#16
ak_kwlsk pisze:No teraz to już pojechałeś :) to tu trzeba mieć pasję do publikowania na forum sterylnych maszyn? Myślałem, że wystarczy taka zwykła, pospolita, do jazdy na rowerze połączona z sympatią do retro sprzętu...
to NIE jest retro przelaj a tym bardziej szosa :!: :!: :!:
a wrzucenie "nowych "korb XT jest brakiem szacunku do ludzi ktorzy kochaja maszyny z dawnych lat ........pospolita ??? pomyliles z kiczowata (a wszystko przez te korby ;-) )
jesli chodzi o rower Adammelo tez nie ma nic wspolnego z ww tematem ale przyznac trzeba ze robota w metamorfoze zostala wlozona ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#19
A ja pójdę w kontrę do Marcina - mimo pewnych mankamentów uważam że lepiej gdy takie rowery dostają drugą młodość w takim wydaniu niż zajechane gdzieś pod Kowalskim we Wrocławiu lub w szopie w Pcimiu dolnym.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#20
mekp pisze:A ja pójdę w kontrę do Marcina - mimo pewnych mankamentów uważam że lepiej gdy takie rowery dostają drugą młodość w takim wydaniu niż zajechane gdzieś
pelna zgoda ........problem w tym ze rower (w obecnej postaci ) powinien znalezc sie w innym dziale ;)

np taki cass (tez nowy na forum ) zrozumial o co chodzi :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#22
ak_kwlsk pisze:...i też ma rower w tym dziale :D
pech chcial ze padlo na ciebie ;-)
restrykcyjnie ??? touringowa rama, jeden bieg i korby xt z 201x :idea:

nooo ale jak tam chcecie Dyrektorze ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
zrobić całość i pokazać - taki widzę bieg historii i rower zostaje w dziale przełaj. Tak to widzę.

ale nie ukrywam - rama fajna - a malowanie bieda - cza było wyczyścić z lakieru - wyszczotkować i było by cudo i było by pięknie.
wtedy można się bawić dodatkami, w różnych kolorach i nie muszą to być najdroższe części.

czyli, cza się postarać, to będą ,,brawa'' za fajny rower - który nie musi kosztować majątek.
remik76

#25
remik76 pisze:a malowanie bieda - cza było wyczyścić z lakieru - wyszczotkować i było by cudo i było by pięknie.
Się nie zgodzę, bo malowanie wyszło bardzo profesjonalnie zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to proszek. Kolor wiadomo, kwestia gustu i nie musi podobać się każdemu ;)

W momencie jak znalazłem na forum projekt kuwy Adamello, moja rama była w trakcie procesu delakieryzacji i wierzcie mi, łapy swędziały żeby zrobić kopię :) Ostatecznie stwierdziłem, że nie mam doświadczenia w tej kwestii a nie chciałem poświęcać ramy na pierwsze próby.

Lada dzień wysyłam projekt retroshifta do druku 3D i mam nadzieję, że do końca miesiąca uporam się ze zmieniarką.

Pisałem już w innym temacie, ale napiszę też tutaj: gorąco polecam oponki Maxxis Locust, byłem w szoku jak szybko potrafią oczyścić się z błota przy tak gęstym bieżniku. Na twardym niosą pięknie, na werdykt odnośnie wytrzymałości jeszcze za wcześnie.
Co prawda ciężko dostać zwijanki ale druty są do zdobycia w akceptowalnej cenie.

#26
mekp pisze:Wtedy bylaby to kopia projektu Adamello

jaka kopia - jak ktoś chce zrobić rower na takiej samej, lub podobnej ramie to od razu jest to kopia, z tego co kojarzę to raczej rama Adama, nie jest szczotkowana, tylko wypolerowana,,, trochę jest różnicy w koncepcji wykończenia takim sposobem, z daleka jest podobnie.... ale z daleka.......

Sam miałem zamiar coś takiego na takiej ramce zrobić, ale będzie troszkę inaczej, wykorzystam posiadany orginalny pakiet plus opony z agresywnym bieżnikiem w teren i nie widzę w tym kopii, tylko fajny pomysł.

Starsze rowery na mufach - już dawno wykorzystano do przeróbki na przełaj, singla, albo ostre....... inny kolega z Sycowa buduje kilka takich rocznie, jakoś nie myśli o tym w kategorii kopii, lecz projektu, bo musi być na tyle ciekawy, żeby znalazł nabywcę.

co do lakieru, profesjonalnie czy nie, ale nie ukrywam - no szału ni ma....co mam ściemniać....
Takie mam zdanie bo widziałem kilka ram w fabrycznym malowaniu tej firmy i zawsze robiły na mnie pozytywne wrażenie.

czekam na cały rower - projekt.
remik76

#27
Co do malowania Kuwy to zgadzam się z Tobą całkowicie, natomiast niestety mój egzemplarz (jak zapewne wyczytałeś w pierwszym poście ;) ) był zaciaprany przez poprzedniego właściciela czymś takim:
Obrazek


Oryginalnych lakierów nigdy nie ruszam !

#28
Już od jakiegoś czasu jeżdżę ze zmieniarką:
Obrazek


Manetka i przerzutka Deore DX, manetka zamontowana na zasadzie retroshifta działa całkiem sprawnie. Napęd 1x8 w mojej płaskiej okolicy wystarcza w zupełności.
Przednia przerzutka robi za chainguarda :)

Korbę DX też już mam, ale szukam do niej jakiegoś fajnego uzębienia i pewnie wrzucę ją dopiero jak łożyska w HT2 wyzioną ducha.

Rozglądam się powoli za nowymi kołami. Piasy 105 są za delikatne, dlatego szukam piast mtb pod rozstaw 130mm. Najlepiej DX'y, lub coś lepszego, także jeżeli ktoś ma jakiś komplecik do pozbycia się to piszcie tu bo ja jeszcze nie mogę się udzielać w tematach giełodwych.

Mam też problem z obręczami. Istnieje coś w klasycznym stylu (bez stożków) podwójnie kapslowane, wytrzymałe (32 lub 36 szprych) i w wadze <500g? Oczywiście jest dużo obręczy typowo szosowych, ale wolałbym coś szerszego wewnątrz. Mavic A319 trochę odstrasza wagą.

#29
W tej wadze na pewno Accenty Trailflyer:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/trailflyer

Ale niestety srebrno-czarne.


Ewentualnie minimalnie cięższe (ale dostępne też jako srebne/szare) Accent Voyager:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/voyager

I Accent Crossracer:
http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/crossracer


Obręcze typowo crossowe, więc w przełaju powinny dać radę (zwłaszcza patrząc na szerokość wewnętrzną). Może ktoś zaproponuje coś od innego producenta?

#30
Alexrims ACE-17
żonie wstawiłem 26 cali srebrne do starej damki, śmiga aż miło.
ps. spójrz też na ryde , ja mam do cięższych zastosowań zac 2000 i zac 19, cięższe ale pancerne
ps. zac 19 - moje ważyły na pewno poniżej 550 g jednokrotnie kapslowane.
oryginalnie w centurionie miałem araya po 400 g . ale delikatne były
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

Re: Kuwahara Pacer '88

#31
ak_kwlsk pisze:Czołem:)
Lakier to bardzo umiejętnie położony proszek a na górę bezbarwny metalik. Naklejki wycinane z folii, na nich jeszcze dodatkowa zabezpieczająca warstwa klaru.

:D
ps. kto Ci robił ten lakier i za ile?
I jaką metodą ?
rama była przed malowaniem zabezpieczona anty korozyjnie?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#34
beret pisze:cembe, nie ma to jak dobre wejście na forum, bez przywitania się, w czyimś wątku zacząć z dupy reklamować kredyty.
Uprzedziłeś mnie o milisekundy.
Lodzermensch

#35
cembe pisze:Z innej beczki. Czy w którymś banku jakiś kredyt samochodowy obejmuje rowery? Ewentualnie - w najbliższym czasie będę miał działalność i na 99 proc. będziemy mieli dostęp do kredytu, dokładnie takiego - https://www.ideabank.pl/kredyt-przez-in ... brotomierz Jak to podciągnąć pod działalność? Żeby się nie czepiali?
Czy rower w kredycie samochodowym to nie wiem, ale słyszałem że można wziąść pompke pod hipoteke

#36
samochodowa 8-) :roll: ??? czy rowerowa :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#38
Właśnie się dziwiłem co to za ruch w moim temacie, ale już wszystko jasne ;)

Malowanie było załatwiane przez serwis Cykloterapia w Gliwicach. To jest proszek, więc jest chyba tylko jedna metoda? Nie wiem, nie znam się. Rama była przed malowaniem obdarta z lakieru moimi rencami, a w miejscach gdzie zostały resztki lakieru dodatkowo szkiełkowana. Za szkiełkowanie + malowanie (proszek + bezbarwny metalik) zapłaciłem 120 polskich nowych złotych. Rama nie była zabezpieczana przed korozją z tego co mi wiadomo.

#39
Czołem.

Zmiany, zmiany. Jak obiecałem tak zrobiłem i Kuwa dostała tylną rzutkę z domowym retroshiftem i korbę bliższą swojemu wiekowi (DX i DX). W międzyczasie planowałem zmianę kółek, nawet byłem wstępnie dogadany z Adamello na komplet NOS na ogryzkach DX, ale jakiś jego znajomek sprzątnął mi je sprzed nosa i zostałem na lodzie :(

Niedawno, tylne koło dostało strzał z boku i się było zósemkowało, więc chcąc nie chcąc musiałem wymyślić coś nowego. Jako, że znalezienie ogryzków DX w dobrym stanie graniczy z cudem a czas naglił (zostałem bez roweru) trzeba było załatwić coś na szybko i z tyłu wylądował pancerny zestaw Mavic A319 + piasta XT z tych nowszych, wszystko na 36 parówach w trzy krzyże. Kółko waży zaledwie 1,3 kg ;)
Z przodu nieco bardziej subtelnie, alexrims ace18 + piasta deore na 32 cieniowanych DT, kółko waży nawet mniej niż poprzedni mavic ma2 na 105 (~930g).

A tak się prezentuje: https://goo.gl/photos/XNHQQ6jn6aFkC1nq5

Co prawda nadal nie jest zgodnie ze sztuką, ale przynajmniej nie ma tej szpetnej korby ;)
cron