Sachsa. Tam nie ma żadnych cieniowań, wybieranego materiału, zwężeń itp. W razie czego to chyba nawet mam takie coś Centery, ale jedna jest na 170 a druga na 175 mm. Rozstaw oczywiście 110.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#25
Mógłbym zrobić drugi otwór w tej korbie i ją nagwintować - mam gwintowniki Park'a. Drugą opcją jest nawiercenie nieco większego otworu i wstawienie stalowej wkładki z gwintem Cyclus Tools - również mam te narzędzia + niezbędny frez. To może być lepsza opcja ze względu na zwężające się ramię. Z tym, że jestem zawalony pracą i mógłbym pomóc pewnie dopiero za min. 3 tygodnie.

Aldku, z fachowców mógłbym polecić ITM Mucha przy Łopuszańskiej w Warszawie: http://www.itm-mucha.pl/
Robią ok, ale czasem udaje im się zawalić termin i z ceną trzeba się dogadać na sztywno wcześniej bo lubią sprawiać niespodzianki.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#27
Korbę mocuje się w imadle za pomocą specjalnego (ale banalnego w pomyśle) chwytaka - tutaj znów używam Cyclus Tools bo nie znalazłem niczego ciekawszego na rynku rowerowych narzędzi. Działa z korbami na kwadrat, Octalink i HTII.

Wolę gwintować za pomocą Cyclusa, bo Park służy generalnie tylko do poprawiania istniejącego już gwintu. Najpierw wiercę stosowny otwór, a następnie za pomocą zmodyfikowanego frezu (a'la frez do naprawy korb z zerwanym gwintem pod ściągacz, który z racji swej konstrukcji jest prowadzony idealnie równolegle) powiększam otwór do pożądanego.

Frez jest sprzężony z gwintownikiem, który w odróżnieniu od Park'a służy do gwintowania i voila.
Ten sposób zakłada wstawienie stalowego insertu i jedyną przeszkodą może być zbyt wąskie ramię. Trzeba sprawdzić empirycznie.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#28
Jeśli chodzi o rowery dla dzieciatych, to obiekt westchnień dominuje jeden: islabikes, ale ceny jak wiadomo porażają.
Całe szczęście, angole mają też rynek wtórny ;) o ile ebay nie rozpieszcza, to tutaj (http://singletrackworld.com/forum/forum/classifieds) w miarę regularnie pojawiają się używane sztuki w przeróżnych rozmiarach i konfiguracjach, polecam obserwować jeśli ktoś w potrzebie.

Pozostaje kwestia dogadania szmuglu do Polski.

#29
Mój 7 latek (z października) śmiga od początku sezonu na czymś takim:
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/used ... 37_614.jpg
Pomimo niewielkiego wzrostu - ok 125cm, radzi sobie świetnie. Chociaż bywalcy zlotów wiedzą, że mam ciągoty do dużych kół :)
Napęd 3x7, działający amortyzator i o dziwo mocowania na tarcze. Myślę o przeplocie kół jak wpadną jakieś tanie piasty i założeniu hydraulicznych tarcz. Seryjne Vbrake niby jakoś działają ale cudów nie ma, zwłaszcza jeśli chodzi o precyzyjne ustawienie małego skoku klamki.

#31
Punkxtr pisze:Korbę mocuje się w imadle za pomocą specjalnego (ale banalnego w pomyśle) chwytaka - tutaj znów używam Cyclus Tools bo nie znalazłem niczego ciekawszego na rynku rowerowych narzędzi. Działa z korbami na kwadrat, Octalink i HTII.

Wolę gwintować za pomocą Cyclusa, bo Park służy generalnie tylko do poprawiania istniejącego już gwintu. Najpierw wiercę stosowny otwór, a następnie za pomocą zmodyfikowanego frezu (a'la frez do naprawy korb z zerwanym gwintem pod ściągacz, który z racji swej konstrukcji jest prowadzony idealnie równolegle) powiększam otwór do pożądanego.
A masz może jakieś zdjęcie tego chwytaka? Sory, że tak dopytuję, ale dla siebie rozeznaję tematem gwintowania - a z gwintem korby to wcale niełatwa sprawa (raz dałem do ślusarza taką robotę i miało nie być problemu - po dokładnych pomiarach okazało się, że wszystko było krzywo pogwintowane). Gwint pedału w korbie ma to do siebie, że wystarczy minimalna nieosiowość żeby skutecznie obrzydzić jazdę, bo pedał chodzi po elipsie. Stąd moja ciekawość, jak sobie z tym radzisz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#32
Obrazek


To mój chwytak przystosowany do tego celu. Z tym, że wymaga baaardzo solidnego imadła o dużej sile ścisku. Korba swoje waży i przy wierceniu z oczywistych powodów nie może się przesunąć. W warunkach domowych chyba nie do osiągnięcia.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#33
Czyli Cyclusem jak gwintujesz to musisz wstawić spirale, bo on gwintuje na większą średnicę niż gwint pedałów. A Park Toolem gwinujesz 9/16" tak że bezpośrednio wkręca się pedał dobrze rozumiem?
Wygląda to rozsądnie, i będe miał na uwadze Twoją propozycję. Sprawa pilna nie jest, tym bardziej że skłaniając sie do skracania korb musiałbym jednak znaleźć inne korby niż RSX bo te są jednak za wąskie. Zrobiłem dziś przymarkę do Rejsfejsa. Korba się nie zwęża więc nie było by problemu szerokością. Tylko trochę szkoda mi go amputować.
Obrazek


Biorę jeszcze pod uwagę kupno gotowca, bo za oceanem w cenie 40$ można kupić korby bez blatów pod rozstaw 110mm o dowolnej w zasadzie długości.

Focker a w jakim stanie są te Centery? To że jedna jest 170 a druga 175 nie powinno mieć znaczenia, bo i tak chciałbym skrócić do 145mm po lekturze tego wpisu: http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks ... 4kids.html
Zależało by mi natomiast żeby były w co najmniej ładnym stanie

#35
Gerwazy pisze:Czyli Cyclusem jak gwintujesz to musisz wstawić spirale, bo on gwintuje na większą średnicę niż gwint pedałów. A Park Toolem gwinujesz 9/16" tak że bezpośrednio wkręca się pedał dobrze rozumiem?
Tak z tą drobną różnicą, że nie wstawiam spirali w stylu Helicoil tylko gwintowaną z zewnątrz i wewnątrz tuleję (robi się to dodatkowo na klej). No i Parkiem tylko poprawiam gwinty - on wg producenta nie służy do nacinania nowych zwojów i raczej tego się trzymam.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#36
a może to? https://www.srsuntour.com/products/xct- ... 7528535363
uprzedzam: trudno będzie zrobić 3x, bo podobnie jak w stx młynek trzyma się na środkowej tarczy. Ale rozstaw jest standardowy 4-śrubny.
Minus: brzydkie.
Drugi minus: mogłyby być lżejsze. Nie pamiętam już wagi, ale z racji tego że są krótsze, spodziewałem się że będą lżejsze niż normalne 175. Jakoś nie są.
(Oczywiście stalowe zespolone blaty od razu w kosz, rozumie się).
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#37
Korbę chciałbym na 5 srub z rozstawem 110mm bo mam blatów troche w zapasach, a i bardziej takie klasyczne 5-ramienne mi sie podobają. Popatrze może faktycznie u chińczyków jeszcze może coś znajdę ciekawego.

Wywaliłem dziś stery tak że została goła rama. Wrzuciłem ją na wage i tyle sie pokazało:
Obrazek


Zważyłem też oryginalne stery- ważą 174g. Zdecydowałem że założę Tange ktore ważą 104g. Nieznacznie co prawda różnią się wymiarami i trzeba będzie podfrezować kołnierz na widelcu żeby założyć pierścień i minimalnie otwory pod miski sterów, ale z tym sobie poradzę. A stery są bardzo fajne i leżą mi od kilku lat więc zrobię z nich jakiś użytek. No i 70g oszczędności na wadze będzie, o różnicy w jakości łożysk i uszczelnienia nie wspominając.

#38
Korba prawa wygląda tak:
Korba
i w prawo.
Lewej nie mogę znaleźć, ale możliwe, że ma ją Corrado (Michał, masz maże jedną wolną 175?)
Jak się na nią spojrzy z tyłu, to jednak się zwęża - ale chyba i tak nie jest tak źle. Plus jest taki, że korba jest kuta, więc powinna wytrzymać bez problemu takie zabawy. Jak chcesz się pobawić, to Ci je wyślę po koszcie przesyłki.
Z gwintowaniem Race Face to bym chyba się nie bawił. Z doświadczenia wiem, że można mieć najlepsze narzędzia do frezowania i gwintowania, ale i tak bez samopoziomującego uchwytu albo innego wynalazku dającego 100% osiowości oś siedzi krzywo, co się z kolei odbija na nieprzyjemnych doznaniach w czasie jazdy (oś musi wchodzić idealnie pionowo w zakresie 360 stopni - minimalna odchyłka w jakąkolwiek stronę i korba idzie do kosza). Lepiej pobawić się z tanimi korbami.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
Problem po naprawie korby może być tylko i wyłącznie wtedy, gdy bierze się za to osoba bez wiedzy i/lub właściwych narzędzi. Jeśli po całej operacji jest "jajo" to wszystko jasne...
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#42
Tak więc sprawy związane z Dawesem poszły w nieplanowanym wcześniej kierunku. Dość powiedzić, że z pierwotnej konfiguracji zostanie tylko rama, widelec, zacisk pod siodłem i siodło. Być może jeszcze opony. Efektem będzie obniżenie wagi do 8.xx kg.
Jednym z nowych elementów będzie korba, na której wadze uda się zaoszczędzić prawie 15 deko.

Obrazek


Jest to korba Miche o długości 145mm, zębatka 39 zębów (w zanadrzu mam jeszcze 35 gdyby ta okazała się za duża) dla zmniejszenia wagi są aluminiowe chińskie śrubki, i tytanowe śruby mocujące XTR M900 z 1995 roku żeby był akcent retro ;-) Zamiast drugiej tarczy dałem podkładki wycięte ze zużytej koronki 36z M900. Na zdjęciu jest na razie przymiarka, będa jeszcze doszlifowane, żeby nie wystawały na boki. Całość wyszła 490g.
Do tego będzie BB-UN72 107mm który miałem w zapasach, odpada więc koniczność poszukiwania 115mm jaki byłby potrzebny do oryginalnej korby.

Najwięcej bo prawie kilogram będzie urwane na kołach, ale o tym w następnym odcinku, bo czekam na piasty z państwa środka

#44
Z doświadczenia powiem, że niektóre śrubki do mocowania zębatek są tak krótkie, że nie potrzeba żadnych podkładek nawet przy jednej tarczy.

Natomiast będę pełęn podziwu jak dziecko pociągnie na samej tylko koronce 39T. Masakrycznie twarde przełożenie. Szkoda kolan IMO. Rzadko spotykane obecnie nawet w sportowych rowerach. 35T byłoby optymalne, choć pod górkę i tak krucho..
https://www.facebook.com/evobikesycow

#45
Te śrubki są minimalnie za długie żeby je dać bez podkładek, poza tym korba optycznie lepiej wygląda z nimi. Jeszcze lepiej byłoby dać koronkę z przodu, ale wtedy linia łańcucha byłaby zaburzona.

Co do zębatki masz chyba rację że 39 to za dużo. Dziecko na kołach 24" korzystało głównie (na płaskim) z przełożenia 32/11zębów. Uwzględniając różnicę w wielkości kół to samo przełożenie uzyska przy konfiguracji 35/13 a przy 39 zębach dopiero przy 15 z tyłu. Nawet biorąc pod uwagę, że rośnie i będzie silniejsze, to wydaje się że koronka 35 będzie lepsza