opony do kony (przełaj) i inne pytania o cx

#1
Od jakiegoś czasu zaglądam na allegro w poszukiwaniu przełajówki. Chciałem retro jakieś, ale raz że nie ma, a jak jest, to ceny zaporowe. Albo drabiny.
No i wczoraj, że było blisko, to mi się kupiło takomkone: http://allegro.pl/kona-rove-al-na-clari ... l#imglayer

Ta kona to nowizna 2015 r, na tarczach hayes cx.
Rama fajna, ale osprzęt z dolnej półki wybitnie, toporny i tak trochę badziewem wieje, dlatego myślę coś tam pozmieniać na lepsze. Toteż pytam.

Jakie opony doradzacie (są szosowe szwalby road)?
Myślę nad zmianą kół, bo te są cholernie ciężkie. Jakiś trop?
Myślicie, że ma sens wywalić tego clarisa, i wrzucenie tam np. tiagry?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#2
Mój kumpel ma kółka do spylenia - coś koło 1800g i 600zł. Właśnie je od niego przywozłem. Obadam dokładnie to wrzucę fotki co jak z czym.
A opony masz teraz szosowe czy chcesz szosowe? Przełaj tenerówki powinien mieć.

Mi się tam akurat claris podoba. Ma taki fajny kolor jak najpierwszy XTR. A że plastikowy jest, no cóż. Na tiagrę bym nie zmieniał.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#3
no właśnie jest tam szwalbe road z antypunkturą, myślisz że continental cyclo x-king bedą dobre?

Co do kół, to ta kona ma tarcze, zgodnie z nową modą.

No i dwa: boję się, że na moje 100 kg taki lajt to może być za słaby. Ale generalnie w sprawach szosowo/przełajowych to się nie znam.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#4
Takie szwalbe to sie do gazeli montuje, chyba ze jakie kevlary. Trafiłem takie niedawno to ponizej 400g sztuka miały.

Te koła o których mówie też są pod tarcze. Ale edit - zważyłem komplet i wyszło 1950g bez zacisków z opaskami. On miał je seryjnie w Specu za 6000zł. Chucherko też nie był - tak z 85 kila gdzieś. Ale jakieś lżejsze sobie zmontował jeszcze.

Conti będą dobre, nawet w drucie są stosunkowo lekkie. Zaryzykowałbym takie 40-42c - bezpieczne w teren, a zmieścić się powinny spoko. Mam Schwalbe starszy model - Fast Fred CX czy cuś, ale cholery wąskie są bardzo tak realnie. Niby 35C ale tak 32 bym im dał.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#5
nie, te szwalby, wg tego com wyguglał, bo wagi nie mam tu chwilowo, to mają po 780 g sztuka, więc 2x tyle co conti :-D Choć do wyprawówki to chyba jest dobra opcja.

Wrzuć zdjecie tych kół.

Niestety, opowiedzieć będę mógł się w ich sprawie dopiero w niedzielę. Jakie piasty tam są?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#6
aldek>

Możesz spróbować continentala speed ride'a, całkiem szybkie i dobrze pochłaniają mniejsze nierówności. Na błoto może nie są zbyt dobre, ale na ubitych leśnych/szutrowych trasach jeździ się znakomicie. W gorsze warunki to np. ritchey speed max.

#8
Sorry aldek, ale kumpel sę rozmyślił i zostawia te kółka na zimę na zapas jednak.
Już ich nawet nie mam, pozabierał nim zdjęcia zrobiłem.

Ale obadałem szybko inną opcję, składaki tak zwane:
- przód 140g 140zł
http://allegro.pl/piasta-przednia-novat ... 41039.html
- tył 370g 150zł
http://allegro.pl/novatec-d522sb-373g-3 ... 49081.html
- felgi 450g za jedną po 100zł
http://allegro.pl/410g-remerx-xc0-rio-2 ... 68659.html
- szprychy CN czarne, zwykłe 2.0 z nyplami jakieś 500g i 30zł
Składanie, centrowanie i wysyłka 70zł.
Czyli za niecałe 600zł masz NOWE kółka o wadze 1070 tył i 840g przód. Ewentualnie alu nyple to by było +20zł i minus 40g. Realnie waga może być nieco niższa nawet bo zawyżyłem masę felg. Te ceny to realnie za tyle mogę spokojnie załatwić i to poskładać.
Twój przód piszesz 1180g z tarczą czyli jakieś lekko ponad kilo samo koło.

A opony to faktycznie masz pancerne :)
https://www.facebook.com/evobikesycow