Cinelli Miękka Maszyna

#1
Taka historia:
dziś o godzinie 7:30 rano zadzwonił telefon. Kiedy odebrałem, głos w słuchawce rzucił krótko:
"witam, jedziemy do pana z tym rowerkiem, będziemy za 45 minut".
Tym sposobem po trzech kwadransach stałem się posiadaczem roweru który prezentuję we fragmentach poniżej.
Kto zgadnie co to za maszyna? Chodzi o markę i model i rocznik, choć z tym ostatnim nie będzie problemu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-03-20, 13:24 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.

#3
pierwsza mysl ....Cinelli nr 6 albo 7 :->
ale to chyba jakis Scapin :idea: :?:

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

zaryzykuje to musi byc jednak Cinelli :oops: :?:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#4
mekp pisze:Tytanowa sztyca ?
W rzeczy samej. Fajnie wykonana, lekka, ale regulacja pochylania siodła jest nie przemyślana i uciążliwa.
Do tego celu służy śruba widoczna nad logo pmp która jest na klucz płaski bodaj 6mm. Bez tego ani rusz, co biorąc pod uwagę że jest rzadko używany stanowi duże utrudnienie.

Obrazek


Marcin, nie wiem jak odgadłeś markę.
Pokazane fragmenty były raczej mylące a nie pomocne w rozwiązaniu zagadki.
Nie wiem może opierałeś się na rachunku prawdopodobieństwa ;-)

Obrazek


Wiemy już jaka firma. Zostaje ustalenie modelu i roku.
Podpowiedzią w obu kwestiach jest to zdjęcie:
Obrazek

#5
Gerwazy pisze:Wiemy już jaka firma. Zostaje ustalenie modelu i roku.
rocznik 98 ;)
ale ustalenia modelu sie nie podejmuje po jak juz wspomniales marka ustalona za pomoca wzorow matematycznych :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#6
Już mi się podoba a widać tylko co nieco :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#7
Miałem kiedyś taka sztycę - bardzo lekkie i rzeczywiście fajnie wykonane - moja była jednak bardzo krótka.

Kurcze czekam z niecierpliwością na fotkę tego co przygotowałeś na ten rok.

A rower ze zlotu w końcu doprosił sie wątku?

pozdrawaim
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#9
Sztyce niestety ktoś skrócił do 28cm, przy tej długości waży 190g.
Cały rower jest zresztą lekki. Razem z ciężką stalową kierownicą typu riser którą ktoś założył zamiast oryginalnej ważył 11,0kg, a po rozebraniu okazało się, że sama rama z miskami sterów waży 1530g.
Pierwszy raz mam do czynienia z sytuacją kiedy rama jest lżejsza od widelca, choć rozumiem, że dla forumowiczów nie musi to być nic niezwykłego. Ale to w końcu mój pierwszy aluminiowy rower więc proszę się nie dziwić ;-)
skolioza pisze:i stan widać nienaganny
Po oczyszczeniu z naprawdę grubej warstwy jakiegoś smaru okazało się że jest niemal nowy. Nigdy jeszcze nie udało mi się kupić używanego roweru w tak dobrym stanie.
Z jednej strony bardzo się cieszę z tego faktu, a z drugiej wychodzi na to że w łeb weźmie mój plan, żeby był to mój rower do jazdy po Beskidzie. Po prostu nie będę miał sumienia na nim jeździć :-/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mekp pisze:A rower ze zlotu w końcu doprosił sie wątku?
Czeka jeszcze , ale jest cierpliwy, wie że przyjdzie jego czas ;-)

#10
Gerwazy pisze:po rozebraniu okazało się, że sama rama z miskami sterów waży 1530g.
po czyszczeniu wazeniu zakladasz xt z powrotem ?
czy masz inne plany ?
i najwazniejsze :idea: wspornik kierownicy to titanium :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#12
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:po rozebraniu okazało się, że sama rama z miskami sterów waży 1530g.
po czyszczeniu wazeniu zakladasz xt z powrotem ?
czy masz inne plany ?
i najwazniejsze :idea: wspornik kierownicy to titanium :shock:
Tak, zostanie w oryginale. Muszę tylko znaleźć oryginalną kierownicę, a do tego muszę ustalić jaka ona była bo tego nie wiem.
Mostek to Cinelli Grammo tak jak pisze kolega Diora. Ten model był oferowany od 1994 roku gdzieś pewnie do 1998, bo potem z tego co widać w sieci zakładali mostki Ritchey'a.
Obrazek


Co do rocznika z którego jest rower, to też obstawiam 1998. Co prawda osprzęt XT ma wybite daty produkcji z przełomu 1996/1997, a siodło 6/1997 ale z tego co znalazłem w sieci amortyzator ma grafikę z 1998 roku więc taki jest prawdopodobnie modelowy rok produkcji całości.

#13
Gerwazy pisze:a siodło
siodla to nam jeszcze nie pokazales :lol: :lol: :lol:

a jesli chodzi o "katalog " to wydaje sie ze wsporniki MTB i STRADA podczas sesji fotograficznej ktos zamienil miejscami ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#15
marcin74 pisze:
Gerwazy pisze:a siodło
siodla to nam jeszcze nie pokazales :lol: :lol: :lol:

a jesli chodzi o "katalog " to wydaje sie ze wsporniki MTB i STRADA podczas sesji fotograficznej ktos zamienil miejscami ;)
Siodła nie mogłem pokazać :oops: ... bo nie było by zagadki ;-)
Faktycznie w katalogu strada z mtb zamienione miejscami :shock: Może mam błędne mniemanie, ale jakoś dziwnie wpisuje się to w mój wewnętrzny stereotyp tej szacownej nacji z południa Europy. To jeden z wielu przykładów oczywistego błędu z jakim się spotkałem w przypadku włoskich produktów. Ale to w sumie fajne

Diora,
jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
Twoja wydaje mi się trochę młodsza - jakiś 1990-91, jakkolwiek bardzo ładna, i naprawdę trudna do zdobycia (ona jest nowa?) to nie pasowała by rocznikowo do reszty

#16
Gerwazy pisze:
Diora,
jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
Twoja wydaje mi się trochę młodsza - jakiś 1990-91, jakkolwiek bardzo ładna, i naprawdę trudna do zdobycia (ona jest nowa?) to nie pasowała by rocznikowo do reszty

Na to by wskazywało kierownica pochodzi bodajże ... z Mondii ktora stała na XT737 a stan jej oceniam na naprawdę bardzo ładny.5.5/6
Pozdrowki !

#18
diora pisze:
Gerwazy pisze:
Diora,
jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
Twoja wydaje mi się trochę młodsza - jakiś 1990-91, jakkolwiek bardzo ładna, i naprawdę trudna do zdobycia (ona jest nowa?) to nie pasowała by rocznikowo do reszty

Na to by wskazywało kierownica pochodzi bodajże ... z Mondii ktora stała na XT737 a stan jej oceniam na naprawdę bardzo ładny.5.5/6
Pozdrowki !
Myślałem że ta kierownica nie była już produkowana w 1994 (w tym roku weszło 737), ale głowy sobie nie dam uciąć

skolioza pisze:
Gerwazy pisze: jakieś 2 lata szukałem bardzo podobnej kierownicy :!: Odrobinę starszej, bo z żółtymi napisami, prawdopodobnie z 1989 roku.
jeśli dalej szukasz i stan będzie Ci odpowiadać to przytargam na zlot
Obrazek
Skoliozo doceniam Twą propozycję i dziękuję. Moja kierownica razem z mostkiem znajdują się obecnie w rękach profesjonalisty, gdzie przechodzą proces przywracania im dawnej świetności tak więc problem jest już rozwiązany. Nie omieszkam pochwalić się efektem włącznie z prezentacją zdjęć przed i po w odpowiednim wątku ;-)

#20
Czas rozwiązać zagadkę. Zacznę od siodła, którego zdjęcie wszystko wyjaśnia...

Obrazek



Rower rozebrany i wyczyszczony. Na ramie został biały nalot, więc jest do poprawki. Myślałem że to pozostałości proszku do prania którego musiałem użyć żeby zmyć smar z lakieru, ale okazuje się że to jeszcze pozostałości smaru czy innego mazidła.

Rama jest wykonana z rur Columbus Altec2 z Aluminium 7005. Jest pokryta matowym lakierem w technologi "Soft Touch Paint", który tworzy cienką nieco elastyczną powłokę.
Rower wyposażony jest w kompletną grupę XT M739, amortyzator Judy XC. Koła są na włoskich obręczach FIR, 32 szprychach DT Competition (2,0/1,6/2,0) i oponach IRC MythosXC.
Całość ważyła 11,0kg w tym ciężka stalowa kierownica typu riser którą ktoś założył zapewne dla uzyskania bardziej wyprostowanej, wygodniejszej sylwetki podczas jazdy.

W sieci nie znalazłem żadnych informacji o tym rowerze, ani też katalogu z tego okresu.
Nie wiele wiadomo też na temat rur Altec2 Columbusa.
Jest to stop serii 7000 a więc Al-Zn-Mg poddawany po spawaniu obróbce cieplnej T6 w której wg zaleceń producenta spaw powinien być poddany m.in. hartowaniu w temp 470C po czym chłodzony zimnym powietrzem, a następnie poddawany procesowi starzenia w temperaturze 90C przez 6h a następnie 150C przez 4 godziny.
Wg materiałów Columbusa taka obróbka pozawala uzyskać spawy które mają 75% pierwotnej wytrzymałości materiału.

Rury są cieniowane, nie znalazłem jednak dokładnych grubości ścianek.
Wiadomo, że szosowa odmiana Altec2 miała grubości:
górna rura: 1,4/0,8/1,3mm
dolna rura: 1,9/1,0/1,3mm
podsiodłowa: 2,25/1,0/1,7mm
dolna rura tylnego trójkąta : 1,45/0,85mm
górna rura tylnego trójkąta: 1,0mm
Na podstawie grubości ścianek młodszych rur Altec2 Plus wiadomo, że rury MTB miały grubsze ścianki o 0,1-0,2 mm
Waga całej ramy (ze stalowymi miskami sterów Ritcheya) to 1530gramów , więc bez misek około 1470g.

Stan całości jest bardzo dobry, choć rama wymagać będzie poprawek lakierniczych w kilku miejscach, zwłaszcza, że spod ciemnego lakieru w miejscach gdzie jest uszkodzony przeziera biały kolor podkładu i słabo to wygląda.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

#22
Jest wszystko
retro Wloszka :-> w super stanie :-> i jeszcze ta sesja ;-)
chcialoby sie powiedziec
Veni vidi vici
.......................................................................................

z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
Piękne te części :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#24
Gerwazy pisze:W sieci nie znalazłem żadnych informacji o tym rowerze, ani też katalogu z tego okresu.
Nie wiele wiadomo też na temat rur Altec2 Columbusa.
Jest to stop serii 7000 a więc Al-Zn-Mg poddawany po spawaniu obróbce cieplnej T6 w której wg zaleceń producenta spaw powinien być poddany m.in. hartowaniu w temp 470C po czym chłodzony zimnym powietrzem, a następnie poddawany procesowi starzenia w temperaturze 90C przez 6h a następnie 150C przez 4 godziny.
Wg materiałów Columbusa taka obróbka pozawala uzyskać spawy które mają 75% pierwotnej wytrzymałości materiału.
Przepraszam za smiecenie, ale w gwoli scislosci dodam tylko, ze zeby po tych wszystkich procesach mozna bylo uzywac owego urzadzenia, to musi polezec w temperaturze pokojowej conajmniej dwa tygodnie.
Przepraszam jeszcze raz za moja ignorancje, bo nieznam sie na ramach w/w firmy, wiec napisze ze ladna :-P , natomiast ja jednak wole stal i ze wszystki tych pokazanych detali jeden robi niezaprzeczalna robote :mrgreen:
Załączniki
cinelli.jpg

#25
Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya :idea: jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. Bo jeśli chodzi o ośle to tam był normalny UN-72 z włoskim gwintem. Wcale bym się nie obraził gdyby to był Ritchey Ti ale co zrobić....


Zważyłem stalową kierownicę jaka tam była : ważyła 494g :shock: Jest już w kuble, zbieracze złomu się pewnie ucieszą.
Poszukiwana kierownica Ritchey Pro Lite z okolic 1998 roku, najlepiej nowa lub coś koło tego.
Nie wiem jaka była oryginalnie, ale mając na uwadze że stery i pedały były tej firmy, to nie będzie lipy jak kierownica też będzie od Toma.

#27
2ass pisze:Przepraszam za smiecenie, ale w gwoli scislosci dodam tylko, ze zeby po tych wszystkich procesach mozna bylo uzywac owego urzadzenia, to musi polezec w temperaturze pokojowej conajmniej dwa tygodnie.
Przepraszam jeszcze raz za moja ignorancje, bo nieznam sie na ramach w/w firmy, wiec napisze ze ladna :-P , natomiast ja jednak wole stal i ze wszystki tych pokazanych detali jeden robi niezaprzeczalna robote :mrgreen:
Nic nie poradzę że lubię wypić ;-)

Co do materiału ramy to podzielam Twą opinię, a prezentowana wyżej to pierwsza z może już nawet kilkunastu jakie w życiu posiadałem inna niż stalowa :-)
Co do leżenia dwa tygodnie, w materiałach Columbusa piszą nawet o trzech tygodniach dla alu 7005
Ostatnio zmieniony 2016-03-21, 00:35 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.

#28
Nawet głupio zapytać ... ILE ZA NIEGO ZAPŁACIŁEŚ :mrgreen: :!: :?:
Takie rodzynki są najlepsze - zasyfione do wyczyszczenia a później się okazuje że to się nadaje na ekspozycję bo stan prawie jak z fabryki :lol:
Żal używać ... GRZECH używać 8-)

#30
Gerwazy pisze:tyle że opłacało mi się zaryzykować opierając się na takich zdjęciach takiej jakości:
Ryzyko się opłaca ale tylko jeśli cena jest atrakcyjna.
Skoro sprzęt nie jest z PL to miałeś dużo większą szansę że nie jest zakatowanym bublem sprzedawanym jako mało jeżdżony :mrgreen: