#16
Gerwazy pisze:
Diora,
jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
Twoja wydaje mi się trochę młodsza - jakiś 1990-91, jakkolwiek bardzo ładna, i naprawdę trudna do zdobycia (ona jest nowa?) to nie pasowała by rocznikowo do reszty

Na to by wskazywało kierownica pochodzi bodajże ... z Mondii ktora stała na XT737 a stan jej oceniam na naprawdę bardzo ładny.5.5/6
Pozdrowki !

#18
diora pisze:
Gerwazy pisze:
Diora,
jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
Twoja wydaje mi się trochę młodsza - jakiś 1990-91, jakkolwiek bardzo ładna, i naprawdę trudna do zdobycia (ona jest nowa?) to nie pasowała by rocznikowo do reszty

Na to by wskazywało kierownica pochodzi bodajże ... z Mondii ktora stała na XT737 a stan jej oceniam na naprawdę bardzo ładny.5.5/6
Pozdrowki !
Myślałem że ta kierownica nie była już produkowana w 1994 (w tym roku weszło 737), ale głowy sobie nie dam uciąć

skolioza pisze:
Gerwazy pisze: jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
jeśli dalej szukasz i stan będzie Ci odpowiadać to przytargam na zlot
Obrazek
Skoliozo doceniam Twą propozycję i dziękuję. Moja kierownica razem z mostkiem znajdują się obecnie w rękach profesjonalisty, gdzie przechodzą proces przywracania im dawnej świetności tak więc problem jest już rozwiązany. Nie omieszkam pochwalić się efektem włącznie z prezentacją zdjęć przed i po w odpowiednim wątku ;-)

#20
Czas rozwiązać zagadkę. Zacznę od siodła, którego zdjęcie wszystko wyjaśnia...

Obrazek



Rower rozebrany i wyczyszczony. Na ramie został biały nalot, więc jest do poprawki. Myślałem że to pozostałości proszku do prania którego musiałem użyć żeby zmyć smar z lakieru, ale okazuje się że to jeszcze pozostałości smaru czy innego mazidła.

Rama jest wykonana z rur Columbus Altec2 z Aluminium 7005. Jest pokryta matowym lakierem w technologi "Soft Touch Paint", który tworzy cienką nieco elastyczną powłokę.
Rower wyposażony jest w kompletną grupę XT M739, amortyzator Judy XC. Koła są na włoskich obręczach FIR, 32 szprychach DT Competition (2,0/1,6/2,0) i oponach IRC MythosXC.
Całość ważyła 11,0kg w tym ciężka stalowa kierownica typu riser którą ktoś założył zapewne dla uzyskania bardziej wyprostowanej, wygodniejszej sylwetki podczas jazdy.

W sieci nie znalazłem żadnych informacji o tym rowerze, ani też katalogu z tego okresu.
Nie wiele wiadomo też na temat rur Altec2 Columbusa.
Jest to stop serii 7000 a więc Al-Zn-Mg poddawany po spawaniu obróbce cieplnej T6 w której wg zaleceń producenta spaw powinien być poddany m.in. hartowaniu w temp 470C po czym chłodzony zimnym powietrzem, a następnie poddawany procesowi starzenia w temperaturze 90C przez 6h a następnie 150C przez 4 godziny.
Wg materiałów Columbusa taka obróbka pozawala uzyskać spawy które mają 75% pierwotnej wytrzymałości materiału.

Rury są cieniowane, nie znalazłem jednak dokładnych grubości ścianek.
Wiadomo, że szosowa odmiana Altec2 miała grubości:
górna rura: 1,4/0,8/1,3mm
dolna rura: 1,9/1,0/1,3mm
podsiodłowa: 2,25/1,0/1,7mm
dolna rura tylnego trójkąta : 1,45/0,85mm
górna rura tylnego trójkąta: 1,0mm
Na podstawie grubości ścianek młodszych rur Altec2 Plus wiadomo, że rury MTB miały grubsze ścianki o 0,1-0,2 mm
Waga całej ramy (ze stalowymi miskami sterów Ritcheya) to 1530gramów , więc bez misek około 1470g.

Stan całości jest bardzo dobry, choć rama wymagać będzie poprawek lakierniczych w kilku miejscach, zwłaszcza, że spod ciemnego lakieru w miejscach gdzie jest uszkodzony przeziera biały kolor podkładu i słabo to wygląda.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

#22
Jest wszystko
retro Wloszka :-> w super stanie :-> i jeszcze ta sesja ;-)
chcialoby sie powiedziec
Veni vidi vici
.......................................................................................

z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
Piękne te części :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#24
Gerwazy pisze:W sieci nie znalazłem żadnych informacji o tym rowerze, ani też katalogu z tego okresu.
Nie wiele wiadomo też na temat rur Altec2 Columbusa.
Jest to stop serii 7000 a więc Al-Zn-Mg poddawany po spawaniu obróbce cieplnej T6 w której wg zaleceń producenta spaw powinien być poddany m.in. hartowaniu w temp 470C po czym chłodzony zimnym powietrzem, a następnie poddawany procesowi starzenia w temperaturze 90C przez 6h a następnie 150C przez 4 godziny.
Wg materiałów Columbusa taka obróbka pozawala uzyskać spawy które mają 75% pierwotnej wytrzymałości materiału.
Przepraszam za smiecenie, ale w gwoli scislosci dodam tylko, ze zeby po tych wszystkich procesach mozna bylo uzywac owego urzadzenia, to musi polezec w temperaturze pokojowej conajmniej dwa tygodnie.
Przepraszam jeszcze raz za moja ignorancje, bo nieznam sie na ramach w/w firmy, wiec napisze ze ladna :-P , natomiast ja jednak wole stal i ze wszystki tych pokazanych detali jeden robi niezaprzeczalna robote :mrgreen:
Załączniki
cinelli.jpg

#25
Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. Bo jeśli chodzi o ośle to tam był normalny UN-72 z włoskim gwintem. Wcale bym się nie obraził gdyby to był Ritchey Ti ale co zrobić....


Zważyłem stalową kierownicę jaka tam była : ważyła 494g :shock: Jest już w kuble, zbieracze złomu się pewnie ucieszą.
Poszukiwana kierownica Ritchey Pro Lite z okolic 1998 roku, najlepiej nowa lub coś koło tego.
Nie wiem jaka była oryginalnie, ale mając na uwadze że stery i pedały były tej firmy, to nie będzie lipy jak kierownica też będzie od Toma.

#27
2ass pisze:Przepraszam za smiecenie, ale w gwoli scislosci dodam tylko, ze zeby po tych wszystkich procesach mozna bylo uzywac owego urzadzenia, to musi polezec w temperaturze pokojowej conajmniej dwa tygodnie.
Przepraszam jeszcze raz za moja ignorancje, bo nieznam sie na ramach w/w firmy, wiec napisze ze ladna :-P , natomiast ja jednak wole stal i ze wszystki tych pokazanych detali jeden robi niezaprzeczalna robote :mrgreen:
Nic nie poradzę że lubię wypić ;-)

Co do materiału ramy to podzielam Twą opinię, a prezentowana wyżej to pierwsza z może już nawet kilkunastu jakie w życiu posiadałem inna niż stalowa :-)
Co do leżenia dwa tygodnie, w materiałach Columbusa piszą nawet o trzech tygodniach dla alu 7005
Ostatnio zmieniony 2016-03-21, 00:35 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.

#28
Nawet głupio zapytać ... ILE ZA NIEGO ZAPŁACIŁEŚ :mrgreen: :!: :?:
Takie rodzynki są najlepsze - zasyfione do wyczyszczenia a później się okazuje że to się nadaje na ekspozycję bo stan prawie jak z fabryki :lol:
Żal używać ... GRZECH używać 8-)

#30
Gerwazy pisze:tyle że opłacało mi się zaryzykować opierając się na takich zdjęciach takiej jakości:
Ryzyko się opłaca ale tylko jeśli cena jest atrakcyjna.
Skoro sprzęt nie jest z PL to miałeś dużo większą szansę że nie jest zakatowanym bublem sprzedawanym jako mało jeżdżony :mrgreen:

#33
Piękna rzecz. Choć to dla niektórych herezja, to dla mnie rowery z końca at 90-tych są najładniejsze. Tak samo grupa 739. Do tego sam mostek powala na kolana. Pozazdrościć.
Co więcej - chociaż Judy SL pasowałaby tu bardziej jeśli chodzi o klasę widelca, to koloryztycznie ta XC jest świetna. SLka by tu w ogólne nie siadała pod tm względem.
Rower idealny.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#34
Dzięki za miłe słowa pod adresem Cinelki.

SL rzeczywiście kolorystycznie gryzł by się z resztą, a jeśli rower ma służyć do patrzenia a nie do jeżdżenia co jest właściwie już przesądzone, to wymiana amortyzatora nie miała by uzasadnienia. Trochę kusiło mnie żeby zmienić rurę sterową na amielinową jak radził Focker. Wtedy uzyskałbym -20dkg na amortyzatorze i -35dkg na wyrzuceniu stalowej kierownicy, więc całość wyszłaby 10,45kg bez specjalnych inwestycji a to już waga nie byle jaka.

Dam sobie jednak spokój, niech pozostanie w oryginale, tylko kierownicę muszę jakąś kupić i będzie git.

#35
Gerwazy pisze:Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. .
yyy musze dluzej spac albo zaczac pic .... :oops: :oops: :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#36
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. .
yyy musze dluzej spac albo zaczac pic .... :oops: :oops: :oops:
Mówiłem z tym piciem.
Lodzermensch

#37
corrado1111 pisze:Mówiłem z tym piciem.
:oops: :oops: :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#40
A ja cały czas się zastanawiam dlaczego ten rower nie wychodził na xtr? Bardzo wysokiej klasy rama, tytanowe komponenty i nie pasujący mi do tego xt. Jakieś pomysły?

#42
W Cinelli mogli nawet nie wiedzieć o xtr) Spece od mtb)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#43
Skoliozo, mam nadzieję rower który kupiłem na włoskim ebay nie był jedynym wyprodukowanym egzemplarzem który zginął Antoniemu Colombo :-)

DOMAN Cinelli niegdy nie specjalizowąlo się w MTB, w 1991 roku zlecili zaprojektowanie całej kolekcji Gary Fisherowi, potem próbowali własnymi siłami aż w końcu zrezygnowali skupiając się tylko na szosie. Czemu nie na XTR? Nie wiem. Zwłaszcza że model nazywał się Pro Team.

Retromen. Wiedzieli. Od dawna ;-)
Załączniki
IMG_2254.jpg

#45
Na żartach sie nie znacie)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike